18 Mayıs 1938 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

18 Mayıs 1938 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

Yazan: A. R. Antonyo, üzerinde büyük bir zeytinyağı kandili yanan masanın kenarındaki sandalyaya Madleni oturttuktan sonra, kendisi de bir sandalya almış, karşısına oturmuştu: “ Uzatınız, bakalım sol elinizi Madmazel!,, Tinet, büyük bir sevinç içinde, A Ayi tonyonun odasından çıkarak, koşa koşa asıl şato binasına gitmişti. Ahtonyo, taflan ve şimşirlerle ayrıi- mış olan bahçenin yollarında, Tinetin koşa koşa gittiğini penceresinden seyfe derken, dudaklarında garip bir tebes - süm belirmişti. MADMAZEL CİVANNANIN TALİHİ O akşam; Antonyo, kontun kıymetli atımın kulaklarına ve dizkapaklarına İliç yapıp da odasına avdet eder etmez; arkasından hizmetdi Tinet ile hariku « Yâde güzel bir kiz girmişti. Tinet, bu kızı Anlonyoya şöylece takdim etmişti. - Arkadaşım. oda hizmeteilerinden Madmazel Madlen... Arkasında, kendisine bol gelen bir hizmelci elbisesi bülünan Maçmazel Madlen, mahcub bir tavırla başını ö- nüne cömişti Antonyo büyük bir korku ile söze başlamıştır — Ah, madmazeller! Akşamın bu vaktinde benim odama gelmeniz, bil- mem ki, ne kadar doğru alabilir? Vâk:a ben, biç bir kadının iltifatına mazhar olacak kabiliyette bir erkek değilim, Değilim amma, ne de olsa, herkes tara- rından bir erkek olarak telâkki edil - Mekteyim. Şimdi sizin bu vakit, benim odama girdiğinizi görenler, acaba bir dedikodu elmezler mi? Koşup, koht hazretlerine haber vermezler mi? Tinet, teminat vermişti: — Bu hususta, tamamile müsterih olabilirsiniz, Mösyö Antonyo. Bu şato- da, gerek benim ve gerek arkadaşım Madlen aleyhinde en küçük bir söz söyliyemezler, — Eh. siz buna emin olduktan son- ra, bana da sizi memnun etmek düşer. Söyleyiniz bakalım. Böyle vakitsiz zi- yaretten maksadınız? — Malüml! . Madmazel Madlenin falına bakmak, öyle mi? Âlâ, Söz verdiğim i- gin, bu arzunuzu yerine getireceğim. Ancak şu var ki.. benim bir âdetimdir. Birinin falına bakarken, eyi bulundurmam. yanımda — Birinin sırrına başkalarının da va- kıf olmaması için, Kısa bir süküt geçmişti. Tinet ile Madlen arasında, kaş gözle bir takım işaretler teati edi'mişti. Sonra Tinet: — Pekâlâ, ben, kapının dışında bek- lerim... demiş, odayı terketmişti, Antonyo, üzerinde büyük bir zeytin- yağı kandili yanan masanın kenarında- ki sandalyeye Madleni oturttuktan son- ra, kendisi de bir sandalye almış, karşi- sına geçmişti, — Uzatınız, bakalım madmazel,. sol elinizi. Demişti ve genç kızın nermin, lâtif, Selesi eline baka baka sözüne devam — ai Falınızın doğru çık- sı için. evvelâ, isminizi doğru şöy- iz lâzımdır. Madmazel Tinet, si- zi bana Madmazel Madlen diye tanıt- tı. Fazat, malik olduğum kudret ve ma- “haret sayesinde, bu ismin yanlış oldu- ğunu üyorum. Benden, hiçbir şey saklamayınız. Doğrusunu söyleyiniz. İsminiz nedir? Genç ve güzel kız, tereddüd etmişti. Yüzünün hatları, bir endişe ile geril- mişti. Güçlükle: — Civanna... Diyebilmişti, mişti. Bu bir tek kelime karşısında â- deta sersemlemişti. Sanki bu kelime, boğazını ve dudaklarını yakıyormuş