6 Nisan 1937 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 12

6 Nisan 1937 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 12

Beğendiğiniz kadın ve erkek tipleri nedir ? Kadın nazlı, hırçın ve kıskanç olmalı 'Tahayyül ettiğim kadın tipi: Sarı ve kıvırcık saçları omuzlarına kadar dökülmüş, göz kapaklarına ağır- İık veren uzun kirpikleri yeşil gözleri- ne hâle olmuş, ufak bir burnu, e) ve biraz kalınca olan nemii dudaklar.. İnce bir bel ile güzelleşmiş uzun boy şü bir peri, konuşması bir mu siki gibi güzel. Pembe tenli bir hülya kadını.. Yalnız biraz hırçınca, oldukça da kıskançtır, Çok çabuk darılır, nazlı yaşlar akıtır. Evine sıkı bir şekilde bağlı, sevgisi hakikidir, Kimseye hiç bir ziyanı ol- maz. Terbiyesi yüksektir. Okuması âz olsa da, terbiyesi yüksek olmalı, Beyazıt Cumhuriyet caddesi No. $8 de Büseyin Dumrul > Güzel kadın: Küçük ayaklı kadın Hayatımın sonuna kadar beraber ya- p şayacağım kadın şöyle olmalıdır; | — Sıhhatinin iyi olması, boyu orta, “ vücüdü boyuna uygun, saçları uzun, kumral, çehresi yuvarlak ve pürüzsüz, burnu tabii, gözleri elâ, kaşları siyah Ve uzunca, ağzı ulak, dudaklari orta büyüklükte, dişleri küçük ve düzgün, © beli ince, ayakları küçük, sesi güzel, gi , 2 — İyi bir aile terbiyesi görmüş, mü tevazi, çok güzel giyinen, el ve ev işle- .xini bilen, kurduğu yuvaya sadık, iyi çevlât yetiştiren, zevei evine geldiği za man güler yüz gösteren kanâatkâr bir adın. © 3 — Herhangi bir toplantıda iyi ve güzel konuşabilmesi için tahayyü? etti — ğim kadının orta mektebi iyi bitirmesi ir, Ankara, Yenişehir, Erdoğan sokak No. #de İ Doğan Orta tahsil kadın için tam tahsi'dir! Beğendiğim kadın tipi şudur: © Vücudü: Yüz ne'yuvarlak, ne de pek sivri, burnu simaya uygun, kaş ince, göz siyah, ten esmer, bel ince, balık e-| tinde, sıhhati tam, 'Tabiati: Çok fazla söylemez, söyledi- “Bini dinletir: Erkeğinin prensiplerin - den dışarı çıkmaz. Herkesçe sevilmiş bir kadın. Tabsili: Bir kadın için orta tahsil tam bir tahsildir. Fakat bu kadın evi-! mam illi roman — mn ne kadar süreceği belli olmayan Bu vaziyet karşısında genç bir kadı- bir zamana ömrünün taze yıllarını bağ- laması doğru mudur? Diyorlar ki harp yeni başlamıştır. Patlıyan silâhların sesi uzun süre - cektir. Büyük hâdiseler neticeleri iyi bile olsa insanların kanı hâyatları için ve timli değildir. Hele bir genç kızın. bir genç kadının bahar böyle “meçhul akibetlere bağlayıp kalması ne demektir, Doğduk, hayata girdik, Ve yaşayacağız. » Bu ömür nasıl ıztrap ile başlıyorsa iztirap ile de bitecektir. İnsanları gül düren bu ömrün mahdut bir parçası- dır. İçinde neş'e ve tebessüm olmıyan bir hayatı sürüklemekten ne çıkar. Ben ilk mektupları yazarken daima bu ibtimalleri"düşündüm Nilüfer. Hayatını verdiğin erkek sana yakın günlerini yaşıyoruz a. Silâh başın | | nin öze dinelini Her cevap yollıyan | okuyucuya hediye verilecek, neticede en güzel cevap sahibi 50, ikinci 25, üçüncü 10 lira mükâfat alacaklar malıdır. Bir Garp lisanını iyi bilmesi, dünyayi iyi tanıması için şarttır. İkin. ci bir dile vukulu da hayatını daba iyi sürmesi için faydalıdır, Ankara: Ayçe (Adresinin neşrini istememiştir) Çuval hırsızı 20 gün hapis yatacak Küçükpazarda Basrinin sergisin- nin ihtiyacı olan herşeyi yapabilecek |den iki çuval aşırmaktan suçlu Hasa- bir kabiliyette olmalıdır. Bursa Sami (Adresinin neşrini istememiştir) “Ideal erkek için üç şart Çehresi: Cazip. , Tabiati: Dürüst. , Mesleği: San'atkâl, İşte benim istediğim erkek bu. Bir! mem fikrimde yanılıyor muyum? Galatasaray ; M. (İsim ve adresinin neşrini istememiştir) NE Erkek biraz kazak olmalı Beğendiğim erkek tipi şudur: Çehre: Buğday benizli, gözleri yanık kahverendi, saçlari kayu kestane ve yumuşak, kaşlar az mukavves, az ara- Jıklı ve uzunca boylu, geniş omuzlu, | gürbüz ve sportmen bir endam. Karak teri: Emsali arasında şahsiyet - sahibi, salonda ve sahada centilmek, heyecan- .lı ve nüktedan, müteşebbis ve azimkâr, yurduna ve yuvasına sıkı bağlı, biraz da kazak. Mesleği; Yüksek tahsili ona mühen-| dis veya doktor sifatını kazandırmış ol Hediyelerimiz | Dünkü 81 - 85 numaralı cevapla- rın hediyeleri dolma kurşun kalem, tuvalet malzemesi, resimlik, mürek || kepli dolma kalem olarak seçilmiş» tir, Bunlardan (— İstanbul dışın - | Aa bulunan okuyucuların hediyele- Ti posta İle adreslerine derhal gön- derilmiştir. İstanbulda bulunan o- kuyucuların da idarehanemize ge- lip hediyelerini almalari lâzumdır, Hediyeleri ayrılmıştır. Kendilerini bekliyoruz. Pazardan başka Hergün müracaat edilebilir. Hediyelerini idarehanemizden ala cak okuyucularımızm yanlarında hüviyetlerini isbat edecek bir vesika bulundurmalarını rica ederiz. nın, Sultanahmet üçüncü sulh cezada yirmi gün hapsine karar verilmiştir. Bir yankesici mahküm oldu Tramvay yolcularından Koçonun 11 buçukluk bir paket sigarasını yan: kesicilik suretile aşırmaktan suçlu Res cep, İstanbul asliye dördüncü cezada bir sene, iki ay hapis cezasına mah“ üm edilmiştir. Karar, ekseriyetledir. İSTANBUL Ticaret ve Zahire Borsası Çavdar Mısır sarı Keten totumu İnal n) S4S.SSBU Sis. .K5EB. BERE ün No. 32 a! ürken Cahit | bir arkadaş olamıyacaktır, Farzedelim ki bugün tabii bir vazi- yet yoktur. O memleketin kendis'nden beklediği vazifeyi yapmak için senden uzaklaşmıştır. Tehlikeye atılmıştır, Fa- kat Bu tehlike mesleğinin ondan bekle. diği fedakârlığın tabii neticesidir, Bu: günü düşünmiyerek memleketin nor- mal bir vaziyette olduğunu kabul eder» sek de kocanın sana senin lâyik oldu- gun hayatı vereceğine nasıl ihtimal ve rilebilir, Sen ki medeni yaşayışın va- dettiği bütün rahatlıkları, bütün güzel: likleri istiyecek kıratta bir kızsın, Nor- mal şartlar içinde bile olsa o buhu sa- na verebilecek mi? Vazifeyi her şeyin üstünde tutması icap eden bir silâh adamının genç, gü- zel ve iyi yaşamağa lâyık bir kâdını gittiği yere götürmesine imkân var mı? İşte bütün tahminlerim birer birer çıkıyor. O pek haklı olarak evlendiğinın fer- dasında seni yalnız bıraktı ve gamuslu bir vazife sahibi gibi koştu, Sen bu meçhul ve tehlikeli âleme karışamadın. Böyle olmasaydı. Her şey tabii ol- saydı ve meselâ kocan Vazife icabi Harputa, Elâzize, Vana gitseydi ne yapacaktın? Sen eğer hayatı mangal başında kı- şın