19 Haziran 1937 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

19 Haziran 1937 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

TTTT N TEĞUYEA — Resim müsabakamızın neticesi Müsabakada kazananları Altıncı Noter tayin etti, isimlerini yazıyoruz Bir beşi bir yerde kazanan Bay İbrahim Özbaşaran Feriköy Kuyu sohâk No. 25/1. İki buçuk liralık altın kazanan Bayan Sabahat Erzi: Yeşilköy Umran sokak No. 6. Birer altın kazananlar Bayan Belkis Yordam: Tahtami- nare caddesi NWo. 22 Eyüp, Bayan Remide Keskin: Osmanağa mahalle ö "Üzerlik sokak No. 11 Kalıköy, Bay Asım Konuralp Yazıcıoğlu so- :ıNo. 3. Erzurum mahallesi An- Yarımşar altın kazananlar Bayan Samiye Somer — Kültür — sekreteri Mahir Somer eşi. Amasya, Ahmed Zalm, Na- zifbey apartımanı No. 3 Kantal odaları çık- mazı Siraselvi Taksim, Bayan Bedla Talay, Dağ mahallesi No. 1/7 Kuşadası, Erdoğan Şahin Üşkan Karacaköy dispanseri doktoarun Oğlu, Bayan Macide Çeti. Saraymeydanı No. 65 Şehremini, Bayan Melek Temizel. İpekçi- Tik eaddesi No. 55, Setbaşı Bursa, İnbisarlar ziraat şubesi âmiri Rifat Ergür oğlu Raha. Samsun, Maraşta Ahmet elile Bekir, Tak- zimde Ayyıldız Çay salonunda İstepun, Ba - yan Nezihe Somel. Kasımpaşada İplikçi fı - Tn caddesinde No. 104. Çeyrek altın kazananlar Konyada Çifte merdiven mahallesinde Botsalı Eminefendi sokağında No. 3 Hayıi Dökmeeller, Ortazöiyde Palanga sokağında No, 36 Nuri Özimer, Fatih Çarşambasında Fevziye mahallesinde Mehmet sokağında 1 No. Cülhiye Öztolum, Ankaradı — Cöbetiler Ulucanlar caddesinde 154 No, Süreyye Çud- ti, Ankarada Temiz sokaktâ No, 21 Türken Aydın, İstanbulda aöliye karşısında Letafet han birinel kat No. 2 İhsan Tulgu. Kadirgada 59 ilk mektepte 57 numaralı Ali, Çankırıda Güneş ik okulu başöğretme- ni Balm Nezih Kültüral, Sultanahmette Sa- at mektebi sokağında No. 7 Muraffer Tan- msever, Safranboluda Misakımilli sokağında Mütekalt alay müftüsü kım Mediha, İstan- bulda Cağaloğlunda Himayeletfal sokağında No, 1 Server Türkel, Elâriz askerlik dalresin- Ge Bay Falk, Bostancıda Yazmacı sokağın- da-No. 38 Mahir Tarcan, Kayserlde Tabak- lar önünde Mehmet Hakkı, Ankarada Ba- Manpazarında Çedıroğlu sokak No. T9 Net- det Halit, İzmirde Namazgâh 550 sokak No, ? Krtuğrul Gökçek, Amasyada orta mektep T inci gmıf A dan 258 Süreyya Topçu, Kadi- Köyünde Modada Hâle caddesinde Hacı Şük- Tü sokağında No. 2 Nüket Baysal, Hozat İn- hisarlar tahrir memuru Bedri Baruhun, To- kat Cumhuriyet okulu Vehbiye Tunay. Birer masa saati kazananlar Boyacıköyde Reşitpaşa mahallesinde — No, ?5 Handan Karabayoğlu, Posta Telgraf U- Mmüum Müdürlüğü işletme kaleminde Bediye Altan vasıtasile Leman Altan, Amasyada es- Ki defterdar Rızanın oğlu