4 Ağustos 1936 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

4 Ağustos 1936 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

İstanbulda SON POSTA HABERLERİ su sıkıntısı Şehrin kenar semtlerinde halk içecek su bulamıyor. Kırkçeşme ve Halkalı suları değil, içilecek, hattâ |Bu yüzden bir berberin kullamılamıyacak kadar pis. Bu yıl İstanbula görülmemiş - yağ - murlar yağmasına rağmen şehirde su kıntısı çekilmeye başlanılmıştır , ' Beyoğlu semtinde bazı sabahlar a- mı:“ınu:ım Terkos çıkmamaktadır. içme suyu olarak - istihlâk edilen Hamidiye ve Keçesuyu sıkıntısı çekilmekte, sucular Hamidiye çeşme- lerinin ihtiyacı karşılayacak kadar gür akmadığını, Keçe suyu membamin hemen hemen kurumuş vaziyete gel - diğini söylemektedirler. Kirkçeşme ve Halkalı sularına ge- lince bu sular pistir. Bulanıktır, bir pükrop membardır. Bu pislik yüzün - den de içilmiyecek kadar acılaşmış ve bulanık bir:denk almeştır: Şebrin öte - sinde berisinde yapılan umumi Terkos çeşmelerine gelince sakalara bu çeş - melerden su aldırılmamaktadır. Evinin suyunu bu çeşmelerden bizzat alamıyacak vaziyette olanlar, Terkos tesisatı bulunmıyan yerlerde oturanlar Hamidiye, Keçe vesaire gibi içme suları buhranı yüzünden evlerin- de susuz kalanlar bu yüzden içecek bir bardak Terkos suyu bile bulamamak- ta, tıbkı Kerbelâda kalmış gibi bağrı ya- nak bir vaziyette Allahım emrini çek- mektedirler. Çamlıca Balosunda . a J- Bir hâdise Çamlıcayı Güzelleştirme Cemiyeti tarafından cumartesi akşamı Çamlıca- da bir balo tertip edilmiştir. Bu balo- da ilân edilen program aynen tatbik e- dilmediği için bilet alanlardan mühim bir kısmı cemiyet reisinin üzerine hü- cum etmişler, bilet paralarını geri is- temişlerdir. Gürültüye polis müdahale etmiş, bir kısım balkın bilet paraları geriye verilmiş, bir kısım halkın da ellerinde- ki biletlerle Festival — münasebetile tertip edilecek eğlenceye gelmeleri te- min edilerek hâdise kapatılmıştır. Belediye deniz kazalarının önüne geçmeye çalışıyor Şiddetli yaz sıcaklarının başlaması dolayısile Boğazın her iki kıyısında, Marmarada da Yenikapıdan Yeşilköye, Modadan Kartal ve Pendiğe kadar olan kıyılarda girilmek - tedir. Bilhassa Boğazın bir çok yerlerinde büyük lâğım ağızlarından başka kuv- vetli anafor ve akıntı suları akmakta ve bir takım yerlerde de kuyular mev- cut bulunmaktadır. Bu gibi yerlerde denize girenler bir çok kaza ve arızalara maruz kalmak - tadırlar. İstanbul belediyesi mıntakaları da - hilinde sahil bulunan belediye şubele- rine birer tamim göndererek girdaplı mahallerde ve büyük lâğım ağızlarında denize girmenin tehlikeli olduğunu bil- dirmek üzere sahillerin icap eden yerle- rine işaretler ve levhalar konulması- ni bildirmiştir. Bu levhalar berkes ta-| rafından kolayca görülebilecek ve ko- layca anlaşılabilecek tarzda olacaktır. Tuz varidatı arttırılacak İnhisarlar Umum — Müdürlüğü tuz varidatını arttırmak için bir proğram hazırlamıştır. Bu programa göre An- kara ve Sivas tuzlaları ihya edilecek - tir. Tuz işleri müdürü Cavitle, fen işleri müdürü Cevat tetkikat yapmak üzere dün Ankara ve Sivas tuzlalarına hare- ket etmişlerdir . açıkta denize Sular İdaresine göre bütün bunlar bedhahane şayialardan, muğalatalar - dan ibarettir. Vaziyet tamamen aksine- dir. Sular İdaresinden en salâhiyettar bir zat bu hususta demiştir ki: — Susuzluk şayialarının aslı, astarı yoktur. Bilhassa Beyoğlu mıntakası - nin geçen seneye nazaran suyu daha boldur. Terkos suyu sık sık tasfiye e- dildiği için memba suları kadar temiz ve