7 Ekim 1937 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

7 Ekim 1937 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

10 Sayfa — Bütün iztirapların çaresi , ALGOPAN Başı ve dişi ağrıyanlara, nezlesi ve kırıklığı olanlara, Romatizma ve bel ağrılarına Senelerdenberi tecrübe edilmiş en tesirli ve zararsız ilâçtır. Daima ismine ve madeni kutulardaki markasına dikkat, Taklitlerinden sakınınız. Her eczanedo bulunur. ELEKTRİK VE MAKİNE Teknisiyeni Aranıyor Zonguldak'ta ehemmiyetli bir maden müessesesi maden ocağı harici işle- rinde buharla işliyen muzayyak hava kompresörü, lavuar, elektrik santralı, dar hatta' buharla ve Dizel motörile işliyen lokamotifleri ve yükleme, boşalt- ma ilâh... tesisatına ve bunların tamiratını deruhte edebilecek bir elektrik ve makine teknisiyeni aranmaktadır. İsteklilerin Tophane 8 numaralı posta kutusu âdresine kısaca tercümei hal- lerini şimdiye kadar çalıştıkları yerleri ve istedikleri ücreti bildirmek sure- tile mektupla müracaat etmeleri. En büyük Doktorlar GUİNA LAROCHE'un Faidelerini bilirler ve daima en mü- kemmel bir kuvvet ilâcı — olarak tavsiye ederler. Bilhassa — nekahat devresinde — bulunanlara, — zayıf ve kansızlara ve lohusadan kalkan anne- lere bir sıhhat ve kuvvet eksiri gibi şayanı tavsiyedir. Bütün eczanelerde satılır. Gemi Satışı Denizyolları İşletmesi Müdürlüğünden : Evvelce satılığa çıkarılmış olan «Vatan» vapuruna pazarlıkta verilen son fiat haddi lâyıkında görülmediğinden bu defa mezkür vapur idareye kömür naklede- rek bedeli kömür navlunu ile ödenmek üzere tekrar pazarlığa konulmuştur. Pazarlık 8 Teşrinievvel Cuma günü saat on beşte İdare Levazım Şefliğinde yapılacaktır. Kömür nakliye şartlarını öğrenmek istiyenler Levazım Şefliğine müracaat etmelidirler. Pazarlığa iştirak edecek olanlar İdare veznesine «5000, beş bin Hralık teminat tevdi edecektir. — <8TTk BUYÜK PİYANGOSU Büyük ikramiyo: 200_ 000 liradır... Bundan başka: 40.000, £5.000, 20.000 15.000, 10.000 Liralık ikramiyelerle (2(0.000 ve 50.000) liralık iki adet mükâfat vardır.. DİKKAT: Bilet alan herkes 7 Birinciteşrin 937 günü akşamma kadar biletini değiştirmiş bulunmalıdır. Bu tarihten sonra bilet üzerindeki bakkı sakıt olur, Sevgi tesadüflere bağlıdır Adapazarı - okü- yucularımız. dan Canbulat 380- ruyor: — Emelime ka- | vuşacak mayım? , Maişete taallük eden emellerin ça |lışmalarla, — teşeb- büslerle meydana $ gelmesi datma — mümkündür. Sevgi meseleleri İ imtiyazlara, tesadüflere, ıh.kınlığh_g bağlı kalır. « san Atılgan bir tip —a İstanbuldan Ce- | lüleddin imzosile soruluyor: — Muvaffak ola- enk meyım? | Pek gözlü ve a- tılgan olmak bazı mesleklerin — mu- vaffakıyet — çartla- Tini teşkil eder. j Ruht temayüllere uygun olarak seçilen işde muvaffakiyet kuvvetli ihtimallerdendir. aA Emeller makul olduktan sonra... Alâşehir. oku - yucularımızdan A. Dalgıç soruyor: — Emelime ka- vuşacak mıyım? Muayyen bir e- mele muvaffak ol- mak için, lâzım ge- ** len teşebbüslerde bulunduktan soan: * ra araya karışa - cak fena tesadüfleri, fena niyetleri he - saba katmak lâzımdır. Zamanı uzatan bu kabil hâdiseler oldukça tabit müddeti beklemek muv: Yalnız emelin makul ve diliyenin vasıflarına uygun ol- Brası fık olur. vroktir. Sn