İhsan Şar, Sam- #unda Faruk Sarâç, Tokatta Behzat cadde- Sinde No. 43 Bülend, Beyoğlunda — Enilnca- Münde Sumancı Ali sokak Batt Bey apartı- Manında Sahih, Bursada Karaşehir mahal- de Aböyacılar sokak çıkmazında 10 Fe- Piha Foça, Gümrük ve İnhisarlar — Vekâleti Zat işleri müdürü kızı Bayan Deniz Dümer, | Şehremininde Pazartekke sokağı No. 48 Ba- Miha Yurdakul, İstanbul erkek lisesinde 1 A da 62 Ahmet, Ankarada Hüküme! cadde- finde Şemsettin apartıman No. 7 Seniha , Tekirdağında — Şarap — fsbrikasında Bevket Tolunay, Beyoğlunda Parmakkapıda Yahya, Kadıköyünde Zakızağacında Nüket Gören, Galataşaray lisesinde B de 1063 Bülent Berkiş. Trabzonda sokak No. 35 Sabiha Akta, Ankarada Cumhuriyet fırını yanında No. 10 Özgören, Şehzadebaşmda — Şebiller faddesinde No. 12 Mürüvvet Kolburan, Kü- Mektep sokak No. 14 Emin Al- Tan, Beyoğlunda İkinel okuldan 3 A dn 140 Böheylâ Coşkun, Taksimde — Şehitmuhtar faddesinde Eden apartımanında Bayan Ay- , Harbiyede Vilâyet sokağında No, 12 Erkman, Akşehirde Devlet Demiryolları Anbar şefi Reşat Yalçın, Ankara :;—nn.ı su işleri müdürlüğü mutemedi A- kızı Nedime, Konyada kolordu başbay- farı albay Riza Tinay. Birer vazo kazananlar da orta okul vesim öğretmeni Cevdet Gen- Bi, Gebzede Fatma Sayduk, Adanada posta seyyarı Nazmi, Çataleada Tüm emir subayı binb, Esâd kımı Nobahat Ulüsay, Uşakla U- ŞşAk Palas oteli sahibinin eşi Bayan Makbu- le, Beyazıtta Ordu caddesinde No, 117 Sald, Ankarada Yenişehirde Ural sokak No, 6/ A. Nimet Avşar. Kemer kazananlar Kumkapı Nişancasında Sarraf İsak mahal lesinde Mabeyinci yokuşunda No, 11 Münev- ver, Bursada Boömonti bira acenltası — oğlu Kemal Aslan, Bazırköyde Yerimaheallede Fı- rın sokak No, 3 Nezihe Boray, Şehzadeba- şında FPevziye caddesinde No. 21 Şetik Gür- meriç, Ankarada İstasyonda — Riyaseticum- hur bitişiğinde No. 81 Zahra Uray. Dolma kalem kazananlar Ankarada Yeniyol sokak No, 36 Samsun Pazarı Adnan, Ticaret lisasl son amnıf talebe- sinden 1490 Şakir Gündoğdu, Diyarbekir aş- liye ceza hâkimi Sadık Şimşek oğlu Haydar Şimşek, Kartal eczanesi sahibi Mehmet Me- ral, Lüleburgazda Foto artist Mahmut Öz- tunç, Sökede süyari alayı emir subayı Yab. Acarın kızı Engin Acar, Örtaköyde Simön #- partımanında Varuyan Karaca, Ortaköyde Gazi Osmanağa okulu 8. 1 de 377 Dikran Ça- tıkman, Çeşme Zabitat belediye memuru Ne- catinin eşi Hesna Uzun, Emniyet direktörlü- ğünde komlser Fevzi Ersan oğlu Cengiz Br- san, Manisada Hükümet karşısında No. 23 yazıhanede Müustafa Özaltıok, Denizlide top- gu alayı kamacısı Sami Topdemir, Fatihte Kirmeastı mahallesinde Nalbant sokak No. 17 Nuri, Topkapıda Arpaemini yokuşunda ter- kos çeşmesi karşısında 57 Seher, İzmir Kar- gıyakada