30 Ağustos 1936 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

30 Ağustos 1936 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

30 SON POSTA Askeri terfi listesi Bir derece terfi eden general amiral ve subaylarımızın isimleri |Dünkü sayımızdan mabat | Hava Asteğmenliğinden terfi edenler: Müustafa İstanbul, Hasan Adil Balıkesir, Halil Bedü İstanbul, Bahaddin Afyon, $em'i Köprülü, Alâeddin İstanbul, Adnan , Hasan Cavit Uluburlu, Cevat An- talya, Bedri İstanbul, Ahmet Mes'ut Bur- ©, M. Kemal Çorlu. (B) Hava binbaşılığından yarbaylığa terfi edenleri Abdullah Van. (B) Hava yüzbaşılığından binbaşılığa | edenler: | H. Fehmi Bursa. (B) Hava Asteğmenliğinden terfi ©- Üenler; retmenler: Fuat Harpat, Cetileddin İstanbul Febmi İstanbul. Beşinei sınıftan dördüncü —&ımıfa — ter- ti eden hesap meomurları: M, Şevket Erzincan, İsmail Süleymaniyo, M. Tevfik, Tahsin İstan- bul, Burdur, Niyazi İstanbul, Comil. Altıncıdan beşinciye terfi öden hesâp me- murları: Nuri Bandırma, Kâzmım — Bilecik, Abdullahı İşdip, Salâhaddin üşküdar, Hukkı Zatranbolu, Hayri Hayrebolu, Mehmel Si- mav, Vasfi İstanbul Hasan, Emin İstanbul, | Hakkı Tosya, Şevki Antalya, Rasim Volçizin, Hasan Gebze, Nazml Esine, Kemal Bandır - ma, Mesut İstanbul, Abdülhamit Brzincan, Habib Zikri, Veysi Arapgir Lütfü Kemah, Fahrettin Kastamonu, Kemal — Kuşadası, 7 nci sınıftan & nerya terfi eden telgrafçı- lar: Himdi Sillfke. * nci sınıftan Ü ncıya terfi eden ışıldak ma- kinistleri * Sezil Limani. 7 nci sinıftan 6 ncrya terfi eden (Otomobil mekinistleri ) Ümer Karaman. Sinci sınıftan 4 üncüye terfi eden (Tüfek- giler) Cevdet Aydın. 6 ncı samıltan 5 inciye terfi eden tüfekçi- ler: Abdülkadir Dağiztan, Azmi Küçük Çekme- ce, Mustafa Bolu, Hakki Van, Razim Debre, — Mustafa Adil Kilis, Hüseyin Vahit Es- | Mehmet Maraş Lütfü Bezurum, Nuri Kasta- | Apdurruhman Kemaliye, İsmâll Kalkande - ür, Fuat Şehzadebayı. İstihkâm yarbaylığından albaylığa ter- fi edenler: monu, Şevki Manastır, Paik Ankara, Nuri Bartın, Hasan — Fındıklı, 8ait İstanbul. Yedinci sanıftan altıncıya terfi eden he - (len, Adem Külkandelen, Mustafa İstanbul, |Hasan Eğripalanga, Nuri Ankara, Hüseyin Üsküdar, Abdürrakip Van, Şemseddin Arap- : Mehmet Avni Üsküp, M. Celileddin |sap memurları: Tevfik Siyas, Salra İstanbul, kir, İsmali Serez, Osman Sivas, Nihat Eyüp, Tabzon. Hüml Çomra, Kenan Antalya, Abdullah İ - Rıza Erzurum, Mahmmut Diyarıbekir, Byüp İstihkâm binbaşılığından — yarbaylığa |zadı, Rifat Armenağ, Kemal Daina, Bıtkı | Köstence. terfi edenler: Kayseri, İbranim Gümüşhane, Beyfeddin 6 ncı sınıftan & inciye terfi eden kamacı- Zühtü Kirmasti, Ahmct Nedim Erzu-| Erzmrum, Ekrem Bursa, Nureddin Kiliz, Bitki jar ; Yahya Amasya, Adi Kemaliye, Yakup Bayburt, Osman - Nuri Trabsan. İstihkâm yüzbaşılğından — binbaşılığa Gefi edenler: Rifat Erzincan, Hadi Karahisar, Rubi Temini, İhsan