3 Kasım 1936 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

3 Kasım 1936 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

ettiğini sö niçin gülmüyor ? - Yedi bin Yazanı Köşeyi döndüğüm zaman burun bu- rüna geldik. Ben kızardım, o şaşırdı. — Bununla beraber ağzını ilk olarak açan ben değildim.. — Sen burada ha... Ne zaman gel - din? — Dört beş gün oluyor. Kaşları çatıldı: — Öyle ise benden Allaha ısmarla - Gık. Seni görmemiş olayım da, bu ak- Şam bize gelirsin ve eşimdi trenden Çıktım» dersin. — Dur, gücenme... İşim pek çoktu. Bir türlü fırsat bulamadım. Yoksa,.. Barıştık ve hemen oracıktaki pasta - arıya girdik. — İşler nasıl? Diye sordum. Başını saladı ve dudaklarını acı acı büktü: - — Sorma... Eğer üç dört ay önce bir /| girketin doktorluğunu almamış olay - dım, halim pek kötü olacaktı. — Yaok canım, sen de böyle şikâyet €etme kuzum. İstanbulda doktor ve a - ’pırtzmın kelimeleri aşağı yukarı be- raber olarak akla geliyor. ç — Orasını bilmem, Ben şimdi ayda Beksen lira kazanan bir memurum. — Klinik? — Baş belâsıdır. Namus uğruna ka- patmıyorum. Kirası çıkıyor. Bu bir tenasül ve iç hastalıkları mü- “GÖNÜL İ — Erkek ve - Bir Türk kızı İnce, titiz, asabi bir yazı ile yazıl- — şmüş üç buçuk sahilelik bir mektup ki , insana baştan sona kadar bir ro- — Man hissini veriyor.. Hayatı kendi Aİstihzası çerçevesinden gören her — genç kızın başına gelen bir âkıbet: İmitsiz, boş, bele milliyet bakımın- -— dan hoş görülmiyen bir aşk.. . 44 yaşlarında bir erkekle, 23 ya- /— gında genç bir Türk kızı karşı kar - Şıya.. Erkek genç kızı, herkesten /— çok beğeniyor ve herkesten çok ona €ehemmiyet veriyor.. Hattâ uzun — müddet kendisine karşı hislerini — saklıyamıyor. Genç kızın arkadaş - ları bile erkeğin zaafınıt? farkırda- dırlar. İçlerinden biri genç kıza mü- — temadiyen: * — Bu adam seni seviyor!.. Telki- ninde bulunuyor. Genç kız, bir müddet bu, 44 ya - şındaki ak saçlı adama karşı alayla yor. Fakat bir gün bu adam kendisinden uzaklaşınca, alay ve istihzası içinde boğulan sevgisi baş gösteriyor: 4 «—Onu görebilmek için ne fırsat- Jar hazırladım, diyor. Fakat bilmi- — yorum, neden? O, sanki benden ka- /— giyor gibi.. Beni sevebilir mi? Bana İzmirden Röportajlar; 12 86 e. .* . ©6 » ** Buhran bitti,, diyen tütün tüccarı vebuhranın devam Cezası olmasa liyen doktor Bir adamı ge AO Altı yüz liradan seksen liraya düşen kazanç - Tütüncülerin yüzleri apartıman - Faizciler azalınca... - Kiracı için nazarlık Kadircan Katflı liraya müşteri bulamıyan büyük tehassısıdır. Maaşlı doktlara acırdı. Çünkü klinik ona ayda beş altı yüz li- ra para kazandırırdı ve baktlığı hasta- ların sayısı yirmiyi geçmezdi. Fakat şimdi seksen lira maaş aldığı şirkette her gün en az yüz hastayı muayene ve tedavi etmek lâzım geliyormuş. * İri yarı ablak yüzlü bir adam pek şen ve sevimli bakışlarla beni baştan ayağa kadar bir anda süzdü: — Hoş geldin yahı sılsın? — / — Dostları görmeğe geldim. İşler na- $1?.. Heyecanlı ve sevinçliydi. Yanıma oturdu