Hatem sokak No. $ Bayan Suzan, İstanbul erkek lisesinde sınıf 4 de 406 Hilmi Kaşkal, Kadıköyünde Kasımpaşa — mahalle- sinde Aklfbey sokak Alaton apartımanı Po. Tidun Akünal, Çanakkale Emniyet Direktör- lüğünde Bay Halil, Giresun Necatibey okulu muallimlerinden Zehra Oksal, Malatya mek- İtubi kalemi ikinel katibi Cemtlin — kardeşi Cemil Sezer, Karaköypalasta Kibrit Şirke- tinde Zeliha Gürsöy, Sıhhat Vekâleti Spor mümeyyizi İzzet kım Meral Tezer, Mudanya piyade alayı B. 1. K, yüzbaşı Rıza çocukları Hüznret ve Cumhur, İstanbu! Miâl basımevin de akineci Hakkı. Gümüş Haerköyünde Kamal Kılavuz. Diş fırçası ve pat. Kızıltoprakta Çifte havuzlar caddesinde No. 3-5 de Ayten Ülgen, Kocaeli İnhisarlar |Başmüdürlüğü satış şubesi muhasibi — Pikri Açar, İzmir iskân memuru kızı Özdi! Çelenk, Bilecik orta okulunda sınıf 1 de 201 Turan, Muğlada orman mühendisi kızi Yıldız Türk- men, Cerrâalıpaşada Camil sokağında No, 6 ıl'_wsl Ikinci E de 236 Feyziye Tezcan. Muğla- Reşat Gökçen, Diyarbekir maliye memurla- | rından Kerim Sümer elile Nur Sümer, Koca- mustafapaşa caddesi No. 287 Emekli biubaşı kızı Asuman, Eskişehir T; C. D D, atölyesin- de 15439 Debri Salm, Cihangirde Kumrulu yokuşu — sokağında No, 31 Orhan Baykal, İstanbul kadastrosu fen memuru Hamdi Haksever, İzmir Karşıyaka tramvay caddesi 105/2 öğretmen Hilmi Sayılgan, Giresunda P. P, Danlelsen tlearethanesinde Fahrünni. Sa, Şişli Terakki ilsasi 440 Münür Gökçen, âğıcıml Vasilyadis apartımanı No. 2 Bayan ntuş. Tuvalet malzemesi kazananlar Adapazarı matbansında Osman — Amasya, Eskişehirde Akarbaşı caddesinde No. 107 Metin, Küçükpazarda Hacıkadın mahallesin- de 119 Ahmet Hulüsi, Bürhaniyede Belediye | Caktilosu —Mustafa Bardakçı, Çanakkale (gümrük muhafaza memuru Sitkı, Hayrabo- luda manifaturacı Hüseyin, Ankarada Ba- yındırlık Bakanlığı iİnşaat dalresi ressamla- rından Mehmet Tok, Galatada Boton hanın- da No, 3 öğretmen Süheylâ Soydunbay, An- İkarada Şenyurt mahallesi Ece sokak No, 4 İAtına, Tophanede Örmealti sokak No, 1 Üm- ,Mügülsüm Temizsoy, Asllye altıncı — hukuk |mahkemesi kâtiplerinden Zeki Getkin, Top- çu atış oklunda 204 Naci, Manisa İstasyon bulrarı No, 83 Nesrin Göksel, —Bursa Şeker hoca eamlinin bitişilinde No, 16 Mecmiye, Adana asfalt caddede Şeker apartımanda Bayan Ayşe Tusun. Dolma kurşun kalem kazananlar Adapazarında — Semertiler — mahallesinde Baraçlar sokağı No. 19 Tasvire Molo, Nişan- taşında Baytar Ahmet sokak No. 32 asteğ- men Emin Filiz, Akhisar belediye yanında berber Mustafa elile Nuri Karakaş, Taksimde Çaylar sokağında No. 20 Melâhat Aker, An- kara Çocuk Sarayı caddesinde No. 72 Bayan Emine Kalpakçı, Eskişehirde Siyrihisar cad- desinde Mustafa Yücel