25 Haziran 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

25 Haziran 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

harbi: Kantenda bombardıman- Çin E dan harab olan bir bina nm Bir şampiyon: Holivud Arasında yüzme müsabakasında birinci gelen Patricia Far yıldızları Haftanın vakaları Fransaya iltica eden İspanyadaki Barselon hükümetine mensub 43 üncü fırka askerleri hudud civarında Tabian köyünde İskenderiye valisi Mamidiyenin güvertesinde Çinde kadınlar 3 sene işkence çekerler | Ayakları 5 yaşında demir kalıplara sokulur, 3 sene burada kalır İÇinde kaynanalar müthiş diktatördürler evde hâkim yalnız kaynanadır Çinde, güzel olsun diye kü kız çocuklarının ayakları demir ka- hplarla sıkılır, Ayaklar! sıkı demir kalıplara vurulan Çin kız çocukları hiç durmadan acı şcı feryad ederek ağlarlar. Bilhassa ilkbaharda Çin 80- kaklarında gezilirken Çin evlerinin kapıönlerinde oturupta Çinlilerin, iki telli küçük kemanlarile Çin mu- siki parçalarını çalarken evlerde ka- dınlara mahsus od da kapalı kü- çük Çin kız çocuklarının, ayaklarının ufak kalmaları için hususi birer de- mir kalıplarla sıkışlırılmasından hu- sule gelen mütemadi acılardan ve ağ- rılardan için için ağladıkları işitilir. Çin kız çocuklarının, ayaklarının sıkıştırılması bir kaç sene devam eder. Çinli kiz çöcuğunün ayağının sıkıştırılması, beş yaşına bastığı za- mandan yedi yaşının sonuna kadar sürer, Bu suretle bu ameliye, üç se- ne devam €der ve çocukluklarını tam üç sene ağlamakla geçirirler Üç sene bu sıkıştırılma esnasında topuk ve parmaklar inkişaf edemedi- ğihden ayaklar sakat kalır. Bu sebeb- le genç Çin kızları, epeyce müddet yürüyemez olurlar. Çin kızlarına Yy nereden iler rinden, Anr cuklarının an bu göddarlık geliyor?. . Çin âdetle- küçül ço- ydirilmiş de- mir ayakkabılarının vidalarını, haf- tadan haftaya tedricen dâha fazl ol- mak üzere çevirirler. Böylelikle 'ayak- Jar gittikçe sıkışarak ağrılar artar. > sında çocukların rine veya Annesi de çocukluğund cılar çektiğin- den çocuğunun ayaklarını sıkıştırır. ken feryadlarına hiç aldırış elmez ve acımaz. Çindeki kadar çirkin kadın hiç bir yerde görülmez. Çinde genç ve güzel kadın çok nadirdir. Bir ıztırap maskesi gibi olan yüzleri adelâ çek- “ikleri azapları temsil eder, Her Çinli kadın, kız olarak doğuşuna küsgün- dür. Daha küçükken beşikte boğul- madı veya satılmadı ise tanımadığı bir erkek çocukla evlendirilir. Sonra, yukarıda beyan edildiği gibi ayakla- rna demir ayakkabıları geçirilerek sıkıştırılır. Bu hal, kız çocukları için bir cehennem azabıdır. yonu Gençler birliği Uşak Gençler bi ğin yanında duran bir sopa uğun annesi, gece, ayaklaynı ile, çoc sıkan demir kalıpların yaptığı a lardn ağlıyan çocuğunu, uykusunu bozduğundan dolayı, kalkar döver, Bu ana, çocukluğunda kendisi de bu İ sopa ile dayak yemiştir. Artık bu se- beble bu değneğin sathi düz olmuş- tur, Bir çok Çin kız çocukları, bu va- ziyette acı ve ağrılardan uğlıya, oğ lıya ölürler. Kız çocukları en ziyads bu yâşlarda telef olurlar Ayaklarının bu şekilde kütürüm- leşmesinden dbluyı yürüyemiyen ve kırlarda diz çökevek çalı dınları vardır. Çinde ayakları kütü- rüm olmuş milyonlarca kağih varder. Çin kızları, biraz büyüyünce arhe- leri hükmü altından çıkarak do- ğuşları esnasında evlendirdikleri ko- calârına verilirler. Burada zevç ve | zevce ilk defa olarak karşılaşırlar Bundn sonra Çin kadını, 20 sens | kadar ömrünü hep çocuk doğurmak- la ve kaynanasının hükmü altındı geçirir. Evlilik hayalında Çin kadı nı, sokağa çıkamaz, başkalarının ya- nında kocasile ve diğer erkeklerle asla konuşamaz. Çin kadını, evinde kapalı kala ne güneş. ne orman ve çayırları & rür, Daha sonraları bilhassa çocu doğurarak anne olduktan sonra Çin kadını daha serbes olmağa ve bir: saadet görmeğe başlar. Çünkü anne olduğu için kendisine biraz hürmet edilir, Hele oğullarını da evlendirerex kaynana olduğu saman daha serbes gur ve âile içerisinde herkesi kendi hâkimiyeti altına alır. Kaynananın hâkimiyeti hududsuzdur, O, adetâ »ir diktatördür, Yalmz satılan kızla” ayaklarının demir kalıplara sokulma faciasından kurtulurlar. Bunlar, Av- rupalılar tarafından İyi terbiye göre- rek münevver ve asri kadın olurlar, güzel şarkılarla ve keman, mandolin çalarak çayhanelerde yabancı sey- yahları eğlendirirler, Asri terbiye alan bu Çin kadınlarına Geyşa derler. Ayakları kalıplarla sıkın çocukları- nın evde feryadlarından usanan ba- balar, işlerinden sonra bu çayhane- lerde Geyşalarlâ eğlenerek biraz İs- tirahat ederler. İşte talihsiz Çin kar dınının hayata böyle geçer. ) — Salihli Gürbüzler yurdu futbol takımı, Uşak şampi- le karşılaşmak üzere Uşağa gitmiş, yapılan müsabakada rliğ! 3 - 0 galib gelmiştir, Yukarıdaki resimde Salihli ve Uşak gençleri istasyonda bir arada görünüyorlar, ——