gi- bi, ağır ağır tekrar etmişti : — Civanna.. Madmazel, Civanni... Evet.. doğru... Şimdi, ben de size haki- kati bütün üryanlığı ile söyliyebilirim. Size ilk hakikat olmak üzere şunu söy- liyeyim Xi; siz, Madmazel Tinetin de- diği gibi bir oda hizmetcisi değilsiniz. Bilâkis, bir asilzadesiniz, Madlen, başını önüne eğmişti. Bütün sırlarının, bu yabancı adam tarafından keşfedileceğini düşünerek ona birden- bire bir çekingenlik gelmişti. Hattâ, fırlayıp kalkarak derhal odayı terket- mek istemişti, Antonyo, sanki onun bu düşünceleri- ni keşfetmiş gibi, ağır ağır sözlerine devam eylemişti — Madmazel, görüyorsunuz ya! Bâ- na elini uzatan bir insanın, benden sır saklamasına imkân yoktur, Şimdi size, bütün hayatınızı, en ince noktalarına kadar söyliyeceğim. Eğer bana itima- dınız yoksa, çıkıp gidebilirsiniz. Fakat ze nedâmet edecek, tekrar bana gele- ceksiniy... Söyleyiyiz. Falmıza bak makla devam edeyim mi?.. Yoksa... Madmazel Civanna, merakını yene- memişti. Sesi titriyerek: — Hayır.. hayır. devam ediniz... işti, — Pekâlâ, şu halde, dinleyiniz Mad- mazel... Çocukluğunuz ve hattâ genç kızlığınız; büyük bir refah ve saadet İ- çinde geçiyor. Saf, temiz, lekesiz bir bayat, Fakat, bu hayat, kalbinizde bir boşlukla devam ediyor. Evet; kalbiniz bomboş.. ne bir aşk, ne bir hülya; hü- lâsa bir genç kızın hayallan beklediği hakiki saadele ald hiçbir şey yok. Tak- riben iki sene kadar evvel, genç bir a- silzade ile karşılaşıyorsunuz. Ve sizin kadar saf, temiz ve tam manasile leke- siz olan bu asilzade ile sevişiyorsunuz. Civanna, derin derin içini çekmiş, başını biraz daha önüne eğmişti; — Bu üsilzade, size ilk defa olarak attırıyor. Ve sizi, âşki- erinde, saadetin sema- sına kadar yükseltiyor. Artık hayatı- n:z, yeni bir devreye giriyor, kalbiniz, büyük ümidlerle çarpıyor. Önünüzde, de- yeni bir ufuk açılıyor. Siz ve sevgiliniz, | mes'ud bir çift olarak o saadet ufkuna | eminim ki, biraz sonra, bu hareketini- | dağ yürümek istiyorsunuz. Lâkin enbire karşınıza, kara, kapkara bir engel dikiliyor. Bu, zalim bir papazdır. (Arkası var) Günün Bulmacası SOLDAN SAĞA: 1 — Eer Türk gencinin Aza olması lâzim gelen bir teşekkül. 2 — Üye, cariye. 3 — Kocaman, at yetişlirilen yer, 4 — Örlürkçe İşaret, Suriyenin merkezi, $ — Varih, bir tip karyolalara ve madeni &şyalara verilen umumi isim. $ — İşacet edatı, öztürkes insan, 7 — Yük taşır, isim. 8 — Kırmızı, yazın serinlemek için çıkılır. 9 — Dünyanın en kuvvetli antantlarından birl, hane. 10 — Bir Isim, ekseriya meze olarak kul- tanır, YUKARIDAN AŞAĞI: 1 — Dünyuda mevcud canlı ve cansız şey- İer, köylülerin giydikleri kalm kumaş. 4 — Bir meyva, herkeste bulunması lâzım. 3 — Demiryol, bir nota, 4 — Çoğaltmak. $ — Hatifmeşeb kadınlara verilen isim, bir hayvan. 6 — Bir çalgı, gevşetmek manasina gelen gemleilik tâbir. 7 — Kral, dadı. 8 — Vasıl olan. 9 — Komşu bir memleket, dünya, 10 — Deva aşınak. i b | IN Ki 2 3 “ 5 6 7 8 9 Anonyo, hissedilecek derecede titre-| Evvelki bulmacanın halledilmiş şekli RADYO Bugünkü program İSTANBUL n 18 Mayıs 1938 Çarşamba Öğle neşriyatı: 1230: Plikin Türk musikisi, 1250: Mava- dis, 13.05: Plâkla Türk musikisi, 1330: Muh- telif plâk neşriyatı. Akşam neşriyatı: 1830: Spor ve gençlik bayramı: İffet Oruc. Yüksek ticaret ve Iktisad mektebinden. 