İskeçe, Faik, İstihküm Teğmenliğinden edenler: Cevat, M. Sadri İstanbul. » İstihkâm asteğmenliğinden teğmenliğe terfi edenler: Fuat Üsküdar, Halil Reşat Üsküdar, ::—ıh Kenan İstanbul, Rifat — Üsküdar, Miç öreyya Bolu, Cahit İstanbul, — Necati u, Muhabere Tetf edemleri YARIAE ni İstapbul. Mubabere binbaşılığından — yarbaylığa terfi edenler: M. Sabri İstanbul, Faik Van. Muhabere yüzbaşılığından binbaşılığa Terfi edenler: Fuat Selânik. Muhabere teğmenliğinden yüzbaşılığa tetfi edenler: Veahdettin - Beşiktaş, —İrfan Selimiye, Sömi Harput, Hilmi Çamhca, Hüsmü Yan- Ya, Nuri İstanbul, Hulüsi Amaaya, Muhabere asteğmenliğinden — teğmen- | İiğe terfi edenler: Sabahattin İstanbul, Kemal — İstanbul, Etem Darende, Şevket Kevüi, Ahmet Ma- Tar Bahsttin Beşiktaş Naznu Celâl Manas- tır, Nevzat İstanbul, Behçet İstanbul, Bah- Ti Urfa, Osman İhsan İstanbul, Ahmet Faz- K btanbul, Ziyaettin Cumaibâlâ, Şerafettin 'ana, Celâlettin Üsküdar. Harita yarbaylığından Albaylığa: Muharrem Cevat Manastır, Muhiddin Ş Harita binbaşılığından yarbaylığa: Mehmet Halit İstanbul, Zekeriyya Ma- yüzbaşılığa yarbaylığından — albaylığa Harita Teğmenliğinden Yüzbaşılığu: Muhiddin Ankara, İhsan Selânik, Reşad , Kadri İstunbul, Ceval Ankara, Ceb- | b Üsküdar, Kemal İstanbul Hüseyin Edir- Ze Hulki üsküdar Salâhaddin Mautstır. Harlta Asteğmenlikten Tekmenliğe: Ahmet Niğde, Buver Kastamonu, Sanayli Harbiye Xüzbaşılığından Binba- Fikri Przincan. Askeri Fabrikalar Binbasılığından Yar- haytığa: Bahaettin Çanakkale, İbrahim Manas - Abdullah Dedre. Âskeri Pahrikalar Yüzbaşılığııdan Binba- MĞür Kemal Akaaray. Askeri İşyarlar İçüncü sınif Biliye bükimliğinden — ikinci * Şukir Antalya, tüncü sınıftan üçüncü aditye hâkim- Köne: Cemli Kematliyo, Tevfik Vefa, Başinci sınıftan dördüncü sınıf adliye hâ- Ünliğine; Rifat Cihangir. W“'—*“u sınıftan beşinci smıfa teril eden Kükimler: İhsan Erzurum. Yecünciden altıacıyz terfi eden adli hü- * Necdet Manastır. - Ösüncüden Ikinciye terfi eden askeri öğ- hç e CU ğ Erzincan, İkinci sımıf mwamele memurtuğundan bi - Tincl sınıf muamele memurluğuna : Cemal Erzurum, Şerafeddin Üsküdar, Hü- dai Adana, Şerafeddin Aksaray. Üçüncü sınif muamelât —memurluğundan ikinci sınıfa terfi edenler : Nuri Bivas, Vahit Sarıyer, Dördüncü sımıf muamelât memurluğundan 3 üncü sınıf muamelât memurluğuna terfi edenler : Lâtfi Belânik, Bsat Yanya, Beşinci sınıftan dördüncü sınıf munmelât memurluğuna terfi edenler: Hikmet Mardin, Rıfkı Kuçukmustafapaşa, Zeki Çeşme, Foyzi Azlziye, Hasan Girit. Altıncı sınıftan beşinci sınıf muamelât me- Murluğuna terfi edecaler : Şavki, Nusret, Hakkı İzmir. Süleyman İs- tanbul, Hulüsi İslanbul, Nusret Erzurum, Şeyket İstanbul, Şaban Belârik Galip İs - - tonbul, Nihal Eraincan, Hakkı Erzincan, Fevzi Manastır, Şükrü Ersurum, Nuri Perle- pe, Arif Edirne. Abdülhalim Brzurum, Fevm İstanbul, Kâ- zn Amaaya, Necmettin