24 Haziran 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

24 Haziran 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

X | Meme iii Boks maçı JoeLouisin 20 yumruğuna mukabil Şmeling ancak bir yumruk vurabildi Şmeling, bu maçla şanssızlığa kurban gittiğini söylüyor ve yeni bir maç istiyor Nevyorkta zenci mahallesinde sabaha kadar eğlenceler tertip edildi, Almanlar teessür içinde a © Şmeling, zenci boksörün yunıruğunu fedkik ediyor Nevyork 23 — Dünya ağır siklet boks şampiyonu Joe Louls ile Alman' Şmeling arasındaki boks maçı çok he- yecanlı olmuştur. Maç çök hızlı ok muş ve ancak bir ravund sürmüştür, Bu ravund esnasında Şmeling iki de- fa yere yuvarlanmış ve bu müddet es- nasında, Zenci boksör kendisine yir- mi yumruk yapıştırmıştır. Zencinin savleti karşısında şaşırıp kalan Şme- ling ancak bir yumruk vurmuştur. Alman boksörün menecerleri, sün- gerl atlıklarından Şmeling maçlan vazgeçmek suretile mağ'üb ilân edil- miştir, Maçtan #onra Şmeling böbrekleri- ne indirilen bir yumrukla âdeta felce uğradığını, şanssızlığa kurban gitti- ğini söylemiş ve üçüncü maç yapmak- ta israr etmiştir. Zenci boksörün galibiyeti, Nevyork- ta Zencilerin oturdukları Harlem mahallesinde taşkın tezahürata sebe- biyet vermiştir. Harlem mahallesinde halk eğlenceleri ve baloları tertib | edilmiş, bütün gece halk eğlenmiştir. Eski dünya şampiyonu Max Bear dünya şampiyonluğunu geri almak için Zenci boksörle karşılaşmak mec- buriyetindedir. Almanyada teessür Berlin 23 — Alman halkı, galibiye- ti muhakkak addedilen Şmelingin mağlübiyetini hakiki bir teessürle öğ- renmiştir. Polis müdüriyeti, ahalinin maç tafsilâtını dakikası dakikasına öğrenebilmesi için umumi yerlerin muayyen vaktinden sonraya kadar açık bulunmasına müsaade etmişti, Şmeling'in bir kemiği kırılmış Nevyork 23 (A.A.) — Deyli Niyuz ga- zetesi, «Lui ile yapmış olduğu maçtan sonra haslaneye nakledilmiş olan Şmeling'in radyografisi, mumaileyhin kalçasında ufak bir kemiğin kırılmış İ olduğunu meydana çıkarmıştır.» diye yazmaktadır. Malüm olduğu veçhile Şmeling, Lu- inin sol elile böbreklerine yumruk in- dirmiş olduğundan şikâyet etmekte idi. Luisin kazanmış olduğu zaferi ta- İ kip eden nümayişler esnasında Har- iende birkaç zenci yaralanmıştır. Tekirdağlı hakkında yazılanlara cevap veriyor “Çoban Mehmedle aramda yapılacak güreşin yerini ben pen e vari Son günlerde bazı gazetelerde Ço- ban Mehmedin Tekirdağlı Hüseyinle karşılaşmak istediği yazıldı ve bu hu- susta bir takım temenniler yürütüldü. Hattâ bazıları daha ileri giderek Te- kirdağlının Çoban Mehmed karşısın- da on dakikada yenileceğini ileri sür- âüler. Bu karşılaşmayı federasyon relsi B. Vehbinin şifahen kabul etti- » ği söylenmekte ise de bunun ne dere- çe doğru olduğunu henüz bilmiyoruz. Ancak amatör bir güreşçi ile ek- meğinl güreşten çıkaran hakiki bir Profesyönelin yüreşmesi ne dereceye kadar doğrudur ve haricden buna ne derler? Bu husus şimdilik bu kadarla geçerek o Tekirdağlınm gazetemize gönderdiği bir mektubu âynen neğre- diyoruz: Çarşamba günü saat 11 buçkta 'Trak vapurile Bursadan Tophane rıh- tımna geldiğimde hemen bütün gaze- Tekirdağlı'nın gazetemize hediye ettiği resmi ağustos ayında yapılacağı nazarı dik- kâtimi celbetti, Bu hususta bir gaze- tenin spor sülununda «çok şayanı dikkat bir güreşa başlığı altında Te- telerin sütunlarında mlm, AL kilin o Çobanın-da tek- olduğundan habsçdilmekis ye Co Atletizm Polonya, Fransayı91 172 püvana karşı 119 12 puvanla mağlüp e etti Dün Polonya te “Fransa arasında yapılan mevsimin ilk beynelmilel at- letizm müsabakasının ilk gününden bahsetmişlik, Geçen pazar yapılan san müsabakalardan sonra Polonya” hlar Fransızları 91 1/2 - 119 1/2 gibi iyi bir farkla yenmeğe muvaffak ol- muşlardır, Teknik neticeler: 200 M.: 1. Zasnola (P.) 225 2/10 2. Dunekki (P.) 225 3/10 800 M.: 1, Gasovski (P.) 1D,558. 