10 Ağustos 1937 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

10 Ağustos 1937 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

— SoN PostTa n SATIŞ İLÂANI İstanbul Dördüncü İcra Memurluğundan : Cafer tarafından Vakıf Parular İdaresinden 24074 ikraz numarasile borç alınan para mukabilinde birinci derccede ipotek gösterilmiş olup borcun ödenmemesin- den dolayı paraya çevrilmesine karar Verilen ve tamamına yeminli üç ehli vu- kuf tarafından 1403 lira kiymet takdir edilen Bakırköyünde Yenimahalle Ara- lik sokakta 10 numaralı şarkan ve şimalen Baron vereseleri arsası, garben tarik ve cenuben kireççi Kegork veresesi hanesi ile mahdut bir bap hanenin ev- saf ve mesahası aşağıda yazılıdır. Zemin kat : Üçü mozaik altı basamakla girilen z&mini karosiman döşeli bir antre üzerinde solda bir oda (bu odanın altı bodrumdur). Antreden camlı bir kapı ile geçilen bir sofa üzerinde bırinci kata çıkan bir merdiven, arkada zemi- ni kırmızı çini döşeli ve maltız ocaklı, sabit dolaph bir mutfak ile mutfağın içinde zemini karosiman döşeli bir gusül hane, tulumbalı bir kuyu ve bahçeye bir kapı ve arkada küçük bahçe (mutfağın altı sarnıçtır). Birinci kat ; Bir sofa üzerine karşılıklı iki oda, alaturka bir helâ, sabit bir dolap; İkinci kat : Bir sofa üzerine karşılıklı iki oda, alaturka bir helâ, iki sabit de- laptan ibarettir. Umumi evsafı : Bina ahşaptır. Yan cephesi tamamen saç kaplıdır. Bodrum ve zemin kat pancereleri demir parmaklıklı dır. Arkada birinci kattan başlıyan bir Çıkma olup ikinci katın üstü balkondur. Elektrik tesisatı mevcuttur. Mesahası : Umum mesahası 74,5 metre mürabbaı olup bunun 59,5 metre mu- rabbar bina, geri kalan bahçedir. Yukarıda hudud, evsaf ve mesahası yazılı gayri menkulün tamamı açık arttır- maya konmuş olup şartnamesinin 16-8-937 tarihinden itibaren dairemizde herkes tarafından görülebileceği gibi 16-9-937 tarihine müsadif Perşembe günü saat 14 (on dört) ten 16 Çoan altıya) kadar dairemizde açık arttırma ile satılacak- tır. Arttırma bedeli muhammen kıymelinin yüzde yetmiş beşini bulmadığı tak- dirde en son arttıranın taahhüdü baki kalmak üzere 1-10-937 tarihine müsadif Cuma günü saal 14 den 16 ya kadar dairemizde yapılacak olan ikinci arttırma - sında gayri menkul gene muhammen kı ymetinin 96 75 ini bulduğu - takdirde en son arttırana ihale edilecek ve bulmadığı takdirde 2280 numaralı kanun hü- kümlerine tevfikan satışı geri bırakılacaktır. Taliplerin muhammen kıymetinin yüzde yedi buçuğu nisbetinde pey akçesi ni veya milli bir Bankanın teminat Mmektubunu hâmil bulunmaları lâzımdır. Müterakim vergiler ile vakıf icaresi ve Belediyeye ait tenvirat ve tanzifat Tüsumu satış bedelinden tenzil oluna - caktır. Taviz bedeli müşteriye aittir. 2004 numarzalı İcra ve iflâs kanununun (126) ncı maddesinin dördüncü fıkcasına tevfikan bu gayri menkul üzerinde ipotekli alacaklılar ile diğer alâkadaranın ve irtifak hakkı sahiplerinin bu hakla- * Tını ve hususile faiz ve masarile dair olan iddialarım, ilân tarihinden itibaren (20) yirmi gün içinde evrakı müsbiteleri le bildirmeleri, aksi halde hakları tapu sicillerile sabit olmadıkça satış bedelinin paylaşmasından hariç kalacakları ci- hetle alâkadaranın işbu maddenin mezkür fıkrasına göre hareket etmeleri ve daha fazla malümat almak isüiyenlerin 