23 Haziran 1938 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

23 Haziran 1938 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

SON POSTA MEMLEKET h4 Muşda imar faaliyetine hız verildi | Vali Tevfik Gür inşaata bizzat nezaret ediyor, şehir | Erzurum (Hususi) — Sekiz aydan- yeni bir çehre arzetmeğe başladı Muş (Husust) — Umumt harbin sa- dematile harap bir hale giren Muşun İmarı için vali Tevfik Sırrı Gürün ge- Çen kış içinde bizzat hazırladığı plânlı bu sene her seneden bir ay inşaat zamanının hulül etmesine yıs sonlarına doğru başlı- kadar geniş ve 6 kadar r ki Kültür amı altında vücuda getirile- devam ediyo Mahallesi tek muhteşem binaların hemen yarıya Yakın inşaatı bitmiş demektir, açI ve ilk okul bina- &1 ve geçen sene başlanıp ta kışın gel- Ta; Mu Şehir Ve dahilinde ak — bulyar memurin evleri dola; e “yarı bırakıları memle- radlı taş ocaklarında| bir facia Muradlı — (Hu- düsi) Muradlr- tin üç kilometre ” nda — bulu- taş ocakla- yıkıntı ol- bir amele sürette — Öl, ÖĞ tında Muş, feci dan - Omsim şir- keti namına taş Kazada ölen amele Çıkarılmak- Ahmed tadır, Ocağın alt kısmından fazla içeri irildiğinden, üst tarafını fitilleyip aşa- indirecekleri sırada amelelere s0- kulmamaları hakkında tembihat veril- diği halde amele Aşağısırt köylü ve Bulgaristan göçmenlerinden Hüseyla Oğlu Ahmed aldırış etmemiş ve yuka- Tıdan inen tonlarca taşın altında. kal- Ahmedin vücudü tanınmıyacak #ekilde parçalanmıştır. Mâhalli vak'a- Ya giden Çorlu Cümhutiyet müddetu- | Mumisi, hükümet doktoru gereken in- | teleme ve muayeneyi yaparak cesedin | Erzurumda belediye faaliyeti Erzurum (Hususi) — Erzurum bele- yi üze yakın dükkânı belediye za- talimatnamesine aykırı hareket |belerine büyük bir alâka göstermekte- |dir, Suçundan kapatmıştır. Talimatnameye Uyan dükkânlar gene açılmaktadır. ket hastanesi, aygır deposu ve temiz sü isalesi ve umumi elektrik tesisatı üze- rinde nazara çarpan çalışmalar şayanı hayret bir durumdadır. İmarcılıkta profesörlük ünvamı bile kendisine az görülen vali Tevfik Sırrı Gürün mütemadiyen muhtelif yerler- deki inşaat üzerinde bizzat yaptığı kontroller ve werdiği direktifler bu umumi inşaata daha başka bir sür'at ve faaliyet vermiştir. Bir sene içinde memleketimizin çehresi değişmiş vira- neler yerinde mamureler görülmiye başlamıştır. Bu — meyanda muhtelif meyva ağaçları binlerle akasyalar dahi ekilmiştir. Armudlu mektebi yatılı olacak Armudlu ( Hu- | Hd susİ) — Armudlu okuluna yeni sı » tıflar ilâve edil- miş ve yeni der$ yılı için ye- niden — muallim ihtiyacı başgös - termiştir. Mek - tebin, civar köy çocuklarının ih - tiyacını karşıla - ması İiçin yatılı mektebe — tahvili de düşünülmektedir. Bu işin bu yıl tahakkuk edeceği umulmaktadır. Mek- teb başmuallimi Mustafa Demir tale - Başmuallim — | Mustafa Demir Bir köy kâtibi aklını oynattı Bigadiç — (Husüsi) — Bigidiçe * bağlı Çamköyünün kâtibi Ahmed bundan iki| ay evvel âkli müvazenesini bozmuş ve o | zamandanberi evinden dışarı çıkmama- Ba başlamiştır. Fakat son günlerde tehli- keli bir duruma girmiş olan bü deli odun ve balta ile köy sokaklarında dolaşarak | önüne gelene saldırmağa Vak'a hükümete haber verilmiş ve gelen jandârmalara da mukavemel etmek isli- yen deli güçlükle yakalanâtak — Bakir- köy akıl hastanesine yollanmıştır. Erzurumda bir kaçakçı şebekesi yakalandı beri izi