24 Haziran 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

24 Haziran 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

| | TOPANE Çi Ül? TERA- Vize ZİLERİ M, PAN Türkiyenin en birinei terazi OAlâmeti fabrikasının mamalâtığır, farika Taklitlerinden sakınınız. Her yerde arayınız, Toptan satış yeri: Tahtakale 66 - 68 No. KÜÇÜK İLÂNLAR En ucuz ve en tesirli ilân vasıtasıdır 4 defası 125 kuruş Akşam ilân servisi, telefon 20681 Sene 20 —. 7071 — Fiati her yerde 5 kuruş CUMA 24 Haziran 1938 Telefon: Başmuharrir; 20565 — Yazı işleri: 20785 — İdare: 20881 — Müdür: 20497 a p Solda Hatay çocukları, general Astm Gündüz'ü görmek üzere generalin ikamet ettiği evin önünde bekliyorlar, ortada Antakya gençliğinin general Asım Gündüz'ün misafir kaldığı evin önünde Hatayda tescil muamelesi tatil edildi Fransız gazeteleri notamızdan bahsederek Paris ile Ankara arasında anlaşmanın elzem Yukarda: General Asım Gündüz ve arkadaşları Antakyada oturdukları €vin kapısı önünde, aşağıda: Generali müzakereden avdette görmek ve alkışlamak için bekliyen halk Antakya 23 (A.A.) — Havas mu- | melâtını tatli eylemiştir. habiri bildiriyor: Türkiyenin Millet Paris 23 (A.A) — Havas bildiriyor: ler cemiyetine verdiği nota üzerine, | Türkiye hükümeti ile Sancaktaki Mü- | Milletler cemiyeti komisyonu, Cenev- | letler cemiyeti komisyonu arasında, | Te ile temas ek üzere tescil mua- | (Devamı 10 uncu sahifede | Meclisin yaz tatili Başvekilin mühim bir nutuk söylemesi bekleniyor Ankara 23 (Telefonla) — Mec- lisin Çarşamba günü yaz tatili yapmak üzere içtimalarına niha- yet vermesi kuvvetle muhtemeldir. Meclisin bu kararı alacağı gün Başvekil B. Celâl Bayarın mühim bir nutuk irad edeceği ve bunda Hatay meselesinin geçirdiği muh- telif safhaları anlatacağı haber verilmektedir. Hatay meselesi o güne kadar temdid etmek ve vaziyetin İstil- zam edeceği tedbirleri almak üze- re Meclisten salâhiyet ve itimad istiyecektir. Mbülrkikmtlics İlk eğlence içki midir? Maalesef bazı cahil insanların ak- Tına eğlence der demez, içki gelir. Fa- kat içtimai hayatımızı ıslah niyetile toplananlar da âyni galat hisse ka- pılmalı madırlar? — Mezenin porsiyonunu ucuzlata- lm! — Hayır, çoğaltalım! Münakaşa, bunun üzerine yürü- yor. Geçenlerde bir gazete bile şöyle bir serlâvha koymuştu; «Hayatı ucuzlatmak - mücadelesi; İçkilerin yüzde yarımı indiriliyor!» Sinema, tiyatro, bahçe... İlk... An- ladık... Fakat hayat ucuzluğu, eğlen- ce deyince neden evvelâ akla içki gel- sin?... Bu zehabımızı değiştirelim; hatlâ en cahil tabakanın bile aklın- | dan silmeğe uğraşalım, porsiyonların miklarını | “İskenderun Türkiye ile bozuşmağa değmez,, «Fransanın dünya sulhünü tehlikeye düşürecek bir ihtilâfı göze alması imkânsızdır» Suriyede Fransız İdaresinin naşiri efkârı olan Echo (e Svrie gazetesinin bir makalesi Berut Haziran 3 e — Suriyede, Fransız idaresinin naşiri | efkârı olarak çıkan (Echo de Syrie) gazetesinde okuduğum şu şayanı dik- kat makaleyi aynen tercüme edip gön deriyorum: «Fransa - Bütün diplomatik faali- yetler neticesiz kalsaydı bile - İsken- derun gibi mânasız» bir şey için Tür- kiye ile harp edebilir veya bunu arzu eder mi idi? Hangi Fransız atası çocuklarından birini ölmek Üzere buraya gönderme ğe razı olurdu? Hangi Parlâmento Ak- denizin bir tarama gömülmüş olan bu küçük körfez için harcanacak ilk milyarın, ilk milyonun sarfedilmesine izin verebilirdi? Ve sonra ne için.. Kim için? Fransız hazinesinin ön yedi milya- ra ve Fransaya on binlerce çocuğuna mal olan Suriye için mi? Bütün bu fedakârlıklarımızı ya zırh; * lı olomobillerimizi taşlamak, isyan. (“İğ lar çıkarmak veya parlâmenlolarının (Devamı 10 uncu sahifede Hatay'daki yeni Fransız delegesi B. Kole Japonya umumi seferberlik yapıyor Tokyo 23 (A.A.) — Kabinenin «kdetmiş olduğu müstacel bir içtima netice. sinde bir umumi seferberlik programı kabul edilmiş, ayni zamanda memleketin varidat, sanayi ve vesaitini ekonomize etmek ve esaslı iptidai maddelerle ma- denlerin dahili istihlâkini tahdid eylemek maksadile bazı tedbirler ittihaz olun- muştur, Svatov 23 (A.A.) — Japon tayyareleri, Svatov üzerinde iki cevelân yapmış» lardır. İstanbul havasına göre bir kaç gazete hava (Altınkum, Florya, Suadiye ve Cadde- bosatanındaki plâjların patinaja müsait şekildde dondukları belediye fen heyetin- ce tasdik edilerek halkın istifadesine açıl- muştar.) “ eyi ei (Akay idaresi sayfiyelere gidip gelen yolcuların (şikâyetlerini nazarı dikkate alarak vapur kaloriferlerin yakmağa baş- lamıştır. Bânliyö trenlerile Şirket vapur- arının da büns imtieiş 9peğiienlei- Semi (Boğaziçi bahçesi yazlık tarife ile açıl- , (Yaz münasebetile odun, kömür fiatie- mıştır. Günün her saatinde sahlep bulu- | rinin yükseldiğini gören belediye, bir kö- nur, Arzu edenler için hususi mangallar, | misyon teşkil ederek ihtikirla mücadeleye sobalı kameriyeler hazırlanır.) başlamıştır.) ME mizin va