9 Ağustos 1937 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

9 Ağustos 1937 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

Fatihte bir adam eniştesini öldürdü Dün akşam saat 18 buçukta Fatihte vir cinayet olmuş, Bekir oğlu Abdülve- Yap isminde bir adam eniştesi 27 yaşın- fa Malâtyalı Bilâl Mehmedi - biçakla | farnından vurup öldürmüştür. Cinayetin sebebi bir aile geçimsizliği- dir. Abdülvehap dün hemşiresi Ayşenin Bir heybe dolusu I Mecidiye çalan Mahkhüm oldu Sirkecide bir otelde misafir Şalan Da- tendeli Abdullahın 820 mecid'yesini çalıp Okmeydanında bir çukura gömdüğü an- laşılan celep Mahmut Sultanahmet birin- €i sulh ceza mahkemesi tarafındar. 6 ay hapse mahküm edilmiştir. Bir apartıman Çöktü rayda İnkılâp sokağın- kta olan bir apartıman yıkılmıştır. İnşaatta çalışan amleleler - den iki kişinin enkaz altında kaldığı söy- lenmektedir. Mazmafih hâdiseden zabıta ve itfaiye haberdar edilme: için ka- zânın ölüm ve yaralanma gib! müessif tahmin c« eb almadı nlerden birinin ihbarı üzerine zabıta tahkikata başla - mıştir, Firari bir katil Yeni bir cinayet Yapamadan yakalandı Hekimhan (Hususi) — Hekimhan |ğız. Bu âbidelerin başında Ç evine gitmiş, orada eniştesi fle konuşur- | ken kızkardeşine ne için bakmadığını sormuşlur. Bu yüzden başlıyan müna - kaşa birdenbire büyümüş, iş sille tokat kavgaya binmiş, neticede de cinayet ol- muştur. Abdülvehap yakalanmıştır. Erzurumda bir Doğu Üniversitesi Kurulacak (Baş tarafı 1 inci sahifede) pıldığı görülüyor. Bu yeni Erzurumu yapmak için zaruridir. Şehirde mede- niyet tarihinin öğünecek anıtları var - dır, Erzurumu güzelleştiren ve biz! şan h mazimize öski medeniyetimize bağlı- yan bu eserleri kıskançlıkla koruyaca- e Mina- re, Lala paşa, İbrahim paşa, Nağmanlı camileri vardır. Büyük Önderin işaretlerile kurula - cak olan şeker ve iplik fabrikaları do- ğuya refah güneşini doğuracaktır. Er - zurumun parlak istikbali şimdiden bi- zi sevindiriyor. Modern Trabzon limanı İran - transit yolu, yeni fabrikalar her şey yalnız o Büyük Kurtarıcının ese - idir. Doğunun dili olarak Doğu gazete- - Yeni muallim okulunun versitesi olmasını da Atatürk- ım ilhamla müjdelerim,» ve soygunculuk suçundan 7 seneye mahküm olmuştu. Cezasını bitirmeğe 2,5 sene kalan Bekir, karısının - köy - de bir başkasile münasebette bulun - duğunu haber almış ve kaçmağa karar vermiştir. Nihayet bir gece köye gidip karısı- İandarmasının dikkati ve faaliyeti sa-| ? Ve âşıkmı öldürmek kararile hapis: Yesinde bura köylerinde vukua gele | "AReden kaçmış, köy - yolunu tutmuş - cek kanlı bir cinayetin önüne geçil -| Müslur. Fakat firar — hâdisesi derhal miştir. »Xukarı Girr ğ tu Bekir yol kesmek, adam öldürmek, — ——— meydana çıktığı için J. K. K. Sakip ya- hına 3 jandarma neferi alarak takibe Çıkmış, 1Ki günlük sıkı bir araştırma neticesinde Bekiri yakalamiştır. TÜRKIYE CUMHU RİYETİ SON POSTA KANZUK SAÇ BOYALARI JUVANTİN KUMRAL — SİYAH 'Ter ve yıkanmakla kat'iyyen çık- maz, tabif renk veren tanınmış yegâne sıhhi saç Böyalarıdır. İNGİLİZ KANZUK ECZANESİ BEYOĞLU — İSTANBUL Operatör - Urolog Dr. Mehmet Ali İdrar yolları bastalıkları mütehassısı. Köprübaşı Eminönü han Tel: 2191â DOYÇE ORİENT BANK Dresdner Bank Şubesl Merkezi; Berlin Türkiyedeki şubeleri: Galata - İstanbul - İzmir Deposu: İst. 'Tütün Gümrüğü , * Her türlü banka işi * ZIRAAT.BANKASI Sayfa (1l MÜSABAKA İMTİHANI TEHİR EDİLMİŞTİR TÜRKİYE CUMHURİYETİ ZİRAAT BANKASINDAN : (İstanbul Yüksek İktisad ve Ticaret mektebi mezunlarının askerlik kampla- rının Ağustos 1937 sanundan evvei bitmiyeceği vukubulan mürsesatlardan 20- laşıldığından müsabaka imtihanının başlangıcı 8 Eylüle tehir edilmiştir.) 1L — Bankamıza müsabaka ile ve müsabakada gösterilecek muvaffakiyet de. recesine göre mecmuu (12) den az olmamak üzere Hizamu kadar müfettiş namzedi ve şef namzedi alınacaktır. 2. — Bu müsabakaya girebilmek için Siyasal Bilgiler veya Yüksek İktisad ve Ticaret okulundan veyahut Hukuk Fakültesinden veya bunların yabancı mem- | leketlerdeki benzerlerinden diplomalı olmak gerektir. 