25 Haziran 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

25 Haziran 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

l | | | Sener — neee — ugün sahife KÜÇÜK İLÂNLAR En ucuz ve en tesirli ilân vasıtasıdır 4 defası 125 kuruş Fiati her yerde 5 kuruş CUMARTESİ 25 Haziran 1938 Telefon: Başmuharrir; 20565 — Yazı işleri; 20765 — İdare: 20681 — Müdür: 20497 Milletler Cemiyeti komisyonu Hatayı terkedeceğini bildirdi Jandarmalarla iki köy halkı arasında çarpışmalar oldu, jandarmalar 2 kişiyi öldürdü Komisyon azasından biri Türkler aleyhinde k durmuş gibi çalışıyor Solda Hatay Halk Partisi reisi B. Abdülgani Türkmen ve Hatay umumi valisi B, Abdürrahman Melek, sağda: Antakya baş konsolosumuz Antakya Halk Partisi kapısı Cenevre 24 (A.A.) — Anadolu ajan- &nin hususi muhabiri bildiriyor: ” Hataydaki komisyon, intihabat mu- âmelesinin ayın yirmisinden beri tatil edildiğini ve işlerini tamamen tesvi- Ye ederek bir hafta zarfmda Hatayı terkedeceğini Milletler £ Cemiyeti önünde Hataylılarla umumi kâtipliğine telgrafla dün bil dirmiştir. Umumi kâtip, komisyon reisinin bu telgrafını bu sabah konsey âzalarına tebliğ etmiştir. (Devamı 13 üncü sahifede) Meclis, alkış ve bravo seslerile Bayan Sabiha Gökçeni tebrik etti Dün Mecliste 9 kanun kabul edildi. Denizaltıcı ve havacılar ikinci 6 ay için de uçuş've dalış zammı alacaklar B. Berç Türker B, Selâh Yargı Ankara 24 (Telefonla) — Büyük Millet Meclisi bugün B. Hilmi Urayın bâşkanlığında yaptığı © toplantıda Türkiye - Sovyet ticaret ve tediye Anlaşmasına bağlı listede de Blğiklik yapılmasına, hava sınıfı ile denizaltı sınıfları mensuplarına ve- rilen zamlar ve tazminlere ald kanun Miyihüları - ile genel ithalât rejimi B. Ruşeni Barkın OB. Remzi Çiner kararnamesine bağlı listede yazılı bir kısım eşyanın gümrük resminde yapılan zam ve tenziller ile ecnebi Matürk Erdekte Büyük Şef dün donanma kumandanını Savaronada kabul buyurdular İstanbul 24 (AA) — Reisi Cümhur Atatürk, «Savarona» yat- larile Marmarada bir gezinti yap- mak üzere, bugün öğleyin İstan- buldan hareket etmişler ve saat on sekizde Erdeğe vasıl olarak, orada bulunan donanmamuız tara- fından selâmlanmışlardır. Ata- türk, yatlarmda donanma ku- mandanı Şükrü Okanı kabul bu- yurmuşlardır. Savarona yatı Erdekte bir müd- det kaldıktan sonra saat 22 de ha- reket etmiştir. nbikizkmtilerz Osmanlıcadan türkçeye tercümeler Telif, tercüme, adaptasyondan bâş- ka, türkçemizde yeni bir yazı şekli zuhur ediyor: Basitleştirme! Bir iki meşhur romancı eski eserle. rini basitleştirerek, yani osmanlıcd- nan o arabili, farisili muğlâük lisanın- İ dan kurtararak türkçeye naklettiler. Yürük Çelebi imzasile yazan arkada- | şimiz da, Evliya Çelebinin parçalarını gazetemize geçirirken şimdiki türkçe ye çevirdi. Anlaşılıyor ki, bu, gitgide taamnüm. edecek. Taammüm etmesi de iyi... Hat- tâ sistemleşmeli; zabtu rabt alı. na olinmalı; bütün eski tarihçilerin, vakanüvislerin, ve diğer mühim nâ- sirlerin şaheser sayılan telifatı üze rinde, bu gibi çalışmalar yapılmak... Bilhassa resmi küllür milesseseleri- miz de buna himmet sarfederlerse, esasi: bir milli kütüphaneciğimiz ha- sl olur, — Fakat yazıldıkları devirlerin üs- İüp hususiyeti kaybolacaktır! — O hususiyeti de istiyenler eski nüshaları okurlar... Yeni nesli, mev- cud kültür hazinemizden istifade et- tirecek usul, ancak bu basitleştirme şeklinin taammümüdür!. 3 ayda bir Tekrar edilen Daimi fo- toğraf müsabakamızın memleketlerden ithal edilen yirmi bin | 1 tEMMUZ 1938 ton kok kömürünün gümrük resmi-. | nin indirilmesine aid kararnamelerin tasdiklerine aid kanun iâyihalarını kabul etmiştir. (Devami 13 üncü sahifede) | seçimi yaklaşmıştır. Bu seçime iş- tirak etmek istiyen amatörler ni- hayet 29 haziran akşamına kadar Komisyon Türk - Fransız askeri konuşmasını protesto etmiş! Fransız kumandanı bir emirname ile Hatayda bütün siyasi partileri feshetti Milletler Cemiyeti komisyonu tarafından durdurulan seçim muamelâtının Türk - Fransız askerlerinin müştereken temin edecekleri hürriyet içinde yeni baştan yapılması hakkında ölmektedir. İ görüşüldüğü haber, Antakya 24 (AA) — Hataydaki Biletler Cemiyeti komisyonu Milletler ği Cemiyetine bir telgraf göndererek Ö Türk - Fransız askeri müzakerelerini, bu müzakerelerin Fransız mandası ah- küâmuına mügayir olduğunu ileri süre- rek, protesto etmiştir. Askeri görüşmeler Adana 24 (Hususi muhabirimiz. den) — Hataydan gelen haberlere göre askeri heyetimizle Fransız as ( keri heyeti arasındaki müzakereler © müsaid safhadadır. Bugün yapılan 2 »). toplantıda, Milletler Cemiyeti komis. * yonu tarafından durdurulan seçim muamelâtının Türk - Fransız asker- lerinin müştereken temin edecekleri hürriyet içinde yeni baştan yapılma- sı hakkında görüşüldüğü haber veril. mektedir. Antakya 24 (AA) — Fransız kü- mândani albay Kole bir emirname neş- rederek Hataydaki bütün siyasi parti- leri feshetmiştir, Arap rüesasından Arsusi'nin tevki- fi dolayısile Antakyaflin Arap mahai- lesinde protesto grevi devam ediyor. Albay Kole grev nihayet bulduktan üç (Orgeneral Asım Gündüz, misafir kal gün sonra Arsusi'nin serbes bırakıla. (dığı Süreyya Halef'in köşkünün cağını Arap rüesâsına bildirmiştir. bahçesinde Pariste bir konuşma Paris 24 (A.A) — Hariciye nazırı Hatayda yapılmakta olan intihaba- Bonne, Hatay hakkında Türkiye bü. | tın kısa bir atide inkıtaa uğratılması- yük elçisile görüşmüştür. nın derpiş edilmesi muhtemeldir, AANERAEENADE ASEEAAEEEEAAEAAR EEE BANANA SANA SENEN EEE AEUUNABEAOEAAAKA AE EEOUEASANANASANAAŞ, — Tablo gibi kadın değil mi?., er Jövet, uzaktan güzel görünüyor! ÜlLpu