27 Mart 1937 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

27 Mart 1937 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

10 Sayfa İtalya - İngiltereye temina (Baştarafı 1 inci sayfada) ni efkâr süküna avdel etmiştir. İtalyanın teminatı Bay Delbosun İngiliz büyük elçisile yaptığı mülâkat ve bumun neticesi ola- rak ademi müdahale işinde iki devlet #arasındaki mevcut görüş birliğinir. te- yidile, İtalyan hükümetinin ademi mü dahale taahhütlerine riayet edeceğine ve Londra komitesini terkeylemiyece. ğine dair Bay Grandinin Edene verdi; teminat, umumi gerginliğin izalesinde başlıca âmil olmuşlardır. Gönüllüler meselesi Gönüllülerin geri çağırılması mese - lesi hakkındaki müzakerelere, paskal- ya yorlularından sonra tekrar başlana- caktır. Narırlar istirahate çekiliyorlar Fransız ve İngiliz parlâmentoları ta- H etmişlerdir. Kabineler de toplanmı yacaktır. Başvekil Blum ve nazırlardan ğ yortularından istifade - İlar. İnciliz nazırları da Londradan uzak velere çekiliyorlar, Endişe zail oldu Dev'et adamlarının istirahat maksa- dile hükümet merkezlerinden ayrılış:, beyne milel vaziyette âni endişeyi mu €ip hic bir emare olmadığına bariz bir delil sayılmaktadır. Londra, 26 — İngiliz mahafiline gö- Te, İspanyanın karadan ve denizden kontrolü on beş güne kadar tatbik mev kiine girecektir. Bay Grandinin, gönül geri çağırılması meselesi hak - beyanatı, şimdiye kadar vü- etirilmiş olan işleri kat'iyyen teh likeye koymıyacaktır, Londra, 26 (A.A.) — Ademi müdaha le meselesi hakkında burada bir inşi- gazetelerinin İtalyaya karşı nakta oldukları lisanın birden eğişmesi, zannolunduğuna göre hükümet tarafından yapılmış olan bir tazyik eserldir. et Bay Cianonun Sir Eric md ile görüştüğünde serdet - Miş olduğu metalibat dolayıs'le İtalya. yi tatmin etmek arzusundadır. Fransız gazetelerinin mütaleaları Paris, 26 (Hususi) — Gazeteler bu gün de İspanyadaki gönüllüler mese- lesinden doğan vaziyetle meşgul ol- muşlardır. Bayan Tabuis Övr gazetesinde yazı- yor: İnlizler kendilerini Habeş mesele. Bi zamanındakinden daha kuvyetli his setmemektedirler. Halen yenilecek cid di müşkülât karşısında bulunmak iste miyorlar. Diğer taraftan İtalyanın İz- panya harbi sebebiyle zayifinmakta o! duğunu düşünüyorlar.» Le Matin yazıyor : Almanya, İspanya meselesinde İralya ile mütesanit olmıyacaktır, Zira, İspan yada dahili harp devam ettiği müddet- çe bunu yapamıyacaktır.» Le Jour yazıyor: «Din akşam Romadan gelen en az bedbin haberlerden çıkan mâna, İtalya | korkusu olmadı- 26 — Havas Ajansının muha biri bildiriyor : Alman matbuatı, Franko kualarının ajara mıntakasındaki mağlübi - yetlerini itiraf etmektedir. Yegâne çare Rbheinische Weslalische de diyor ki: Avrupa sulhünü — muhafaza etmek İçin yapılacak en iyi şeyin ademi dahale siyasetinden şaşmamak ve İs- panyolları dahilde harbelmekte yalnız bırakmak olduğu kansatini muhafaza etmekteyiz.e Roma, 26 (AA ) — Almanyanın Ro- ma büyük elçisi Von Hassel, Almanya ya yaplığı kısa seyahatten bugün dön. müş ve derhal Musolini ile temasa gel- Mmiş t_verdı vapurundan altmış gönüllü çıkmıştır. Ekserisi tayyareci olmak üzere 100 kişilik ambargonun konulmasından be- ri Fransız ve