4 Temmuz 1937 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

4 Temmuz 1937 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

SEHİR ©3 HAB RI.ER Kızılay haftası Dün Fatih şubesi âzaları Taksim âbidesine çelenk koydular, nutuklar söylenildi Taksim âbidesinin önünde Kızılay haftası — münasebetile dün Fatih kaza teşekk ile buraya bağlı mnahiye teşekküllerinin âzaları önle - rinde yedi kamyon ve içinde çelenk bulunan bir motosiklet olduğu halde saat 16 da Kızılayın İstanbul mümes- gilliğini ve saat 16,30 da da Taksim f#bidesini ziyaret etmişlerdir. Cumhuriyet âbidesi önünde Kızıl - #ay Fatih kaza teşekkülünden Rüştü Askerlik işleri: İkramiye alacak malül ve yetimler çağrılıyorlar Üsküdar askerlik şubesi reisliğinden: Üsküdar askerlik şubesinde kayıtlı harp malülü subay ve erat ile şehit yetimlerine $37 yılı bey'iye ikramiyesi tevzlatına 12/tem- muz/937 pazartesi gününden itibaren aşağı- da yazılı şekilde ve şubede tevzlata başlanı- caktır. İsdiham ve karışıklığı mucip olma - mak üzere gününde müracant etmeleri ve üçer adet vesika fotografı, maanş resmi se- mnetlerini, ve nüfus hüviyet cüzdanlarını da birlikte getirmeleri 1lân olunur. (Müracaat günleri: 12 Temmuz pazartesi subaylara, 14 ftemmuz çarşamba erat; 16 cuma, 19 pazar- tesi, 21 çarşamba günleri şehit yetimlerine.) Kadastro işleri ilerliyor Şehrimizde kadastro faaliyeti de - wam etmektedir. 3 üncü mıntaka mü - dürlüğü tarafından kadastrosu yapü - makta olan yerlerin kısmı azamı ikmal edilmiştir. Bu meyanda Lüâleli, Aksa - ray, Beyazıt civarında tesi yapılma- Bakkallar yerli şekeri pahalı satıyorlar Piyasada bulunamadığı söylenilen Son günlerde bilhassa kenar semt - Jer bakkallarında yerli kesme şekerin kilosu 32 - 33 kuruşa satılmaktadır. Ha riçten getirilmiş olan kesme şekerler i- $e 29 - 30 kuruşa satılmaktadır. Yerli şekerlerin pahalıya satılma - sının mühim sebeplerinden biri, bun - Jarın küvvetli olmasıdır. Meselâ bir bardak çaya 3 yerli kesme şeker ko - nulduğu halde ecnebi - şekerlerinden 4 - 5 tane ancak 3 yerli şekeri karşıla- maktadır. Bu suretle halk yerli şekere rağbet etmektedir. Diğer taraftan piyasaya da kâfi mik tarda yerli şeker verilmediğini şeker sa AA “Adliye Vekili Kadın ol rken koynundan . zmire gitti Adliye Vekili Saraçoğlu Şükrü, ev- velki gün beraberinde İstanbul müd - delüumuümisi Hikmet Onad olduğu hal- de, bazı teftiş ve tetkiklerde bulün - müştür. Adliye Vekili bu arada Bey - parasını çalmışlar! Hatice isimli bir kadın bu suçu işlemekle itham oğlu adliyesini, hukuk ve ceza mah - kemelerini gezmiş ve müdde'umumi - üştür. Saraçoğlu Şükrü, dün deniz tariki- le İzmire hareket etmiştir. Müteferrik İktısat Vekili şehrimize geliyor bugün Irak- İktısat Vekili Celâl Bayar, Ankaradan şehrimize gelecektir tan dönmüş bulunan Cel: rakta yapılan iktısadi tetk maslar hakkmda Başvekil nüne izahat verecek bir müddet şehrim cektir, Vali vekili Ankaraya gitti Vali vekili ve emniyet umum mü - dürü Şükrü dün vilâ; gelerek bir U Bu esnada yete gele - te - Celâl — Bayar, ahat ede Diktürk ile Unkapanı nahiye başkanı Necati Doran tarafından