19 Ağustos 1937 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 12

19 Ağustos 1937 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 12

5 BT Başkalarını beğenmekte müşkülpesenttir Zonguldak okuyucularımızdan Etem Ersoy soruyor: — Ben nasıl insanım? Sokulgandır. Kar. gzındakini-- — sık- enaz. Bir şeyi de- rin düşünmek İs- temez, işin oluru- nâ bağlanır. Baş- kalarını — beğen- mekle Mmüşkülpe- senttir. Kadın mğ- alüka- dar olmak ister, ceralarile * Kayıtsızlık muvaffakiyetsizliği doğurur Edirnede Mehmed Erdoğan yazıyor: — Muvaffak ©- lacak mayım? Hayat - icabları- nâa daha kuvvetli sarılması ve kafa- sını işlermesi lâ- zımdır. Kayıtsız. hk muvaflakiyet- sizliği doğurur. * Mizaha temayül zekâ ifadesidir Vejada Bedri Yüksel'in mali de şudur: — Muvafjak olacak miyım? Mizaha temayü- Kü bir nevi zekâ i- fadesidir. Etrafile şakalaşan, — keder tutmak - istemiyen bu halile içyüzü- nü sanki etrafın- dan saklamak isti. yor. Bu içlilik gâ- yeye ulaşmak ve- beblerini hazırlıyabilir. * Muvaffakiyetin kolaylığı Ezine okuyucularımızdan Suyur soru- — Mıı* vaffak ohmk mıyim? Daha derli top- lu olması, muvaf- fakiyetini — kolay- laştıracak kuvvet. H bir sebebdir. Tu. tunduğu —işin ka- yıdsızlığına, işin oluruna bırakılmasına pek tahammülü yoktur. Sertlik muvaffakiyetleri uzaklaştırır Samsunda Mehmed Akpınar soruyor: — Kapalı olan talihim açılacak mı? Talihini — bizzat yarâtmağa gayret etmelidir. Sertlik, aksilik, çabuk kız- mak — muvaffaki. yetleri büsbütün uzaklaştırır.. Her şeyi - izzeti nefis meselesi — yapma- mağa dikkat etme- si lâzımdır. * Yaratıcı kabiliyetini arttırması lâzımdır! Beyazıtta Ardem Veli imzasile soru- Tuyor: — Tuttuğum herhangi bir işde mu- vaffak olacak mayım? | Muvatlak olmak için her hangi bir işi değil; muvaf- fak olabileceği işi, seçmesi — lüzımdır. | Muayyen ve mıh-[* dud işleri daha| kolaylıkla başara- | bilir. Yaratıcı ka- | biliyetini artırma- sı temenni olunur. | * Para ve mal hususunda tatumludur Samsundan Kadir Ersoy da ayni şeyi soruyor: Çekingen — ve i- çinden pazarlıklı- dır. Üstüne başına dikkat eder. Baş- kalarına uyar gibi gözükürse de ge- ne kendi bildiğini yapar. Para ve mal hususunda tu. tumludur. Başka- ları için fedakâr- lık yapmak niyetinde değildir. Son Posta Fotoğraf tahlili kuponu İsim ..0 414 ee - Adres .. ... DİKKAT ! Fotograf tahlili için bu kuponlardan İj 5 adedinin gönderilmesi şarttır. | 'SonPoıtı.nınedthdnkıııı 6 blamın elbiselerini düzelimeğe a- hışıl Hemen koşup makasla iğne ip- Lk aldım, on dakikada potu düzelttim. Ablam teşekkür etti, sonra sordu: — Sen ne giyeceksin? — Üstümdekini, — Yok canım, bu kıyafetle gidilmez, kahve rengi karışık bej tualetini giy. Hem saçlarını düzelt. Belki Mazlumun ahbapları da vardır, her şeyimizi ince eleyip sık dokuyacaklar. " İşte bu da-benim umurumda değil, buraya kendimi Mazlumla ahbaplarına beğendirmek için gelmedim, Fakat ab- lama: — Peki, dedim, Annemin odasına uğradım: — Aman, dedi, yetiş, bana yardım et. Ben de yardıma gelmiştim, Beş da- kika içinde her şeyi yerli yerine koy- dum. Annem surat etmiyor. Ankarayı pek beğendi. Doğrusunu söylemek |â- zım ş olan- lar için, Ankara bütün manasile Avru- pal bir şehirdir. Daha gardan çıkınca, göz alabildiğine uzanan geniş bulvar, yolcuların yüreklerini açar, Annem kalabalık, gürültülü bir