Amerikan — vapurlarile buraya gelen gönüllülerin miktarının 500 ü bulduğu tahmin olunmaktadır. yeni muvaffakiyetsizliği Andujar 26 (A.A.) — Havas a jansının muhabirinden: Asilerin Pozoblanca'ya yaptıkları taarruz, tamamile akamete uğramıştır. Muhacimler sahada bir çok ölü ve ya- ralı bırakmışlardır. Bundan sonra mi- l Hapakote. geçerek Pozollinöb'yu kurtarmışlar ve Alacaracejos istikame- tinde 3 kilometreden fazla ilerlemiş- lergir. Büyük bir kısmı İtalyan nizamiye kıt'alarına mensup olan âsi kuvvetleri Guadalajara cephesindeki vaziyetleri- ne henzeyen bir halde bulunmaktadır- 'Tancada İtalyan bahriyelileri karışıklık çıkardılar Tanca, 26 (AA.) — Dün saat 16,30 da 30 kadar İtalyan bahriyelisi Democracia ismindeki İspanyol gaze- tesinin işgal ettiği binaya hücum ede- rek camları ve çerçeveleri indirmişler Bahriyelilerden biri yaralanmıştır. İspanyol posta ve telgraf binasına da bir kaç kere ateş edilmiştir. Şehirde ürük bir heyecan hüküm sürmekte- , Dükkânlar kapanmıştır. Gijon, 26 (A.A.) — 17 tane âsi tayyaresi, limanı bombardıman etmiş- lerdir. Cumhuriyetçilere ait bir gemi batmıştır. Gemizin kaptanı ölmüş ve tayfalarından 55 i yaralanmıştır. Barselon 26 (A.A.) — El Natici- ari gazetesine göre, Cumhuriyet tay- yarçleri dün gece Saragosse ve Hues- ca'da muhtelif askeri hedefler üzerine sekiz ton bomba atmışlardır. Albay Safyüddin Ademi müdahale komitesi tarafın- dan Cebelüttarıkta denizden ve karar dan kontrol vazifesi Türkiyeye veril- miş ve Türk Deniz Albayı Safiyüddin in bu vazifeyi yapacağı ilân olunmuş- tur, Albay Safiyüddin Genel Kurmay Deniz müşavirlerindendir. 397 - 1911 yılında deniz harp okulundan birinci- likle neş'et etmiştir. İngilizceyi çok iyi konuşmaktadır. Kendisi kurmay süba- yazlır. » Uzun müddet Heybeli deniz oku- lunda riyaziye ve fizik profesörlüğü yapmıştır. İstiklâl — savaşından başkı bazı deniz harplerine de işti. tx Hamidiyenin süvat zun da ikinci kumandanlığını yapmış tır. Elyevm Londrada ademi müdaha: le komitesinde Türk delegesi olarak bulunmaktadır. Büyük su projesi Ankarada top'anan su iş'eri müdürleri tetkiklere başledılar Ankara, 26 (Hususi) — 3! milyon - lük büyük su projesinin tahakkuku et rafındaki çalışmalara devam olunmak ü-| tadır. Nafia Vekâleti, vilüâyetlerde bu- Junan bütün su işleri müdürlerin: şeh- rimize davet etmiş ve bu müdürlerden ekserisi gelmiştir. Müdürler su işleri u. mum müdürlüğünde büyük su faaliye ti için yapılacak etüt ve işlerini müç- tereken tetkike başlamışlar ve malze- me vaziyeti ile etüt postalarının çalış- ma şekillerini tesbite başlamışlardır. Hariçte çalışacak etüt postalarına a. Nevyork 26 (A.A.) — Nevyark Times gazetesinin Havr muhabirinin bildirdiğine göre, buraya İspanyaya gitmek üzere, sahte İıı—nnyol pasaport larını hâmil Amerikan gönüllüleri gel- mekte berdevamdır. States Lines kum- panyasında çalışan bir memurun söy- lediğine göre dün Presindent Rossvelt it kadro heyeti vekileden çıkmışlır. Tayinler yapılmak üzeredir. Posta- lar dört mıntakaya ayrılmışlır. Birinel! mıntaka: Susığırlık üç posta, Bakırçay iki posta Manisa dört posra, Büyük Menderes dört posta. İkinci mıntaka: Adana döri posta, Malatya iki posta. Üçüncü