Posta Fotoğraf tahlili kuponu | Fotograf tahlili için bu kuponlardan İ | 5 adodinin gönderilmesi şarttır. k Kadın gözile Avrupa (Baştarajı 8 inci sayfada) hâkimdi. Bundan başka, bu hayvanları tanımakla çocukların edecekleri — istifa- deleri de göz önünde tutmak lâzımdır. Filân Cins âyının ne tarafta, fulan yı- lanın dünyanın hangi köşesinde yaşadı- ğını çocuk, coğrafya kitabından çok hay- vanat bahçesinde öğreniyor. Şu cins do- muzun derisinden çanta yapıldığını, fi- lân hayvanın ayakkabı veya eldiven sa- naylinde işe yaradığını, şu sevimli «An- tilop» un derisile bugün söon moda kadın şapkaları yapıldığını gene buralarda ge- zip dolaşırken, yorulmadan ve sıkılma- dan öğreniyorlar ve bir daha da unut- muyorlar, M. Berkand Beyoğlu Üçüncü Sulh Hukuk Hâkim- liğinden: Hali tasfiyede bulunan Barut Şirketi vekili avukat Hamdi İpekoğlu tarafın- dan Pangaltıda 13 numarada oturan Mi- girdiç Basmacıyan Barut Şirketinden sa- tın aldığı inhisar mevadı bedelinden ba- kiye kalan 35 lira 61 kuruşun tahsili hak- | kında ikame olunan davadan dolayı gö len davetiyede dava edilenin mez- |kür mahalden çıktığı ve halen ikamet- hı meçhul bulunduğu atılaşılmış ve da- 1 vekilinin talebile 20 gün fasıla ile n tebliğine karar verilerek mahke- 4/11/937 saat dokuza talik kılınmış olduğundan işbu gün ve saatte mahke- meye gelmediği ve bir vekil gönderme- diği takdirde gıyabında devam olunaca- ği davetiye tebliğ makamına kaim olmak üzere ilân olunur, Emniyet Sandığı ilânları Emlâk alıcılarına sekiz taksitte satış Muhammen kıymeti Lira Birisi dört oda iki sofa bir tutfak, diğeri altı oda müt- fak, sarnıç ve kuyuyu havi üçer katlı kârgir iki evin tamamı. Beş oda iki sofa ve altında künı olan elektrik - tesi- satını havi kârgit bir evin tamamı. Bir buçuk kat üzerinde yarı kârgir bir ev ve dükkânın tamamı. İki katta üç odalı kârgir bir evin tamamı. SEMTİ CİNSİ Beyoğlunda Hüseyinağa mahallesinde Kavun sokağında eski 2, 2 10, 12 numaralı. mü. yeni Boğaziçinde Sarıyerde — Mesarburnu caddesinde eski 16 yeni 79 (kapı üze- rinde 14) No. lı. Beylerbeyinde Bürhaniye mahallesin- de Rasimağa sokağında eski 12 Mü. yeni 12/5 No. h. Zincirlikuyuda Atikalipaşada Nured- dindergâhı sokağında eski 6 Mü. yeni 6 No. Kadıköyünde Tuğlacıbaşı mahallesin- de eski Çamurluoğlu yeni Yaverağa bir sofalı maabahçe ahşab sokağında eski 1, 1 yeni 35 No. h. bir köşi 1 — Arttırma 20/10/937 terihine düşen çarşamba günü saat 14 de yapılacak ve gayrimenküuller en çok bedel verenin üstünde kalacaktır. 2 — Arttırmaya girmek için muham men kıymetin yüzde onu nisbetinde pey akçesi yatırmak lâzımdır. 3 — Arttırma bedelinin dörtte biri peşin ve geri kalanı sekiz senede sekia müsavi taksitte ödenir. Taksitler yüzde beş faize tâbidir. 4 — Taksitler ödeninciye kadar gayri menkul Sandığa birinci derecede ipotök. M kalır. (6572) —. İki buçuk katta on iki odalı ün tamamı, 2500 Mutlaka okuyunuz! Kuştüyü Fabrikasından : Istanbulda Çakmakçılarda Ömer Bali oğlu Kuştüyü Tfabrikasında kış movsiminin yaklaşması dolayısile müşterilerinin sıcak, yumuşak ve her zaman rabat kuştüyü yatak, yastıkta yatmaları için fiatlarında mühim tenzilât yapmıştır. Mükemmel bir küştüyü yastık yüzile beraber (1) liraya fazla miktarda alanlara