ve garsona seslen - di: — Bana bak... Sor bakalım, ne em- rediyorlar? Sevinç te, tasa da insandan insana geçermiş ve bulaşık bir hastalık gi- bidir derler. Yalan değil, Demin dur - gun olduğum halde şimdi şendim. An- laşılan doktor arkadaşım bu havadan hoşlanmamış olacak: : — Ben gideyim. Akşama beklerim. Diyerek ayrıldı. İkinci dostum eski bir tütüncüydü. Bundan altı yıl önce tütün fiatları yüz- de seksen düşünce o da apışıp kalmış- tı. Ondan sonraki yıllarda elli kiloluk bir balya tütünün yedi sekiz liraya sa- (Devamı 11 inci sayfada) —— SON POSTA' Kaça Öldürürsünüz? Namuslu Ve Aklı Bir İngiliz gazetesinin açtığı ve neticesini aldığı anket İkinciteşrin 8e Başında İnsa_nlarmburup Dururken Yapamıyacakları 10 İşi Para İle Kaça Yaparlar? e Saçlarınızı Yeşil renge Kaça e Boyarsınız? Her sene bir ay delirmek icin kaç para istersiniz? « Ceza görmiye kaç adam öldürür. sünüz? Beş sene bir evde insan yüzü gür- meden kaça oturursunuz? TDpünyada namuslu ve aklı - başında insanların yapamı akları bir takım İŞLERİ alâkası var mı? Karşılaştığımız za- man onun gözlerinde sevgi dolu gıklar görüyorum. Hele elini sıkar- ken heyecandan ölecek gibi oluyo - rTum. Hissediyorum ki, tehlikeli bir his fırtınası içinde çırpınıyorum. Ne yapacağımı şaşırdım. Eğer sevmek bu ise insanlar için müthiş bir fe - Yâket...> * Bana, bütün bu garip macerasını yazmamamı rica eden genç okuyu - cumun ricasını yerine getirdim ve bâdisenin yalnız seyrini alarak, di - ğer hususiyetlerini müphemiyet için- de bıraktım. Bu genç okuyucumun sürüklendiği âkıbeti cidden fena gö- rüyorum, Kıizım, yaşınız ve bulunduğunuz muhit yeni bir hayata çıkar. Bu yol üzerinde belki bu hâdise, ayağınıza takılan bir çelme olabilir. Mektu - bunuzun yukarıya almadığım kı - sımlarında gözüme çarpan bir kaç satır beni cidden ürküttü. Bu adam sizin için kat'iyyen İyi bir his taşı - mıyor. Hodbin, maceraperest ve küstah bir adama benziyor. Sizin bü- tün bu - kadınları anide ezip esir e- den - silâhları ile sizi peşinde sü - rükler ve bütün saffetinizi bir sa - kız gibi çiğniyerek atabilir. Size candan tavsiyem şu olsun: Büu adamdan, vebadan kaçar gibi uzaklaşınız!.. TEYZE - işler vardır. Meselâ kolay kolay adam öldüremezsiniz, yahut sokakta çıplak dolaşamazsınız, deği, mi? İngilterenin en çok satan gazetele - rinden biri olan Daily Express, bir mü- sabaka açarak insanların bu türlü leri para ile yapıp yapamıyacakların Bormuş ve onun bu müsabakası yal - nız İngilterede değil, bütün dünyada alâka uyandırmıştır. Gazete on tane sual sormüştür. Bu on sual şunlardır: | — Kimsenin bilmiyeceği bir cina- yeti kaça işlersiniz? 2 — Ayni cinayeti herkesin bilmesi, fakat sizin ceza görmemeniz şartile iş- 15 yıl sonra ölmeye kaça razı olur- sunuz? Ceza görmemek, fakat herkesin bil mesi şartile kaç adam öldürürsünüz? mak için kaç para istersiniz? Her sene bir ay titremek için kaç para istersiniz? liyebilir misiniz? Ve bunun için kaç|seklikten paraşütle atlamak için kaç para talep edersiniz? 