mıntaka: Sakarya iki posta SON POSTA SA SPORS, Milli Küme maçları bugün ve yarın Ankara ve İzmirde yapılacak ençlerbirliği ile Ankarada, Be- ta Üçok ve Doğansporla ürde karşılaşacaklar Milli küme şampiyonasının ikinci haftası bugün Ankarada Fenerbahçe- nin, İzmirde Beşiktaşın oyunlarile de. vam edecektir. Pek yorucu olacağını tahmin ettiği- miz bu iki maç seyahat edecek takım- larımız hesabına başarılması güç işler den sayılmalıdır. Daha şampiyonanın başında mevzu- ubahsettiğimiz bu yorgunluk meselesi likin ortalarına doğru ortay, çıkacak- tır. Fenerbahçenin yapacağı maçlar Bugün ve yarın Ankaranın iki kuv- vetli takımiyle karşılaşacak olan Fener bahçe aşağı yukarı formunu kaybet - mek üzere olduğu şu sıralarda gıkıntılı oyunlar yapacaktır. Uzun ve karışık bir mevsim dolayı- sile futbolün icap ettirdiği sürat ve çe vikliğini kaybeden “Fenerbahçe artık bü: ümldini takımda yaptığı yeni ta di bağlamıştır. Uzuün seneler yerli yerine koyduğu oyuncuları oldukları yerden kıpırdat - mamış olan Fenerbahçe bugün artık çü rük taraflarını takviyeye kalkmağa mecbur olduğu için takım eskı âhengi- ni bir an kaybedecek ve bu bocalama uzun müddet devam edecek olursa Fe nerbahçe eski kuvvetini - toplayıncaya kadar maalesef bir hayli sarsıntı geçi. recektir. Ankaragücü ve Gençlerbirliğine ge- lince: bu iki takımda uzun boylu futbo! oynamış ve büyük teerübe sahibi ol - müuş oyuncular bulunmamakla beraber genç oyunculardan teşekkül eden An- kara takımları son zamanlarda müsbe: netice veren oyunlar göstermektedir - lar Kendi sahalarından dışarı çıkmamış olan bu takımların pek alışık oldukları sahadan, yabancı bir sahaya geldikleri zaman yapacakları oyunu sade biz de- ğil, belki kendileri bile merak etmekte dirler. Ankara takımlarının İstanbul seya- hatleri esnasında Galatasaray, Beşik- ve Güneş takanlarile yapacakları maç lar Milli küme oyunlarının en cazibi olacaktır. İzmirân, birleşmiş ve bu suretle kuv. vetleri bir misli artmış olan klüplerile ilk ağızda kurbanlık koyun Bi laşacak olan Beşiktaş, bugünkü küuvvet li haliyle İzmirdeki futbolün ölçüsünü hepimize tanılmış olacaktır. Mihli küme oyunlarının eti çetin maç larile karşı karşıya gelen Beşiktaş, Fe nerbahçe ile yaptığı maçtak! muvaffa. kıyetini bu sefer de İzmirde gösterebi- lirse tutmuş olduğu yolu bırakmamak için her t fedakârlığı yapmaktan gçekinmemelidir. Hiç hesapta ve kitapta olmadığı bir sırada bütün şöhretli oyuncuları bir araya toplamak suretiyle birleşivermiş olan İzmir takımları öteden ber. İstan- bul takımlarına karşı duymuş olduk - ları rekabeti bu vesile ile daha güzel göstermek imkânına kavuştukları için Beşiktaş takımının bugün ve yarın İz mirde yapacağı maçları büyük bir dik- katle takip etmek lâzımdır. — T AT IN Köyden röportajlar (Baştarafı 7 inci sayfada) — Bir çift öküzü yok. tarlası yok, barabatı yok benim kızı nidecek?. demiş. İki sevgili «ölmek var, dönmek yok» demişler. Dönmemişler ve oğlan kızı baş- kasına gitmesin diye öldürmüş... Şimdi köy kızları, onun mezarına sol - muş kır çiçekleri serpiyor, — ve onlar için yapılan türküyü söylüyorlarmış: G Ü0 e DK GSCİR Samsun iki posta, Kayseri bir posta, Dördüncü mıntaka ise, Bursa ovası ulahatıdır. Fen heyeti Türk mühendis leri ve ecnebi mütehassıslarla takviye olunacaktır. Aşk yüzün (Baştaralı 1 inci saytada) hdır. 48 yaşındadır. Ve inhisarlardan sulistimalinden dolayı çıkarılmıştır. 