6 Eylül 1937 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

6 Eylül 1937 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

HK WOYUNLARI 8 nci Balkan oyu nları “dün Bükreşte başladı Müsabakaları bizzat Romanya Kralı Sa Majeste Carol açtı. Biz, iki dördüncülük, bir beşincilik ve bir altıncılık kazandık oyunlarının 200 metre sür'atte ikinci gelirken Bükreş, 5 (Telefonla) — Sekizinci Bal- Oyunları, bugün bizzat Romanya Kralı Majeste Carol tarafından çok muh- feşem merasimle açıldı. Açılış merasi- Minde toplar atılmış ve stadyomdan yüz- Tce güvercin salıverilmiştir. Merasim- den sonra Majeste Kral, yanında Veli- âhd Mihail olduğu halde Balkan atletizm federasyonları reislerini kabül etmiş ve hepsinin ayrı ayrı ellerini sıkarak kendi- tine iltifatta bulunmuştur. Bundan Sonra kesif bir kalabalığın huzurile mü- Sabakalara başlanmıştır. ü Yapılan fikstür müucibince Türk takı- , bugün en zayıf olduğu atletizm şu- belerinde müsabaka yapmış ve kendi he- sabına güzel dereceler almıştır. Bu ara- da 4X400 bayrak yarışında Türkiye re- korunu kırdığı gibi 800 mokiX ye- İştirak &den her iki atletimiz de son senelerin €h iyi derecelerini yapmışlardır. 100 metre Bizden Raifle Melih iştirak etti. Seçme üçüncü Müsabakalarında Raif 11.1, Melih 11.2 de Koşarak ikisi de finale kaldılar. Finalde Yedi defa yanlış çıkış yapıldı. Neticede nen Lis 10.9 ile birinci, gene Romen İresku aynı derece İle ikinci, Yugoslav lür 11,1 ile üçüncü, Yunan Katalas 112 ile dördüncü, Melih 112 ile beşinci ve if de aynı derece ile altıncı geldiler. Uzun atlama Uzun atlamaya bizden sadece Faik gir- ©. Ve ancak 6.25 atlıyabildiğinden elimiz Re oldu. Neticede Yunan Lambrakis 7,05 ile birinci, Romanyalı 6.85 ile ikinci ve B€he Yunanlı 6.71 ile üçüncü oldular. 800 metre Günün en çetin müsabakası bu mesa- fede oldu. Baştan aşağı büyük bir heye- Ctanla takib edildi ve nelicede kimsenin tahmin edemiyeceği şekilde tezahür etti. Bu müsabakaya bizden Galible Receb iş- firak ettiler ve bu mevsim esnasında yap- fıkları müsabakaların en iyi derecele- Tini aldılar, Bu müsabakada herkeş şeno- lerdenberi Balkan şampiyonluğunu elin- tutan Yunanlı Yorgakopulis'un birin- €i geleceğini umarken vaziyet böyle ol« Madı, Yugoslav Görşek fevkalâde bir ko- #u ile Balkanlardaki bütün rekorları kı- Tarak 1574 de birinci geldi. Yorgako- Pulos da en güzel koşusunu yaparak ve unan rekorunu kırarak 1.58.8 ile ikin- ti, Romen Nemeş 1.585 ile üçüncü oldu- lar. Galib 2.0.7 ile altıncı, Receb de 2.0.9 ile yedinci geldi. Bu dereceler günün en yüksek derece- leridir. Cirid atma Cirid atmada alınan neticeler nisbe- len zayıf oldu. Birinciliği kazanan Yunan #payorgi, ciridi ancak 58.29 metreye &- Tabildi. İkinci olan Romen Naman'in de- Tecesi 58:22 dir. Üçüncülüğü 5467 e Ro- TMen Otrel ve dördüncülüğü 52.B4 ile bi- Tim Melih kazandı. 