18.40: Plâkia dans musikisi. 19.15: Konferans: Ba- kırköy Halkevi namına Dr. İbrahim Zati “ocuk mahkemeleri). 1955: Borsa haberle- ri. 20: Nesihe Uyar ve arkadaşları tarafından Türk musikisi ve hülk şarkıları. 2045: Ha- ya taporu. 20.48: Ömer Riza tarafından arab- ca söylev. 21: Klâsik 'Türk müsikisi; Nuri Halil ve arkadaşları tarafından. 21.45: Orkas- tra, 22.15: Ajans haberleri. 22.30: Plâkla öolo- Jar, opera ve operet parçaları. 2240: Son haberler ve ertesi günün programı, o ANKARA 18 Mayıs 1938 Çarşamba Öğle neşriyatı: 1250: Karışık plâk neşriyatı. 1250; Plâk: Türk musikisi ve halk şarkıları, 13.15: Dahili ve harici haberler, Aksam veşriyatı: 1830: Karışık plâk neşriyal. 1010: Türk musikisi ve halk şarkıları (Servet Adnan ve arkadaşları). 20: Sat Ayari ve arabca negri- yat. 2015: Türk musikisi ve halk şarkıları (Nihal ve arkadaşları) 21: Konferans; (Ga- alanteb saylavı Alt Kınç), 2115: Svüdyo lon orkestrası. 22: Ajans haberleri. 22.15; Aksarayda: (Ziya Nuri), Alemdarda: (B- sad). Beyanıdda: (Belkis). Samatyada; (Brofilos). Eminönünde: (Beşir Kemal). Eyübde: (Arif Beşir). Venerde: (Emliya- 44). gehremininde: (Nürım). Şehzade- başında: (Üniversite). Karagümrükte: (Kemal). Küşükpazarda: (Necati Ah- med). Bakırköyünde: (İstepan), Beyoğlu elhetindekiler: İstikini caddesinde: (Galatasaray - Ga- rih). Galatada; (Hidayet). Kurtuluşla: (Kurtuluş). Maçkada: (Feyzi). Başiktaş- ta: (Na Halid), Boğaziçi, Kadıköy ve Adalarâakiler; Üsküdarda: (İmrahor). Sarıyerde: (Nu- ri), Kadıköyünde: (Sıhhat - Rıfat). Bi- yükadada: (Şinasi Riza), Heybelide: (Tanaş), Devlet Demiryolları ve imanları işletmesi Umum idaresi ilânlarıf” Muhammen bedeli 7200 lira olan 6000 adet 0,5X1300X700 m/m eb'adında de” mir levha 2.6.1938 Perşembe günü saat 15,30 on beş buçukta Haydarpaşadi gar binası içindeki satınalma komisyonu (arafından kapal: zarf usuli ile sa fi alınacaktır. Bu işe girmek isteyenlerin kanunun tayin eltiği vesaik, resmi gazetenin 11. 1937 tarih 3645 Nolu nüshasında İntişar eden talimatname dairesinde alınmış eh“ liyet vesikası ve 540 lirailk muvakkat teminatlarını eksiltme günü saat 14,30 on dört buçuğa kadar komisyon relsliğine vermeli lzımdır. muhtevi teklif zarfların Bu işe aid şartnameler Haydarpaşada gar binası içindeki satmalma komi yonu tarafından parasız olarak dağıtılmaktadır. (2807) Aşağıda muhammen bedelleri ve muvakkat teminatları yazılı mühtelif 3 grf tezgâhlar ayrı ayrı ihale edilmek şartile 30/6/1938 Perşembe günü saat 15 def itibaren sıra ile ve kapalı zarf usulü ile Ankarada idarş binasında satın caktır, Bu işe girmek istiyenler aşağıda göslerilen mikdarda muvakkat teminat 1 kanunun tayin ettiği vesikaları ve nafıa müteahhitlik vesikalarını ve te ayni gün saat 14 de kadar komisyon rewsliğine vermeleri lâzımdır. j Şartnameler 140 kuruşa Ankara ve Haydarpaşa veznelerinde satılmaktadır. © (2873) Muhammen (o Muvakkif i Mikdar bedel teminât Sıra No, TTezgâhin cinsi