23 Haziran 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

23 Haziran 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

9385 ra , hir zn ir Gri ikeli mak ız. bilir, ani arka Sene 20 — No. 7070 — Fiati her yerde 5 kuruş mama PERŞEMBE 23 Haziran 1038 Askeri konuşmalar muvakkaten durdu Hatay komisyonu hakkındaki noktai nazarımız da B. Avenola tebliğ edildi! Fransız Hariciye Nazırı beyanatında : İskenderunda bir dostluk İz muahedesi müzakere edildiğini, bu muahedenin üçüzlü Türk - Fransız - Suriye muahedesi ve erkânı harbiye anlaşmalarile tamamlanacağını söyledi. Muhabirimiz B. Cenevre 22 (A-A.) — Anadolu ajah- sının hususi muhabiri bildiryor: si B. Necmeddin ti umu” ederek kında ükümetin bu hu- Sustaki noktal nâzarını tebliğ etmiş- tir Paris 22 (A-A.) — elçisi B ad Davaz bugün öğleden Sonra Hariciye Nazırı B, Bonney yaret etmiş ve Türk unsurları aleşhi- he olarak Halayda bulunan Milletler Cemiyeti komisyonunun “gösterdiği tarafgirlikten dolayı Türk hüküme- İlnin bu komisyonla iş “birliği yap- makta devamının imkânsızlığı hak- kında Milletler cemiyetine tevdi edi- noladan Fransız Hariciye Nazırmı haberdar eylemiştir. Antakya 22 (AA) —D.N.B.mu- habirinden' Şarktaki Fransiz kuvvet- eri başkumandanı general Hutsinger Antakyadan Halebe gitmiştir. Türk ve Fransız erkânıharbiyeleri arasındaki konuşmalar, henüz bilinmiyen sebep- lerden dolayı muvakkaten talik edil miştir, Türkiye büyük Antakya 22 (A.A) —D.N.B. ajan- ından: Türk ve Fransız erkânıharbi- | yeleri arasında konuşmalara bugün Büyük Millet Meclisinde | Türk - Afgan muhadenet ve teşriki mesai muahedesi uzatıldı | Hariciye Vekili mühim beyanatta balmereli Garbi Asyada takib ettiğimiz siyasetin | esaslarını etraflı bir surette anlattı Dün beş kanun kabul edildi. Elektrik şirketinin satın alınmasına aid mukavelenin tasdiki münasebetile B. Ali Çetinkaya beyanatta bulundu Ankara 22 (Telefonla) — Bugün yi B. Refet Carıtezin başkanlığında top- 2g B, M. Meclisi İzmir vilâyeti İüristik yollarının inşaatı hakkında ' ki kanun lâyihasile damga resmi kanununun bazı maddelerinin değiş- tirilmesi ve bu kanuna bazı hüküm- ler ilâyesi hakkındaki kanun lâyiha- nı müzakere ve kabul etmiştir. Bundan sonra devlet demiryolları | OX Ye limanları teşkilât ve vezaifine ait |; © kanun k-bul edilmiş ve İstanbul elek- | A trik şirketi imtiyazı ile tesisalının sa“ ” tn alınmasına ait mukavelenin tas- 4 4 | diki hakkındaki kanunun müzakere- sine geçilmiştir. B. Rüştü Aras — B. Ali Çetinkaya | Bu münasebetle bazı hatipler ta- | l rafından ileri sürülmüş olan müta- | kabul ettirmiş olduğu tadilâttan ve lâaleva karşılık olarak izahât vermiş | 1921 den 1937 ye kadar olan devre | olan Nafia Vekili B, Ali Çetinkaya | içindeki bilânçolarına ait rakamları | Şirketin ruluşu şeklinden ve imti- | bildirmiştir. | Yaz muka sinin hükümlerinden ve Nafia Vekili bundan sonra satın | Muhtelif tarihlerde yapılan mukave- alma işinin geçirdi safhaları Kole ile görüştü Parti grupunda Hatay meselesi hakkında mühim beyanatta bulunan Başvekil B, Celâl Bayar Ankara istasyonunda karşılıyanlar arasında yeniden