1000 lira kadar da tazminala mahküm edilmiştir. Maktul Nurettin kendisine tebligat yapılamasın diye mütemadiyen ev de- Biştirmiş Ve bu aybaşı da yukarıdaki adrese gelmiştir : Katil, maktul ne zaman tanışıyorlar? Kalil Ali ile maktul Nurettin tak- riben bundan altı ay evvel tanışıyor- lar. Ali 1336 doğumlu genç bir çocuk- tur. Bu derece yaşlı bir adamla bu ka. dar genç bir çocuğun ne şekilde ah- bap oldukları pek anlaşılamıyorsa da, katil Alinin bilhassa son zamanlarda Nurattinön daveti üzerine kendi evine Birip çıktığı tahakkuk ediyor ve Âli bu | ziyaretleri esnasında Nüurettinin karısı İrfan ile tanışıyor. İrfanın annesi İfakat te bu ahbaplı- ğa göz yumuyor ve bir müddet sonra, İrfan ile Ali arasında bir gönül mace- rası başlıyor. AH İrfanı kocasından kıskanıyor Aradaki münasebet arttıkça Alınin sevgisi de büyüyor ve Ali yavaş yavaş İrfanı kocasından bile kıskanmağa baş hyor. Nitekim bundn 15 gün kadar ev velibir akşam Ali, İfakatin de yanımda: — Bu adamı terket, bana gel, yoksa ben onu öldüreceğim, diyor. Cinayet nasıl oluyor ? Evvelki gece Ali saat on raddelerin. de İrfanı ziyaret ediyor, Beraberce ra. kı içiyorlar. Saat on ikiye doğru Nu- rettin eve geliyor. Bu aile bir kat üzerinde iki oda işgal etmektedirler. Bir odada İrfan annesi ve çocuklarile yatmakta ve Nurettin de | karısından ayrı olarak sokak üzerinde. ki odada yatmaktadır. Nurettin Alıyi kendi yattığı odaya davet ediyor, İşte tam bu sırada cinayet husule geliyor, Ali içerde bir müddet Nurettin ile ağız kavgası ettikten, sonra hâmil olduğu kama ile Nureddinin göğsünden, sol bi leğinden ve diğer altı yerinden vura- rak öldürüyor. Ve sonra da Nureddini sürükleyerek odadan çıkarıyor, ve mer divenlerden indirerek bahçeye bırakı- yor : Cinayeti nasıl gizlemek istiyorlar ? Bu işler görüldükten sonra Al! İrfa. na: — Bu cinayeti senin için işledim, be ni kurtar diyor ve kaçıyor. Hâdiseye esrarengizlik katmak için İfakat ve İrfan bazı tedbirler düşünü- yorlar, Evvelâ, cinayetin bir h: fından yapıldığını zannettirmek için, zemin katındaki çorap makinesini s0- faya çıkarıyorlar. Nurettinin elbisele- | İstanbul Dördün ğundan : 1z tara | den cinayet | rini de yatağın içine dikiyorlar. Ve İr. fan da dövünerek kapıya çıktyor : — Kocamı hırsız öldürdü, diye fer. | yadı basıyor. Hüâdise meydana çıkıyor Hırsızlık ve cinayet masası memur- ları hâdiseye el koyduktan sonra tah- kikatı derinleştiriyorlar. Evvelâ istic- vap edilen 60 yaşındaki İfakat bazı iti raflarda bulunuyor. İrfanın ifadesi de bu itârafı teyit edince, hırsızlık şüphe. leri dağılıyor. Ve hâdisenin bir aşk yü ünden ileri geldiği anlaşılıyor. Ntto - kim çalındığı iddia edilen Nurettinin elbiseleri de İrfan tarafından şiltenin içine dikildiği de meydana çıkıyor. Bu deliller karşısında hakikati itiraf etmekten başka çare bulamıyan kadın lar, yukarıda hâdiseyi tafsil etti; gibi anlatarak bu işi Alinin yaptığını anlatıyorlar. Zabıta bunun üzerine Alinin de ar- kasına düşereok Aliyi