3 — En sevmediğiniz bir kadın veya Hira istersiniz? 10 — Ömrünüzün sonuna kadar her erkekle, gece gündüz, hiç ayrılmamak | yıl bir ay sıtma illetine uğramış gibi şartile beraber beş sene ikamet etmek | titremek için kaç liraya razı olursu » için kaç liraya razı olursunuz. 4 — Gene beş sene her şeyin bulun- nuz? Erkekler birinci ve ikinci suallere ce- duğu, fakat tek bir canlı insanın bu -| vaben vasati olarak 20,000 İngiliz, tak- lunmadığı bir evde oturmak için kaç|riben 140,000 "Türk lirasına bir adam liraya razı olursunuz? $ — Milli marş çalınırken yeriniz - öldüreceklerini bildirmişlerdir. 3 üncü suale bilhassa erkekler ce - den kalkmamak için kaç lira istersi -| vap vererek sevmedikleri kadınla dün- niz? yalar uğruna da olsa oturamıyacakla - 6 — Saçlarınızı yeşile boyamak ve|rını söylemişlerdir. Kadınlar ise sev - öyle dol_ışmık için kaç lira istersiniz? | medikleri erkekle bir milyon liraya beş — Ömrünüzün sonuna kadar, her| sene müddetle oturabileceklerini söy » yılın bir ayında deli olmağa kaç İlira| lemişlerdir. mukabilinde razı olursunuz? Dördüncü sual için de herkes menti 86 — Bugünden itibaren tam on beş| cevap vermiş: 'İsene sonra ölmeğe razı olmak için kaç lira istersiniz? — Bizi milyonlara garketseniz gene yalnız başımıza beş sene müddetle 9 — Alışk olmadığınız halde uçan| mahpus olarak bir evde oturamayız! bir tayyareden ve 1000 metre yük *| demişlerdir. * — 1000 metreyi paraşütle kaça atlar- sınız? Beş sene gece gundüz ayrılmamak şartile bir adamla kaç paraya otu- rursunuz? Saçlarmızı yeşile boyamak için kaç para istersiniz? | Yalnız bir sabikalı 50 bin İngiliz H rasına bu derde katlanabileceğini söy» lemiştir. $ inci sualde yani milli marş çalı - nirken oturmak meselesine gelince bu suale binlerce cevap gelmiştir. Ateşli milliyetperverler, ne pahasına olursa olsun oturamıyacaklarını söyledikleri gibi, bedava da otururuz diyenler ol - muş. Bu arada 3 İngiliz liraşından 20,000 İngiliz lirasına kadar fiat tek » lif edenler de bulunmuştur. 6 ncı suale çok güzel cevaplar gel « miştir. Kadının biri yazdığı mektupta şunjari söylemektedir: İ «Eğer yeşil saç moda olursa emin o » lunuz para almak şöyle dursun varı » mıziı yoğumuzu berberlere vermekten bile çekinmeyiz. Maamafih bugünkü şerait dabilinde 555 İngiliz lirası by Mmâcera için kâfidir.» Erkekler ekseriyetle yedi ilâ sekir bin İngiliz lirası arasında fiat istemiş- lerdir. Her sene deli olmağa kadınlar hiç razı olmadıkları halde erkekler para mukabilinde rıza göstermekte mahzur görmemişlerdir. & Onuncu sualdeki titremek mesele - sine gelince bunu ne erkekler, ne de kadınlar kabul etmemişlerdir. Sekizinci suale bilhassa genç kızlar ve genç erkekler rıza göstermişler, 15 sene sonra ölmeğe razı olmuşlar, buna mukabil 10 bin ile 35 bin İngiliz li - ragı arasında para istemişler, <l5 se- ne rahat ve istediğimiz gibi yaşadıklan sonra üst taralı vız gelir..» demi: ir. Dokuzuncu suale gelince, erkek ve kadınlar 100 İngiliz lirası istemişler - dir.