18 Mayıs 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

18 Mayıs 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

İzmirde milli küme maçları G. Saray iki maçta da üs- tün oynadığı halde yenildi Bunun sebebini biraz da hakemlerin fena idaresinde aramak lâzımdır İzmir (Akşam) — Galatasaray ta- kımının İzmirde yaptığı iki müsaba kada da 2-3 mağlüb olması bir şans- sızlık eseri olsa gerek... Çünkü itiraf etmek lâzımdır ki Galatasaray takı- mı, gerek oyuncu itibarile, gerek tek- nik oyun noktasından İzmir takımla» rına İsik olduğunu - gösterdiği oyun- larla - isbat etmiştir. Gene itiraf et- mek lâzımdır ki, son müsabakaları idare eden hakem İzmirli B, Esad ve Mustafa, idarelerinde hatalar yaptı- lar; iki taraf oyuncularını da lüzum- suz yere asabiyete düşürdüler, Oyun- cuların sert ve favullü oynamalarına sebebiyet verdiler. Bilhassa Galatasa raydan Lütfi ve Alsancaktan Ali çok favullü oynadılar, Yaralananlar bile oldu. Fakat bu yaralanmalar, oyun- cuların tamamen sahadan uzaklaş malarını icab ellirecek derecede ehem» miyetli değildi. İlk oyunda Üçok ta- kımına hiç te beklenmiyen şekilde mağlüb olan Galatasaray takımının Alsancak takımı ile yapacağı müsar bakada galib geleceği kuvvetle tahmin edilmişti. Fakat Alsancak takımının, daha ilk dakikalarda iki gol atması, Galatasaray oyuncularını şaşırtmış, neticede mağlüb vaziyette sahadan ayrılmalarına sebep olmuştur. Böyle- ce puantajda Üçok takımı, Türkiye üçüncüsü mevkiine yükselmiştir. Şimdi son müsabakanın cereyan tak» zını yazalım ve tahlilini yapalım; Pazar günü Alsancak - Galatasar ray maçını seyretmek için stadyomu dolduran halk, her iki ekipin aleyhins inkişaf eden hakemin haksız müda- haleleri ve bariz idaresizliği yüzünden âdetâ isyan etti. Sporumuzun terakki ve inkişafı için büyük bir Amll teşkil eden idare işlerimizi cezri tedbirlerle ıslah etme liyiz. Bilhassa memlekelin en büyük derdi olan hakem meselesi kökünden halledilmeli, ve oyun idareleri sporun temiz ve nezih mefküresins uyacak vukuflu, bilgi ve seciyeleri yerinde olan hakemler yetiştirmeli ve onla rm eline tevdi edilmeli, hatalı idare- leri yüzünden seyircileri tezahüratai sevkeden, ve sahada 90 dakika didi- nen 227 genci çileden çıkaran hakem- ler tecziye edilmeli ve bütün Türkiye Sahalarında isimleri yazılmak suretile Daha dün bir maçta haksız yere bir korner veren Yunan beynelmilel ha- kemlerinden Asprojerakas 3 ay mah- küm edildi (Atletizmos gazetesinin 9 ve 11 mayıs nüshaları). Çocukları- mızın arasındaki kardeşlik hlasiyatı- ni ve halkın selim duygularını bozan hakemlerimiz neden tecziye edilme. sin? Şimdi! de oyunu gözden geçirelim. Saat 17 de Alsancak sahası seyirci- lerle tamaimile dolmuştu. Hakemin daveti üzerine evvelâ misafirler saha» ya çıktılar, halkı selâmladılar ve al- kışlandılar. Misafirleri Alsancak takı- mi takib etti. İzmir takımında solaçık Hakkı yoktu. Galalasaray takımı da Eşfakın yerine Hejili almak