ticarethanesinde Ah. met, Dolmabahçe sarayında Atatürkün ber- beri Bay Mehmed, Şehir Tiyatrosunda Ah- met, Ankara. Hisar Demir fırka mahallesi Türkeş sokak No. 1 Belma Tolo, 44 üncü lik okul 3 A da 77 Vildan Güvelli, Zonguldakta Türkiş Maden Şirketi elektrikçisi Veli Toker, « | Tekirdağı askerlik şubesi kargfısında Çıkmaz :::—ıudı No. 92 Nazire, Adapazarında Pa- ı.mmu caddesinde İzmit caddesinde No. 8 € çüin, Develide Merkez okul — talebesinden Üncü sınıfta No. 24 Yılmaz, sokakta No. 49 Hayriye, Anadolü Sigorta Şirketi memuzlarından Hayri Alingan, An- kara Kurtuluş mahallesi Altınbaş sokak No. 12 Tekiner, Ankara Dahiliye Vekâleti husu- Karan, Ankara Kilkız mahallesi Güner 80- kak No. $ Salâhattin, İzmitte deniz cepha - İnesi subaylarından Hasan eşi Adalet, Ayas- [puşudı İkiz Kardeşler aparlımanında 19/1. Bayan Talya Karantino, Yenimahallede Ge- neral Mehmet Tevfik yalısında Bıyan Seni- ye Ergin, Erkek lisesinde 97 No. lu Hicrl Gö- geoğlu, İzmirde Suluhan civarında No. 24 de hırdavatçı Salih, Ankarada H. O. B. L. 2 K. 8. No, 42756 Vehip Subaşı, Nafia Vekâleti in- şaat datresi mühendisi Sedad Paycan, Kar- talda Yeni Kariye başöğretmeni Ahmet Memduh Öge, Konyada Nafıa dairesi me- murlarından Sadi Arman km Neda Arman. Tıraş takımı kazananlar Beşiktaşta Spor caddesinde No. 124 Beh- çet Erkuş, Ankara Gümrükler idaresi me- murlarından Şevket Tankut, İstanbul — El- hamra hanında No, 7 Kemal Kurtuldu, İz- mir Eşrefpaşada Misirli caddesinde Hakkı- bey sokak No. 16 Neriman Eper, Fatih 11 in- €i ik okulda 4 A dan 45 No, lu Nezaket, Bd. remitte Tuzcu Murad mahatlesinde Hamdi- bey caddesi No. 99 Mehmet Güler, Siirtte yarbay Mustafa Uludağ hümşiresi 8. Ulu- dağ, Sultanhamam Hüdaverdi han No. 4 Ar- sen Sanpazaryan, Beyoğlunda Şerbethane taddesinde Kurdelâ sokak No, 5â — Rağbet Talyan, Eskişehirde T. Y. Y. A. yüzbaşı H. Uçan, İstanbul erkek lisesi $ incı A dan 385 Ekrem Olgüner, Rümellkavağında No. T4 berber Sabri, Ankara bina temyiz komisyonu kâtibi Meral, Uşakta iüccardan Münif Br- kalem, Göztepede Kudirga sokağında Ham- di, Bostancıda İçerenköy caml sokak No, 12 Cahide Özdeş, 83 üncü ilk mektep 3 üncü sı- niftan 251 Erbatur, Ankarada Maliye Vekâ- leti memurlarından Cemalettin Barana elile Cahide, Şehremininde Melekhatün mahalle- sinde Bıçakçı sokağında No. 7 Huyriye Gerem an oğlu, Topkapıda Çelebizade mahalle - tnde Kalburcu Mahmut sokak No. $ Bayan ,Melek, Büyükderede İtalyan ticaret mektebi # ıncı sınıftan Gülmez Hasan sokağında otu- ran Mazalto Kalma, Eyüple Delterdarda Çörmlekçiler arka sokak No. 3£ yürbaşı Ne- ati oğlu Yücel, Adapazarında Çal caddesin- de No, 85 Nadir Ünal,, Fatih Kaymakamı Demirtaşın manevi kızı Ayten, Akhisarda