İstanbul, Rıza Ma - pastır, Hakkı Prajncan, Remzi Rrzincan, Nu- ri Manastır, Emin İstanbul, Hüsameddin Erzincan, Salim Manastır, Bulmedölü Ma - nastır, Halit İstanbul, Nurcddin Munaslır, Arit Manaslir, Mustafa İstanbul, Murat İs- tanbdul, Avni İstanbul, Halli Erzurum, Avni Erzurum, Mehmet İstanbul, Şahap İstanbul. İsmall İstanbur, AĞl, Netli İstanbul. Zihnl İstanbul, Nuri İstanbul, Fettah İstanbul, e- rafeddin İstanbul, Mutaffer İstanbul, Bakkı İstanbul, Cemüi Günnu, Şükrü İstanbul, Aliş Edirne, Eamdi Edirne, Selâhadâlin İstanbul, Rıza Tekirdağ, Nezif Kayseri, Xecdet, Şükrü Van, Hütüsi İstanbul Sıtkı İstanbul, Duran Przurum, Srtkı İstanbul, Rait İstanbul, M. Veysel İstanbul, M. Adil İstanbu, Naim İs - tanbul, İbrahim İstanbul, İlhami Edirne, Ba- haeddin İstanbul, Emin Ersiucan, Cemal Er- zincan, Cemel Yanya, Nuri İstanbul, Celâl İstanbul, Şerif Bdirne, Rasim İstanbul, Fev- gi, Niyazi İstanbul, Şükrü Manastır, Galip Bötrne, Hayri İstanbul, Haşim Antalya. İkinciden birinciye terfi eden barita me - murları : Etem Selimiye. 3 üncü sınıftan 3 inciye terfi edenler : (Ha- rita) Ali Trabzon. 5 inci sınıftan 4 üncüye terfi edenler : (İ- mam) Rifat Batum, Hulüs! Kemaliye, Haydar Ba- tum, Şevki Malkara, Mustafa Şile, Kemal Hafik, Nuzi Aydın, İsmati Keskin, Hasan Gevgili, Mustafa Erzurum, Melmet Belânik, İzzet İnebolu, Şevket Malatya, gacı sınıftan 5 İnciye terfi eden imamlar * İbrahim Persih, Ali Eraurum, Salih Ordu, Besim Kozan. 7 nei şınıftan 6 ncıya terli eden (Telsiz ma- kinlatler) 'Tabsin İstanbul, Cemalettin İztanbul, Hak- kı İstanbul, Büreyya İstanbul, Hüseyin İz - tanbu). 6 ncı smıftan 5 inciye terfi eden telgrafçı- lar : Zihni Karahisat vt 7 nel sınıftan G ncıya terfi eden kamacı « lar: > Mustafa İstanbal, Mehmet İstanbul. ? nçı sınıftan & ncıya terfi eden demirei 3 dler : Ahmet İstanbul, 6 ncı gınıftan 5 inci sınıfa terfi eden ma- rangorlar: , Mehmet Rusçuk. 7 nci sımftan 6 neıya terfi edeu maran « gözlar : Rasim İstanbul, All Söğüt, 7 nci gınıftan 6 neya terfi eden saraçlar : Aliş Edirne,#Abdülüziz Diyarıbekir. Beşinci sınıftan dördüncü sinıfa terti & - den nafbandlar : Nasuhi Yanbolu. Altıncı sınıftan — beşinci sınıfa terfi eden nalbandlar : Zekeriya Manastır. Yedinci sınıftan altıncı sınıfa terfi eden nalbandlar: Kenan Erzincan. Riyasetirumhur bandosunda altıncı sınıf- tan beşinci sınıfa terfi eden musiki öğret - mönleri : Fuad İstanbul, Rıza Bayburt, Sa- dettin İstanbul, Saim İslanbul, İsmatl İs - tanbul, Necmeddin İstanbul. Yedinciden altıncıya terfi eden öğretmen- ler: Ferid İstanbul, Mustafa İstanbul, Mu - zalfer İstanbul. Ordu Bandosunda altıncıdan beşinci sınıfa terfi eden muzikacılar; Melnet Sorfice, Kü- zun Yenibahçe, Yedinçiden nitincıya terfi eden müzikacı - dar: Cemaleddin Çanlırı Aşağıdakl isimler Hste bildirildikten sonra verilmiştir. Yukarıkl listeya dahil