suretile Üçoka karşı çıkardığı kadroyu muha- faza ediyordu. Yani takımlar şöyle teşkil edilmişlerdi: Galatasaray: Sacid - Salim, Lütfi - Musa, Mustafa, Halli - Necdet, Süley- man, Mehmed, Haşim, Bülend. Alsancak: Hilmi - Z. Ali, Rasim « Necmi, Enver, Fethi - Saim, İlyas, Ce- mil, Basri, Feyyaz. Kale intihabında Galatasaray ka- zandı ve şiddetle esen rüzgâr lehine alarak oyuna girdi. Oyun Galatasara- yın müdafaasında kırılan Alsancağın seri akınile başladı. Misafirlerin mu- kabil akını da nısıf sahada favulle kesildi, Ceza vuruşunu Mustafa yap- tı ve topu Necdete havale etti. Necdet tehlikeli aktı, fakat top Alsancak ka- Daha ilk dakikalarda süratle oy- nanmağa başlıyan oyun zevkli bir ce- reyan arzediyordu, 2nci dakikada Alsancak ikinci akınını soldan yaptı, Foyazz topu Galatasaray kalesi önü- ne getirdi ve ortaladı, Basri bir vole e Alsancağın ilk golünü kaydeti. Bir dakiks sonra Saim ayni şekilde misafirlerin müdafaasını karıştırdı ve müsaid vaziyette duran Cemile ge- ri pası verdi. Cemil güzel bir şütle 4 üncü daklkada Alsancağın ikinci sayısını yaptı. Biribiri üzerine Iki sayı avantaj alan Alsancak takımı Galatasarayın şaş kınlığından istifade ederek rüzgâr gleyhine oynadığı halde oyunda tam hâkimiyet tesis ediyor ve Galatasara- yı müdafaaya çekilmeğe icbar edi. yordu. 9 uncu dakikada Galatasaray ilk müessir akınını Bülend vasıtasile yaptı. Fakat kaleci Hilmi, Haşimin ayağına kapanarak topu aldı. Tekrar Alsancak hücuma geçti ve 13 çizgisi dışında bir frikik kazandı. Enverin kuvvetli şütünü Sacid mahirane bir plonjonla kurtardı. 20 nci dakikada Alsancak sağdan topu sürükledi ve misafir kalesi önü- ne düşürdü. Fakat Basrinin volesine Cemil hatalı bir hareketle mani oldu ve bu suretle Alsancak muhakkak bir sayı kaçırdı. 3 dakika sonra Salm mi- safir kalesine kadar sokuldu, ve Bas- riye geri pası verdi, Basrinin şütü kar lenin üst direğini yalıyarak avut ol- du. Avutu komer takib etti, Fakat o da semeresiz geçti. 25 inci dakikada Galatasaray oyu- nu açla ve penaltıdan İlk sayısını yaptı. 2 dakika sonra uzaktan kazan- dığı bir favulü Mustafa çekti, Kale- ci topa yetişmekle beraber hâkim ola- madı, Süleyman Galatasarayın bera» Berlik sayısını kafa ile çıkardı. Bu da kikadan devre sonuna kadar hake- min inkişaf eden haksız kararların- dan başka şayanı key bir hâdise olmadı ve devre 23 berabere bitti. İkinci devrenin ilk dakikalarında Ga- latasray bir iki fırsat yakaladı ise de kaleci Hilminin fevkalâde oyunu kar. şısında sayı çıkarmağa muvaffak ola» madı. 10 dakikada Alsancak oyu- na hâkim vaziyet aldı ve Cemil müsa- 4d vaziyette topu sıkı bir şütle Gala- tasaray kalesine havale eti Faks Bacid kayde şayan bir plonjonla mu- hakkak bir sayı kurtardı. 16 ve 19 un- cu dakikalarda Galatasaray lehine bir frikik ve bir korner oldu. Hakemin fena idaresi devam ediyor, halk tri- bünlerden bağırışıyor, fena idare gü» zel oyunu berbad ediyor ve bu suret le tam süratle, tam insicamla başlı- yan oyun, ele avuca sığmıyan şuur suz hareketlerle harp meydanına dö- nüyordu. 