kireççi Hayrettin oğlu Niyazi, Ankarada İn« İkdâp mahallesinde Samsun sokağında No. 24:286 Mahmut Ulusoy, Foçada müfus me - Jama memuru Reşat Neşet, İzmir boşoturak- ta Çamlı sokakta yeni Alle evinde ihracat gümrüğü eski başkâtibi FPuadın eşi Lütfiye. Birer resimlik kazananlar Ticaret Disosi talebesinden 1166 — Nurettin Ahmed, Kadiköyde — Yeldeğirmeni — Feriküy sokağında No., 29 Nahide Şevket Bülend, |Konya Tahirpaşa camli 81 inci sokak No. 3 Bayan Hatice, Bultanahmette Alemdar cad- desinde 2/3 No. da Remzi, Kadıköyünde Ra- |sampaşa yokuşunda No, 14 Fitnet, İnkişaf İNakliyat şirketinde Salih Mahmüut. İstanbul, SBarıyer Sular caddesinde mektep karşısında No. 96 Güzide Acar, Beşiktaş Abasağa Ma. uklar enddesi No, 45 Bayan Nesime Tongur, İğişli Samanyolu Zafer apartımanı No. 8 Bu- md, İstanbul gümrük muhafaza —momuria- rından 390 Refik Uğur, . . Dirilere takılan uloı Ti » ölü gözleri (Baş tarafı T inci sahifede) Duktor, bu usülle, şimdiye kadar 300 köre müvaffakiyetli ameliyat yapmıştır. |'Doktor, Sovyet Rusyada gözlerinin ka - rinesi bozulması yüzünden kör olan 100,000 kişinin gözlerini açmak için ted- bir almaktadır.» Bu haberisri okuyunca, benim de göz- Jerim açıldı. Ötedenberi âdettir. Bura - (lara böyle bit keşif haberi geldi miydi, gazeteciler derhal keşfe çıkarlar, ve mü- tehassıs mütehassıs dolaşıp efkâr danı - şırlar. Ben de: — Varayım... Üstadlarımıza bir danı - ruf göz doktorumuz Hakkı Hayriden baş- ladım, Bay Hakkı Hayri: — İki gözüm! diye söze başlayıp şöy- lece devam etti: b — Göz tababeti, göz karartıcı bir hız - la ilerliyor. İnsanları kör olmaktan kur- tarmak, ve körleri «nuru basara» kavuş- turmak için akla gelmedik çareler bulu- nuyor. Fakat bu bahsettiğiniz «karine» ameliyatı, yeni bir keşif değildir. Sene - lerdenberi malümdur. #alnız bu ameli - yenin tatbikinde nadiren muvaffakiyet görülüyor. İrgilterede, Fransada, Alman- yada bile, muvaffakiyetle neticelendi - Filmiş karine ameliyatları yok denilebile- cek kadar azdır. Bu itibarla, bu telgraf, Rus doktoru - nun, bu ameliyat için, yeni bir tatbik u- sulü bulduğunu anlatmaktadır. İstanbot Kujsl kalem müdürü Arit Karan khım Leman| Fakat tedavi olunduğu ve olunacağı muru Galtp eşi Mürüvvet, Sıvas askerl yol- | Şayım! deyip yola düzüldüm. Ve işe ma-|' Sekiz taksitte satılık Apartıman ve Yalı Semti Beyoğlu Hacımimi mahallesi Kum - baracı sokak eski 78, 80, 82 yeni 104, 106, 106/1, 106/2 No, l Tophane Firuzağa, Hasanağa Bah - çe çıkmazı eski 7, yeni 9 No. lı Galatada Yenicami —eski Balıkpaza- rı caddesi eski 23, 25, 27, 27 mü. yeni 29/2, 31, 23, 35, 37, 89 No. li Beyoğlu Meşrtutiyet mahallesi Meh - tab sokak eski 17, yeni 21 No. li Büyükdere