otel- Yazan: SELÂMİ İZZET de oturacağını tasavvur ediyordu. Hal- buki indiğimiz otelde çıt yak; kendi evi- mizde imişiz gibi sakin. Oda güneş için- de, aydınlık. Nerede ise annem: «İyi ettik de geldik» diyecek. Ben de fazla istiyorum... Bir kere i- çini çekti. Kendisinde bundan başka hoşnudsuzluk alâmeti görmedim. Annemi aynasının önünde bıraktım, kendi odama döndüm... Oh!.. İçimde bir sevinç var. Mazlumu göreceğim gelmiş, özlemişim; bir an evvel buluşsak... * Ankaraya âşık oldum. Yeni kurulan bu diyarı hiç yadırgamadım, İnkılâbın bin bir hatırası ile dolu olan Ankarayı sanki eskiden biliyormuşum gibi geli- yor. Halbuki ilk defa geliyorum ve o- tele gelmek için geçtiğimiz yerlerin bi- le neresi olduğunu bilmiyorum. talar, şekerlemeler ve nefis bir koku neşrederek tüten çay bardaklarile süslenmiş masanın başına oturduk. Teyzem: — Mazlum dedi, Sevime dua et, bu- raya onun sayesinde geldik. Mazlum şaşmış göründü: yle mi? Ve beni unutup, Gönüle baktı, sağın- Bugünkü program 19 Ağustos 1937 Perşemibe İSTANBUL Öğle neşriyatı: 12.30: Plükla Türk musikisi, 1250: Hava- dis, 13,00: Muhtelif plâk neşriyalı, Akşam neşriyatı: 18.30: Plâkla dans musikisi. 19.90: Bpor müsahabeleri: Eşref Şefik tarafından. 20: fından araben söylev. 204: Safiye ve arka- |D 0 T & & daşları tarafından Türk musikisi ve halk da açılacaktır. şarkıları, (saat âyarı). 21.15: Orkestra, 22. AN ZN İzmir kuru üzüm piyasası yarın açılıyor Sadi ve arkadaşları tarafından 'Türk muziki- 987 yılı kuru üzüm pl- &İ ve halk şarkıları. 20.30: Ömer Rıza tara- | yasası perşembe günü İzmir, 18 (Husust) — salonun- İhra -« cat tacirlerile müstahe 16: Ajan$ ve borsa “haberleri. 2930; Plâkla süler borsa Salonunda sololar, opera ve operet parçı Mısır tahvilleri çekildi Kahire — Yüzde 3 talzli Mısır Kredi Fonsiye tahvil gekilişinde: ve ikramiyeli | lerinin dünkü |karşı karşıya geçerek, |937 yılında üzümün müu kadderatını tayin ede- Çeek olan ilk fatlari tesbit ve ilân edecek « ıerc ir. Bü y müstahsil, 1903 senesi tahvillerinden 744. 574 (teşktlâtlı olarak Ihra « nümaralı tahvil, 1911 senesi tahville- | catçının karşısma çık- rinden 306:144 numaralı tahvil ellişer | Maktadır. bin frank ikramiye kazanmışlardır. NB e a Bir Doktorun Günlük Perşembo Notlarından — €) Safra taşları Karnın sağ tarafında kaburga kemikle- rinin hemen altında, midenin üst tarn- tında vakit vakit tutan ve şiddetli bir su- rette hastayı kıvrandıran evcalarla mut- tasıf ârâz görülünce çok kuvyotli bir timal ile safra kesesl taşlarını düşünmek lâzımdır. Bundan böyle gece vakti tutan sancılar mide sancısına benzemez, sağ omuza kadar inlişar eder. Apandisit gi- bi aşağı ve Bacağa intişar etmez. Zalen Aralarında bir çok defa teşhis tefrikl de bu suretle yapılır. Bir çok defa safra ke- sesi krizleri apandisitle karışır. Safra kesesi krizlerinde bulantı da var- dır. Taş yerinden hareket eder, safra yollarına vasıl olur, bazan barsağa düşer, bazı da tekrar keseye döner, ve bir müddet için sancı durur. Bu hastalıkta bazan sarılık da görülür. Bu-hastahığa ameliyattan evvel yapılacak bir çok tedaviler vardır. Bu hastalıkta salçalı şeyler, sucuk, pastırma, yumurta, zeytin, kaşar peyniri, biberli ve baharatlı geyler, alkollü içkiler, beyin, ciğer, böb- rek, havyar gibl şeyler memnudur. Taze etler yenllebitir. Bığır eti yememelidir. Hindi, pek doğru değildir. Haşlama etler yenilebilir. 