Karagümrükte Aciçeşmedeki evinde dün gece geç va- kit yakalıyor. Ali ilk sorgusunda bü « tün hâdiseyi itiraf etmiş ve bu iş! kıs- kançlık saikastle, İrfanı sevdiği için, | yaptığımı söylemiştir. Kara gün (Baştarafı 1 inci sayfada) Halkevinde bir ihtifal yapılmış, kara gün elemle anılmıştır. Bu münasehet- le bu kara günün tarihçesini anlatan bir nutuk söylenmiş ve aziz şehitleri- mizin Tuh'>rı taziz edilmiştir. İhtifale binlerce halk iştirak etmiş- tir. Hava hafif yağışlı olmasına rağmen şehitliklere gidilmiş, çelenkler konul. |muştur. Bu arada Mustafa Paşa yolun- da şehit edilen Fuat Paşa oğlu Reşidin de kabrine çelenk konmuştur. Ankarada Uludağ gecesi Ankara, 26 (Hususi) — Burada yüksek tahsillerini yapmakta olan Bursalı gençler bu sene Ankara Ha kevlüde'biz Üldeğ” Golsvi yaşmaya karar vermişlerdir. Bunun için zengin bir program hazırlanmıştır. Romanya Ordusu için Çekoslovakyaya Siparişler yapıldı Prague 2 6— Tataresko - Hodza a rasındaki görüşmelerden sonra neşre” dilmiş olan tebliğde Romanya ordusu hesab:za Çekoslovakyaya yapılmış o- İlan siparişlere müteallik bir — itilâfna- me imzalamış oldukları tasrih edil- mektedir. eü İcra Memurlu- ada hanesi bir tarafı Hüsnü hanesi ve tarafı rabü yol ile mahduttur. Evsafı: Gay- rimenkulde elektrik, havagazı ve terkos tesisatı olup bina muntazam ve kârgirdir. meyva ağaçları ve bir kuyu vardır. Kapıdan girildikte karosimen bir an- tre ve diğer bir kapı bir oda karosimen bir'aşlık iki kiler bir oda zemin katında bir koridor üzerinde kazanı olan bir çamaşırlık ve kalorifer kazanı bir kiler zemini renkli çini bir mutfak bir musluk bir helâ bir merdiven altı. Birinci katta: Mermer çinko bir taras ve merdiven başında bir kir, nenin 94 7,5 mübelinde pey akçesi veya hamil olmaları icap eder. Müterakim vergi, tanzifat, edecek müyerilerin kiymeti muhamme- milli bir bankanın teminat mektubunu tenviriye ve vakıf — borçları 'a ailtir. Arttırma şartnamesi 22/3/937 tarihine müsadif pazartesi günü da- irede mahalli mahsusuna talik edilecektir.Birinci arttırması 10/5/937 tarihine mü- sadif pazartesi günü dairemizde saat 14 den 16 ya kadar icra edilecek. Birinci bır. Aksi takdirde Son arttırmanın taahhüdü baki kalmak üzere arttırma - 15 gün daha temdid edilerek 25/8/937 tarihine müsadif salı günü saat 14 den 16 ya kadar dairede yapılacak ikinci arttırma neticesinde en çok arttıranın üstünde birâ” kıilacaktır. 2004 numaralı İcra ve İflâs kanununun 126 ıncı maddesine tevfikan hakları tapu sicillerile sabit olmayan ipotekli alacaklarla diğer alâkadaranın ve İF" tifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masarife dair olan iddia" larını ilân tarihinden itibaren 20 gün zarfında evrakı münbitelerile birlikte daire mize bildirmeleri lâzımdır, Aksi takdirde hakları tapu sicillerile sabit olmayan'ar satış bedelinin paylaşmasından — hariç kalırlar. Müterakim vergi, tenviriye ve tar- zifiyeden ve dellâliyeden ibaret olan belediye rüsumu ve valıf icaresi bedeli mü * zayededen tenzil olunur, 20 senelik vakıf icaresi tavizi müşteriye aittir. Daha farlâ m-)&nd—üüiı—him/zl”üı—üüqıdı—valmün—' hallen haciz ve takdiri kıymet raporunu görüp anlıyacakları ilân olunur. (1701)