söylevler ve- rilmiş ve âbideye bir çelenk konmuş - tur. Kızılay haftası münasebetile bugün Üsküdarda Doğancılar parkında bir tö ren yapılacak, Fenerbahçede çarşı es- nafı toplanıp eğlenecek, müsamereler verilecektir. Sağlık işleri: Hastaneledre polikılinik ücreti tesbit edilecek Dün belediye muhasebe müdürlü - ğünde, muhasebe müdürü Kemal, mu- avinleri ve baş mürakıbın iştirakile bir| toplantı yapılmış, yeni bütçenin tatbik şekli etrafında hazırlanmış olan proje üzerinde görüşülmüştür. Pazartesi gü- nü tekrar toplanılacak ve hastanelerde ayakta tedavi görenlerden alınacak üc- ret hakkında görüşülecektir. Kuduz hastanesi naklediliyor Çapadaki kuduz tedavihanesi ya - kında Kuledibindeki eski İngiliz hosta- nesinin bulunduğu binaya nakloluna - caktır. Tahliye edilecek bina ise lıb fa- kültesinin emrine verilecektir. erereneseRLeRALcesrsenAN ler hakkında izahat verm Vali Vekili Şükrü, yeti miye müdürlüğü vazifesir? muvakka - ten başka bir zata devretmek — üzere dün akşam Ankaraya — gitmiştir. Salı günü şehrimize dönecektir. Bu müddet esnasında Vali Vekâletini muavin Hü- dai Karataban, belediye reis vekâleti - ni muavin Ekrem idare edecekle İnkılâp müzesindeki gazete kolleksiyonlarının başına gelenler Beyazıtta tesis edilen İnkılâp kütüp- hanesine yeniden bir çok eski eserler İpılmış gazete koll İmıştır. Bu meyanı dar gazeteleri kolleksiyonları da var - dır. Bu koölleksiyonlar ve diğer eski e- serler bir kayıkla Sirkeci rıhtımına çı- memurları karıldığı vakit muhafaza Peyam ve Alemdar kol görünce bunları yasak eşy dere etmiştir. Bunun üze! ya müracaat edilerek bunl. İalledek olmadığı ve esasen de kütüp dık mahalle kalmamıştır. Şimdi de So-|Satın alındığı bildirilmiş ve müsadere | fular mahallesinin kadastrosunun tan - M len gazetelerle eski eserler geriye a- âne başlanmıştır. AA ç Mndelcılılıı kursu gören muallimler 'Türkkuşu dtarafından Su'tanahme! civarındaki San'atlar mektebinde — ilk mektep müfettişlerile muallimleri için açılan ve bir ay devam edecek olan mo delcilik kursuna 27 muallim ve mület- tiş devam etmektedir. Bunların 18 i muhtelif vilâyetlerden ltayyare cemi - yeti hesabına seçilmiş müfettiş ve 9 u gene ayni tarzda ayrılmış muallimden ibarettir. Tayyare Cemiyeti bu zevalta İstanbulda kurs münasebetile bulun - dukları müddet zarfında ikar miyesi verecek ve meccanen latasa- ray lisesinde yatıracaktır. Bu müfettiş ve muallimler kursu müteakıp bulun - dukları vilâyetlerde Türkkuşu model - eilik muallimliği yapacaklardır. Beynelmilel ticaret odaları kongresi bitti Berlinde toplanan beynelmilel tica- ret odaları kongresi dün bitmiştir. TAKVIM yerli şekerler mavnadan çıkacılırken tanlar söylemektedir. Hattâ bazı şekerleme ve çikolâta i- malâthaneleri ara sıra piyasada yerli geker — bulunmadığını — söylemişlerdir. Fakat her ne olursa olsun vaz'edilen fi- atlara göre yerli şekerin de 30 kuruş- tan fazlaya satılmaması lâzımdır. Hal- kın rağbetini görerek kiloya 2 kuruş zam yapmak muhakkak ki, bir ihtikâr- dır. Buna başka bir isim koymak müş- küldür. Alâkadar tüccarlar piyasada istenil- diği kadar şeker bulunduğu takdirde