'Tavada kızartılmış şeyler yemek caiz de. Bildir. Meyvalar pişmiş ve komposto ha- linde olmalıdır. Yağlı yapılmamak Şartile pirinçli şeyler muvafıktır. Patates, makarna yenilebllir,| Taze sebze serbestlir. — Gaz yapan kürül sebzeler, fasulye, nohut gibi şeyler ye- mek calz değildir. İşte safra kesesi hasta olanların perhizi esaş bir suretle bundan ibarettir. İ kaz etleri () Bu netları kesip saklayınız, yahut bir albüme yapıştırıp kölleksiyon yapınız. Sıkıntı samanınızda bu notlar bir doktor Çibi imdadınıza yetişebilir. da oturan ablama sordu: — Demek siz gelmek istemediniz? Ben solunda olduğum - için yüzünü göremiyordum ama, gözlerindeki tatlı işi seziyapdum. —— — İstedim, dedi, fakat malüm ya an- nem İstanbuldan ayrılamaz. — Burası İstanbuldan - ne kadarcık yer! Teyzem araya girdi — Doğrusunu sö; Gönül), asıl ge Tek isteyen Sevimdi, o ağır bastı ( geldik. Gönül önüne baktı, güç güç g sedi, sıkılmışlı. Mazlumun elini elim. de hissettim, usulca elimi sıktı: — Öyleyse sana candan teşekkür e- | derim Sevimciğim. Sözünde samimi olduğuna kaniim, çünkü onu Gönüle kavuşturdum. Bu o- nun için öyle büyük bir saadet ki, sa- adetine yardım edene elbette candan teşekkür edecek. Ablam bir taraftan pasta yiyor, bir taraftan da Mazluma sualler soruyor. Öyle ya, Ankarada bulunduğumuz gün- ler ne yapacağız? Nerelere gideceğiz? Ne gibi eğlenceler var? Mazlum dedi ki: — Ata binecek misiniz? Gönülün gözlerinin içi güldü: — Kabilse tabii binerim, ama uzun zamandır binmedimdi, ne dersin bine- yim mi?, — Bininiz. Sana aynı tavsiyede bu- lunmıyacağım Sevim, senin atlardan korktuğunu bilirim, — Fatifleri kurulmuş, | İBişiklik kaydedilmemiştir. —3 zz Üzüm satış koope - ta- aliyete geçmiştir. Müs- | tahall — serbast olarak ihracat tacirlerile mu- amele — yapabilecektir. LAncak, — beynelmilel İpiyaaanın aşağısına kadar inen bir vaziyet hastl olursa Tariş ve üzüm satış koopera! leri, icabında borsaya müdahale ederek mü- him miktarda üzüm mübayaa edecek, fiat- ların muhafazasına çalışacaktır. Ihracat günü Bu yıl çok güzel bir tesadüf eseri olarak, Tuarın açıldığı gün ve saatte İlk kuru üzüm mahsulü, limanda bekliyen vapurlarla ihraç ' edilecektir. Tertibat tamatndır. Sevindirici bir haber Söylendiğine göre bu yilki üzüm rekolte- sinin hemen yarısı, yapılan alivre anıaşma- lerile satılmıştır. Üzüm alivre satışları İn - giltere pazarları için çok müsalt şartlar ai- tında cereyan etmiştir,. İncir üzerine de kuvvetli satışlar yapıldı- fi gelen haberlerden anlaşılmıştır. Bununla beraber ihracat tacirleri alivre satışları hak. | İkında en ufak bir haber yermekten çekini- | yorlar. Alman piyasalarında Berltideki Türk ticaret odasından şehri- inizdeki alâkadarlara gelen bir raporda ku- ra üzümlerimiz hakkında aşağıdaki malü - Mmat vardır. «Kuru üzüm piyasasında berhangi bir de- Bski mahsçul ü - zümler üzerinden bazı muameleler icrasına teşebbüs edilmişke de — Alman — kontrol 'Türkiye tacirleri tarafından isteni « dne müsüade etmemiş- tir. 930 mahsulü 9 mumara İzmir mleri için yüz kilo başına Cif Hamburg 20 lira ü- zerine yapılan bir müracaat kabul edilme - Jmniştir. Kontrol dairesinin tesbit ve ilân et. siği flatlar şunlardır: T numara 16'T. L, 8 numara 17 T. L, 9 nu- | mara 18 T, L, 10 numara 22 'T. L, l1 