kestane, müsir patlatıp yazın kü - çük bahçesinde çakal eriklerinin ol - masını bekliyen ve bu mevsimler ge- çerken boyuna çocuk yetiştirip daha o- tuz yaşına gelmeden bir koloçka ma - kinesi haline gelmekten okorkmıyan bir kadın olsaydın bünları düşünmez - dim bile! Fakat biliyorum ki sen hayatı böy- le görmüyorsun. Böyle görmene tah- silin, terbiyen, zekân mânidir. Benim bildiğim güzel Nilüfer hayatın bin bir eğlence ve neş'esine karışıp her yerde bir yıldız gibi parlıyacak bir kızdır. Okuyorsun, görüyorsun, anlıyor ve hissediyorsun, bu vaziyette bir genç kadın için kapalı ufuklar “arkasında meçhul bir maceraya atılmış erkeğin- den ümid beklemek işkence değil mi- dir? Avrupadaki tetkikatını bitirip İstanbula gelen İnhisarlar Umum Müdürü Mithat dün telefonla Gümrük ve İnhisarlar Vekil AN Rna İle yapmış olduğu temaslar ve elde edilmiş olanı neticeler etrafında izahat ver- miştir. Mithat birkaç gün sonra ayrıca ha- zırlamış olduğu raporunu Vekhlete vermek üzere Ankaraya gidecektir. Umum Müdür Belçikada, Fransada, Çekoslovakyada ve İn- gilterede muhtelif temaslar yapmıştır. Bu memleketlerde tütün ve sigara satışlarımıza dair muhtelif mukaveleler iazalamıştır. Fransadaki Türk sigarasının satışını Fran- ko Notr şirketi üzerine almıştır. Bu şirketle geniş mikyasta bir mukavele aktedilmiştir. Mithat, İngilterede Osmanlı Bankası delâle- tiyle muhtelif büyük firmalarla temas etniş- tir. Bu müzakerelerden mtsbet neticeler al- miş olduğundan İngiltereye de mühim mik- darda İnhisar sigarası yollanacaktır. de bulunduran İahisarlar idaresi Avrupaya daha ehven fiyatla sigara yollayacaktır. Bu suretle nefis sigaralarımızı Avrupalılar ayni zamanda ucuz fiyatlarla bol mikdarda ve kolaylıkla temin edeceklerdir. Umüm müdür, tetkikatı esnusında inhisar teşkilâtı olan memleketlerin çalışma tarzlarını da gözden geçirmiştir. Umum müdür raporunda bu hu- Raporun Vekâletçe tetkikinden sonra mem- leket dahilindeki inhisar teşkilâtı üzerinde de değişiklikler yapılması mevzuu bahistir. Afişaj ve reklâm şeraiti ucuzlatılacak Belediy afişaj resmini bu senedeh itiba- ren kendisi takip edeceğinden muhasebe teş- kilâtı bu hususta (hazırlıklara başlamıştır. Asişaj ücretlerinin ötedeh beri pahalılığın- fdan şikâyet olunmakta idi. Belediye bu ci- beti nazarı itibara alarak bilümum reklâm- tetkikata başlamıştır. Bu arada evvelce tes- bit edilmiş olan muhtelif afişaj resimleri göz lüklerine göre yeni belediye resimleri tesbit Jotunacak ve alâkndarlara “lâm edilecektir, Balık boykotu bitti Balıkçılar, ucuz fiyat vertldiğ. için turik manımızda bekleyen, fakat fiyat vermedik- İleri için balık ta atamıyan İtalyan balıkçı ge mileri nihayet balıkçıların istedikleri -fiyat. ları vermeğe ve balık mübayaasına başlamış lardır. Norman Davi (Baştarafı 2 inci sayfada) bunun doğurduğu fahdiller sisteminin devamı da elbet iyi birşey değildir.» Okuyucularımız hatırlarlar ki biz bu hareketi bir hayli zaman evvel bu sü- tunlarda iki defa kaydettik ve bu ha- reketin bizi de ehemmiyetle alâkadar etmesi lâzım gelen bir hâdise olduğu nu söyledik. Zannediyoruz ki hareket, tabil seyrini takip ederek