936-2488 dosya numarasile müracaatları ilân olunur. — (5075) İzmir İskân Müdürlüğünden: Muhtelif kazalarda yapılacak göçmen evlerinin aşşağıda gösterildiği veçhile İnşası için kapalı zarf usulile yapılacak münakasa ilâmdır: 1 — İnça edilecek binaların evvelce ya pılan ilândaki keşif bedelleri dun görül- düğünden Nafia formüllerinin köptü ve şoselerde tatbik olunan tahlil fiat esaslarına göre yükseltilerek bu kerre yeniden muhammen kiymet tesbit edil miş Ve bu evlerin üplerile hangi kazaların hargi mevkilerinde yapılacağı aşa- #ıda gösterilerek 8/8/937 tarihinden itibaren on beş gün müddetle yeniden mü- nakasaya konulmuş ve 23/6/9397 Pazartesi günü saat üçte İzmir iskân müdürlü- Bünde müteşekkil komisyonca ihalesi mu karrer bulunmuştur. A — Menemen kazasının Maltepe kö yünde 91 tek köy tipi kâgir kaza raerke- zinde 14 şehir tipi kâgir. B— lapm!mmxımkmhlnmuıkwwhn C — Dikili merkez kazasında 31 şehir tipi kâgir. Kazanın Çandarlı nahiye - sinde 158 tek 31 çift kâgir köy tipi. Ç — Foça kazasının Bağarası mevkiin de 17 tek, 10 çift köy tipi kâgir. — Kemalpaşa kazasının yukgrı Kızıl ca ve Parsa köylerinde 22 tek köy tipi kâgir. E — Torbalı kazasının muhtelif köylerinde 387 tek ve 48 çift köy tipi kâgir. F — Kuşadası kazasının muhtelif köylerinde 29 tek köy tipi kâgir. G — Çeşme kazasının muhtelif köylerinde 103 tek köy tipi kâgir. 2 — Yukarıda tadat olunan tek evlerin kerestesi hariç olmak üzere beherinin Mmuhammen bedeli 356 lira, 57,5 kuruştur. Çift evlerin 625 lira 48,25 kuruştur. Şehir Hpi evlerin 4İ0 lira 46 kuruştur. 3 — Münakasaya iştirük etmek istiyenler toptan teklif yapabileceği gibi onar, yirmişer evin inşasına perakende suretile de iştirâk edebilirler. 4 — Her müteahhit tip itibarile kaç evin taahhüdüne iştirâk ederse bu evle- rin beherine konulan muhammen kıymetinin 96 7,5 ğu nisbetinde teminat ver- medikçe münakasaya iştirâk edemez. 5 — İnşa edilecek göçmen evlerine ait kereste iskln dairesince inşaat ma - ballerinde aynen müteahhide teslim edil eceğine göre yukarıda beher ev için ke- Şifleri mucibince konulan muhammen kiymetler kereste bedeli tenzil edilmek suretile kanulmuştur. Kerestesi lecek olan bu binaların malzemesi, işçiliği hesap edilerek anahtar teslimiYiretile ihale edilecektir. 6 — Münakasaya iştirâk etmek istiyenler fenni ve umumi şartname ve plân- ları görmek üzere İzmirde İskân müdürlüğüne kazalarda kaymakamlıklara mü- Tacaat etmelidirler. 7 — Münakasaya iştirâk edecek olanlar teklif mektuplarına mes'ul olan şeriki Mmimar Ien memuru ile müşterek imza edecektir. — <2735. — <5065> ı Devlet Demiryolları ve Limanları işletme Umum idaresi ilânlari I ——————————MM—MM—T—TL—E—M———LML—LE—E——. —— — — Muhammen bedel ve muvakkst teminat miktarları ile liste No. ları aşağıda yazılı 11 kalem çinko, kurşun levha ve borular, 2 kalem teneke levha ve 15 ka- lem makas ve Sinyal hatları için çelik ile pencere makaraları, vinç, asansör ve palangalar için tel ve tel halatlar 13/9/1 937 Pazartesi günü saat 15 den itibaren tırâsile ve ayrı ayrı ihale edilmek üzere kapalı zarf usulü ile Ankarada idare binasında satın alınacaktır. Bu işe girmek istiyenlerin hizalarında gösterilen —muvakkat teminat ile ka - nunun tayin etliği vesikaları, resmi gaz etenin 7/5/1938 gün ve 3297 veya 1/T/1937 T. ve 3645 No. lı nüshalarında intişar etmiş talimatname dairesinde alınmış vesika ve tekliflerini ayni gün saat 14 de kadar komisyon reisliğine Şartnameler parasız olarak Ankarada malzeme dairesinde, Haydarpaşada te- sellüm ve sevk pfhbmd: dağmlnaktıdır (5078) K . Liste Na. Tahmin bedeli — Muvakkat teminati —— Lira Lira 1 Çinko kurşun levha ve borular. 