numara 24 Türk İlrasıdır. Arada iki liralık bir fark vardır. İngiliz piyasaları bu farkı kabul etmişlerdir. İzmir Fuarında eşyaların yerleştirilmesine başlandı İzmir, 17 (Hususl) — Kapısında' beş dost devletin do bayrağı dalgalanan yedinci İz - — Siz ata binip gezmeğe çıktı zaman biz ne yapacağız?.. Bu teyzemdi, teyzem gena araya ka- rıştı: — Buraya hep beraber olalım diye geldik, Mazlum ğin'z güldü: — Merak etmeyin, sizi yalnız bırak- mayız. Siz ötomobille bizi takib eder- siniz. Olmaz mı?,, Annem kızi rmak istemedi: Neden olmasın Bir kaç arka , olur, dedi, aş da davet edebilir .İmiyim? Buna teyzem razı oldu: — Et, et, ne kadar kalabalık olursak © kadar eğleniriz. Arabamızın arkasın- da önünde bol bol yaverler bulunsun, Doğru değil mi Saf: Annem gülümsedi: — Siz ne isterseniz o olsun, elverir ki, ben çok yorulmıyayım; bilirsiniz ya benim otomobilde başım döner, Hep bunlardan konuştuk. Mazlum muhayyel eğlenceler anlatıyor, (rönül “Jeoşup coşup dinliyordu. Ankarayı pek i: mi teskin ediyordu: — Sakın korkma, sen bütün gün ra- hat rahat odanda oturursun, Biz çocuk- larla şehirde dolaşırız... Mazlumla Gönül başbaşa vermişler konuşüyorlar, ben Her masada oturanlar şık ve zarif in- sanlar, Arada bir sessizleşmeğe gayret eden kahkahalar yükseliyor... Garson lar gidip geliyor... Caz başlıyor. (Arkan var) bilen teyzem anne- zatan | Mazlumun keyiflerini | etrafa bakıyorum. | Üzüm kontrol heyeti mir enternasyonal fuarında inşa faaliyeti tamamlanmış, eşyaların pavyonlara yerleş- tirilmesine başlanmıştır. Elli mimar ve mübendis, 2000 yapı ve de- |korasyon işçisi ve teknisyenlerin cidden tak- dir ödilecek bir çalışmayla meydana getir - |dikleri eser, Türkiyenin fuarcılık #ahasında neler yapabileceğini meydana çıkarmıştır. 'İstanbul esnafının murahhasları İzmire gittiler | fzmir enternasyonal fuarına iştirak edet İstanbul esnaflarının seçtikleri kırk murah- has dün İzmire hareket etmiştir. Trabzonda ilk fındık vapura yükletildi 'Trabaon 18 (Hususi) — Yeni sene fındık ahsulü idrak edilmiştir. İlk fındık mahsu- lünden 16 bin kilosu, İhraç edilmek üzere dün merasimle vapura yükletilmiştir. Mera- simde vali ile büyük memurlar, tacirler ve büyük bir halk kalabalığı bulunmuştur. Va- N de bir hitabe irad ötmiştir. Samsunda tütünler kırılıyor Samsundan bildirildiğine göre tütünle « rin kırılma ameliyesine hâraretle' deram o- lunmaktadır. Bu seneki tütünler gayet ne - İfis olarak İstihsal edilmektedir. Umumiyet itibarile tarlalarda tütün mahsulünün yarı- sından fazlası toplanmıştır. istanbul Borsası kapanış fiatları 18 -8 - 1937 ÇEKLER Açılış 631.90 0,7905 21.0575 1$,0158 | 46018 66.6485 3,4415 63.3910 LASaS 26418 41838 110444 1.9650 41698 3.9810 106.4975 3435 27225 20.435 30738 Kapaaış || Moskova || Stokholm O ESHAM | Aolş Anadolu şm. & 60 peşin A Şm. © 60 vadeli Bomonti - Nektar Aslan çimento Merkea bankası İş Bankası 'Teleton İttihat ve Değir. Şark Değirmeni 'Terkos 'Türk borcu 1 peşin » » İ vadeli » » TE vadeli TAHVILA'I' — Aşılış 00.00 00.00 V0.00 0900 3090 15.215 M.75 15.25 M.6> Kapaaıl 00.09 0000 0000 0100 Anadolu I pe, » Eövadeli » Epea » Dva Anadeli mü. peşin Bilâl Spor Klübü Genel W' Klübümüzün senelik alelâde W'l 0/1937 tarihine rastlıyan pazar günü SAü l" tam 10 da yapılacaktır. Üyelerimizin © klüp binasını teşrifleri rica olunuz.