3. — Müsabaka 8, 9 ve 10 Eylül 1937 de Ankara ve İstanbul Ziraat Bankala- rında yazı ile yapılacak ve kazananlar, yöl paraları verilerek Ankaraya getiri- lip, Eylül zarfında sözlü bir imtihana tâbi tutulacaktır. 4. — Yeni kanunumuz mucibince tekaütlük haklarını da haiz olmak şartile müfettiş namzedlerine (140) ve şel namzedlerine (130) ar lira aylık verilecektir. Müfettiş namzedleri iki senelik bir stajdan sonra müfettişlik imtihanma gire- cekler ve kazanırlarsa (175) lira aylıkla müfettişliğe terfi edeceklerdir. Ankarada Umum Müdürlük servislerinde çalıştırılacak olan şef namzedleri ise bir senelik stajdan sonra yapılacak ehliyet imtihanında muvaffak olurlar ise şefliğe terfi edileceklerdir. 5. — İmtihan programı ile eair şartları gösteren matbualar Ankara, İstanbul, ve İzmir Ziraat Bankalarından elde edilebilir. 6 — İstekliler, aranılan belgeleri bir mektupla Ankara Türkiye Cümhuriyeti Zitaat Bankası teftiş heyeti reisliğine vermek veya göndermek suretile müra- caat etmiş bulunmahıdırlar. Bu müracaat mektubunun en geç 25 Ağustos 1937 taritinde ele değmiş olma. sı şarttır. — (2593) (S0L1) İstanbul Sıhhi Müesseseler arttırma ve eksiltme Komisyonundan: Haydarpaşa Nümune hastahanesinin 13 kalem Rontken filim ve malzemesi açık eksiltmeye konulmuştar, 1. — Eksiltme 20.8937 Cuma günü saav 15 de Sıhhat ve İçtimai Muavenet Müdürtüğü binasındaki komisyonda yapılacaktır. 2. — Muhammen fiyat: 2000 liradır, 8. — Muvakkat garanti 150 liradır. 4. — İstekliler şartnameyi her gün komisyonda görebilirler. 5. — İstekliler cari seneye ald ticaret odası vesik 2400 sayılı kan yazılı belgeler ve bu işe yeter muvakkat garanti makbuz veya mektubu ile gün ve saatte komisyona gelmeleri. (4925) Bi 4 İstanbul Üniversitesi Arttırma, Eksiltme ve Pazarlık Komisyonu İlânları Muhammen — Muvakkat Çok fial teminat Kilo 9125 55 9125 45 500 35 500 2,5 Buğday 200 200 8.5 Ş Tıp Fakültesi lâboratuvarlarında mevcut hayvarnlar için alınacak beş kalemi yem Üniversite Rektörlüğünde ihale edilmek üzere açık eksiltmeye konulmuştur. Şartname ve liste pazartesi ve perşembe günleri Rektörlükte görülür. (47M4) Nafıa Vekâletinden: Di 1 — Eksiltmeye konulan iş: Çarşanba ovasında Hamzalı ve civarında mevcut bataklıkların kurutulması ve Aptal urmağı tebdili mecra ameliyatı. Keşif bedeli 114121 lira 85 kuruştur. 2 — Eksiltme: 12/8/937 tarihine rastlayan perşembe günü saat 15 de Nafia Vekâleti sular umum müdürlüğü su eksiltme komisyonu odasında kapalı zarf u- sülile yapılacaktır. $ — İstekliler: Eksiltme şartnamesi, mukav€le projesi, bayındırlık işleri genel şartnamesi, denni şartname ve projeyi 5 lira TI kuruş bedel mukabilinde Sulâr Umum Müdürlüğünden alabilirler, 4 — Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin 6956 lira 10 kuruşluk teminat ver- mesi ve 50 bin liralık Nafla Su işlerini teal edip muvaffakiyetle bitirdiğine ve bu kabil su işlerini başarmakta fenni kabiliyeti olduğuna dair Nafia Veküle- tinden alınmış müteahhitlik vesikası ihraz etmesi. İsteklilerin teklif mektuplarını ikinci maddede yazılı saatten bir sdat evveline kadar sular Umum Müdürlüğüne makbuz mukabilinde vermeleri lâzımdır. Posta- da olan gecikmeler kabul edilmez. «4276> İhale günü ve tarihi — 73 lira 16.8.937 İL İnhisarlar U. Müdürlüğünden: | 1 — Nümune ve şartnamesi mucibince (10,000) kilo sicim pazarlıkla satm alınacaktır. ü Hi — Pazarlık, 18/8/1937 tarihine rastlıyan Çarşamba günü saat 14 de Kaba «" taşta levanm ve mübayaât şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. Si ü geçen şübeden alınabilir. saatte 96 75 güvenme (4855) IV — İsteklilerin p: paralarile birlikte adı geçen komi: 1 — Resim, muayene kapıları inşaatı 2 — Keşif bedeli :238: . 3 — Pazarlık, 16/8/987 tarihine rastlıyan Pazartesi Ü saat 14 de Kabataşta Levazım ve Mübayaat şubesindeki Alım Komisyonunda yapılacaktır. kuruş mukabilinde he güz esas giriş ve 4 — Şartnameler ve sair münakasa evrakı <2: İnhisarlar İnşaat şubesinden alınabilir. 5 — İsteklileri pazarlık için tayin edilen gün ve samtle 96 7,9 güvenme parala « rile birlikte adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. — «4729.