tenzilât yapılır. Uzun ve soğuk kış gecelerinde günlar voe yastıklarımız güzel ve rabat uyku temin eder. T! lDoılel Demiryolları ve Limanları işletme Umum idarasi ılanlarıı 501, 224 metre mikâbı 20048,96 lira muhammen bedelli meşe veya 12560,60 lira | muhammen bedelli kayın tomruk 22/10/937 Cuma günü saat 15.30 da kapalı zarf usulü ile Ankarada İdare binasında s alınacaktır. Bu işe girmek istiyenlerin meşe teklif ettikli dirde 1536,72 kayın tomruk teklif ettiklerinde 838,80 liralık muvakkat teminat ile kanunun tayin ettiği ve- sikaları ve nafıa müteahhitlik vesikası ve tekliflerini ayni gün saat 14,30 a ka- dar komisyon reisliğine vermeleri lâzımdır. Şartnameler parasız olarak Ankarada Malzeme Tesellüm ve Sevk Şefliğinden dağıtılmaktadır. ao Muhammen bedeli ile miktar ve vasıfları aşağıda yazılı 2 grup malzeme her gruj ayrı ayrı ihâle edilmek şartile 14/10/937 perşembe günü sant 10 da Haydarpaşa- da gar binası dahilindeki satınalma komisyonu tarafından açık eksiltme sure- tile satın alınacaktır. Bu işe girmek istiyenlerin kanunun tayin ettiği vesaik ve hizalarında yarzılı muvakkat teminatlarile birlikte eksillme günü saatine kadar komisyona müra- caatları lâzımdır. Bu işe ait şgartnameler komisyondan parasız olarak dağıtılmaktadır. 1 — 750 takım komple ve kösele kılıflılşaret bayrağı muhammen bedeli 1875 Tira muvakkat teminatı 140 lira 68 kuruştur. 2 — 20,000 şişe Kaol No. 1 veya emsali maden parlatıcı mayi muhammen be- deli 1300 lira muvakkat teminatı 97 lira 50 kuruştur. — (6524) IZMIR FUAR ında Ümidin fevkinde rağbet kazanan JUNİOR Fener ve pillerinin taklitleri çıkmıştır. Taklide yel- tenenler kanun! yollara müracaata lüzum kalmadan sayın halkımızın rağbetsizliği ile cezalarını çekmiş- lerdir. Fener ve pillerin üzerindeki JUNİOR marka - sına dikkat etmeleri müşterilerimizin menfaatleri ik- tızasındandır. Türkiye için umumi satış deposu: İS « MAİL ÖMER İŞÇEN, Galata Haraççı sokak No, $ DİKKAT: Anadoluda bayi aranıyor. 6 Inhisarlar U. Müdürlüğünden: I — Şartnamesi mucibince alınacak 2 tonluk bir adet yük Aasansörü kapalı zarf usuliyle eksiltmeye konmuştur. Ni — Eksiltme, 22/X1/937 tarihine rasthyan Pazartesi günü saat 15 de yapıla. caktır. JI — Muhammen bedeli 6000 lita ve muvakkat teminat 450 liradır. IV — Şartnameler 30 kuruş mukabilinde hergün İnhisarlar İnşaat Şubesin- den alınabilir. V — Asansör «Wertheim Stiglar, Sehindler veya A. T. G.» markalı olacaktır. VI — Fiatsız teklifler ve kataloklar eksiltme gününden en geç bir hafta ev- vel Tütün Fabrikalar Şubesine verilerek ekşiltmeye iştirak vesikası alınacaktır. VII — Mühürlü teklif mektubu, kanuni vesaik, eksiltmeye iştirak vesikası ve $e 7,5 güvenme parasını ihtiva edecek olan kapalı zarflar eksiltme günü en geç saat 14 de kadar yukarıda adı geçen komisyon Başkanlığına makbuz mukabi- Tinde verilmiş olmalıdır. — «B.. <6808> Dairesinden, Haydarpaşada (6768) ynapınAna Higer İstanbul Gümrük Muhafaza Başmüdürlüğünden: Gümrük Muhafaza örgüdünde İzmir Urlasmda ve Bodrum'da vazife görmek Üüzere 125 şer lira ücretli sivil iki doktorluk yeri açıktır. Emekli veya sivil doktorlardan istekli olanların — dilekçeleriyle Gümrük — Muhafaza Genel Komutanlığına müracaatları. — «6726> Ankara'da