içmeğe elverişlidir. Kırkçeşme ve Halkalı suları maalesef temiz değildir. Bu sular içilemez ve içmekten tevakki edilmelidir. Hamidiye suyu içmeye en elverişli sudur. En sıcak mevsimde olmamıza rağ- men İstanbul, ihtiyacı karşılayacak su: ya maliktir ve şehirde bir su buhranı yoktur. Bu salâhiyettar zatın bu kat'i ifade- sine rağmen şehirde maalesef içme ve kullanma suyu buhranı vardır. buhran bilhassa şehrin uzak semtlerin- de, kenar mahallelerinde, memba suyu içmeye kudreti olmayan fıkara mu - hitlerinde daha şiddetli hissedilmek - te, bir çok kadınlar, çocuklar gece ya- rılarına kadar çeşme başlarında su al- mak için nöbet beklemektedirler , Beş kuruşa pırlanta / satanlar Dün muhakemelerin devam edildi Beş kuruşa pırlanta yüzük satanla - rın muhakemesine dün devam edilmiş- tir. Dünkü celsede beş kuruşa Hüsa- mettinden kıymetli bir taş alan ku- yumcu Agop da suçlu olarak mahke- meye getirilmiştir. Agop, Hüsamettinden beş kuruşa pırlanta aldığını bilmiyerek böyle bir taş aldığını söylemiştri . Şerefin dayısı Manav İsmailin getir- diği müdafaa şahitleri dinlenmiştir. Bunların ekserisi suçlu Şerefin ka- yınvaldesinin, İsmaile ifadesini değiş - tirmesi ve «evet bu mücevheratı ben rehin aldım» demesi için 200 Hra teklif ettiğini söylemişlerdir. Şerefin kayınvaldesi, şahitlerin ifa- desini teyit eder mahiyette söz söyle- miş, yalnız 200 lira teklif etmediğini beyan etmiştir. Muhakeme, diğer şahitlerin dinlen- mesi için başka güne kalmıştır. Sultanahmet hafriyatı İngiliz Arkeoloğlarından Bakster tarafından Sultanahmet camii arka - sında yapılan hafriyatta mozayiklerin nihayeti bulunmuştur. Şimdi aygır deposu kısmında yeni mozayikler elde edilmektedir. Bu me- yanda çok san'atkârane tezyin edilmiş bordürler aarsında ufak renkli taşlarla yapılmış büyük bir kaplan resmi bu - hunmuştur. Bu istikamette daha pek çok mozayiklere tesadüf edileceği ü- mit edilmektedir. Tomruk sokağında yapılan hafriyat sneticesinde saray zemini tamamen meydana çıkmıştır. Hafriyata ancak 2 hafta daha vam edilecektir. n Orman işlerini tetkik Orman Umum müdür vekili Fahri cumartesi günü İstanbula gelmiş, or- mancılığa ait işleri ve müesseseleri gözden geçirdikten sonra dün sabah Bursaya gitmiştir. de - Elektriksiz ondülâsyon elleri ekzema oldu, berber- ler cemiyeti memnuiyetin tatbikına çalışıyor Sıhbat Vekâletinin menetmiş olma- sına rağmen İstanbulda elektriksiz on- dülâsyon yapan 50 kadar berber oldu- ğu, Anadoluda da hemen hemen bü - tün berberlerin elektriksiz ondülâsyon yaptıkları tesbit edilmiştir . Berberler Cemiyeti Reisi bu husus- ta demiştir ki: «— Eczaneler müfettişi İsmail Hak- kinin yaptığı — tahliller - neticesinde e- lektriksiz ondülâsyon yapmak için kul- lanılan ilâçlar da yüzde dört nisbetin- de süblime bulunmuştur. Sağlık Ba - kanlığı bu usulü şiddetle menetmiştir. Fakat bu memnu'iyete rağmen en şid- detli bir zehir olan bu ilâç serbestçe ve büyük reklâmlarla satılmakta, elek - triksiz ondülâsyon da alabildiğine in - kişaf etmektedir . Sermayeleri müsait olmadığı için elektrik cihazı alamıyan bir çok -ber - berler ucuzluğuna tamah ederek — ve bünyede yaptığı tahribatı hiç nazarı dikkate almayarak elektriksiz ondülâs- yon yapmaktadırlar. Bu ilâcın yalnız elektriksiz ondü - lâsyon yaptıran kadınlara değil, bu ilâcı tatbik eden berberlere de zararı dokunmaktadır. Berberlerin elleri bu ilâcın tesiriyle ekzema olmuş, bu ek- zemanın tedavisi de müşkül olduğu için berber, artık berberlik de edemez bir hale gelmiştir.» Berberler Cemiyeti