11 Ağustos 1936 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

11 Ağustos 1936 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

GA GA A - KU EKSiİLTME iLÂNI SUMER BANK UMUMİ MÜDÜRLÜĞÜNDEN : 1 — Gemlikte inşa edilmekte olan Sun'i ipek Ffabrikamıza sahilden üç kilometro mesafede kain Ilıcak suyunun kaptaj ve isalesi işi vahidi fiat esasile eksiltmeye çıkarılmıştır. İşin kuhmın edilen bedeli 31.155 , - liradır. 2 — Bu işe ait rnu'ıak-ısı evrakı şunlardır: A) Eksiltme şartnamesi B) Mukavele projesi C) Umumi şartname D) Hususi fenni şartname E) Silsilei fiyat cetveli F) Projeler İsteyenler bu evrakı 1.60 lira bedel mukabilinde Ankara'da 'Sümer Bank Muamelât Şubesi Müdürlüğünden ve Sümer Bank İstanbul Şubesinden satın alabilirler. 3 — Eksiltme 25 Ağustos 936 Salı günü saat 16 da Sümer Bank İstanbul Şubesi Müdürlüğündeki Komisyon huzurunda yapılacaktır. 4 — Eksiltme kapalı zarf usulile olacaktır. 5 — İsteklilerin 2337 Lira muvakkat teminat vermeleri lâ- zımdır. Bundan başka eksiltmeye girecekler ilân edilen mahiyette bir işi muvaffakıyetle yaptıklarını teysik ederek eksiltme günün- den üç gün evveline kadar Bankaya müracaatla beraberlerinde 25 kuruşluk pul getirmek suretile bir ehliyet vesikası alacaklar ve bunu teklif mektuplarına leffedeceklerdir. 6 — Teklif mektupları yukarda vazılı gün ve saatten bir sa« at evveline kadar Sümer Bank İstaubul Şubesine makbuz mu- kabilinde verilecektir. Posta ile göndrilecek mektupların nihayet ihale saatinden bir saat evveline kadar gelmiş ve zarfın kanuni şekilde kapatılmış bulunması şarttır. Ankara Numune hastanesi tabipliğinden : Hastahanenin 936 Mali yılına ait miktar, cins ve tahmin fiatile eksiltme - Bin şekli ve muvakkat teminatı yazılı eczayı tıbbiye ve tıbbi malzeme 31 Temmuz 936 tarihinden 15 ağustos 936 tarihine kadar on beş gün müd - detle eksiltmeye konulmuştur. Şartname ve listeleri Ankara Nümune hastahanesi Baştabibliğinden ve İs- tanbulda Sıhbat ve İçtimat Muavenet Müdürlüğünde görebilirler. Eksiltme 10 Ağustos 936 Cumartesi günü saat 10 da Ankara Nümume Hastahanesin- de yapılacaktır. Dikkat: Muvakkat teminat para olarak alımmaz. Para vermek isteyenler ür gün evvel hastahaneye müracaat ederek paralarını maliye veznesine ya- ç Tâzımdır. (109) Kr. Miktarı Muvakkat teminat Eksiltme şekli | Lira Kr. 450.00 56,25 45,00 37.50 33.75 Baş- Cinsi 6000.00 238 Kalem 750,00 600,00 500.00 450.00 Eczai tibbiye Lâstik malzeme Katküt İpek iplik Lokoplast KIZILAY HASTABAKIĞI HEMŞİRELER Okulu Direktörlüğünden : Yeni ders yılına hazırlanmaktadır. Okul geceli ve parasızdır. Okul, genç bayanların hastabakıcı ve ziyaretçi hemşire yetişe- rek, hastanelerde ve umumi sıhhatle alâkadar olan müesseselerde çalışmalarına mahsustur. Tahsil müddeti üç yıldır. Teorik ve pratiktir. Dersler hususi doktor profesörler ve muallimler tarafından verilir. İsteklilerin iyi ahlâklı ye sıhhatli ve en az orta tahsili bitir- Mmiş —olmaları — şarttır. Diğer — şartlarımızla — fazla — iza- hat için yazı ile veya