11 Temmuz 1936 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

11 Temmuz 1936 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

madığı tasrih edildiği söylenmektedir. Ehli vukuf raporlarının. mahkemede okunmasından — evvel muhtevasına attılâ kesbetmeğe kanunen imkân ol - mamakla beraber raporun vardığı bu netice nasılsa duyulmuştur. Ehli vu - kuf meyanında bulunan operatör A. Kemal bu hususta demiştir ki: «— Biz alâkadarlar bu meselenin nihayete ermesine, yani ya İüzumu muhakeme ve yahut muhakemeden sarfı nazar kararına kadar hiç bir şey söylemeğe mezun değiliz. Bu işi ay- yıca Üniversite de tetkik etmektedir. Yarın (bugün) Üniversite heyeti top- lanarak bu meseleyi son defa olarak tetkik edecek ve belki de profesör Nis- sen'i istintak edecektir. Meselenin en son şekli meydana çıktıktan sonra bu wak'a etrafında sizi ve efkârıumumi - yeyi iktidarım yettiği kadar tenvir et- meğe çalışacağım, demiştir.» Diğer taraftan bu işle uzaktan ve yakından alâkası bulunan operatör Mim Kemal da demiştir ki: «— Gazete sütunlarına intikal et - miş olan bu hâdisede benim de ismim geçiyor. Ve hattâ işittiğime göre bed- baht ölünün refikası bana atfen «eğer ameliyat üç gün evvel yapılmış olsay- dı kurtulurdu» dediğimi söylüyormuş. Ben bugün bunun yalnız bana ait olun | bu noktasının tashihini kendim için ahlâk? ve mesleki bir vazife telâkki e- orum : Bir emrivaki ile Şişli Sıhhat Yurdu- ni doğru ve muvafık bulmıyorum. Hastanın vefatından bilmiyorum kaç gün sonra Gülhanede Ser - tababet — odasında — bilâhara akraba- sından olduğunu öğrendiğim bir avu -! katla profesör Halil Beye tesadüf et - tim. Meğer benden vefat sebebi hakkında rapor almağa gelmişler. öğrel üra vakit, merhumun vasiyeti olduğundan dava edeceklerini bildirdi ler. Profesör Süreyya Hidayet ve Ni zım Şakirin de hazır bulunduğu bu mü-| bahese de bugün hâkim olan ve izahı- | na imkân bulamadığım bir ruhi hâletin dikkate almarak bu davadan vaz geçilmesini ben — ve arkadaşla - larım rica ettik. Raporun da verilemiyeceğini ve bu vaziyetin e- hemmiyet ve nezaketi kendileri ta - rafından takdir edileceğine emin oldu- nazarı Maksatlarını | ğumuzu söyledik. Muvafakatle ayrıl - dılar. Bundan sonrasını ancak Üniver- siteye davet edildiğim zaman öğren - dim. Bir hekim herşeyden evvel mesleki ve içtimal ahlâk prensiplerinin kayıt - ları haricinde hareket etmekten kaçın- malıdır. Biz elem vea mtırap — içinde çırpınan bir aileye vaziyetin vahame- tini bile söylerken daima onlara emin ve teselliyet verici bir vaziyet takınırız. Bu, mesleğin, daha doğrusu hekimliğin her şeyin üstünde tuttuğu bir kaide - dir. Ben de bunu bu vak'ada ihmal et- medim ve edemem de..» Samatyada bir Çocuk çiğnendi Dün saat 7,80 da Samatya tramvay durağında feci bir kaza olmuş, Zeytin- burnu çimento fabrikasının çimento| yüklü kamyonu 9yaşında Orhan ismin de bir çocuğu çiğnemiştir. Orhan Ko- ca Mustafapaşada