6158,50 461,51 2 Teneke levha. 1940 145,50 8 Tel ve halatlar 8050 6023,75 Adalar susuzluktan Kurtuluyor Türkiyemizin en güzel yerlerinden bi- ri de Adalarımızdır. Büyükada, Heybeli, Burgaz ve çıplaklığına rağmen Kınalı tabiatin en şirin yerleridir; fakat ada - ların şimdiye kadar halledilememiş mü- İİspanyada Krallığın iadesi muvafık görülüyor (Boştarafı 1 inci BM) him bir derdi vardır ki bu güzelliğin de-| berlayn düşünmüş ve Musoliniye yaz - recesini azaltmaktadır: Susuzluk. dığı mektupta ihsas etmiştir. Bu hus - Evlerin çoğunda sarnıçlar vardır; fa-|lta Fransanın muvafakati de alınmak ü- kat adalara fazla yağımur düşmez ve kışın | zeredir. da kar âz düşer, hararet derecesi İstan- bulun diğer yerlerine nazaran dalma 2-3 derece yüksek olduğundan yağan kar da tutmaz ve binaenaleyh sarnıçlar tamam dolmaz. Adaların bu susuzluğunu gidermek için vakit vakit bir çok tasavvurlar or- taya atılmıştır: Anadolu sahilinden de- niz altı borularla Elmalı suyunu ver - mek, küyu açmak, arteziyen tecrübeleri yapmak ve saire, Arteziyen tecrübesi bu yıl Heybelia- dada İstanbul çiçekçiler ve fidan yetişti. renler cemiyeti reisi Mehmet Sadığın bahçesinde ve şahsi teşebbüsle yapılmış- tır. Kuyunun açılması arteziyen müle - hassısı bahriye mütekaidi Şükrüye veril- miş ve tocrübe muvaffakiyetle neticele- nerek gür ve güzel bir su buülunmuştur, Bu kuyu, hiç durmadan 24 saai su ver- mek kabiliyetindedir ve şimdiye kadar adalarda buluman arteziyenlerin en bü- yüğüdür. Suyun çıkmasını, alâkadarlar memnuni yetle karşılamışlardır. Yeni kuyu, Hey- belide sevinç uyandırmış ve bu işle be- lediye de meşgül olmağa başlamıştır. Su tatlıdır. Belediye sular idaresi, tahli! için nümune almıştır. Sandajın muvaffakiyetle netlcelenmesi adalar için mühimdir: Demek ki, ada - larda su vardır. Bu yeni bulunan kuyu şeklinde beş altı kuyu daha meydana çı- karılırsa Heybeliadada susurluk mese - lesi kendiliğinden halledilmiş olacaktır. Mütehassısların söylediklerine göre, ye- ni tecrübeler, Heybelinin ve diğer adalı- Tın yüksek yerlerinde yapılmalıdır. Bu- tTadan çıkacak sular, daha az masraflı mo- törlerle, bir kaç yerde tesis edilecek de - polara doldurularak oralardan da evle- re verilebilir. Belediye, Heybelide bol su çıktığını haber alınca arteziyen mütehassısı Şük- rüyü, Büyükadada sonda) yapmağa me- mur etmiştir. Şükrü bu işle meşgul ol - mağa başlamıştır. Mütehassıs, Atatür - kün millete hediye ettikleri çiftliklerin bir kısmında da arteziyen kuyuları aç - mıştı. Tarihi tetkikler (Baş tarafı 8 inci sahifede) Önce Venediğe vergisini vermemekte olan Zara şehrini zapttetiler. Sanra Ve- nedikliler bu âÇç ve azgın sürüyü Bi - zans Üzerine sürdü. Haçlılar - gittikçe mikdarları azalarak, fakat gene de kor- kunç ve büyük bir kuvvet halinde, (1203) senesi haziranında Bizans önün- de görüldü. Bizans kargaşalık içindeydi. Bir şene kadar muhasaradan sonra Ve- nediklilerin idaresi altındaki ordu şehre girdi. Önun girmesile