edilmeleri lâzımdır. ç Deniz Rurmay Yüzbaşılığından Binbaşılı- Ka ; Müstafa Karamürsel, Pahri Ayasofya, Tevfik Kocamustafapaşu, Süruri Galata, Re- fet Bestancı, Deniz Güverte Binbaşılığından Yarbaylı - Ba : Büreyya Gulata, Hilmi Kazımpaşa, Arif Kasımpaşa, Sund Kasımpaşa, - Deniz Güverte Yüzbaşılığından Binbaşılı- En : Hayreddln Süleymeniye, Muzafler Ka - Gköy, Hamdi Küçükmüstafapaşa, Bürha - neddin Kasımpaşa, Bürhaneddin Eyip, Pu - &d Besiktaş, Kemaleddin Küçükmustafapaşa, Kemaleddin Kasımpaşa, Deniz Güverte Asteğmenliğinden Teğmen- Hike: Vedad Fatih, Esat İstanbul, Haydar İs- tanbul, Şahabeddin İstanbul, Ali İstanbul, Fethi Fatih, Enver İst. Şekip İstanbul, Fahir İstanbul, Sadık Kartal, Edip Aksaray, Zekâl Fatih, Mehmet İzmir, Kenan İstanbul, Ba- huötldin İstanbul, Feridun Beylerbeyi, Fey- zullah İstanbul, Arif İstanbul, Paik İstan - bul, Rifat İstanbul, Kemal İzmir, İzzet İs - tanbul, Deniz Makine Binbaşılığından Yarbaylığa: «A. Tehâkhov» dan Salona karımla beraber girdik. Her ta- rafı küf ve rutubet kokusu sarmıştı. Bir asırdanberi ışık yüzü görmiyen duvarları aydınlattığımız vakit milyonlarca fare ö- teye beriye kaçtı. Kapının kapanmasile sa- lona rüzgür hücum ederek köşelerde du- yan kâğıtları yerinden kaldırdı. Bu kâğıt - Jar arasında esaki yazılarla kurunu vüstaya ait çehreler görülüyordu.. Zamanla — ve külle yeşil bir tenk alan duvarlarda, bize kasavetle ve büyüklükle bakan, ecdadı « mızin portreleri asılıydı. Ayak seslerimiz bütün evde gü yandırınıştı. Bir aralık öksürünce, bir aksi sada öksürüğüme cevap verdi. Vaktile ec- dadımın öksürüklerine cevap veren ayni aksi sada., Rüzgür inliyor, ve şöminede birisi sanki ağlıyordu. İri yağınur damlaları karanlık ve loş pencerelere çarpıyor ve bu muttarit gürzültü insana bir hüzün veriyordu. İçimi çekerek söylendim: — Ey ecdadımız.. Muharir — olaydım portrelerinize göte her biriniz için uzun bir soman yazardım. Bu ihtiyatların hepsi vaktile birer gençtiler, Onların da her genç kız ve erkek gibi birer maceraları vardı.. Karma dönerek devam ettim: — Meselâ bak kancığım. Şu gördüğün ihtiyar kadın, ninemin minesidir; bu çirkin ve buruşmuş kadının çok enteressan — bir hikâyesi var.. Köşede asılı duran © aynayı görüyor musun? Siyah bronzla çerçevelenmiş ve nine - min ninesinin yanında amlı duran büyücek bir aynayı karıma gösterdim.. Ve: — Bu aynanın ee Tatengiz ve Gi« hirli — bususiyetleri vardır; ninemin ni« nesi onu çok paha: hya satın almış ve bütün — hayatında Ben çok Yarınki nushamızda : bir kadınım Yazan: Suat Derviş Faik Bercmen ğ Bu sırada karım yaklaşarak © da ay a naya baktı. Birden müthiş bir şey olduş Karun sarardı ve şiddetle titremeğe başlar dı. Bir çığlık kopararak şamdanı :lindî. düşürdü. Her tarafı korkunç bir karanlılğı kapladı. Ayni zamanda ağır bir cismin düğ tüğünü duydum.. Karım- bayılmıştı.. Şimdi rüzgür daha ziyade inliyor; —wi