4X400 bayrak yarışı 4X400 'bayrak yarışı da çok heyecanlı Etçen müsabakalardan biri oldu. Galib 'brahim-Füruzan-Receb'ten — mürekkeb Çarşa.nda günü DBize İki şerefli netice kazandırmalarını beklediğimiz atletlerimizden İrfan ve Pulat bizim takım yeni "Türkiye rekoru olan 335 Le dördüncü oldu. Birinciliği 3.27.3 ile Yugoslav, ikinciliği 3304 ile Yunan, üçi 332 le. Romen ekipleri ka- zandı. Bulgarlar beşinci geldiler, Bu suretle bugünkü müsabakalara ni- hayet verildi, Bu sal çok şiddetli yağ- murlar yağdığından pist nisbeten bozul- muş ve kaygan bir vaziyet almıştı. İkin- ci müsabakalar çarşamba günü yapıla- caktır. Bizim en kuvvetli olduğumuz gül- le atma ve yüksek atlama müsabakaları © gün yapılacağından, düşük olan ve dördüncü mevkide bulunan puvan vazi- yetimizin epeyce düzeleceği ümid edil- mektedir. Çarşamba bir, hattâ iki birincilik kazanmamız ve Türk bayrağı- nın şeref direğine çekilmes? çok muhte- meldir. Romanya kralı ve veliahdi, müsabaka- larla çok alâkadar olmuşlar, yüz metre sür'at ve uzun atlama müsabakalarını bizzat sahadan takib etmişlerdir. Balkan atletizm koöngresi yarın top- lanmağa başlıyacaktır. Kongrede Türk federasyonunu atletizm federasyonu re- isi Vildan Aşir temsil edecekti. T. Atlet Naili Moran seyahatten döndü Berlin olimpiyadından sonra bir tet kik seyahatine çıkan atlet Nuili Mo - ran bir seneden fazla devam eden bu seyahatini bitirmiş ve şehrimize dön - müştür. Naili -Moran bu seyahatinde mühtelif memleketlerde spor faaliye - tine verilen kıymeti ve bu kıymetin ce miyet hayatı içindeki, tesir ve netice - lerini tetkik etmiştir. Genç atlet Ber - linden sonra şu memleketleri dölaş . mıştır: Fransa, İngiltere, İtlanda, Birleşik Amerika Cumhuriyetleri, Meksika, kı Japonya, Çin Malen, Si- yam, Hindistan, İrak, Suriye, Hicsz, Misir ve Yunanistan. Naili Moran tetkiklerinin neticesi hakkında mufassal bir rapor hazırla, « maktadır. Bu rapor, halk partisine ve - rilecektir. a: muhtelitinde bir canlılık gi FSOÜ KA ÇT SN ERNEN SON POSTA Dünkü maçta Pire ve Galatasaray»Beşiktaş muhteliti kalelerinin önünde iki Pire muhteliti, üçüncü ve son maçını gene Galatasaray - Beşiktaş karışık takı- mina karşı yaptı. Sahada büyük bir se- yirci kalabalığı vardı. Adliye Bakanı Şükrü Saracoğlu da seyireller arasında bulunuyordu. Galatasaray Beğiktaş muhteliti: Meh- med Ali - Hüsnü, Faruk - Eşfak, Etien, Fuâd « Rıdvan, Hakkı, Bülend Haşim, Eşref şeklinde ve sarı kırmızı forma ile çıktı. Pireliler ise. gene eski farmalarında idiler. Oyuna sarı kırmızı takım başladı. Ha- şim Rıdvandan aldığı bir pası nefis bir şüte çevirdi. Fakat Yunanlı kalcc! de çok güzel bir plonjanla topu kurtardı. İlk dakikalarda Galatasaray - Beşiktaş Üyor. Etlen bir Yunanlıyla havada topa çık- tı. İkisi de kafa kafaya çarpıştılar. Etien baygın olarak yere düştü. Oyundan çık- tı. Yerine Sabri girdi. Bir müddet sonra tekrar Etlen yerini aldı. Fakat dakikalâr geçtikçe Pire muh- felitinin oyunu açıldı ve 21 inci dakikada Faruğun bir hatasından istifade eden merkez muhacim topu sürdü. Önü açık olduğundan birinci golü rahatca attı. Sarı kırmızı muhacimleri akında iken müdafiler de Yunan açıklarını boş bıra- karak rakib yarı sahasına giriyorlardı. Bu yüzden sarı kırmızı kalesi önünde sık tık tehlikeler beliriyor. 