8/10. 2.For (F)1D.58S. 5000 M£.: 1, Noji (P.) 15 D. 768. 2/10 2, Elgazi (F.) 15D.88.3/10 4X400 M.: 1. Fransa 3D. 196, 2. Polonya $ D. 23 8. 400 Ma.: 1. Juaye (F.) 54 8. 1/10 2. Mazevski (P.) 55 8. 6/10 3000 M. Arızalı: 1. Soldan (P.) 9D. 438. l 2. Küzol (F.) 9D.5368. Uzun: 1, K. Hofman (P.) 17 M. 22 Uzun: 1, K. Hofman (P.) 7M.22 Üç adım: 1. Lükhans (P.) 14'M. 66 2. Hofman (P) 4M.09 Disk: 1. Noel (F.) 45 M,30 2. Winter (F.) 4 M. 78 Cirit: 1. Nikrut (P.) 6l M.12 2. Burcik (P.) 56 M, 82. «Güneş» ve «Challenge» tenis kortları turnuası 25 ha- B. Ali Sermed - Şevket C. Hall - Nazaret 15,15: i A. Hüsnü - Somazzl 'B. Fehmi - Parma C. Baldini - Ciray 16: A. Ş. Hillel - Nişan B. Vedad Aabud - Melih (Challenge) C. Stepan - B... 16,45: A. Ahmed - D... C. Vitalis . E... 17,30: B. Kris - Antopuloş (C (Challenge). Boğaziçi Spor klübünden: 26/6/ 1938 Pazar günü Arnavutköy Boğaziçi sahasındaki maçlar; Galata Gençler - Boğaziçi Spor Gençler saat o 1430 B. takımları saat 16 A. takımları saat 1730 sanasenaaasasanan, banın Tekirdağlıyı 10 dakikada yene- ceği yazılmaktadır. Bu şayiaları ortaya atanların işin içyüzünü açıkça söylemelerini ve aşa- ğıdaki sözlerime cevab beklerim: Bir defa ben güreşten korkar bir pehlivan değilim, halkımız da benim fikrime iştirak eder, Bundan bir müd- det evvel Ankara seçmelerine iştirak ettiğimde federasyon tarafından - Av- rupaya gittiğim için - müsabakalara alınmadım. Şimdi ise arlıyamadığım bir sebebe mebni ortaya birdenbire atılan Çoban Mehmed - Tekirdağlı maçını ben de çoktan bekliyordum, Bu çok isabetlidir. Yalnız “Türkiye sunun kuvvetile, hayır cemiyetleri tarafından tertib edilen güreş müsa- bakalarından çıkarır. Bunu nazarı dikkate alarak güreşin benim göste- receğim yerde yapılmasını ister ve "Türkiye başpehlivanı namı için güre- şeceğimi şimdiden temin ederim. Çoban Mehmed, Şeri Şerman Ve yahud Ali, Mülüyim gibi pehlivanlar. dan çekinerek bu güçlüğü ortaya at- miş nazarile bakılmıyarak bileğimin kuvvetile kazanacağım bir paranın menfaati yolunda yürümekteyim. Onun için darilmak yok. Yukarıda yazdığım gibi kuvvetli ve teknik peh- livanı minder seçecektir, Bu maçın temmuz iptidalarında yapılmasını saygarımla isterim, “Türkiye başpehlivanı Tekirdağlı Hüseyin Alka; Pera - Yunan milhtehiti 2-2 berabere kaldılar Ilk dakikalarda 2 - 0 mağlüb vaziyete düşen Pera ikinci devrede hâkim oynadı Şehrimizde bulunan Enosis-Panati- naikos muhteliti dün ikinci maçını gayri federe klüplerin en kuvvetlilerin- den biri olan Pera İle yaptı. Maça fa- vori olarak çıkan Yunanlılar oyunun ilk dakikalarında 2-0 galip vaziyete geçtilerse de rakibimizi nasıl olsa ye- neriz şeklinde fena bir zihniyete kapıl- dıklarından, bundan on gün evvel Gü- neşin başına gelen akibet gibi onlar da iki gol yiyerek berabere kaldılar. Şa- Zİ 'Tezcanın idare ettiği maça takımlar şu kadrolarla çıktılar: Yunan muhteliti: Rimbas - Gasparis, Paggfopulos - Hipofaridis, Kondulis, Sirkos - Miyakis, Mavropulos, Canetis, Baltasis, Hristo- dulo. Pera: Fuat - Civeleki, Hıristo - Çiçoviç, Et1 yan, Çaçis - Caibaz, Mesinezi, Buduri, Bambino, Todori, Peralılar Muhafızgücü kalecisi Fuad ile takviyeli bir şekilde çıkmışlardı. Oyuna Yunanlıların canlı akınları ile başlandı. Peranın buna mükâabele eden bir Akınında soldan çok müsadi bir pas alan Mesinezi topu açtığından muhak- kak bir gol kaçırdı. Miuhtelitin ilk golü Üstün bir oyun oynıyan Yunan mub- telitinin 9 uncu dakikada yaptığı bir akında sol açık topu sağ açığa geçir- & Bu oyuncu da bir şutle takımının ilk golünü