Ramazanefendi so- kağında oturan balıkçı Alinin karde- şinin oğludur. Biçare yavru çiğnenir çiğnenmez ölmüştür. Zabıta ve adliye tahkikata el koymuş, şoför yakalanmıştır. Profesör Okubonun ziyaretleri Birkaç aydanberi memleketimizde bulunan ve bir müddettir sehrimizde ki tetkiklerine devam eden Japon pro- fesörü Okubo dün Beyoğlu Vakıflar | Direktörlüğüne giderek direktör Ha-| lim Baki Kunteri ziyaret etmiştir. Japon Profesörü İstanbulda bulunan eski mimarf eserler ve vakıf müesse - seler hakkında görüşmelerde bulun - muş ve kendisine verilen izahatı din- lemiştir. Profesör Okubo - tetkiklerine devam etmektedir. Beyazıt kulesinde yakalanan çift Sakine adlı bir kızla Necmneddin is - minde bir delikanlı dün Beyazıt kule - sinin üzerinde münasebetsiz bir halde yakalanmışlardır. Haklarında — takiba- ta başlanılmıştır. İkramiyeli Bebek Sergisi Bebek sergisi konkuruna iştirak edecek- lerin Bebeklerini 28 temmuz 936 akşamı- na kadar sergi tertip hey'etine gönderme- leri kararlaştırılmış ve ilân edilmişti. Şimdiden Ankara, İzmir, Mersin, Trab- zon vesaire gibi bir çok vilâyetlerden ve şehrimizdeki bir çok meraklılar yaptıkları bebekleri sergi tertip hey'etine gündermeğe başlamışlardır. Gelen bebeklerin çokluğunu göz önün- de tutan tertip hey'eti sergi yerinin tevsüni ve yapılacak tezyinin ona göre yapılmasını kararlaştırmıştır.” Marmarada bir Ölüm macerası Bakırköyde oturan Ali ve Samim| isimlerinde iki genç Esen namında bir| kotra ile gezinti yapmak istemişler, | kotraya binerek sahilden üç dört mil açıldıkları saırada kotranın dibi delin - miş ve su almıya başlamıştır. Batacak- larını anlayan iki genç kotrayı sahile doğru çevirmişlerdir. Ali kotranın sa- hile varmadan batacağını anlamış, ve arkadaşına kotrayı terketmesini söy - lemiştir. Lâkin Samim kotranın sahibi olduğu için kotrayı bırakmıya kıyama- mış, bunun üzerine Ali denize atlaya- rak sahile doğru gitmiştir. Artık idare edilemiyen kotra aksi bir tesadüf ola - rak bu sefer de memnu mıntaka olan baruthane sularına girmiş, bunun üze- rine nöbetçi katra sahibine yaklaşma- masını ihtar etmiştir. Samim kotrayı idare edemediği için bu ihtar karşısında ne yapacağını dü- şünürken yüzerek sahile çıkmış olan Ali bir motörle arkadaşının imdadına yetişmiş ve onu muhakkak bir kaza - dan kurtarmıştır. Talebeler için bedava kurslar Beyoğlu Halkevinden: Liselerde ikmale ka- || lan talebenin hazırlanmasına yardım olarak evimizde 20/7/938 gününden başlamak Üüze- Te aşağıdaki kurslar açılacaktır: Fizik ve Riyaziye: Olgunluğa hazırlık için, | Almanca: Lise son sınıf talebelerine — ve| olgunluğa hazırlık. Fransırca: Lise gon sinif talebelerina ve olgunluğa hazırlık. İngilizce: Lise son sınıf talebelerine, İMtalyanca: Lise ve yüksek maktep talebe- lerine, Bu kurslara girmek — istiyenler - 117/936 gününden başlıyarak evimiz direktörlüğüne gelip yanlmaları gerektir. Bu kurslar bedavadır. Proğram