başlanacaktır. Salâhiyettar mahafilden alınan haberlere göre (Devamı 13 üncü sahifede) Dbikkmatlers Çalınan kıymetli kitaplar Geçen gün, gazetemizde çıkan bir makalede şu noktaya dokunuluyor- ie «Heybeliadadaki bir rum kütüpha- nesinde fevkalâde kıymetli kitaplar | varmış. Fakat ihmal ve hırsızlık yü- zünden zıyaa uğramışlar. Garp mü- elliflerine nasaran burada hâlâ - içle- | rinde dokuzuncu asra aid kitaplar da olmak üzere - 150 cild mevcud bulun- mak iktiza edermiş.» Dünde Fener patrikhanesinden kıymetli İncillerin çalındığı zabda haberleri arasında mevcuddu. Bu topraklar üzerinde cereyan eden bütün o eski tarihin bakiyesin- de şu veya bu cemaatin inhisar: ola- bilir mi? Bahusus böyle ihmaller, teseyyübler de var işte... İslâm eser- lerine olduğu — gibi, diğer sümreler eserlerine de icab eden sıkı kontrol konulsa; ilme, tarihe ve hepimize aid olan bu mânevi hazineler ziyan ve sebil olmasa... Maliye Vekâleti Nak umum müdürlü; Ankara 22 (Telefonla) — B. Halid Nazminin İktisad Vekâleti müsteşar. lığına tayini ile açılan — Nekid işleri şleri | umum müdürlüğüne Maliye Vekâleti Bütçe umum müdürü B, Cemal Yeşi- lin tayini tekarrür etmi Hamidiye İskenderun limanına gidecek İskenderun 22 (Hususi muhabiri- mizden) — Hamdiye gamze; Telefon: KÜÇÜK İLÂNLAR En ucuz ve en tesirli ilân vasıtasıdır 4 defası 125 kuruş Akşam ilân servisi, telefon 20681 Başmuharrir: 20565 — Yazı işleri: 20765 — İdare: 20681 — Müdür: 20497 Notamızdan Fransayı resmen haberdar ettik Denizaltı sınıflarına verilecek zamlar Milli müdafaa encümeni lâyihada bu sınıfta , çalışanlar lehine bazı değişikl ikler yaptı w K iğ el EE Ee Denizaltı gemilerimizden biri Ankara 22 (Telefonla) — Denizaltı | sınıfı mensuplarına verilecek mi ve tazminler hakkındaki kanun pro- | jesi Mili Müdafaa ve bütçe encümen- | lerince tedkik edilerek Meclisin ruz- | namesine alınmıştır. Encümenler projede esaslı bir değişkilik yapma- mışlardır. Bu münasebetle Milli mü- dafaa encümenince hazırlanan mu- (Devamı 13 üncü sahifede) Yugoslavyadan gelecek sene göçmen gelecek Perapalasta yapılan müzakereler bitti, bir proje hazırlandı Romanya ve Yugoslayyadan gele- | cek göçmenler için Perapalasta yapı" | lan müzakereler bitmiş ve müsbet he: | ticeler elde edilmiştir. İskân Umum müdürü B. Cevdet Ankaraya gitmiş- | tir, Müzakereler sonunda Yugoslav- ya ile bir mukavele projesi hazirlan- | mıştır. İskân Umum müdürü tara- | fından Ankaraya götürülen bu proje tedkik edilecek ve hükümetin tasdi- kinden geçtikten sonra kati şeklini alacaktır, dikten sonra Yugoslavyadan göçmen nakline başlanacaktır o Fakat nakli yatın gelecek seneden itibaren başlı- yacağı anlaşılmaktadır. Romanyadan gelecek göçmenler için yapılan müzakerenin esası nak- liyatta tesadüf edilen müşkülâtı or- tadan kaldırmaktır. İki tarafın da hüsnü niyeti sayesinde bu meseleye de halledilmiş nazarile bakılmakta. dır, Romanya hükümetinin bu hu- Sustaki nihai kararı bildirilince Ro- manyadan göçmen nakliyatına baş- lanacaktır. Nakliyata en çok bir aya kadar ümid eğiliyor. anar! — Zavallı delikanlı, söyle, bu hale nasıl geldin?.. Bir çalgılı gazinoda mi 1