fareler her taraftan firlıyarak — kâğılarış — içine sokuluyordu.. Pencerenin bir pascgı ru kopup düşünce içeri dolan, rüzgâr saçir mi dağıttı. Ay pencereden görünmüştü.. —— Kazmı oradan çıkardım. Ertesi gi akşamı ancak kendine gelebildi. İlk sözü şu oldu: — Ayna.. Ayna,.. nu bana verin.. Böylece hiç yemek yemeden bir hafta — sayıkladı. Mütemadiyen aynayı istiyordu, — Ağlıyor, çırpınıyor. ve saçlarımı yolüyor e — du, Doktor vaziyetin tehlikeli olduğunu ve — karımın açlıktan ölcbileceğini — söyleyinci — korktum ve tekrar o küflü salona gidı nihemin ninesinin aynasını getirdim. Karım aynayı görünce gülmeğe baş | ladı; ve sonra yakalayıp kucakladı, okga « dı ve bir daha gözünü ondan ayırmadı. — Ve şimdi on sene oluyor ki, fasılasız biğ gekilde ona bakıyor ve bir lâhze gözlerinğ ondan uzaklaştırmıyor., | — Hakikaten bu ben miyim? diye söye lenir ve yüzünde bir saadet ve hayranlığız izi beliri K — Evet bu benim.. diye devam — eder. — Bu aynanın dışin « — da olan her şey yas lancıdır, Kocam daç herkes te — yalan — söylüyor. Ahi Keşe Gi daha evvel kena dimi — görseydimş — Böyle — olduğu « — mu bilmiş olsay « © * Ayna nerede? O 4 kıskanç yanından ayırmamız.. Gece gündüz bu ay-|dim bu adamla evlenmezdim. Bana lâyılf naya bakarmış.. Yemeklerde de kendimi aynada seyredermiş. Uyurken bile yanı - başına koyar ve öldüğüm zaman bu ay - nayı tabuluma koyunlu diye vasiyet ey - lermiş. Bu arzusunun yerine getirilmemesi aynanın tabuta sığmamasındandır.. Karım sordu: — Kokotmuydu bu nine? — Yok sevgilim öyle değil. Bir sürü başka, ve ondan daha güzel ve daha iyi cins bir çok aynaları vardı. Fakat bunu heptinden ziyade severdi.. Muhakkak bu işte bir sar, bir keramet gizliydi. Anlattıklarına göre bu aynada şeytan saklıymış; ve ninemin ninesinin de şey * tanlara karşı zaafı vurmış. Fakat bu hura- fedir. Ve şüphesiz bu siyah bronz çer - geveli aynada bir sihirli kuvvet yoktur. Aynaya yaklaştım ve tozunu aldım. Kendime, aynada bakınca gülmeğe başla- dün. Aksi sadalar tekrar gülüşüme cevap verdiler. Ayna insanın şeklini değiştiriyor- du. Yüzümlün hatları her yandan döndü, burnum sol yanağıma girdi ve çenem çilt- leşerek eğri bir şekil dah. Dayanamıyarak yüksek sesle mırildan- dim: — Bu ninemin ninesinin ammada acayip bir zevki varmış.. değil bu.. Ayağıma kadar en güzel deli kanlılar, en asil şövalyeler gelmeli.. vi Bir gün karımın arkasında bulunduğung bir sırada aynaya bakınca o sihirli sirıj — keşfettim. N Aynada insanı delirtecek ıu;.um, __— kadın gördüm.. Bütün hayatımda — böyle bir güzele rastlamamıştım. Harikulâde bit geye Aşk ve güzellik tmsaliydi sanki.. F kat bu nasıl iş? Nasıl oluyor da o çirkin — kazım aynada bu kadar güzel görünsün.. — Araştırınca sebebi bulmakta gecikme « dim: r Şekilleri değiştiren bu aynada karımın — çirkin yüzü her taraftan bükülüyor, eğri . liyor, ve hatlarının bu vaziyette