bu farkın olmıyacağını, yerli şeker bu- lunamadığı için bakkalların fiat farkı aldıklarını söylemektedirler, Arabi sene 1856 — < Haziran | Resmi sene| — Hızir 1987 met İnö - ! nan tedbir -| x in (memurluklarile belediye olunuyor, fakat inkâr ediyor Dün Asliye 4 üncü ceza hakyerinde, oldukça karışık bir hırsızlık davasının duruşması yapıldı. Me: şudur; Şehzadebaşında, Hoşka- dern mahallesinde oturan Şaziment is- minde, 70 yaşlarında bir kadın, bundan bir müddet evvel ölmüştür. Ölenin evin- de kiracı olarak bulunan Hatice, ayni za- mmanda hâstanın işlerine de bakmaktadır. Şim merhumenin kardeşi İsmail Hakkı, Şaziment haleti nezideyken 100 liza kadar parasını çaldı iddiasiyle, Va etmektodir. Bu davanın duruşmasına dün başlana- -| Yak, zı şahidler dinlenildi, şahidlerden Meliha şunları anlattı: — Pararan çalındığını gözlerimle gör- medim. Fakat, Şaziment ölümünden iki | ç akşam evvel, koynundan cüzdanını çıkı-i rarak, bana paralarını göstermiş, ölür- | ilân olunm: demişti.. | ettirmeme Hatırladığıma göre, cüzdanda 92,5 lira | manda tevk | işlem sem bunları kardeşim alsın, r bir #ey, bulunuyordu. t şahidler de paranın çalındığım gözleriyle görmediklerini, sşdece işitmiş olduklarını söylediler. Reis davacı İsmail Hakkıya sordu. O da: — Bu kadından başka, kardeşimin ya- nında kimte bulunmuyordu. Hemşirem çok hastaydı, fakat idrakini asla kaybet- memişti. Başucundaki paranın aşırıldı- ğının farkına varmış. Bir hasta, haleti nezideyken, kimseye iftira dedi. Suçlu Hatice ise, bunların yalan oldu-| v. s. nin dur gunu söyliyerek, kendisine isnat olunan cürmü inkâr etti. Şehir işleri: Yeni Belediye kadrosu hazırlanıyor Tasdik edilip belediyeye tebliğ olu- nan 937 bütçesine nazaran yeni sene kadrosu hazırlanmaktadır, Yeni kadroda belediye merkezindeki memurlarla tahsil şubelerindeki me- murlar arasında bazı değişiklikler ya- pılacaktır. Bu meyanda bina ve arazi tahsil şubele- rinin tevhit edilmiş şekillerine nazaran hazırlanan kadro da tebliğ edilecektir. Otobüslere kırılmaz camlar takılacak Otobüs talimatnamesi mucibince o- tobüslerin camları kırılmaz cinsten o - lacaktır. Fakat memlekette bu cins cam mevcut olmadığından müsamaha edil - mekte idi, Bir müddettenberi yerli kı- rılmaz camlar piyasaya çıkmakta ol - duğundan bir teşrinievvele kadar oto- büsler bu cins camla camlanmış ola - caktır. Bir teşrinievvelden sonra oto - büslerinde alelâde cam bulunduranlar ceza görecektir. Taksilerde bugün yeni tarife muteber Belediye küçük taksilerin hareketi â&nında antre 20 kuruş, her yüz clli metrede de 2 kuruş, büyük taksilerin hareketi ânında antre 20 kuruş, her yüz elli metrede 3 kuruş yazmalarını kabul etmiştir. Taksi saatlerinin yeni şekilde tadili için bir teşrinlevvele ka- dar mühlet verilmiştir. Bu tarihten son ra taksi saatlerini tadil etmemiş olan - iara tesadüf edilirse otomobilleri sefer- den menedilecektir. Dünden — itibaren bir teşrinievvele kadar otomobile bi - necekler, şoföre taksinin yazdığı üc - retten yüzde on beş eksiğini verecek - tir. Bu hususta her otamobile müşte - Tİnin görebileceği bir yere: eyüzde on beş