10 Ağustos 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

10 Ağustos 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

m Bugün 16 sahife Sene 19 — No, 6758 — Fiati her yerde 5 kuruş Çinde harb hazırlığı abuk ilerliyor Çin orduları Şimali Çinde toplanmağa çalışıyor - Şanghayda bir abide oldu Japonlar Çinin içerlerindeki tebaalarını geri alıyorlar Çinliler hava taarruzuna karşı müdafaaya hazırlanıyor Şanghay 9 — Siyasi vaziyet çok '. kâranlıktır. Japonlar Kumintunga Yani bugünkü Çin hükümetine düş- Man olan Çinli anasırla müzakere hâlinde bulunmakta, Hopei ve Şahar- dâ komünizme düşman bir hükümet kurmak için çalışmaktadır. Pekinde Nankin hükümetinin hâkimiyetinin bütün izlerini ortadan kaldırıyor. Yângçe vadisindeki şehirlerde bulu» nan bütün Japonlar memleketlerine dönüyorlar. İkinci Japon filosu Şang- haya gelmiştir. Tsinanda Çin ve Jâpon ileri kara- kolları arasında çarpışmalar olmuş- tur. Çinliler bir parça çekiimişlerdir. Nankin hükümeti undan sonra pi- rincin ihracını da yasak etmiştir. Japon tebliği Tokyo 9 (AA) — Tebliğ: Çin mer- kez orduları şimal istikametinde iler- lemeğe devam etiiöktedirler, Bü ördü-* lar Pastingiy gişarında işgal etmekte oldukları müstahkem mevkileri tak- Yiye etmektedirler, Merkez ordularına Mensup 84 ve 89 uncu Çin fırkaları Sahar eyaletinin cenubu şarkisinde bulunmaktadır, Çin merkez orduları ta mensup olan 132 nci fırka Kalgan- da kâln Chankiakowda bülunmakta- dır. Çin orduları askeri hareketlerde AKŞAM SALI 19 Ağustos 1937 Bir Çin kıtası bir nehri geçerken bulunmak üzere hazırlıklar yapmak- tadırlar, 7 Yang - Tse'da Japon sleyhtarlığı gittikçe vehamet kesbetmektedir. Ja- pon kolonisi Hankow'u 7 ağustosta tahliye etmiştir. Japonlar bügün Nan- kini terkederek Şanghaya gidecekler- dir, Tokyo 9 (A.A.) — Trinandan alınan bir habere göre merkezi hükümet or- dularına mensup üçfirkayı naklet. (Devamı 4 üncü sahifede) Manevra hazırlıkları Dost Erkânıharbiye heyetleri ve Ataşemiliterler 21 ağustosta Edirneye gidecekler Yukarıda bir top mevziine götürülürken, aşağıda zabitan istirahat zamanında çadırlar önünde Fiizwe 9 — Trakya manevtalarin- | da bulunacak olan dost devletler er- kârnıharb heyetleri ve ecnebi ateşemi- literleri 21 ağuslosta Edirneye gelecek- lerdir. Umumi müfettiş generâl Kâ- Zım Dirik ecnebi heyetler ve ateşemi- literler şerefine şehrimizde büyük bir ziyafet verecektir. Ecnebi heyetler ve ataşemiliterler, Edirnede kaldıkları müddet zarfında şehri ve tarihi âbideleri gezecekler- dir, izmirde iki mühim toplantı yapıldı Üzüm piyasası 19 Ağustosta açılacak İzmir 9 (Telefon) — İktisad Vekâ- leti siyasi müsteşarı B. Ali Rıza bugün Borsada Vali Fazlının da iştirakile yapılan borsa idâre heyeti toplantı- sına riyaset etmiş, beynelmilel ikti- Sadi meseleler üzerinde görüşmüş; ü- züm piyasasının 19 Ağustosta açılma- si kararlaştırılmıştır. Bundan sonra Türkofiste yapılan toplantıya bütün ihracatcılar iştirak etmişlerdir. Müsteşar İstanbula hare- | ket