10 Aralık 1937 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

10 Aralık 1937 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

HER YERDE ve HER ZAMA! SOĞUĞA KARŞI TABIİİ KANYAK Son sayfadaki ilânı okuyunuz. -— Sene 8 — No, 2644 Son Posta Yazı işleri telefonu : 20203 CUMA 10 — BİRİNCİKÂNUN 1937 Hatayda seçime karşı suikasdler Keyfi muamele aldı, yürü işleri arzuya göre halledilmektedir Delege Garo şimdi de Kürdler arasında tahrikâta başladı, intihabatta reylerin parçalanması için her türlü hileye başvuruyor, Şamdan adamlar getirildi Antakya 9 (Hususi) — Dün Garo yer yer başladığı intihab propagandasında Şu noktay ileri sürmüştür: Hiç kimse Mensub olduğu cemaatin gayrisine rey veremez. ltalya Başvekili tarafından yazılan makale münasebetile.. —— YAZA N t Muhittin Birgen İnternational - aleyhinde|almakla maruf bir Amerika gazetesi, Aktedilmiş olan pakt'a İtalyanın da İşti-| New-York Times, bu cebhe aleyhinde taki üzerine bu üç köşeli paktın bir nevi | şiddetli bir makale yazmış, bunda bu üç ile Al - a Ko- Kom- Japonya Manya ara Mintern - Mmunistiçesk fütuhat peşinde koşan bir harp cebhesi Ana yasada böyle bir kayıd ve hat- tâ ima bulunmadığı halde bu sözün tek- rarı intihabatta reyleri parçalamak ar- zusundan ileri gelmektedir. İskenderün 9 (Hususi) — Sancakta - yen ve Amerika hari- ciye nazırından ilham (Devamı 4 üncü sayfada) Güzel Adana, en mamur şehirlerimizden biri olacak Şimdi bile birkaç senelik ayrılıktan sonra Adanaya gidenler hayretle duraklıyorlar Adana (Husust) — Adana hergün biraz â hararetlenen imar faaliyetile, gün- den güne bir mamure halini almaktadır. Profesör Yansen tarafından 24,000 liraya SAzırlanan plâna göre, beş sene İçerisin- de, Adana, bambaşka bir hal alacaktır. he İçin, yalnız su işlerine bir mil- kiz yüz bin lira tahsis edilmiştir. Çükutovanın sulanması için kanallar a- çılmağa, şehir içme suyunun temini hu- susunda da faaliyete başlanmıştır. Bu iş- ler, yaza kadar bitirilmiş olacaktır, Modern bir Halkevi binası yapılmıştır. Spor sahası ve atletizm pisti, mükemmel bir şekilde tamamlanynıştır. Ankara stad- yomunu yapan mimar Viyoletti, asrın bütün tekemmülâtını havi olarak ya - (Devams 5 inci sayfada) teşkil ettiğini söyli - ki hükümet Türklerin davasını sön - dürmek ve bu maksada nail olmak için faaliyetine devam etmektedir. Kirki- han kaymakamı Salâhaddin son za - İ| (Devamı 3 üncü sayfada) Atatürk, Alman gençlik teşkilâtı şefini kabul etti Von Schirach gazetemize Ankara intıbalarını anlatıyor z Türk - gençliği, Türklük camiasını bu derece mükemmeliyete isal eden BÜYÜK-ADAMIN tesirini her hal ve tavrında belli ediyor. Ankara 9 (Arkadaşımız E. Talu gece yarısı telefonla bildiriyor) — Alman dev- let nazırı ve Almanya gençlik terbiye (Devamı 2 inci fada) Dünya üçüncüsü Mersinli Ahmed profesyonel oldu Kıymetli güreşçi Avrupaya gitmek için teşebbüs yapıyor 1936 Berlin olimpiyadında serbest güreşde 79 kilo dünya Üçüncülüğünü kazanan Mersinli Ahmed, kendisine müsaid bir iş bulunması hakkında yap tığı müteaddit ricalara rağmen göste - rilen alâkasızlıktan dolayı müteessir ol duğunu her zaman söylemekte idi, Bir müddet evvel askerlik yapmak üzere (Devami 3 üncü sayfada) GÜH ÜRÜNüee nn -——————— Yarın başlıyoruz Yeni edebi tefrikamız Yazan: Muazzez Tahsin Berkand En çok sevilen kadın dü, nüfus! İdare işleri telefonu : 20203 / İtalya Fiatı 5 kuruş mühim kararlar veriyor Londra 10 (Hususi) — Büyük Fa - ist meclisi yarın akşam — Musolininin riyaseti altında toplanacaktır. Meclisde alınan kararlar, Venedik sarayımın balkonundan derhal halka bildirilecektir. Umumiyetle reami bir tebliğde ilân edilen meclis kararları - nın bu defa balkondan doğrudan doğ - Balkan memle - ketlerinden — birie sinde damgâ pul - taklıd memle - sokul - larımızısı edilerek ketimize mak — istenildiği « nin haber alındı - ğını ve icab eden tödbirlerin ittihaz edildiğini dün yar ÖŞ miştık. Aldığımız mü - Taklid edilen 1 liva- temmim malüma- — lık damga pulu ta göre taklid edilen pullar birer lira - ihtiyacımıza Kanunu medeninin sosyal ve ulusal bünyemize uyup uymadığı, ihtiyaçları - mıtza cevab verip vermediği mevzuu et - rafında avukatlar arasında açtığımız an- ket, büyük slâka uyandırmıştır. Bugün de avukat İrfan Emin, Şem - seddin ve Saml anketimize cevab ver - mektedirler. İrfan Eminin mütalcası İrfan Emin diyör ki: — Kanunu medenimiz dünyanın en yeni ve mütekâmil kanunlarından biri- dir. Fakat, bazı tarafları sırf mahalli bir renk ve hususiyet arzeder. Esasen hukuk bir bakımdan milli vicdanın mayasını teşkil eder. Bazı mahalli itiyadlara - ve cemiyet içerisinde — yaşıyanların kıymet hükümlerine istinad etmemesi kabil de- romancımızın en güzel Bseri İğüdir. Boşanma meselelerinde vaziyet —— | böyledir. —a a: ( Kilise hukukunda ve bilhassa kalo - Faşist meclisi yarın toplanacak İtalyanın Milletler Ce;ıiyetiı;den çekileceği ve Büyük yaşlst meclisi içtima halinde ruya ilân edilmesi, fevkalâde —ahvale mahsus bir usul olduğundan, Faşist meclisinin çok mühim kararlar ittihaz edeceği tahmin olunmaktadır. Hatırlardadır ki, geçen mayısda, Ha beşistanın 1 da Faşist meclisinin toplantısını müteakib, Venedik sarayı (Devamı 5 inci sayfada) Taklid edilen pullarımız Yunanistanda bir şebekenin 1 liralık damga pullarımızı taklid ettiği haber alındı, Yunan hükümeti takibata başladı, sahte pullar memleketimize sokulmuş değildir hık damga pullarıdır ve bunların Pire ve Atinada bulunan bir şebeke tarafından taklid edildiği ve memleketimize sokul- i öğrenilmiştir. llar memleketimi- inden biri ele geçmiştir. Şimdiki halde hâdise sadece bir ihbardan ibarettir. Bu ihbar Üzerine de Pire ve Atinada Yunan hükümeti ta- rafından tahkikat ve takibata başlanıl - mıştır. Maliye Vekâleti ihbarı alır almaz der « hal alâkadar dairelere keyfiyeti bildir - miş ve yaptığı tamimlerle bu pulların memleketimize idhal edilememesini te « min etmiştir (Devamı -3 üncü sayfada) Medeni kanun bugünkü uyuyor mu? Avukat İrfan Emin değişiklik yapılmasının zaruri olduğunu ve bunun kanunun kıyme'ine halel vermiye- ceğini söylüyor, iki avukat da tadile tarafdar değil Avukat İrfan Emin — Avukat Sami lik kilisesinde, boşanma denen bir şey yoktur, İsviçrede bazı kayıd ve şartlarla boşanma esasının kanuna girmiş olması, bir tekâmül sayılmıştır. Bizde ise aile hü- kukumuza intizamı âmme mülâhazasile karışmış olan bu esaşlar, bizim için bir gerileme hareketi olmuştur. Gene millt (Devamı 5 inci sayfada)