26 ncı dakikada gene böyle bir vaziyeti firsat bile sol açık kaleye sokuldu ve i» kinci golü de attı. Bu gölden sonra Etien ile Hakkı yerlerini değiştirdiler, 30 uncu dakika. Yunanlı sağ muavin coza çizgisi dahilinde Eşrefi elle tuttu. Hakem penaltı verdi. Eşrefin çektiği şüt gölle neticelendi. Bu golden sonta sarı kırmızı takım biraz açılır gibi oldu. Bir ara kornerden gelen topu Rıdyan elile Yunan kalesine soktu. Tabit gol sayılma- dı. Bundan sonra hiçbir mühim hâdise gcereyan etmeden birinci devre bitti. İkinci devreye Gaatasaray - Beşiktaş muhteliti bir hayli tadilâtla çıktı: Etlen aynamıyor, Enver sağ müdafi, Hüsnü de sağ iç mevkliine geçmişlerdi. Pire muh- eei başladı. Hüsnü bir ara topü sürdü. Ka- leye yaklaşarak bir süt çekti, Kâleci tut- tü. Tekrar yetişti. Kaleci ayaklarından kaptı. 7 nci dakikada sağ açıkları topu ortaladı. Enver topu kaparak bizim ka- leye nefis bir şüt çekerek üçüncü bolü Bti Pire muhteliti ağır basıyor. Satı kır- mızı takımda hiç kimse iyi oynıyamıyor- Açıklara pas “ verilmediğinden bekleş- mekten başka bir iş yapamıyorlar, Hak- kı fena oynuyor. Ancak Eşfak biraz ça- lışıyor. Yunan sağ açığı gene böş bırâkıldı ve aldığı güzel bir pasla bizim kaleye aktı. Sıkı bir şüt çekti, Top sol direğe çarptı. Sonra da Mehmed Aliye. Böylelikle yeni bir go hlikesi atlatıldı. Pire takımında sol müdafi, merkez muavin ve mMmerkez bizim kalede.. * n lmuhecim çok iyi oynuyorlar. Top hep Dunkü Moda deniz tyaurışlarında Türk - İngiliz Oyunun sonlarına doğru Eşrefe pâs verilmeğe başlandı. Pire kâlesi hiç ol mazsa hafif tehlikeler geçiriyor. Fakat netice yok. FEşfağın ayağına kramp girdi. Sabriyle değiştiler. Bütün bunla- ra rağmen hiç bir değişiklik olmadı. Bü- yük bir ekseriyetle Yunan takımının hâ- kimiyeti altında cereyan eden maç, 3.1 sarı kırmızı karışık takımın mağlübiye- tile bitti, Maçı hakem Ahmed Adem iyi idare et- ti Galatasaray kürek şampiyonu oldu Türk lügiliz bahriyefilika- ları arasındaki müsabaka a g lye ei ; ; gealibiyetimizle neticelendi Dünkü spor faaliyetinden bir kısmı Moda koyunda geçti. Mıntaka kürek şam piyonasından mâda İngiliz ve Türk bah- riyelileri arasında bir karşılaşma yapı- lacaktı. Maltada Türk denizcilerinin ga- lebesile neticelenen ve müsabakanın re- vanşı mahiyetinde olan bu- kurşılaşma büyük bir alâka toplamış ve Moda koyu hancahınç dolmuştu. Adatepe muhribin- den mâda Akayın muhtelif gemileri, ya- rış sahasını çerçeveliyen deniz vasıtala- rının arasında