eksik verin» diye etiketler yapış - tırılacaktır. Pasajlardaki dükkânlar da saat 19 da kapanâcak Han ve pasaj içindeki dükkân ve ma ğgazaların saat yirmiye kadar açık kal - dıkları görülmüştür. Bu dükkân ve ma- gazaların da emsali gibi saat 19 da ka- panmış bulunmaları icap ettiğinden sı- kı surette kontrol edilecekler ve saat 19 dan sonra açık görülen bu gibi dük- kân ve mağazalarda çalışanlar cürmü meşhud mahkemelerine sevkolunacak - lardır. eder mi?.. | Şehabettir, Duruşma, gelmiyen şahidlerin — dinle- nilmeleri için, başka bir güne bırakıldı. Antakyalı Tevfikin tahliyesi mevzubahs - değil yda amcasını öldürdüğü iddiasıy« ulda tevkif edilen ve geçenler. de Galatae postanesi veznedarının katlli Abdullahla tevkifhaneden kaçarak, bi« lâhare yakalanan Tevfikin tahliye edik mesi ihtimalinden bahsediliyordu. Buna — uriyede umumi af ilân &- yor, bu cihetin Hariciye e| üce Sürü iyeden sordurularak, ge- len cevabın müddelumumiliğe tebliğ e- Hata: Bundan ka Suriyede affi umum? 1 Tevfikin tahliyesini icap Zirâ Tevfik, ayni za- aneden kaçmak suçunü Öldürülen adamın Türk teba- up olmadığı da, henüz anla- Binaenaleyh, Tevfikin tahliye edileceğine dair çıkan şaylalar, tamamen arılsızdır. Komünist suçlularının duruşmaları Komünistlik suçundan mâznun — bulu- nan Nazım Hikmet, Dr. Hikmet, Cenab bastoncu Fevzi, Şükrü, Sa- Khaddin, Bekir, Hasan Basri, Mustafa malarına, Ağırceza mah- ©lsede, dün de devam iktedir asından şılmiş değildir. ker olunn Poliste : Bir tramvay bir otomobile çarptı Eminönünden hareket eden — 1085 numaralı vatmanın idaresindeki Emin- önü - Bebek tramvayı, Eminönündeki virajı dönerken şoför Kemalin idare « sindeki 2718 numaralı — otomobil ile çarpışmış, sol arka çamurluğunu ez - miştir. Bir kasap memura rüşvet teklif etti Haydarda Yeşiltulumbada 25 nu - marada kasap Mustafanın dükkânında 15 kilo kaçak et bulunmuş, etler yaka- lanıp takibata başlanmıştır. Bu sırada, Mustafanın kardeşi Mehmet, bekçi Şükrü vasıtasile Haydar karakoluna gi dip, zabıt tanzim etmekte olan polis Remziye beş lira rüşvet teklif etmiş « tir. Dürüst memur cürmü meşhud yap- miş, Mehmet aleyhine de bir zabıt tan- zim etmiş ve mahkemeye vermiştir. Haydarpaşa önlerinde bir ceset bulundu hde k. Haydarpaşa önlerinde denizde yü - zen bir erkek cesedi görülmüş, poiise haber verilmişlir. Polisler, cesedi de - nizden çıkarmışlar, üzerinde yapı raştırmalarda, ne hi etin! tesi debilecek, ne de rasıl öldüğünü tesbite yarayacak hiç bir eser ve emareye le - sadüf edememişlerdir. Muayene eden döktor tıbbi. adliye kaldırılmasına lüzum göstermiş, ceset Morga kaldırılmıştır. Polis ve müddeiumumilik tahkikata devam etmektedir. Çifte Nişan Nazillinin genç öğretmenlerinden Rıza Öz ile Aydın terzilerinden Nuri Soyda- nın hemşireri Bavan Soydanın ve Rıza Özün hemşire zadesi Bayan Müşerref Gülerle Nuri Soydanın nişanları icra kı- hınmıştır. Yeni nişanlılara saadet dileriz. HALK OÖOPERET Yaz temsilleri 6-7-0937 Salı akşami Beylerbeyi İske- le Uyatrosunda — ESKİ HAMAM ESKİ TAS Büyük operet 3 perdâ | Orkealrı Bale —| 8- 7 937 Perşembe be akşamı — Beşiktaş Allo parkında