ve izahat evimiz direktörlüğün- den verilir, -SON POSTA. F” İstiyoruz Buz ihtikârı : P lediyenin mücadele etmek it- muştur. Helbuki belediyenin civarındaki ba- yiler bile buzu üç buçuk kuruşa maktadırlar. Merkezden uzaklaştıkça, || ihtikâr da artmaktadır. | Bu ihtikâr © kadar aşikâr yapıl- maktadır ki, belediyenin bunu görebil- || mesi için halkın zahmet edip ihbarda || bulunmasına lüzum yoktur. Belediyeye mensup herhangi sivil bir şahıs bunu derhal anlayacak vaziyettedir. Mesele sarihtir. Ya Buzu 100 para- ya satmak imkân dahilinde değildir, ga hakde narhın yükseltilmesi dır, yahut ta hakikaten buz ihtikâr yapılmaktadır. Her sene yaz mevsiminde tekrarla- na tekrarlana yılan hikâyesine dönen büu meselenin iyice tetkik edilerek ar- tık bir neticeye bağlanmasmı, ya ihti- kârın önüne geçilmesini, yahut ta, bu- zun üç buçuk kuruştan açağı — satilmi- yacağı tesbit edilerek bu komediye bir nihayet verilmesini sat- lâzım- üzerinde İstiyoruz Beyazıtta yeni su tesisatı yapılıyor Beyazıt semtindeki bir kısım bina - ların üst katlarına su çıkarılamamak - tadır. Belediye Sular İdaresi bu hususta lâzım gelen tedbirleri almış ve Beya- zıttaki su tesisatını takviye etmeğe başlamıştır. İstanbulun diğer semtleri ile Beyoğ-| lundaki tesisatta hiç bir aksaklık yok - tur. Su evlerin ve apartımanların —üst katlarına çıkmaktadır. Bir ameleye tramvay çarptı Şişlide Halâskâr Gazi caddesinde bir kaza olmuş, Tünel istikametinde giden 315 numaralı vatman Tevfiğin idaresindeki tramvay, yol tamir et- mekte olan amele Refiğe çarpmış, muhtelif yerlerinden yaralamıştır. San'at Mektebi mezunlarını davet Türkiye San'at mektepleri mezunları ce- miyetinden: Cemiyetimiz resmen teezsüs et- miştir. Bütün san'at mekteplerinden mezun arkadaşlarımızın kaydı için her cumartesi saat (3 - T) raddelerinde Divanyolunda (118) Xo. hu merkez İdaresine acele müraeaatlarını —— dileriz. r .. Nöbetçi Eczaneler Bu geceki nöbetçi eczaneler şunlardır: İstanbul cihetindekiler: Aksarayda: (Ziya Nuri). Alemdarda: (Eşref Neşet). Bakırköyünde: (Hilal). Beoyazıtta: (Sıtkı). Eminönü (Mehmet Kâzim). Fenerde: (Arif). Küçükpazarda: (Hikmet Cemil), Sa- matyada: (Teofilbs), Şehremininde: (A. Hamdi). Şehzadebaşında: (A - ünde: Galatada: (Hüseyin Hüsnü). Hasköy- de: — (Nesim Asco). —Kasımpaşada: (Müeyyet). Sarıyerde: (Nüri). Şişli - de: (Nargileciyan). Taksimde: (Li - monciyan) Üzsküdar, Kadıköy ve Adalardakiler: Büyükadada: (Merkez). Heybelide: (Yusuf). Kadıköy Pazaryolunda: (Ri- fat). Modada: (Sıhhat). Üsküdar Seli- miyede: (Selimiye). Taksim bahçesinde Halk Opereli Bu akşam 21,45 de SEVDA OTELi Program her nafta değişir Sahı akşamı Rahmelt Efendi Karısını yaralıyan mahküm oldu rinden yaralayan Hamdi ikinci ceza mahkemesinde Zay 27 gün hapse ADĞ | İnhisarlar U. Müdürlüğünden: | n Müskirat Fabrikaları için şartnameleri mucibince 169 küsur metre mik- âbı sandıklık tahta pazarlıkla satın almacaktır. Pazarlık 15/7/936 çarşamba günü saat 15 de yapılacağından isteklilerin 997,5 muvakkat güvenme parar lariyle birlikte Kabataşta Levazım ve Mübayaat Şubesindeki Alım Satım Ko: misyonuna müracaat etmeleri. 