etmiştir. ——— m — EbDikkatlers Niçin ille tango? Güzelelerde bir ilân okuduk: 20 ağustosia açılacak İzmir Enternasyo- nal Fuarı için neşe veren bir tango güftesi ve bestesi hasırlıyanlara ellişer Hira ikramiye verilecekmiş. Tango ile. serginin münasebetini anlıyamadık. Hem türkçeyi, hem de alafranga musikiyi ecişbücüş bir hale sokan di- ğer tangolardan hoşlanan var mı? Yoksa bunlar âlemi sinirlediriyor mu? O, ayrı mevzu... Maksad ziyaretcileri dansettirmekse tangoların binlercesi zaten mevcut değil midir? Beğendiği. ni çalabilirsin. Her halde bir yanlışlık olacak: Bir marş, bütün milleti coşturup bir ağız- dan söylenecek ve istikbale İzmir Fu- arından yadigâr kalacak bir şarkı iş- tenecekti galiba... KÜÇÜK İLÂNLARIMIZ En ucuz ve en tesirli ilân vasıtasıdır 4 defası: 125 Akşam ilân servisi, telefon 21240 Telefon: 24240 (İdare) — 21249 (Tahrir) — 24248 (Müdür) — 20113 ÇElişe) Adliye vekilinin mühim beyanatı Milli bir ceza kanunu vücude getirilecek Modern hapisaneler yapılacak icra işleri ıslah edilecek Kanunun boşanınaya dair hükümleri değişmiyecek bilâkis evlenme muameleleri ei İyi İzmir 9 (Telefon) — Adliye Vekil - bugün Kültürparkı gezerek Fuar ha- |; zırlıklarıni görmüş, Belediye tarafın- ;* dan şerefine verilen 60 kişilik bir ziya- fette hazır bulunduktan sonra İzmir vapuru ile İstanbula hareket emiştir. Vekil, dün Menemen hapishanesini gezmiş, burada Adliye binasında Me- nemen halkile görüşmüş, halkın genç hâkimlerden memnuniyet beyan et- melerinden mütehassis olmuştur. Yalnız Adliye işlerinde hapishane ve icra kısımlarında şikâyetin umumi olduğunu, yakında bu iki kısımda da yapılacak ıslahat sayesinde hâlkin genç hâkimler hakkında izhar ettik- leri memnuniyeti bu işlerde de izhar edeceklerini, icraen yapılan tahsilâtta alınan yüzde iki harçtan toplanan pa- ra ile memlekette yeni hapishaneler inşası meselesinin pek yakında halle- dileceğini söylemiş ve bütçeye mevzu 700 bin liralık hapishane ekmek tah- sisatından - mahpuslar çalıştığı ve (Devamı 5 inci sahifede) Adliye Vekili B. Şükrü Saraçoğlu İstanbul halkı nihayet üç kuruşa elektrik istihlâk edebilecek Kütahya ve Zongulak elektrik san- trallerinin avan:projeleri hazırlandı Ankara (Hususi muhabirimiz ya- zıyor) — İkinci beş yıllık sanayi plâ- nının son ve nihai görüşmeleri Ba- kanlar heyetinin eylül ayı toplantıla- rında yapılacaktır. İkinci beş yıllık plânın beş büyük şubesinden ikisini maden Ye elektrik teşkil ediyor. Memleketi böl ve ucuz enerjiye ka- vuşturacak olan büyük elektrik san- trallerimizden ilk ikisinin bütün avan projeleri hazırlanmış, etüdleri yapılmıştır. Bunlar, Zonguldak ve Kütahya santralleridir. Şarkta kuru- lacak diğer santrallerimizle, idrolik santrallerin etüdleri devam etmek- tedir. Kütahya santralı Maden tedkik ve arama enstitü- sünün yaptığı tedkikler neticesinde (Devamı 4 üncü sahifede) A — Ne saygısız gençlerimiz var biraderi... çeviriverdi!.. Ben makaleyi bitirmeden sahifeyt | İ il e e a ni giç Sesle! is e A