30 ve 33 üncü dakiknlarda Alsancak» semeresiz geçen iki korner larında üç korneri takib ediyor, fakat istifade edilemiyor. 38 inci dakikada Alsancak tekrar korner kazanıyor ve bu korneri ikinci bir korner takib edi. yor ve Basrinin kornerden çektiği to- pa Enver yetişiyor ve usta bir vuruş la Alsancak takımının 3 üncü ve ga Mibiyet sayısını kaydediyor. Bundan sonraki çekişmeler bir fay- da vermemiş ve oyun da birazdan 2-3 Alsancak lehine nihayete ermiştir. Üçoklu Hamdi Üçok takımında senelerdenberi Solaçık olarak oyniyan Hamdi klüpça, tesbit, edilen bir hareketinden dolayı klüpten çıkarılmıştır. Elâzıgsporun galibiyeti Elâzig (Akşam) — Elâzıgda teşek- kül eden Elâzıgsporla Boratspor klüb- | leri arasında heyecanlı bir maç olmuş ve Elâzigspor galib gelerek kupayı almıştır. di Sa : ei gi Tekirdağlı Bu pazar üç rakibile bir günde güreşmek istiyor Bu pazar günü Beşiktaş Şeref ster dının yeni yapılan güreş sahasında 'Türkiye başpehlivanı Tekirdağlı Hü- seyinle Mülâyim, Kara All ve Ameri- kalı Şerman pehlivanlar güreşecek” lerdir, Başpehlivan, bir günde her üçile de güreşmek arzusunu gösler- miştir. Tekirdağlı Hüseyin, bu pehlivanlar olursa ona beş yüz lira vermeği taah- 'hüd etmektedir; fakat bu üç pehli- vandan birinin bu teklife itirazı olur» sa bunu sahada yapmayıp şimdiden matbuat vasıtasile itiraz etmesini İs- temektedir. Ankara serbest güreş birinciliği Ankara 17 (Akşam) — Üç günden- lan (GÜ) üçüncü. 60 kiloda Mustafa #kine!, Halit Balamur (Gü) üçüncü. Atletizm İstanbul takımı Ankaraya gidiyor kadrolarile bugün Ankaraya hareksi edeceklerdir. Kafileye atletizm mo nitörü Nalli başkanlık etmektedir. Edirnede spor Bisikletçilerin karşılanması için hazırlıklara başlandı Edirne (Akşam) — 19 mayis spor ve gençlik bayramı için şimdiden ha» gırlıklara başlanmıştır. Orta okullarla Mzo, sanatlar okullarının jimnastik bayramına iştirak edecek talebesi mu- ayyen günlerde şehir alanında ekzer- sizlere devam etmektedirler. Şehrin birçok yerlerine spor Ye gençlik bayramının büyüklüğü hak- kında güzel yazdarla bezenmiş lâv- halar asılmış bulunuyor. 19 mayıs günü jimnastik bayrar mından sonra buraya gelmesi katile. şen Galatasaray lisesi birinci futbol takımı ile şehrimiz lise takımı arasın» da bir futbol maçı da yapılacaktır. Ayni gün İstanbuldan başlıyarak ii olan o bisiklet- re de davelli bulunmaktadırlsir. Eminönü Halkevinden; Spor şubemize bağlı klüplerin 19 Mayis etmek Üzere 10/8/638 Sofya mektupları Bulgar ordusu büyük bir geçid resmi yaptı Bu resme İlk defa Sofyada yapılan geçid resmine ilk de- fa olarak tanklar, ağır toplar, dâi tayyare topları ve 34 harp tayyaresi iştirak ett. “Ağır topları traktörler çekti. Bildirildiğine göre, cadde ve meydanların bozulmaması ve hasar rala uğramamaları için geçid resmine yalnız hafif va orta ağırlıktaki tank- iar çıkarılmıştır. Geçid