beraber de tarih- te eşine pek az tesadüf edilen korkunç Bir yağma başladı. Dokuz yüz senede bu şehre toplanmış olan en güzel sanat e- serleri mahvediliyordu. Madenden yapıl- mış olan her şey ya silâh yapmak yahut pâra basmak üzere eritiliyordu. Kiliseler deki en kıymtli ve mukaddes eşya bile bu yağmadan kurtulamadı. Bunlar ara- sından dört tane güzel at heykeli sağlam kaldı. Lâtinler bunları Bizânstaki bütün sanat eserlerinden üstün bulmuş olma- Jılar ki, oldukları gibi Venediğe götür - düler. Orada Sen Mark kilisesinin kapır sındaki revaklardan birinin üstüne koy- dular. 1797 de Fransa Jhlilâlinin kargaşalığı içinden çıkan yirmi yedi yaşındaki genç Korsikalı general, Napolpon Bonapart, İtalyadaki Fransız ordusunun başku- mandanlığında Avusturyalıları mağlüp etlikten sonra Venediğe girmişti. Orada Sen Mark kilisesinin kapısı üstündeki tunçtaan atları büyük bir hayranlıkla seyretli ve şu emri verdi: — Onları en küçük bir zarar bile ver- meden Parise götürünüz! Atlar Pariste tamam on sekiz sene Karuzel zafer takının üstünde kaldı ve milyonlarla İnsanı kendilerinin güzellik- lerine hayran ettiler. Napolyon 1804 de imparator oldu ve Avrupayı baştanbaşa haraca kesti veya kendi akrabasına taksim etti. Fakat bu- nun cezasını pek acı olarak gördü: Va- terloda İngiliz, Alman, Rus müttefik or- dularına mağlüb olarak Sent Helor. ada- Belçika kralı üçüncü Leopold de bu işin başarılmasına taralftardır. Cenevreden alınan haberlere göre ha- len İsviçrede bulunan kral Leopold ile eski İspanya kralı Alfans bu mesele hak- Tn gürüğeeüklüdür. Bu müzakere ve görüşmelerin netice - sini beklemek üzere, ademi müdahale komitesinin toplantılarının da iki hafta kadar tehir edildiği söylenmektedir. İngilterenin ikinci protestosu Landra 9 (Hususi) — Hükümet, Ce » dan Britiş xıpml gemisine yapılan bom bardıman münasebetile General Franlio nezdinde ikinci bir protestoda bulunmuş. tur. Ast makamları, bombardımanın hü - kümet tayyareleri tarafımdan yapıldığını iddla etmektedirler, Fakat, ayni günde yanlışlıkla bombardıman edilen İtalyan gemisinde bulunan bitaraf —müşahidin kat'i ifadesine nazaran, muhacim tayya - relerin asilere ait olduğu anlaşılmakta : dır, Dün de Hamburga gitmekte olan - biri Yunan gemisi bombardıman edilmiş, fa- kat isabet vaki olmamıştır. i Garbi Akdenizde seyrüseler yapan bü- — tün gemilere, kara ile daimi surette tel-i siz temasında bulunmaları tavsiye wdil- zair açıklarında asi layyareleri tarafın -| miştir. serrerer | İnhisarlar U. Müdürlüğünden: | L — Kayseride inşa edilecek karabarut, dinamit, kapsül tecrid depolariyle bekçi kulübesi ve etrafının tel örgülerle çevrilmesi işleri kapalı zarf usulüle ek- siltmeye konulmuştur. IL — Keşif bedeli (11957.06) lira, muvakkat teminat (895.35) liradır. HL — Eksiltme 23/VİTİ/937 tarihine rastlıyan Pazartesi günü saat on beşte Kabataşta İnhisarlar Levazım ve Mübayaat şubesindeki alım komisyonunda ya- pılacaktır. IV. — Şartname, keşifname ve sair eksiltme evrakı (60) kuruş mukabilinde her gün İnhisarlar inşaat şubesi müdürlüğünden ve İnhisarlar Kayseri Başmü- dürlüğünden alınabilir. V. — Mühürlü teklif mektubu kamun! vesaik, şartname, keşifname ve sair eksiltme evrakı ile muvakkat teminat akçesini ihtiva edecek olan kapalı zarf- lar eksiltme günü en geç saat on dörde kadar yukarıda adı geçen komiayön başkanlığına makbuz mukabilinde verilmiş olmalıdır. — (4998) BAA 500 Adet balta sapı kazma sapı yığın sıyırma çapası posta kazması » küreği tahta kürek bap küreği Kopça küreği sivri kürek kürek sapı L — Yukarıda yarılı malzeme pazarlıkla satın alınacaktır. IL — Pazarlık 19/VITI/1987 tarihine rastlıyan Perşembe günü saat 16 da Ka- bataşta Levazım ve Mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. 