aded Lira Lirs | 1 Sütunlu matkaplar ve masa mef- kapları 4 55000 4000 2 Ufki delme ve freze tezgâhı 1 28000 2100 3 Dik tornalar 3 30000 25 . İnhisarlar U. Müdürlüğünden: 1 — Şartnameleri mucibince 13 adet termograf ile 13 adet higrograf paraf lıkla satın alınacaktır. DOKTOR JEMSİN AMERİKADA UZUN TET“ KİKAT NETİCESİ OLARAK BULDUĞU BİR FORMÜL” DÜR. KANZUK NASIR İLÂ" CI en eski nasırları bile bö ii künden çıkarır. Ciddi ve şây#| nı itimad bir nasır ilâcıdır. İNGİLİZ KANZUK ECZANESİ BEYOĞLU «- İSTANBUL NM — Pazarlık 2/V1/948 tarihine Fastliyan Perşembe günü saat 14 de Kubat ta Levazım ve Mübayaat Şubesindeki Alım Komisyonunda yapılacaktır. z l II — Şartnameler parasız olarak hergün sözü geçen Şubeden alınabilir. IV — Eksiltmeye iştirak etmek isteyenlerin #latsız teklif ve kataloglarını sö nakasa gününden üç gün evveline kadar İnhisarlar Tütün Fabrikalar vermeleri ve tekliflerinin kabülünü mutazammın vesika almaları lâzımdır. V — İsteklilerin pazarlık için tayin edile gün ve saatte $6 7,5 güvenme Jariyle birikte yukarda adi geçen komisyona gelmeleri ilân olunur, «200 i Sinob C. Müddeiumumiliğinden : Sinob Genel Cezaevindeki mahküm ve mevkullara 1/6/8398 gününden ya | gününe kadar bir yıl içinde verilecek ekmek 11/5/8938 gününden itibaren we müddetle kapalı zarf usulile eksiltmeye çıkarılmıştır. 1 — Verilecek ekmek 650 randmanlı Samsun bir beş unundan yapılacak “e beher ekmek 960 gram olarak pişirilece ktir. wi 2 — Ekmekler Cezaevi Müdürlüğünün göstereceği lüzum üzerine yevmiy€ air ilâ 1000 aded'arasında hergün nihayet saat 14 de kadar Cezaevine teslim Tecektir. 3 — İstekliler muhammen bedelin W 7,5 du olan 2190 liralık teminatı pa kate verecektir. 4 — İhale 0/5/998 Pazartesi günü saat 15 de Sinob €. mmm müteşekkil komisyonda Adliye Bakanlığının mezuniyetine talikan yaj 5 — Teklif mektubları 90/5/938 Pazartesi günü saat 14 de kadar sıra a sile makbuz mukabilinde $ üncü maddede yazılı komisyon relsliğine vet mekt f 6 — Mektubların beşinel maddede gösterilen saatte iadeli taahhüdlü kap şeklinde gönderilmesi caizdir. Bu halde zarlın mühür mumu ile veya iyice tılması lâzımdır. Postada olacak gecikmeler kabul eğilmez. 7 — Şartnameye muvafık olmıyan veya içinde şartname dışında şartla" va eden tekliflere itibar olunmaz. v o di ia 8 — Eksiltmeden mütevellid bilcümle rüsura tekâlif ve damga resmile ün retleri unun tahlil ücreti ve masarifatı vesairenin cümlesi müteahhide : 9 — Şartnameyi görmek ve daha fazla malümat almak istiyenler za rinden maada hergün Sinob C. Müddelumumiliği kalemine müracaat ilân olunur. 42842» Orman Koruma Genel Komutanlığından : 1 — Orman Koruma Genel Komutanlık kıt'aları ihtiyacı için 30000 il kilo yataklık pamuk açık eksiltme ile ihalesi 28/5/938 Cumartesi günü yö 11 de Ankarada Yenişehirde Komutanlık binasındaki Satınalma KomisYO”.. yapılacaktır. 2 — Muhammen bedeli yirmi bir bin lira muvakkat teminatı 1575 Jr” 3 — Şartnamesi hergün parasız olarak Komisyonda görülebilir. yese ç 4 — İsteklilerin muvakkat teminat makbuzu ve şartnamesindeki ihale gün ve sastinde Komisyona müracaatları ilân olunur. O «<24b 2