4«3756» SY C yi n İsteklilerin bu gibi işleri yaptıklarına dair fenni liyakatlerini gösterir vesika ibraz etmeleri veyahut vesikayı haiz bir kalfayı inşaat başında bulundurulmaları lâzımdır. 6 — Vesikalar eksiltme gününden en az 4 gün evvel İnhisarlar Merkez tuz fen Şubesine veya Sürt müstakil Müdürlüğüne ibraz edilerek tahriren tasdik ettirilecektir. “3001,, Antalya Orman Müdürlüğünden: 1 — Antalya ilinde Korkuteli ilçesinde hudutları şartnamede yazılı Hacıbekâr - Samas devlet ormanından numaralanmış ve ölçülmüş 2324 M. 3 a muadil 1086 adet çam ağacı 20 gün müddetle kapalı zarf usulile arttırmaya konulmuştur. 2 — Arttırma 20 Temmuz Pazartesi günü saat 15 de Antalya Orman müdürlüğünde yapılacaktır. 3 — Beher gayri mamul metre mikâp kuruştur. 4 — Teklif mektupları 20 Temmuz 936 Pazartesi günü saat 14 de kadar Antalya Orman Satış Komisyonu Reisi, Orman Direktörlüğüne verilmiş olacak ve bu saatten sonraki mektuplar kabul edilmiye « cektir. 5 — Muvakkat teminat 697,20 liradır. 6 — Şartname ve mukavele projesini görmek istiyenlerin bu müd « det içinde her gün Orman Müdürlüğüne ve Ankarada Orman Umum Müdürlüğüne müracaat edebilirler. — (3784» muhammen bedeli — 400 İstanbul Üniversitesi arttırma, eksiltme ve pazarlık Komisyonundan: Cinsi Miktarı Muhammen bedeli Maden kömürü 865 ton 17 Lira 1103 Odun 1191 Çeki 240 Kuruş 215 Cinsleri ve bedeli muhammenleri yukarıda yazılı iki kalem mah- rukat için 6/7/936 tarihinde kapalı zarf usuliyle münakasalarında taliplerin vermiş olduğu fiatlar Komisyonumuzca yüksek görüldügün- den mezkür mahrukat şeraiti altında olmak üzere 16/7/936 Perşenbe günü saat 15 de Üniversite Rektörlük binasmda toplanan Komisyonda pazarlıkla ihalesi yapılacaktır. Taliplerin ihale günü taminat kat'iyeleri ile gelmeleri lâzımdır. (3889) Teminatı Denizyolları İŞLETMESİ Ayrı yaşadığı karısı Mukaddesi 8 ye- Acentelerir — Karaköy — Köprübaşı Tel 42362 - Sirkeci Mühürdarıade Han Tel. 22740 Trabzon Postaları Pazar 12 de, Salı, Per- şembe 15 de izmir sür'at postası Cumartesi 15 de Mersin postaları Salı, Perşembe 10 da kalkarlar. Diğer postalar Bartın — Cumartesi, çar - şamba 18 de İzmit — Pazar, sah, per- şembe, — cuma 9,30 da Mudanya — Cumartesi 14 de diğer — günler 8,30 da. Bandırma — Pazartesi, salı, çarşamba, per- Bunun için vü- Cudunuzu güneşe arzalmelisiniz « yalazı bundan evel —e eşsiz alan “ BARONLA ” gözellik yağını mutlaka vü- Cudunuza sürmelisiniz. *BARONLA" eli güneş. ziyalarının izlirabli. yanık- hıkiarından koruduğu gibi. başarenize bütün fay- TT“%'—*%; Banyolar ve N s sporlar için A 'Trabzon ve Mersin postaları - na kalkış günleri yük alınmaz. (3020) n A, KATIEL (A KUTLEL) Kar.köy Topçular caddesi No 38