1I, — Nümunoler her gün sözü geçen şubede görülebilir. IV. — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte © 7,5 güvenme paralariyle birlikte adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. — (4991) BAAPE 1 — Nümunesi mucibince 250000 adet uzun nişan fişeği pazarlıkla satın alı- nacaktır. 2 — Pazarlık, 19/VINI/OST tarihine rastlıyan perşembe günü saat 15 de Ka. bataşta Levazım ve Mübayaat Şubesindeki Alım Komisyonunda yapılacaktır. $ — Nümune her gün sözü geçen şubeden alhnabilir. 4 — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte © 75 güvenme pa- nhn'le birlikte adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. Mı 5!;:35535 . ..cu.vrs — “Memurluk Müsabaka imtihanı ş T. C. ZİRAAT BANKASINDAN: Bankamızın merkez, şube ve ajansları için LÜZUMU KADAR MEMUR A- LINMAK ÜZERE müsabaka imtihanı açılmıştır. ğ Müsabakaya girebilmek için en az orla mektep mezunu olmak ve yaşı 18 dııı 4 aşağı 30 dan yukarı olmamak şarttır. (Bu yaştan aşağı olanlar imtihana ıııebilkleme de 18 yaşından evvel memur- luk sınıfına geçemezler.) Orta mektep mezunları için altı ay, lise ve yüksek mektep mezunları için bir sene devam edecek olan staj müddeti zarfında orta mektep mezunlarına 30, orta — ticaret mektebi mezunlarına 40, lise ve ticaret lisesi mezunlarına 80, yüksek mek- tep moezunlarına 100 liraya kadar ve imtihandaki muvalffakiyet derecesiyle mü«s tenasip suretle ücret verilir. , İyi derecede yabancı dili bilenlerin ücretleri emsalinden on İiradan az olma. — mak üzere yüksek tutulur. “ Staj devresini takiben yapılacak mesleki imtihanda muvaffak olanlar, yirmi liradan aşağı almamak kaydiyle yüzde yirmi nisbetinde zamla TEKAÜDE TÂ. — Bİ DAİMİ KADROYA ahlınırlar. Müsabaka imtihanlarına ANKARA, ADANA, ANTALYA, AFYON, AYDIN, BA- | LIKESİR, BURSA, ÇANAKKALE, DİYARBEKİR, DENİZLİ, EDİRNE, EDREMİ'R, ERZURUM, ERZİNCAN, ESKİŞEHİR, G. AYINTAP, İSTANBUL, İZMİR, KAS- TAMONU, KARS, KAYSERİ, KONYA, KÜTAHYA, GİRESUN, HALATYA. MARAŞ, SAMSUN, ORDU, UŞAK, ÖDEMİŞ, SIVAS, TOKAT, TRABZON, VAN, YOZGAT şubelerimizde orta mektep ve arta ticaret mezunları için 19 ve — 20 Ağustos ve lise ve yüksek mektep mezunları için 23 ve 24 Ağustosta saat do- kuzda başlanacaktır. » (Arnkara ve İstanbuldaki imtihanlara orta mektep mezunları alımnmıyacaktır.), Müsabakaya gireceklerden ne gibi vesikalar arandığı ve nelerden imtihan yar p.).ağı yukarıda izimleri yazılı şuhı.mnımzdm elde edilebilecek izahnamelerde — görülebilir. İsteklilerin müsabakaya iştirak edebilecekleri mahaldeki banka şubesi mü.- dürlüğüne ve Ankarada bankanın personel işleri müdürlüğüne 18/8/1937 hine kadar müracaat etmeleri ]A!.ımdu— (4673) .: sına sürüldü. Onun - gitmesile beraber | ööndüler. Bugun gene 'orada bulunuyüla Karuzel zafer takının üstündeki — dört |lar, (Arkası varp a tunç at ta Venedikteki eski yerlerine Turan Can —