değişmesi * tesadüfen onu çok güzel gösteriyordu. Şimdi karımla birlikte bu aynanın ö « — nünde duruyor; ve bir dakika dahi gözle « rimizi ondan ayırmadan bakıyoruz: Benim burnum sol yanağıma — balıyor, çenem çiftleşiyor ve eğriliyor.. Fakat ka mmın yüzü şayanı hayret derecede güzeliş — © vakit delice bir meftuniyet her tarahımı; — kaplıyor ve vahşi bir şekilde gülmeğe başı — hyorum.. Bu sırada karım zor duyulan bir seslâ mırıldanır: — Ne kadar da güzelim!. ğ ——— eee — Mehmet Akif İstanbul, Hatif İstanbul, Fatin | Selim İstanbul, Halil Necati Uzunküprü, Manaslır. Deniz Levazım Binbaşılığından Yarbaylı - Ha : Emin Büyükçekmece, Nuri Patih, Hik - met Hasküy, Nasif Kusımpaşa. Deniz beşinci sınıf askeri hâkimlikten dör- dünecü sınıfa : Ferid Sariyer. Deniz üçüncü sınıf öğretmenliğinden ikin. €i sanıfa : Halil İzmir. Deniz altıncı sınıf hesap memurluğundan beşinci sınıfa : Ahmet Çerkeş. Deniz altıncı sınıf müzika üğretmenliğin- den beşinci sınıfa : İhsan Üsküdar. Deniz yedinci sınıf müzika ölretmenliğin- den nitmci sımıfa ; Şuban Avlurya. Dürdüncü sınıf askeri makifistükten üçün- cü sınıfa : (San'atkârlar) Hasan İstanbul. Yedimel sınıftan altıncı sınıfa : (San'at - kârlar) Seyfeddin Üzküdar, İhsan Kasımpa- Remzi Kanlıca, Mehmet Midilli, Celâl Trab- | şa. zon, Şükrü İstanbul. Deniz Makine Asteğmenliğinden Teğmen- liğe : Nureddin Eyrek, İsmall Keskin, Kü- dir İstanbul, Necmi İzmit, Adnan Üsküdar, All Aksaray, Ali Gelibolu, Kadri Kaşmpaşa, Necati İstanbul, Yusuf İstanbul, İhsan Nas- Bç, Nureddin İstanbul, Hikmet İstanbul. Deniz Doktor Yüzbaşlığından Binbaşılığa: Adsan İstanbul, Selâhaddin İstanbul. Deniz Bezacı Teğmenliğinde — yüzbaşılığa: İhtiyatta Albaylığa terfi : Muhiddin Dibağlar, Refik Şohremini, Tah- sin Edirne, İhtiyat Yarbaylığa : Abdurrahim Krenköy, Ali Ralip Manastır. İhtiyatta Binbaşılığa : Buhçet Çerkeş, Tevfik İstanbul. İhtiyat üçüncü aanıf mnamele memurla - rından Hamdi İsparta. İhtiyat Asteğmenliğinden Tefğmenliğe | OK aKi Paik Konya, Bahacddin Kastamonu, Ali tih, Ramiz Bursa, Macid Sivas, İzmall bul. Yürbaşılıktan Binbaşılığa : Namık Kasımpaşa, Puad Şehremini. Piyade Yarbaylığından Albaylığa : Ealli Tevfik İstanbul. Piyade Yüzbaşılığından Binbayılığa * Abdurrahman İstanbul. Fiyade Asteğmenliğinden Teğmenliğe * OCahid İstanbul, Şirin Su şehri. £ Süvari Yarbayhğından Albaylığa: AlL Galip Şumnu. Topçu Asteğmenliğinden Teğmenliğe © —— — Tahir Behzat İstanbul, Alâeddin 4 Muhabere Asteğmenliğinden tww_ Fikri İstanbul. Mühendis Binhaşılığından Yarbaylığa 1 Remzi Siros. Doktor Yarbaylıktan Albaylığa : All Natik Cihangir, Doktor Yüzbaşılığından Binbaşılığa : 3 Abdullah Beres, Hüsnü Ereğli, AĞI) Bilrme, Bezâacı Teğmenliğinden Yürbaşılığa : Şeyket Erzaram, H. Şevket İstanbul. Kimyager Yarbaylıktan Albaylığa: M Mi Koyan. Levânm Yarbaylığından Albaylığa : Cemil Sütlüce. AĞETLUİ” HRÜDE SÜ Fa-