bulunuyorlardı. Saat 11 de başlıyan mantaka kürek şampiyonasının neticeleri şöyle oldu: Mübtediler: 'Tek çifte - birinci Altınordu, ikinci Beykoz, üçüncü Galatasaray. İki çifte - Birinci Galatasaray, ikinci Güneş üçüncü Fenerbahçe, Dörtlük klâsik: Birinci Galatasaray, ikinci Güneş, üçüncü Anadolu. Müptedilerde 11 puvanla Galatasaray birinci, 6 puvanla Güneş ikinci, 3 puvanla Beykoz üçüncü oldular. "Tek çifte bayanlarda Fenerbahçe ra« kipsiz olarak birinci geldi. Kıdemsizler: 'Tek çifte « Birinci Galatasaray, ikinci bahriye filikaları teliti oyuna adam akillı hâkim olarak | Altınordu, üçüncü Güneş geldi. İki çifte: Birinci güneş, ikinci Galatasaray, üçün cü Beykaz, Dörtlük klâsik: Birinci Güneş, ikinci Galafasaray. Kıdemsizlerde 1i müsavi puvanla Gü- neş ve Galatasaray birinci oldular, dört puvanla Altınordu, ikinci, bir püvanla Beykoz üçüncü. İki çifte bayanlar: Güneş Birinci, Fonârbahçe ikinei. Kiıdemliler: Tek çifte: Güölatasaray birinci, Güneş ikinci, AL- tınordu üçüncü. Dörtlük klâsik: Galatasaray birinci, Beykoz ikinci, Gü- neş üçüncü, Kıdemlilerde Galatasaray 10 puvanla birinci, Beykoz altı vuvanla ikinci, Fe- heyecan h an nerbahçe $ puvanla ü Umumi neticede Galatasaray 32 pu- vanla birinci, Güneş 23 puvanla ikinci ve Beykoz 10 puvanla üçüncü gelm süretle İstanbul kürek şampiyonluğunu kazanan Galatasaray takımı, bu sene İz- mirde yapılacak olan Türkiye birincilik müsabakalarına İstanbul namına iştirak edecektir. Donanma yarışları: Misafir bahriyelilerle denizciler ara- sındaki ilk karşılaşma beş tek kik müsa- bakası oldu, Bu yarışa dört tekne işti. rak etü. Bu dört teknenin dördü de mi- safirlere aid idi, yalnız ikisinde Türk denizcileri ek çekiyorlardı. Neticede Türk filotillâsmın kürekcileri - birinci, İngiliz Delhi kruvazörünün kürekçileri ikinci, Yavuzun kürekçileri üçüncü ol- dular. İkinci müsabaka 7 çifte işkampüvyalar arasında oldu. Bu teknelerin dörtdü de Türk donanmasına aiddi ve ikisinde İn- gilizler kürek çekiyorlardı. Neticede, Yavuz'un efradı birinci, Delhi'nin efradı ikinci oldular. Üsküdar Halkevinin futbol turnuvası Üsküdar Halkevi spor kolundan: Çok durgun giden İstanbul birinci küme fut- molunu biraz harekete getirmek arzusu ile evimiz spor kolu Beykoz. Vefa, Sü- leymaniye, l. Spor, Hilâl, Anadolu, 'Töp- kapı, Eyüp klüpleri arasında bir futbol turnuvası tertip etmiştir ve bu maçlar için de Anadolu klübü ile anlaşarak saha- sını temin etmiştir, maçlara 12 eylül pa- zar günü başlanacaktır. Yenilen takım çekilecek, son kalan ta- kıma evimiz tarafından merasimle kupa verilecektir, fikstür ayrıca neşrettirile- cektir. Sonia Heni Avrupada Geçen sene Beriin olimpiyad buz üzerinde kayma birinciliğini ka - zanan Sonia Heni bilâhare profesyonel: olmuş ve Holivooda gid bir kaç film çevirmiştir. Patinaj kraliçesi şimdi bir mücdet istirahat etmek içip Avrupaya dönmüş bulunmaktadır.