çarşamba günü umumi bir toplantı yapacak, bu ilâcın kullanılmaması, elektriksiz ondülâs » yonun kat'iyetle men'i için icap eden tedbirler alınacaktır. Vali muavini hasta Vali muavini Hüdai Karataban, has- ta olduğu için iki gündenberi makamı- na gelememekte, kendisine vilâyet i- dare heyeti azasından Ferruh vekâlet etmektedir. Açık Teşekkür Uzun müddettenberi çektiğim göğüs tıkanıklığını, burnumdan yaptığı ma- hirane bir ameliyatla tedaviye muvaf- fak olan Gülhane hastahanesi burun ve boğaz mütehassısı baş muavin dok - tor Nejada ve kendisini yetiştiren ho- Cem yrelesle Sanl Yavera ve: tedkvi müddetince yardımlarını esirğemiyen klinik asistan ve hemgşirelerine alenen teşekkürü kendime bir borç bilirim. Son Postanın Zonguldak muhabiri Ahmet Naimin kayınvaldesi Nöbetçi Eczaneler Bu geceki nöbetçi eczaneler şumlardır: İstanbul cihetindekiler: Aksarayda: (Ziya Nuri). Alemdarda: (Sırı Rasim), Bakırköyünde: (Hi - Ml). Beyazıtta: (Sıtkı). Eminönünde: (Mehmet Kâzım). Fenerde: (Aril). Karagümrükte: (Arif). Küçükpazar - da: (Hikmet Cemil), — Samatyada: (Teofilos). Şehremininde: (Nâzım). Şehzadebaşında: (İsmail Hakkı). Beyoğlu cihetindekiler: Galatada: (Hüseyin Hüsnü). Hasköy- de: (Barbut). Kasımpaşada: (Vasıf). Merkez nahiyede: (Dellâ Sada). Şiş- lide: (Nargileciyan). Teksimde: (Li » monciyan). Üzküdar, Kadıköy ve Adalardakiler: Büyükadada: (Merkez). Heybelide: (Yusuf), Kadıköy Altıyolda: (Mer - kez). Modada: (Moda). Üsküdar Se- limiyede: (Selimiye). ee serat ea Ağustos 4 | ü İstanbul Yedinci İcra Memurluğundan!! Adviye Rabianın uhtesinde olup Emniyet Sandığına birinci dere | .İed' ipotek olan ve tamamma yeminli üç ehli vukuf tarafından 4750 lira kıymet takdir edilen Tophanede Sehilbey mahallesinde Tulumbâ' | aralığı sokağında eski 6 yeni 10, 12 No.lı bir taralı Şerife Ayşe vt Şerife Hesna menzil ve bahçesi ve bir taraftan Kâzım ve Hatiçt | menzil ve bahçesi ve bir taraftan Riza vereseleri menzil bahçesi V€ | bazen Talât ile hissedarlarının bahçesi ve bazen Şerife menzil bahçesi vt | | tarafı rabii yol ile mahdut bulunan bir bap hanenin satılmasına karâf verilmiştir. E 3 Zemin katmda: Mermer bir antre bir kuyu, bir sarnıç, büyük | bir taşlık iki oda diğer bir taşlık, iki kömürlük bir helâ, harap kö* mürlük mahalli iki harap oda, tulumbalı kuyu. ! Birinci katmda: Bir sofa üç oda bir aralık mutfak mahalli diğet | bir koridor üzerine beş oda harap bir helâ, İkinci katında: Bir sofa üç oda bir aralık mutfak mahalli ve bif | helâ ve diğer bir koridor üzerine beş oda. b Üçüncü kat: Bir sofa, iki oda çinko bir tarasa bir mutfak bir helâ | bahçede bir ktyu bir havuz, mermer fıskıyeli ve etrafı mermer diğef bir havuz bir ser (elyevm imalâthane) zemini malta tonos bir mutfak hane dahiline ayrıca bir kapısı. Bir su deposu bir oda bahçenin nısfi | çakıl döşelidir. Diğer kısmında muhtelif ağaçlar vardır. Bina ahşap | ve zemin katı kâgir tamir edilmek üzere bir cephesi açılmış ve olduğu | gibi bırakılmış olup burası harap bir haldedir. Hane tamire muhtaçtır. 