bizzat İstanbulda Aksarayda Haseki cad- desinde Okul direktörlüğüne müracaat edilmesi, 15 Eylül 1936 dan sonra müracaatlar kabul edilmiyecektir. Kapalı zarf Pazarlıkla İstanbul San'at ve Ankara İnşaat Usta Okullarına Parasız yatılı talebe alınması W N "lnııı yatılı sınavlar için talebe kaydımna başlanmıştır. Kayıt işle- en geç 16/8/936 gününe kadar devam edilecektir. Hiler: Bir dilekçe, nüfus kâğıdı, aşı kâğıdı, dört belge fotoğrafı ilk okul şahadetnamesi ve yahut orta okul tasdiknamesi ile Kültür '& Okul Direktörlüğüne baş vuracaklardır. Y"l 13 ten aşağı, 17 den yukarı olanlar ile orta okullardan iki yıl LH"'!K üstüne sınıfında kaldığı içia çıkarılanların dilekçeleri kabul (268) SON POSTA OSMANLI BANKASI TÜRK ANONM Ş'RKETI TESİS TARİHİ: 188 Sermayesi: 10,000,00Olagiliz liras ı Türkiyetin başlıca — şehirlerile Paris, Marsilya, Nis,Londra ve Mançester'de. Mıcır, Kıbris, İrak, İran, Filistin ve Yunanistan'da Şubeleri, Yugoslavya, Romanya, Suriye ve Yunanistan'da Filyalleri vardır. Her 1üzlü banka muamelalari Saçların köklerini kuvvetlendirir. Dökülmesine mâni olur. Kepekleri izale eder eşvünemasını kolay- laştırarak huyat kabiliyetini arttı- mr. Lâtif rayihah bir saç eksiridir. İngiliz Kanzuk Eczanesi Böyoğlu - İstanbul... Nazarı dikkate Konyada kavi leminai ve ciddi referans verebilecek maruf ve sa- hal faaliyeti geniş bir Ücarethane her nevi acentalıklar kabul etmek arzusundadır. Taliplerin şeraitleri- ni Konya 25 numaralı posta ku- tusuna bildirmeleri. 180.000.000 kişi VENÜS TERTİBİ KREM KULLANIYOR ! Venüs Güzellik Kreminden daha üstün bir krem tertibi keşfedil- memiştir. Bütün dünya; şimdi yalnız bu kremden kullanıyor. Venüs Kremi; çok hususi ve mah- rem bir tertiple, cilde gıda vererek o- nun yaşama kabiliyetini arttırır. Uzun müddet, tuvalet görmemiş yüzlerde bi- le, Venlis Gece Kreminin yağlı ve yağsız cinslerinin yaplığı tesir, ancak harika kelimesile ifade olunabilir. Deposu: Nureddin Evliya zade kim- yevi ecza alât ve ıtriyat ticarethanesi, İstanbul Bahçekapı, Satılık lâboratuvar Galatada — Voyvoda — caddesinde bulunan 85 - 8? numarah profesör Celalyanın dört senelik kimya lâbo- ratuvarı bütün teşkilâlı ile satılıktır. Bu hususta görüşmek isteyenlerin on gün zarfında pazardan mada her gün saat 10-12 ve 14-16 ya kadar Jâboraluvara gelip gumşcbwr 'Tele- fon 41589 (697) Üati — Kayıpı İstanbul Ticâreti Bahriye Müdürlüğünden aldığım liman cüz- danımı kaybettim, yenisini alacağım- dan eskisinin bükmü yoktur. (608) Hüseyin oğlu Tahsin NEDEN BAZİ SİNEMA ARTİSTLERİ HAFTADA 100 000 FRANK KAZANIYOR 100 DOLAR (,uMDE ; Meşhur bir sinemacı: Bugün — Holivud'da yalnız klâsik güzellik kifayet etmiyor diyor ve ilâve ediyor: «Zamanımızda sinema stüdyolarında klâsik güzellik günde 8 dolur ve zekâ 100 dolar kıy- | Metledir. Güzel yüzler ise, zekâdan [ | | nin taravetini vikaye edebilirler. Vi- yana üniversitesi profesörü doktor Stesj tarafından keşif ve genç hay- vanlardan islihsal edilen cildi besleyi- ci ve gençleştirici Biocel cevheri