Büyükdere caddesi es - ki 121, yeni 120 No. l1 Boğaziçi- Yeniköy Osmanrelis sokak eski 313, yeni 361 No. li 1 — Arttırma 30 haziran 937 tarihine nu havi sahilhane. Cinsi Altı daireli, üç dükkânlı, üç dairesinde banyo var. Su, e- lektrik ve havagazini havi kârgir apartıman. Üç buçuk katta üç daire, iki- şer odayı müştemil bir apar- tımanın tamamı, (Su, elek - trik ve kuyusu vardır.) Dört katta 25 oda, üç mağa za, bir baraka ve su, elektriği havi bir hanın tamamı. Üç buçuk katta üç daire, al - tışar oda, banyo, su ve elek « triği havi bir apartımanın ta- mamı, İki katta iki daire, an bir oda, banyo, su, elektriği havi bah- çeli ve kayıkhöneli bir yalı- nn tamamı. İki katta oti üç oda ve deru- nünde yarım masura maile - ziz, clekirik v 3500 düşen çarşamba günü saat 13 ten 15 e kadar yapılacak ve gayrimenküller en çok verenin üstünde kalacaktır. 2 — Arttırmaya girmek için muhanznen kıymetin yüzde onu nisbetinde pey akçesi yatırmak lâzımdır. 3 — Bedelin dörtte biri peşin, geriye sitte ödenir. Taksitler yüzde beş faize kalanı sekiz senede, sekiz müsavi take — tâbidir. 4 — Taksitler ödeninciye kadar gayri menkul Sandığa birinci derecede ipo : tekli kalır. - Nafı 2 Ağustos 937 pazartesi günü saat 15 Vekâletinden: de Ankarada Nafıa Vekâleti Malzeme Eksiltme Komaisyonunda 208.000 lira muhammen bedelli 4000 tan kreozotun ka- palı zarf usulüle eksiltmesi yapılacaktır. e şartnamesi ve teferrüatı 1040 kuruş mukabilinde Vekâlet Eksil Müdürlüğünden alınabilir. Muvakkat teminat 11650 liradır. İsteklilerin teklif mektublarını Resmi Malzeme Gazetenin 7/5/936 tarih ve 3297 sayılı nüshasında çıkan tallmatnameye göre Vekâletten alınmış 937 senesi malzeme müteahhitliği vesikası ile birlikte 2 Ağustos 937 pazartesi günü saat 14 e kadar Vekâlet Malzeme Müdürlüğüne vermeleri lâzımdır. bildirilen hastaların, çok kabarık bir ye- kün arzedişi, bu haberde biraz mübalâğa sezilmesine sebebiyet veriyor. Eğer böyle değilse, Rus doktorunun bu ince ve mühim göz ameliyatından aldığı netice göz kamaşlıracak kadar parlak - tır! e * Fransız göz dokterları beynelmilel ce- miyeti âzasından doktor Süleyman Şük- rü Ertan hetrmen hemen ayni fikirde: Bu ameliyat, herkesçe malümdur. Gö- züm! diyor. Fakat, Keratoplasti denilen karine aşısı, bugün, ilim merkezi sayılan Fransada, Almanyada, Viyanada bile, u- mumiyetle matlüp neticeyi veren bir a- meliye haline gelememiştir. Bu itibarla, Rus doktorunun, bu ameliyatta, muvaf- fakiyeti kat'ileştiren bir usul bulması, yeri malüm olan zengin bir madenin iş- letilmesine benzer! Çünkü onun bulduğu usul sayesinde » dir ki, göz tababeti, hemen hemen ta - mamen metruk kalmış olan bu zengin ve eski keşif madeninden hayli servet