6 No.lı kısım: Kâgir kısım olup sokaktan ayrı kapısı vardır. Bif aralık bir helâ ve birinci katında malta bir mutfak bir oda ikincdi | katinda bir yük bir oda mevcuttur. Umum mesahası 766 metre mu: | rabbar olup bunun 935 metre mürabbı ahşap bina ve 96 metre mu” | rabbar olap bunun 353 metre murabbaı ahşap bina ve 46 metre mü* | rabbar kâgir bina kalanı bahçe olan bir evin tamamı açık arttırmayâ | vazedilmiş olduğundan 22/9/936 tarihine müsadif Salı günü saat | 14 ten 16 ya kadar dairede birinci arttırması icra edilecektir. Arttırmaâ | bedeli kıymeti muhammenenin * 75 ni bulduğu takdirde müşterisi üzerinde bırakılacaktır. Aksi takdirde en son arttıranım taahhüdü baki kalmak üzere 15 gün müddetle temdit edilerek 7/10/936 tarihine müsâadif Çarşamba günü saat l4dten 16ya kadar keza dairemizde yapılacak ikinci arttırmasında arttırma bedeli kıymeti muhammenenit * 75ni bulduğu takdirde satış 2280 No.lu kanun ahkâmına tevfikal geri bırakılır. Satış peşindir. Arttırmaya iştirak etmek isteyenlerin kıymeti muhammenenin *4 7,5 nispetinde pey akçesi veya milli bir bankanın teminat mektubunu hamil bulunmaları lâzımdır. Haklari Tapu sicilli ile sabit olmıyan ipotekli alacaklarda diğer alâkadaranım ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masa- rife dair olan iddialarını evrakı müspiteleri ile birlikte ilân tarihinden itibaren nihayet 20 gün zarfında birlikte dairemize bildirmeleri lâzımdır. | Aksi takdirde hakkları Tapu sicilli ile sabit olmıyanlar satış bedelinin | paylaşmasından hariç kalırlar. Müterakim vergi, tenviriye, tanzifiye- | — den mütevellit Belediye rusumu ve Vakıf icaresi bedeli müzayededem | tenzil olunur. 20 Senelik vakıf icaresi, taviz bedeli müşteriye aittir. | Daha fazla malümat almak isteyenler 1/9/936 tarihinden itibaret herkesin görebilmesi için dairede açık bulundurulacak arttırma şartna- | mesi ile 934/444 No.lu dosyaya müracaatla mezkür dosyada mevcut vesaiki görebilecekleri ilân olunur. (4380) I İstaenbul Belediyesi İlânları ' | Oktruva resminden belediyeye 5636 lira 77 kuruş borçlu iken vefat edef | Abacı zade İsmail Hakkının veresesine kalan Anadoluhisarında eski Tof” | larönü ve Yenikale sokağında 2-4-6 No, lu sahilhane ve altındaki kahvehanf | ve bakkal dükkânile dörtte bir masura suyu havi ve 3000 lira kıymet takdir. | olunan emlâk ile yine aynı vereseye ait Fatihte Ferhat ağa mahalle ve so * | kağında 7 No. lu 1440 lira kıymet takdir olunan kâgir hane borcun temilii tahsili için tahsili emval kanununun 9 uncu ve 13 maddeleri hükümlerit? tevfikan açık arttırma ile satılığa çıkarılmıştır. İhalei evveliyesi 4/ Ağustöf 936 salı günü saat 15 de ve ihalei kat'iyesi 14 Ağustos 936 cuma günü s8f 15 de daimi encümende yapılacaktır. Müzayede kaimesi ve buna müteferrif şartname İevazım müdürlüğündedir. Anadoluhisarındaki emlâk için 225 V8 Fatihdeki emlâk için 105 lira depozito akçesi yatırılması lüzımdır. İstekliler | rin yukarıda yazılı teminat makbuz veya mektubile birlikte yukarıda | günlerde daimi encümende bulunmalıdır. (4016) (B) 1 l Ş kö zi aei e A Hukuk Fakültesi Dekanlığından: - Fakültemiz İktisat ve İçtimaiyat Enstitüsüne 50 lira ücretle bir daktilt | alınacaktır. Yabancı dil bilmek şarttır. İsteklilerin Pazartesi ve P: ğ günleri Fakülte Dekanlığına müracaat etmeleri. «153» — - I İstanbul Vakıflar - Direktörlüğü İlânları l DEĞERİ Pey akçesi Lira K. Lira K. 154Ö2 O — 1159 65 Kâgir natamam üç katlı beher katı 655 metre bina ve 1784 - metre arasasilt beraber. Şehzadebaşında Fevziye caddesinde (bir tarafında imaret ve bif tarafında Şehzade camii sokağı) bulunan ve evsafı yukarıda yazıli vakıf mahal satılmak üzere 27/7/1936 - tarihinden başlıyarak kapali zarf usulü ile arttırmaya konulmuştur. İhalesi 11/8/1936 - Salı gütü saat 15-te Çenberlitaşta İstanbul Vakıflar Başmüdürlüğü ihale k©” misyonunda yapılacaktır. İsteklilerin teklif mektuplarını usulü daire” sinde tertip ve muayyen saatten evvel komisyona vermeleri ve şert' öğrenmek isteyenlerin Mahlülât kalemine gelmeleri. ()