resmine işti rak eden tanklar 14 tür. Geçld resminde, dakikada 200 men mi atan dâfl tayyare topları, muhe- bere için radyo tesisatını havi motör- lü kısımlar ve gece düşman tayyarele- rini görmek için 1,200,000 mumluk ve ziyaları 10 kilometre katlar uzak mesafelere nüfuz edebilecek kuvvetit projektörler ve saire bulundurul Bulgaristanda Iki tayyare fabrikası yardır. Tank ve ağır toplar yapabile- cek fabrikalar yoktur. Tank, top ve di- ger levazım hariçten getiriliyor. Geçid resimlerine, muhafız kıtaatı, piyade, suvari, topçu kuvvetleri ik defa olarak Karadenizden getirilen Bulgar bahriyelileri iştirak ettirilmiş- lerdir. Geçld resminde bulunan yabancı askeri ataşeleri ve zabitler, gördük- leri intizamı takdir etmişlerdir. Geçld resmini müteakib ecnebi 3a- bitlere bir ziyafet verilmiş, Harbiye Nazırı general Dasklaov bir nutuk söylemiştir. Buna, Fransız ataşemili- teri binbaşı Limperani cevap vermi- tir. Sofyada halk, ilk defa olarak gör düğü tankları, ağır topları ve tayya- telerin uçuşlarını büyük alâka ve if- tiharla takib etmiştir. Bu seferki zafer ve kahramanlık bayramının karakteristik bir ciheti de bayram arifesinde, bütün mekteplile- rin kışlalara götürülmesidir. O gün, Sofyada bütün kız ve erkek talebe, kışlalarda kumandan ve zabitler ta- rafından parlak bir surette karşılan- mışlardır, 'Telebelere, Bulgar ordusu- nun zaferleri, kahramanlığı, yüksek menkıbe ve meziyetleri hakkında ımil- Mi hlaleri kabartacak hararetli nutuk- lar söylenmiştir. Kışlalar gezdirildikten sonra tale- belere, kışla avlularında tank, top, mitralyöz, tayyare, tüfek gibi her tür- 14 harp silâhları ve bunların kullanış toplar, dâfi tayyare topları iştirak citi olarak tanklar, ağır Çe ii (il miştir. Böylelikle gençliğin askerliği olan sevgi ve alâkasının arttırılmasi istenilmiştir. Gazeteler de, Bulgar ordusunun 78 fer ve kahramanlık bayramı münasö" betile uzun neşriyatta bulunarak Bak kan ve dünya harbi hatıralarına sd yazılar ve geçid resmine ald fotoğraf" © lar neşrediyorlar, Bir dünya iktisad konferansi toplanması düşünülüyor Londra VI (A.A) — B. Hül'ün um” miyetle haziran ayında aktedileceği tahmin edilen İngiliş - Amerikan ti caret mukavelesinin yapılmasında! sonra bir cihan iktisadi kongresini içtiman davet edilmesi hususunda öd ayak olacağına dair parlâmento ma hafilinde bir şayia dolaşmaktadır. ——— ————— MAFSAL AĞRILAR Çok müthiş anlar geçirtir. Fakat bir tek kaşe GRİPİN a makla, bütün şiddetine rağ“ menromatizma ağrısını ç8“ bucak sindirmek kabildir. Çünkü hususi bir tertible yapılan GRİ PİN kaşeleri en muannld ağrıları kıs zamanda geçirir. ğ R p i N Hızır gibi imdadınıza yetişir, ağrıla* nızı, acılarınızı defeder. İcabında gü” de $ kaşe alınabilir. İsmine Taklidlerinden sakınınız, Ve GRİPİN yerine başka bir marka verirlers8 detle reddediniz, FBEEBELEFEK FEPRERREYTe FEFREEFERİ Miri Ep SESEREPE.FEFEBEE Go EEEEEE GEEPRESİEİ., EPEFPE ŞEŞLES ” ere REZLESİŞIP