ikti- sap edecektir! * Bu göz doktoarları da, sgöz> ü dille - rinden düşürmüyorlar. Hepsi de söz - lerine: — İki gözüm! diye başlıyorlar. Yemin- leri: — Gözüm kör olsun ki!.. Ricaları: — Gözünü seveyim! Eğer dahiltyecilerimiz de kendi branş- Tarile mütenasip bir konuşma hususiyeti peydahlarlarsa halimiz nice olacak? Üçüncü muhatabım Bay Şakir Ah - met te, tppkı Bay Hakkı Hayri ve Bay Süleyman Şükrü gibi sözüne: — İki gözüm! diye başladı, ve karine ameliyatının nasıl yapıldığını şöyle an - lattı: — Gözün, tabakai karine denilen kıs - mı... Yani şu, saat camı gibi, renkli ta - bakanın önüne gelen nısıf küre biçimin- deki kısmı, bazan kesafet peydahlar. Eğer bu kesafet hadeka hizasına ge - lirse, göz rüyet hâssasını kaybeder, Binaenaleyh, göze rüyet hâssasını ia - de etmek için, karineyi yenilemek lâ - zamdır. Yeni ölen insanların karineleri haya « «1493> — « <3274> tiyet ve şeffafiyetlerini kaybetmezler. İşa te, Keratoplasti ameliyatı, gözden, hasta karinenin çıkarılması, ve yerine, iaze —— kadavradan alınan sağlam karinenin kü- nulması, daha doğrusu, transplante edil- mesi, yani aşılanmasıdır. Ölülerin gözlerinden alınan karine, hü- susi bir mayi içinde, ve muayyen bir do recei hararette muhafaza dilir, Rus doktoru, ihtimal, bu hususl ma « — yiln yeni ve daha emin bir formülünü bulduğu, ve hararet derecesini daha isa- — betle tayin edebildiği içindir ki, daha — fazla muvaffak olmaktadır. © Çünkü, klâsik eserlerde yer alan bu - meliyat, tahminen 15-20 sene evvel keş- folunmuştur. Ve buna rağmen henüz — dalma muvaffakiyetle neticelenen bir &e — meliyat haline gelememiştir! Bugünkü balde, bu ameliyatla çok faz- la uğraşan Rus doktorları, senelerce sü« rön emekleririn semeresini görmüş bu- — lunuyorlar demektir. Bu bakımdan, onlar bu muvaffaki « yetlerile, sade 100,000 körün değil, bütün ljlim âleminin gözünü açmış sayılırlar! * Tanınmış göz doktorlarımızdan İrfar Başar, «karine yaması» dediği bu ame liyata diğer doktorlarımız kadar ehem « miyet vermiyor: — Hattâ, diyor, profesör İgers Haymer geçenlerde, Cerrahpaşa hastanesinde bu — | ameliyatı yapmıştı, ve zannettiğime gö< re, muvaffakiyetle neticelendirmişti. Şimdi onunla birlikte, çok yakında ye- ni bir karine ameliyatı yapacağız! Altın hakkında Maliyenin kararı Ankara 18 (Hususi) — Kaçakçılar & zerinde yakalanan altinların en yakış mal sandıklarına teslim edilmesi, Tür e kiyeden çıkan yolculardan avdetlerine — de iade edilmek üzere emaneten alınat altınların ise gümrüklerde muhafaza & —| dilmesi Maliye Vekâleti tarafından kar rarlaşmıştır. Dahiliye siyasi müsteşarı Ankara, 18 (Hususi) — Dahiliye Ve kâleti siyasi müsteşarı B. Muttalip İs- : tanbula hareket etti. x