üzerinde yürünen bir kaçakçı şebekesi nihayet yakalanmıştır. Şebe- kenin efradından kırk beş yaşındaki Etem Halebden Türkiyeye sigara kü- ğıdı geçirirken cürmümeşhud halinde yakalanmış, tahkikat derinleştirilmiş, ve şebekenin reisi olan Rüstem de cle geçirilerek tevkif olunmuştur. Kaçak sigara kâğıdı mikdarının iki yüz kufu olduğu tahmin edilmektedir. Bu arada çok mikdarda çakmak taşı da yakalanmıştır. Bitlis Kızılay kurumu iyi çalışıyor M Bitlis Kızılay Kurumu idare heyeti Bitlis (Husust) — Vilâyet Kızılay Ku- rumu geçen senelere nisbetle daha esaslı ve daha geniş bir programia işe başla- mıştır. Kurumun geliri 937 yılı büdcesi- nin üç mislini bulmuştur. Sağlık ve s08- yal yardım direktörü Remzi Tınasın baş- | kanlığındaki kurumun değerli ve çalış- |kan iki yüzden fazla üyesi vardır. Şimdiye kadar sağlık direktörlüğünde toplantılarını yapan Kurum gehrin iyi bir mevkiinde güzel bir bina kiralamış ve çalışmalarına burada başlamıştır. Kaşda yeniden eski eserler bulundu Kaş (Husüsi) — Kalkan nahiyesin- de yeniden yapılan bir aramada, yer- lilerden birinin evinde eski eserler bu- lunmuştur. Bir kadın ve bir aslan hey- keli ile bazı kırık fakat kıymetli heykel parçalarından mürekkep olan bu tarihf eserler Antalya müzesine gönderile- cektir, İspartada 3 dükkân- yandı İsparta (Hususi) — Gece geç val kadar dükkânında çalışan ve giderken mangalındaki ateşi söndürmesini unu- tan bir kunduracının hatası yüzünden başlamıştır. 'sağında ve solunda bulunan iki kundu-; racı dükkânının yanmasına sobebiyet wermiştir. Belediyenin itfaiyesi vaktin- de gelmişse de &u buhranı yüzünden yangın biraz geç söndürülmüştür. Pazar Ola Hasan Bey Diyor ki: — Ah bilsen Hasan Bey, Ben öyle derdliyim ki... »»« Bir genç kızı çıldıra- sıya seviyorum, o da beni seviyor zannediyordum. masın mı? « Geçende tenha bir yerde gördüm, kendisine Alânı aşk ettim: Fakat 0; «imdad> diye bağırıp kaç- Hasan Bey — Hakkı var azizim, aşk yüzünden ya - pilan cinayetleri her gün gazelelerde okuya okuya içine korku gelmiştir, HABERLERİ Yurdda spor hareketleri Vefalılar Bursada Acariâînınlı, Galatasaraylılar Edirnede Yavuzsporla, Manisada Sakarya ve Sinobda Hava kurumu menfaatine at yarışları yapıldığını yazmış, bu bu- susta tafsilât ta vermiştik. Bu yarışlar- da bisiklet ve atletizm müsabakaları da yapılmıştır. Resmimizde — müsabakala- ra giren sporcularla yarış ve koşular tertip' heyetinden bir kısmı görülmek- tedir, Vefa-Acaridman maçı Bursa (Hususi) — Şehrimizin Acar- idman takımile, Vefalılar arasında Atı- cılar sahasında bir çok seyirciler önün- de bir futbol maçı yapılmıştır. Hakem- HUği Mustafa idare etmiştir. Maç sıfıra karşı dört sayı ile ve Vefalıların galibi- yetile neticelenmiştir. Edirnede basketbol maçı Edirne (Husust) — Galatasaray bas- ketbol takımı ikinci revanş maçını da Yavuzsporla yı Hakem Sacinin idaresinde başlıyan maç çok heyecanlı ve her iki tarafın Hasankalede bir tren kazası Erzurüm (Hususi) — Hasankalenin Hızırilyas köyü civarında feci bir tren kazası olmuştur. O civardan geçen tren, Hızırilyas köyüne beş yüz metre yak- laştığı sırada bir gardifren müvazene- sini kaybetmiş ve aşağıya düşmüştür. Bu sırada tren bir köprü üstünden geçmekte olduğundan gardifren köp- İrüden yuvarlanarak feci bir şekilde öl- müştür. Hâdiseye müddelumumilik ve polis el koymuştur. Denizlide lisan kursları