18 Mayıs 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

18 Mayıs 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

tip MP RE? ı Hesap defterleri En iyi kâğıda basılmış, hakiki İngiliz prese kartonu ile elldlenmiş sağlam, zarif ve ucuz Yevmiye, kasa defterleri - defteri kebirler - muavin defterler 200, 506, 400 sahifeli: 140, 175 ve 250 kuruş Akşam matbaası — Telefon: 20681 KÜÇÜK İLÂNLAR En ucuz ve en tesirli ilân vasıtasıdır 4 defası 125 kuruş Akşam ilân servisi, telefon 20681 —— ——— ——— — e. — EE , —— Sene 20 2 No; 7034 — Flati her yerde 5 kuruş ÇARŞAMBA 18 Mayıs 1938 Telefon: 20565 (Başmubarrir) — 20765 (Yazı işleri) — 20497 (Müdür) — 20681 (İdare) ma — , — m m — Parti grupunda Hatay davası Son safhanın icab ettirdiği tedbirler alınıyor Başvekilin fırkada mühim beyanatı hatipler daha enerjik hareketi İstediler ingiltereden 16 milyon sterlin bir kredi temin edildi, heyetimize itilâfı imzalamak salâhiyeti verildi Ankara 17 (A.A) — Cümhuriyet * Haik Partisi Büyük Millet Meclisi * General Mariç dün geldi Muhterem misafirimiz halk tarafından çok samimi suretle karşılandı General Mariç dün âbideye çelenk koydu, refikası ve maiyeti erkânı ile birlikte müzeleri gezdi. Akşam Ankaraya hareket etti x ik çi | Re una grupu bu gün 17 mayıs 1938 Antalya mebusu Dr. Cemal Tuncanın başkan- lığında toplandı Başvekil Celâl Bayar söz alarak Hariciye Vekili Dr Arasla yaptığı ikinci Balkan seyahatinden bahsetti Bu ikinci seyahatin başlıca hedefi dost ve müttefik Yugoslavya Başveki--£ linin kıymetli hatırası gönüllerimiz- de mahfuz olan ziyaretinin iadesi ol- duğunu ve avdet ederken Bulgar hü- metinin çok nazikâne vuku bulan da- veti üzerine memnuniyetle bir kaç saat Sofyada tevakkuf ettiğini teba- Tüz etti Seyahatinin tafsilâtını Anlatırken Yugoslavya - hudutlarına girildiğinden itibaren orada bulundu- ğu müddetçe her tarafta dost ve müta » tefik Yugoslav hükümet ve netib halkı tarafından Şefimize ve Türk milletine karşı samimi ve canlı tezâ- hüratta bulunulduğunu memnuni- Yetle kaydetti. (Devamı 6 mcı sahifede) Parti grupunda mühim beyanatia bulunan Başvekil B. Celâl Bayar Lovçen vapuru dün geldi Dün gelen Lovçen vapuru ve vapurda ziyafette kumpanya müdürü nutuk Balkan antantı ekonomik konseyi" MİN son toplantısında Balkan antan- tana dahil memleketler arasında va- Pur seferleri tesisi, bu suretle daha fazla temas temini temenni edilmiş- ti. Yugoslavya bu temeniyi ilk olarak kuvveden fiile çıkardı. Adriyatik sahi- lindeki Yugoslav Ilmanlarile Yunan, Türk ve Rumen limanları arasında bir vapur seferi tesis etti, Bu sefere tahsis edilen Lovçen vapuru dün lima- cumıza vasıl oldu. söylüyor. | midir, Sürati saatte 14,5 mildir. Ayın yedisinde Dalmaçya sahilinde Suşak limanından kalkan vapur, Triyeste, Venedik, Dubrovnik, Kotur, Avlonya, Draç, Korfu ve Pireye uğradıktan son- ra dün sabah İstanbula gelmiş, ak- şam üzeri Köslenceye hareket etmiş- tir. Ayın yirmi birinde tekrar İstan- bula gelecek ve o akşam, İzmire de uğrıyarak, dönüş seyahatini yapa- caktır. Solda general Mariç istasyonda milli marşları dinlerken ve askeri kıtayı teftiş ederken, sağda Abideye çelenk Gençlik bayramı koyarken ve defteri imzalarken Yugoslavya Harbiye ve Bahriye Na- zırı general Mariç, beraberinde refi- kası, hususi kalem müdürü albay Yevromoviç ve yüksek rütbeli diğer mini ifa etmiştir. General kıtayı taf- tiş ettikten sonra askeri, türkçe: «Merhaba asker!» diye selâmlamış, kıta «var ol; diye mukabele etmiştir. B. Şükrü Kayanin radyoda | iki subay bulunduğu halde dün kon- Müttefik Harbiye ve Bahriye Nazırı . w vansiyonel trenine bağlanan hususi | kıtaya kumanda eden subayların el- irad edeceği nutukla açılacak! © z e. 4 yi Ankara 17 (Telefonla) — Atatürkün Samsuna ayak bastığının 20 nci yıl- dönümüne tesadüf eden 19 mayıs Gençlik bayramı günü burada yapı- şehrimize General, hududda mihmandarları tarafından istikbal edilmiştir. Sirkeci istasyonunda vali ve belediye reisi B. Muhiddin Üstündağ, İstanbul komu- la beraber gardan çıkarak halkın şid- detli alkışlar arasında otomobile bin- miş ve Perapalas oteline gitmiştir. Misafirimizin refikalarına müteaddiğ lacak büyük merasim Dahiliye Veklli | tanı general Halis Bıyıktay, merkes | buketler takdim edilmiştir. ve Parti genel sekreteri B. Şükrü Ka- | Komutanı İhsan İlgaz, üssübahri ko- Ziyafetler yanın gençliğe hitaben radyoda irad edeceği mühim bir nutukla açılacaktır. Bolu mebusu B. Cevad Abbas Gü- rer bu akşam Ankara radyosunda 19 mayıs bayramı dolayısile bir konuş- ma yapmıştır, Boluda yangın On yedi ev ve bir çocuk yandı Bolu 17 (A.A.) — Bolühun Sığır kuyruğu köyünde üç gün evvel çıkan bir yangında on yedi ev ve bir çocuk yanmıştır. Köylüler tarlada çift sürmekte ve köyün bulunduğu yere uzak oldu- ğundan yangın söndürülememiştir. —— ——— ADbükikmtleri Serseri çocuklar Geceleyin sokaklardan, bilhassa Sirkeci taraflarından, Köprü üstün- den geçenler göze çarpacak mikdar- da pejmürde kılıklı, serseri çocukla ra rastlıyor. Hele dikkalli bir gözle bunların hayatın yakından takib edenler, ne içtimai bir yürekler acısı yara olduklarını anlamakta güç- lük çekmiyor. Birkaç müessesemizin elele vererek bu hastalığı zamanında tedavi et- İİ mesi ileriki felâketleri önliyecektir ve "| cemiyete zararlı olacak yerde fayda mutanı Mahmud Kökbora, Yugoslav sefiri ve general konsolosu, Yugoslav konsoloshanesi erkânı, gazeteciler ta- rafından karşılanmıştır. Muzika Yugoslav ve İstiklâl marş- larını çalmış, bir askeri kıta selâm rej- Yugoslav Harbiye ve Bahriye Nâxı- rı general Mariç saat 11,30 da İstan- bul valisi ve belediye reisi B, Muhid- din Üstündağı ve müteakiben de İs- (Devamı 4 üncü sahifede) — Şu bizim öğretmeninde bir sözü bir sözüne uymuyori.. Hem