yaptı. Muhtelitin ikinci golü Çok hükim bir oyun oynıyan Yunan- Mar ikinci gollerini 14 üncü daklkada yaptılar, Peranın birinci golü 26 ımcı dakikada yapılan bir Pera akınında Yunan muavinleri favul yap- tılar. Kaleye 30 metre mesafede yapı" Jan bu favulü Etyen çekerek topu de- xyarke bir vaziyette olan Canbaza ge- çirdi, canbazın ortaladığı topa kaleci çıkış yaptı ise de elinden kaçırdı, Bu- duri de bulunmaz fırsatı biraz tereğ- düd ettikten sonra kalede yer almış olan beke rağmen gole tahvil etti. Bu golden bir dakika sonra Yunan- ların yaptığı bir akında sağ açığın nefis valesini Fuad güzel bir atılışla öl- Jedi, Gittikçe Pera lehine inkişaf eden 0- yunun birinci devresi kayde de- ger başka bir hâdise olmadan 1-2 mi- safir takımın lehine bitti, İkinci devre İkinci devreye rüzgârı da lehine alan Peranın hücumlarile başlandı. İlk da- kikalarda birkaç korne kazanan Pe- ralılar bunlardan istifade edemediler ve oyun da yavaş yavaş mütevazin bir cereyan aldı. Ancak Yunan muhteliti- nin yaptığı hücumlar - Topu ayak- lanrdıa fazla tuttuklarından, enerjik oynıyan Pera müdafaası önünde mü- essir olamıyordu. Buna mukabil Pera hücumları daha tehlikeli oluyordu 20 inci dakikada müsaid bir vaziyette Alerliyen Bambinonun şutunu kaleci güzel bir plonjonla kurtardı. Peranın ikinci golü 25 inci dakikada sağdan yapılan bir Pera akınında Canbaz topu Mesinezi- ye geçirdi. Mesinezi de kendinden da- ha müsald vaziyette olan Buduriye iyi bir pas verdi. Buduri'nin yerden çek- tiği şüt kalecinin yanından içeri gir- di. N Gölden sonra büsbütün açılan Pe- rayın tehlikeli hücumları enerjik Yu- nen müdâafaasını bunaltmağa baş- ladı. 27 inci dakikada Bambino mu- hakkak bir gol kaçırdı. Galip vaziyet- ten beraber vaziyete geçen Yunanlılar Asabileştiklerinden oyun sertleşti, 32 inci dakikada Bambinodan mükem- mel bir pas alan Mesinezi kalecide çık- mışken topu boş kaleye atamıyarak muhakkak bir gol fırsatı kaçırdı. Bir müddet hâkim vaziyete geçen muhtelitin 40 inci dakikada yaptığı bir hücumda müsaid vaziyette giden sanirfora hakem mânasız bir ofsayd çaldı ve oyun da son dakikalarda Pera” nın Yaçırdığı iki fırsattan sonra 2-3 bersbere bitti, Nasıl oynadılar? Enosis-Panatinalkos muhleliti ilk dakikalarda iki gol atmanın verdiği bir emniyetle işi gevşettiğinden mağlübi- yetlen ucuz kurtuldu. Takımda kaleci, solbek, sağ açık, sol iç arkadaşlarına nazaran parladılar. Perada kaleci Fuad, sağ bek Civelek, Etyen, Bambino iyi bir oyun çıkardılar, Mesinezi ile Buduri çok gol kaçırdık- ları için Pera muhakkak bir galibiye$ kaçırdı. Hakem Şazi Tezcanın idaresi iyi idi. Tevfik Kuyaş Fenerbahçe Beşiktaş maçi Bu pazar günü Fenerbahçe ve Be- şiktaş takımları şild finali için Fener- bahçe stadında karşılaşacaklardır. Ancak maça ajanlık tarafından ha kem olarak seçilen Adnan Akın ha kemliği kabul etmemektedir. Bir mu- randa kapadım, bundan böyle gele- cek seneye kadar maç idare edemem ve bunu da bildirdim.» demiştir, Hakemlik yapmak islemiyen bir kimseyi zorla hakem - durdurtmağa çalışmak bir hayli garip olmakla be- raber bu vaziyet karşısında yeni bir hakem ihtilâfı çıkması ihtimali da vardır, Bunun için mıntakanın bu va" ziyeti nazarı itibara alarak hemen yeni bir hakem seçerek ilân etmesi 1â- zımdır. Mayatın da, sıhhatin de, saadetin de, temel taşıdır, Çünkü sağlam dişler, insana sıhhat, neş'e, güzellik ve , saadet verir, RADYOLIN İle fırçalanan dişler inci gibi güzel ve sağlam olur, Sağlam dişler midenin, sağlamlığını, sağlam midede vücudün sağlamlığını temin eder. | Sabah, öğle ve akşam her yemekten sonra muntazaman dişlerinizi fırçalayıniz! reuyhsvasosssemyu o... Uv A YL anvwser © UOFSUMLSoOA» KHUSdaAaMAaS a .. ssp La BbAŞAaer