şim- di pembe rengindeki Tokalon kremin- de mevcuttur. Gece yatmazdan evvoel kullandıkta, — siz uyurken cildinizi besler ve gençleştirir. Buruşukluklar ve çizgiler silinir. Bu sayede her kadın birkaç hufta zarfında10—15 yaş genç- leşmeğe muvaffak olabilir. Gündüzle- ri ise (yağsız) beyaz rengindeki Tokae lon kremi kullanıldıkta bütün siyah benleri giderir, ve açık mesamatı kapa- tır ve cildi beyazlatıp gençleştirir. ve gençleşmiş bir tenden daha fazla, 1000 dolar kıymelindedir. Sinema artistlerinin yakıcı ve kuv- velli prqel—ıdrlrn altında çalışırken, onların yüzlerini çabuk soldurarak sertleştiren ve buruşluran bu projek- törlerdir. Bir çok yıldızlar, yüzlerini düzeltme güzelleşlirmek için gü- zellik mü elerinde bütün servetle- rini feda ediyorlardı. Fakat, bugün.. Her yıldız, kendi kendine tevessül ede- ceği basit bir tedbir sayesinde ciltleri- -- - — KİRALIK DÜKKÂN ESAS No. SI MEVKİİ ve NEV'İ DEPOZİTO 302 — Küçükpazar'da, Rüstem Paşa mahallesi Ça- maşırçı sokağında 4 No. lı Dükkân. 33 Lira Mevkii yukarıda yazılı Dükkân bir veyahut üç sene müddetle pazarlıkla kiraya verilecektir. İsteklilerin 14-8-936 Cuma günü saat onda şubemize gelmeleri.(398) Kayseri Tayyare Fabri- kası Direktörlüğünden: 1 — Bu sene fabrikamıza birinci sınıf teıvıyeu ve kaportacı ustaları imtihanla almacaktır. 2 — İmtihanlar Kayseri Tayyare Fabrikasında yapılacak ve muvaffak olanlara derecesine göre 3 : 5 lira yevmiye verilecektir. 3 — İstekli olanların aşağıdaki vesaikle beraber Eylül 936 nihayetine kadar her gün istid'a ile Fabrika Direktörlüğüne müracaat etmeleri. A. — Türk olmak ve ecnebi bir kadınla evli bulunmamak. B. — Ahlâkı, durumu iyi olduğuna dair Emniyet Direktörlü- ğgünden vesika getirmek. C. — Sağlık raporu. D. — Nufus cüzdanı ve bon servisleri sureti musaddakası, E. — Üç adet vesika fotoğrafı. . “4510,, Apkarai Selel Ki G İmar Müdürlüğünden: 1 — Eksiltmeye konulan iş: Ankara mezarlığı iç istinat duvar. larının inşası, keşif bedeli 132656 lira 25 kuruştur: 2—Buışeııt şartname ve evrak şunlardır: e — Nafia işleri şeraiti umumiyesi e — Hususi ve fenni şartname f — Keşif cedveli g — Proje İsteyenler bu şartnameleri ve evrakı yedi lira mukabilinde Ankara İmar Muhasebesinden almabilir. 3 — Eksiltme kapalı zarf usulu ile yapılacaktır. 4 — Eksiltme 28/ Ağustos / 936 Cuma günü saat 17 de Ankara İmar Müdürlüğünde yapılacaktır. 5 — Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin 7882 lira SI kuruş muvakkat teminat vermesi ve bundan başka Nafia işleri şeraiti umumiyesindeki şartları haiz ve ehliyeti olduğuna dair Nafia Müdür- lüğünden vesika getirmesi lâzımdır. 6 — Teklif mektupları yukarda üçüncü maddede yazılı saatten bir saat evveline kadar Ankara İmar Müdürlüğüne getirilerek eksiltme Komisyon Reisliğine makbuzu mukabilinde verilecektir. Posta ile gönderilecek mektupların nihayet üçüncü maddede yazılı saate kadar gelmiş olması ve dış zarfın mühür mumu ile iyice yapıştırılmış olması lâzımdır. Postada olacak teahhür kabul edilmez. “3A2,, “<TS5,,