ilerlemekte- ve bizim de iktisadi işlerimizde, bu ha- rekeli gözden uzak tutmıyarak çalış- mamız iâzım geldiğini bir kere daha ha. tırlatmaktadır. Muhittin Birgen İnsan hiç olmazsa teselli verecek, oyalanacak bir dostun samimiyetine in Avrupa seyahatı sak bile bu ihtiyacı kim inkâr edebi * lir? Ömrünün en çiçekli günlerini tek başına, ümüdsiz, istinadsız ve teselli - siz geçirmek için rahibe olmak lâzım. Kendini taş duvarların taş süküneti- ne feda etmek için ne günahın var Ni- lüfer. Ne annen, ne de annen Kader yakınların sana fikir ve ruh arkadaşı olamazlar Nilüfer. İnsan kalbini ve ru- hunu anlıyacak dostların arkadaşlığı - na mühtaçtır. Bugüne kadar yazdığım mektuplarla beni kâfi derecede anladı” danı zannediyorum. Hissetmiş olacak- sın ki senin için tehlikeli bir insan de- gilim. Çünkü bugüne kadar hep senin saadetini düşünerek fikirlerimi açık a çık ortaya attım. Hakkındaki düşüncelerin o başında seninle mes'ud bir yuva kurmak fikri vardı, Buna cevab vermedin. Kendini cereyana bıraktın. Ne yapalım, talih ve kismet denilen vahimeye biz de bo" yun eğelim. Benden esirgenmiş bir hayatı zorla alacak değilim, Fakat be- nim de senin gibi teselliye ihtiyacım var, Mes'ud olmak için evlenmek kâfi olmadığına göre biz de hayatımızın & Avrupada sigaralarımız ucuz fiatla satılacak Slgaralarımız Ayrupa piyasasında pek (ez| la rağbet görmektedir. Bu mğbeti gösönün- | susta da urun boylu mütalea yürütecektir. | larda tabelâ resimlerinde ve buna mümasi) ! sİ' bütün afişaj işlerinde tenzilât yapmak için den geçirilmektedir. Gerek bunlarin ve ge- rekso bütün levhaların büyüklük ve küçük- | tutmamaya başlamışlardı. Uzun zaman #-! istanbul Borsası kapanış fiatları 5 -4 - 1937 PARALAR 20 İsviçre Pr. 20 Lava 1 Filorin 20 Çek kuronu 1 Avusturya Şi, | | | wep » © 00.0 ME eee AİN ekime A. gm. 5 60 vadeli ©0.00 Bomonti - Nektar | 000 Aslan çirnente © Merkez bankası İş Bankası Telefon İttihat ve Değir. 00.0) » 1 vdeil 995 74 © TAHVİLÂT —am cılarını olsun paylaşacak iki arkadaş, iki fikir arkadaşı olalım ve böyle ka * işinin o başına | mühtaçtır. Her şeyi bir tarafa bırak -İlalım ve neticeyi tesadüfe bırakalım, Bunuh için senden gene rica ediyo- rum Nilüfer, Bu defa başka bir tekli - fim var. Bu pazar günü otomobilimi Şehzadebaşında, Üniversiteye giden dönemeçin tam köşesinde saat on bir“ den on ikiye kadar bekleteceğim. O - tomobilde şoförden başka kimse bu * lunmıyacaktır. Kendim de bulunmıya" İcağım. Geldiğin takdirde kapıyı ken- din açıp gireceksin. Otomobil seni Şiş- liye, Hürriyet tepesine getirecektir ve ben de seni orada bekliyeceğim. Önü: müzde üç gün var, Fevkalâde bir işin çıktığı takdirde bana gelemiyeceğini telefonla bildir. O günkü programı - mızı kendin çizebilirsin. Ben sana ita” let edeceğim. , Yalnız istediğim münasib gördüğün bir yerde, bir gazinoda, hattâ İstersen Jkırda yemektir. Otomobili tanımak güç değildir. Koyu vişne renginde, hususi numara” m (075). / Sırf derdleşmek ve hayatın acılari « ni paylaşmak için istediğim bu arka * daşlığı red etmiyeceğinden emin ola" rak ellerinden öperim Nilüfer.» Suad Pertey (Arkası var) A AŞ