Denizli (Hususi) — Mekteblerin tatili dolayısile lise lisan muallimleri tarafın- dan Halkevinde ingilizce ve fransızca kurslar açılmıştır. Birçok kız, erkek tale- be ve gençler bu kurslardan iştifade et- mektedirler. Zile belediye reisi Zile (Hususi) — Belediye reisi Zihniye görülen lüzum üzerine bundan bir müd- devletçe belediye reisinin mucibi mes'u- liyet bir hali görülmemiş ve Zihni Aksoy yeniden vazifesine başlamıştır. | Küçük Memleket Haberleri | Samsun Halkevi temsilleri çek muvaffak eluyor Bamsun (Hususl) — Büyük bir hıtla çalış- mağa başlıyan Halkevi temali kolu bu hafta (Yurd ve vazife) adlı eseri çok büyük bir muvâaffakiyetle temsil etmiştir. Esor iki defa tekrarlanmış, bin iki yüz kişi tarafından sey- redilmiştir. Temsilde vali, generaller de bu- lunmuşlardır. Sahne cidden muvaffak bir şekilde tanzim olunmuştu. Halkevinin temsll- leri en muntazam heyetlerinki âyarında mu- vaffakiyetle başarılmaktadır. Rejisör çayamı tebriktir. Göynük icra memurluğu Boyabad'dan yazılıyor: İcra memuru Ne- cati Zinelrci köyünün lcra memurluğuna ta- yan edilmiştir. Necatinin yerine tayin edilen dera memuru Hâmld Biber yeni vazifesina başlamıştır. Zilede polis teşkilâtı Zile (Hususl) — Burada, yakında polls teş- kükü yapılacaktır. Bu haber, Zile halkını gok sevindirmiştir. det evvel işden el çektirilmişti. Şürayı | Doğansporla Üçok da Bozkurtla karşılaştılar zaman zaman gösterdiği üstünlük ve gayreti ile devam etti. Neticede misafirler 18-13 gibi 5 sa- yı farkla maçı kazandılar. Oyun umu- miyet itibarile iyi ve samimi bir hava içinde geçti. Misafirler hâlkın kendile- rine karşı gösterdiği ilgiden memnun kaldılar. Sporcu arkadaşlar İstanbula avdet ettiler. İzmirliler ve Manisalılar maçı Manisa (Hususi) — İzmirin Doğan spor ve Üçok klübleri Manisanın Sa- karya ve Bozkurt klüblerile maçlar yapmak üzere buraya gelmişlerdir. Ye- ni stadyomda yap müsabakalarda Sakarya Doğanspora 3-1, ve Bozkurd Üçoka 1-0 mağlüb olmuşlardır. İzmir- liler oyunlarda büyük bir teknik ve mükemmeliyet göstermişlerdir. Bu yıl atletizm müsabakalarının da Manisada yapılacağı öğrenilmiş ve bu haber spor mahfellerinde büyük bir alâka uyandırm Harmanalar köyünde yeni bir mekteb yapıldı Harmanalar köyü muhtarları Hüseyin ve Osman Orhaneli (Hususi) — Keles nahiye- sine bağlı Develer köyü bağlarile meş- hur bir köydür. Buradaki bağlar, meş- hur İzmir bağlarından dahâ itinalı; da- temizdir ve üzümler de İzmir üzüm- lerile pekâlâ boy ölçüşebilecek nela- settedir. Bütün köy bağcılıkla geçin- mekte, bir taraftan da fundalıklar, ça- hlıklar bağ haline getirilmektedir. İki mahalleden mürekkep olan Har- manalan köyünde, birbirine on dakika mesafesi olan iki mahallenin arasında beş sınıflı bir mekteb yapılmaktadır. Kârgir olan bu bina üç yüz talebenin okuyacağı kadar büyük olacaktır. Bu köy için iki mual daha ihtiyac var- dır. Bu muallimlerin maaşları köy büd- ceşinden verilecektir. Mektebin inşasında her iki mahalle muhtarının da hem bedenen, hem de malen yardımları gö Kaş çiftçisi borçlarının tecilini istiyor Kaş (Hususi) — Zürra, alâkadarlara müracaat ederek bi a olan borcia- rınım tecfi: edilmesi dileğfnde bulun- muşlardır. Trabzon seferleri Erzurum (Hususi)— İhracat mevsi- minde vapur seferlerinin İranı Avru- paya yaklaştırması bakımından Trab- zona, doğru postalar işletilmesi Deniz- banktan istenmektedir.