15 Şubat 1937 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

15 Şubat 1937 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

ALKIN KULÂ) ALKIN Di L Son Posta 20203 — PAZARTESİ 15 — ŞUBAT 1937" İdare işleri telefonu : 20203 Fiatı aldı yürü Bene 7 — No, 2351 5 Kuruş irüdü — alkan Konseyi Yazı işleri telefonu : Suriyede nümayişler Vataniler Türkçe konuşanlara[ hakaret ve tecavüz ediyorlar Fesatçıların faaliyetleri arttı Suriyenin her tarafında sık, sık dükkânlar kapanmakta mitingler yapılmaktadır. Söylenen nutuklarda Suriyeden bir karış toprağın terk edilmiyeceği ilân edilmektedir. Türk diline karşı cephe alındı Uyanan ÂAra nasyonalizmi ve Türkiye Arap Nasyonalizmine bir nev'i emperyalizm çeşnisi ilâve edilerek fikirler bize doğru tehyiç ve tah- rik ediliyor. Bu vaziyet Arap- larla Türkler arasındaki müna- Sebetlerin geleceği bakımından Büyet - tehlikelidir. Buna karşı tedbirli olmak lâzımdır. Yazan: Mehittin Birgen on Postanın Şam muhabiri, ga- s)eı mühim bir mesele Üzerine bizim dikkatimizi celbediyor. Diğer larafta göreceğiniz mektubunda kısa * a hülâsa etmiş olduğu vaziyete gö * G, Türklerle Arabların aralarını aç - Mak isteyen bulanık su balıkçıları, bu Vaziyetten istifade ederek, bütün kuv- bvetlerini bâzuya vermişlerdir. (Devamı 2 nci sayfada) Bugünlerde hemen her gün bir mi ting yapılan Şamdan bir görünüş Halep, 14 (Husust) — Milletler Cemiyeti konseyi kararından sonra Su riyede nümayişler gitgide daha ehem- miyetli bir hal almağa başlamıştır. He- men 26 kânunusaniden beri sık ak dükkânlar kapanmakta, mitingler yar pılmakta, sokaklar — dolaşılmaktadır. Bunların yeniden mazbata toplamak, | protesto telgrafları çektirmekte ehem- miyetli bir mevki almaktadır. Konsey kararı aleyhinde olmak ü- zere başta İskenderun müdafaa cemi- yeti olmak üzere tekmil vatan? kitlesi “Son Posta,, nın Suriye mektupları Türk matbuatı tarafından Viyeno İ No.lu Türk düşmanı ilân edilmiş Muhabirimiz bir noktaya temas ediyor : “Sancak meselesi henüz hallolunup bitmiş değildir. Belki de Türk- Arap münasebetleri bakımından yeni başlamıştır,, diyor , 10 (Husust Muhabirimiz Ya - buügünkü Türki - hakikt bir - Arab vardır ve pek kuv Suriyede halk küt - mlekeci süngülerine kar- ğüsleri açık olarak yürümeğe miş olduğunu zaman zaman gör- müz bu nasyonalizm hareketi ol (Devamı 8 inci sayfada) şubeleri propaganda ve neşriyat büro- İarı ve esnaf teşekkülleri geceli gün- düzlü faaliyete sevkolunmuştur. Mü- temadiyen nutuklar verilmekte ve bu nutuklarda Suriyodan bir karış topra- Bın terkedilemiyeceği — gazetelerle ve telsiz telgraflarla etrafa bildirilmekte- dir. Resmi tebliğler Hergün her Suriye şehrinde vatan? klübüne Şamdan bir resm? tebliğ gel- mekte ve bu resmi tebliğlerde Sanca» (Devamı 2 inci sayfada) Yeni İtalyan konsolosu geldi Mareşal Badoglio'nun oğlu M, Mario İtalya hükümeti farafından İstanbul Ceneral Konsolosluğuna tâyin olunan Mareşal Badoglio'nun oğlu M, Mario dün sabah saat 8 de İtalyan bandıralı Eceo vapürile şehrimize gelmiştir. M. Mario konsoloslak memurları tarafın- dan karşılanmış ve otomobtlile doğru- ca konsolostuaneye gttmiştir, İlk _t(;pîa—n_tı bugün Atinada yapılıyor Hariciye Vekili ve Türk gazetecileri Selânikten geçerken Atatürkün doğduğu evi ziyaret etliler. Büyük Öndere tâzim telgrafı gönderildi ! Son Belgrad toplantısına aid bir in tıba: Tovfik Rüştü aras, Metaksas ve Yugoslavya Baş vekili bir arada görüşürlerken (Sureti mahsusada giden arkada - | yetimiz an topraklarında parlali şımız E. Talu'dan) tezahüratla karşılanmıştır. Heyetimizi Selânik, 14 — Balyan Antantı kon- | hâmi ren sabah dört buçukta hu Beyine iştirâk için Atinaya giden he » (Devamı 3 üncü sayfada) Mısırın Milletler cemiyetine girmesi mesele oldu Irak hükümetinin, bir nota ile, Mısırı Milletler Cemiyetine girmeğe davet etmesi Cenevrede hayret Uyandırdı İrak Başvekili Hikmet Süleyman Cenevre, 14 (ALA.) — Mısır hükü - metini Milletler Cemiyetine girmeğe Havet eden Trak hükümetinin samimi notası, burada hayretle karşılanmıştır. Fener Anadoluyu 10-0, G. Saray Istanbulsopru 3-0 yendi ğ K A İ ERU SÜ 0 ci Mısır Başvekili Nahhas Paşa Çünkü cemiyet âzasından bir devletim âza olmıyan bir devlete alenen Cenewve reye namzedliğini vaz etmeğe davet eb. (Devamı 2 inci sayfada) Eönerbahçe » Anadolu maçından heyecanlı bir görünüş Dün de lik maçlarına devam edilm iştir. Bütün maçların tafsilâtı ile kır koğusuna şid yazıyı (6) merı sayfamızda bulacaksınız