14 Temmuz 1938 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

14 Temmuz 1938 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

Hududu : Köprü ve tarik ve dere ve Topaloğlu bahçesi 1 — Yukarıda cins ve hududu gösterilen gayri menkulün gedikten münkalib bostan tamamının 288 de yedişerden 21 hissesi Kozma çocukları Kostantin P- pina ve Vasiliki 36 da 7 hissesinin $ de $ hissesi Nikola çocukları Anastasya ve Marya ve bostan gediğinin 9 hisse itibarından bir hissesinin 4 hissesi itibarın- tdan bir hissesi Apostol Kalive oğlu Masko ve bostan gediğinin 36 hisse itibarım- dan 4 sehminin berveçhi milkiyet bir sehminin yarım hissesile borveçhi vak- fiyet 36 da 2 hissesinden bir ve rubu hissesi ve mukataalı bostan mülkünün 16 hisse itibarından bir sehmi Hiristo oğlu Kostantin ve mukataalı bostan mülkü. nün tamamından nısıf hissesi Lambiri oğlu Vasil ve 36 da 6 hissesi Hacı Tanaş kızı Katerinaya aid olup vergi borçların dan dolayı tahsili emval kanununun 13 üncü maddesi mucibince açık arttırma suretile satılığa çıkarılmıştır. 2 — Arttırma muamelesi 8/7/938 tarihinden 19/7/988 Salı günü saat on birde “halei kat'iyesi Beykoz idare heyetince yapılacağından müzayedeye iştirak için taliblerin 400 sayılı kanunun 16 ve 17 in ci maddelerinde gösterilen şerait daire- sinde muvakkat teminat olan 450 lirayı Beykoz mal sandığına - yatırmaları lâ- zımdır. Fazla malümat almak istiyenlerin Beykaz Belediye Tahakkuk ve tahsil bış- memurluğuna müradaatları ilân olunur. — (4455) saaa Keşif bedeli 21,000 lira olan Silihtara ğa - Kemerburgaz “yolunun esaslı tami- Tatı kapalı zarfla eksiltmeye kanulmuş tur. Eksiltme 15/7/1938 Cuma günü saat 11 de Daimi Encümende yapılacaktır. K eşif evrakiyle şartnamesi 105 kuruş mu- kabilinde Nafıa Müdürlüğünden alınabi lir. İstekliler 2490 numaralı kanunda ya- zılı vesikadan başka yirmi bin liralık bu işe benzer iş yaptığına ve Nafıa Vekâ- letinin 928 yılı ehliyet vesikasiyle 1575 liralık ilk teminat makbuz veya mektu- — biyle beraber teklif mektublarımı havi kapalı zarflarını yukarıda yazılı günde saat 10 na kadar Daimi Encümene vermelidirler. Bu saatten sonra verilecek zarflar kabul edilmez. — (İ.) — (4089) AA Temizlik arabalarında kullanılmak Üzere yaşları cn aşağı 4 ve en fazla B ve boyları da 1,38 den aşağı olmamak üzere âlınacak 20 tane hayvan açık eksiltme- ye konulmuştur. Beher hayvana 130 Hira bedel tahmin edilmiştir. Şartnamesi Levazım Müdürlüğünde görülebilir. İste kliler 2490 No. lu kanunda yâzılı vesika ve 195 liralık İlk teminat makbuz veya mektubiyle berabeı 15/7/1938 Cuma gü- nü saat 11 de Daimi Encümende bulunm alıdırlar. (B.) (4087) AA Cinsi Kuru Üzüm » Kifyısı » Zerdali » .Vişne Belediye ve müesseselerine lüzumu olan yukarıda cinsi yazılı kuru meyva açık eksiltmeye konulmuştur. Listesile şartnamesi Levazım Müdürlüğünde gö- rülebilir. İstekliler 2400 No. lı kanuuda yazılı vesika ve 259 lira 9 kuruşluk ilk teminat makbuz veya mektubile beraber 15/7/988 Cuma günü saat 11 de Daimi (4086) Satış ilânı İstanbul Dördüncü İcra Memurluğundan: Mehmed ve Hidayet tarafından Vakıf Paralar İdaresinden 23596 ikraz numı- rasile börç alınan paraya mukabil nütıif hissesi birinci derecede ipotok gösteri!- miş olup borcun ödenmemesinden dolayı ipotekli nısıf hissesinin satılmasına ka- Tar verilen ve tamamına ehlivukuf tara fından 9089 llra kıymet takdir edilm!ş - olan Boyoğlunda Kalyoncukulluğu mahallesinde Akkiraz sokağında eski 10 mü- kerrer 10 mükerrer yeni 16, 18 kapı numaralı şarkan 33, 34 parsel numaralı mahal, şimalen yol, garban yol ve 13, M parsel numaralı mahal, cenvban 8-13 nu- maralı mahallerle mahdud kârgir apartıman ve dükkânın evsaf ve mesahası aşa- Şıda yanılıdır: Evsafı wmumiyesi: Apartıman altı katlıdır. 18 No, lu dükkân; önü camekân ve istor kopenkli olup zeminı karesimandır. Zemin kat: Üç mermer basamakla girilen zemini karesiman bir antre olup bu- radan üç mermer basamakla çıkilan Jiğer bir koridor üzerinde merdiven allı ve Kkömürlük ve mozaik merdivenle çıkilar koridorda kapısı harab diğer kömürlük we arkada bir aydınlık mahzlli olup birinci kata mermer merdivenle çıkılır. Birinci kat: Sahanlığı karesiman 1 No. lu daire olup bu daire bir koridor üze- “ Tinde dört oda, bir helâ, zemini kırmızı çini mermer küvetli bir mufaktır. 2,3,4,Sönci katlar: Birinci katın ayni olup altıncı kata çıkan merdiven âh- Şabdır. Altıncı ket; Bir koridor üzerinde üç oda, bir muttak bir helâdır. Zemini kırmızı çini, kazanlı, mozaik tekneli çamaşırlık Ve önünde zemini çi- mento olan tarası vardır. Ve demir merdivenle çıkılan diğer bir taras vardır. Bunun zemini kırmızı çinidir. Ön cebhede katların birer balkonları olup ön, ar- Ka ve yanda birinci katlan itibaren çıkması vardır. Elektrik ve su tesisatı olup bina muntazamdır. Sahası: Hepsi 107 metre murabbar nlup bundan 94 metre mürabbar bina, 13 metre murabbaı bahçe yani aydınlıktır. Yukarıda hudud, evsaf ve mesahası yazılı gayrimenkulün nısıf hissesi açık ari- tırmaya konmuş olup 1/9/938 tarihine rastlıyan Perşembe günü saat 10 dan 12 — ye kadar Adliye binasındaki dairemizde açık arttırma ile satılacaktır. Arttırma bedeli nısıf hisseye isabet eden muhzmmen kıymetin ©6 75 ini bulduğu takdir- — de gayrimenkul en çok arttıranın üzerine ihale edilecek, aksi takdirde en son arf- — tıranın taahhüdü baki kalmak üzere arttlırma on beş gün müddetle temdid edi- — lerek 16/9/938 tarihine rastlıyan Cumâ günü saat 10 dan 12 ye kadar gene dai- Temizde ikinci açık arttırması yapılacak ve bu ikinci arttırmada gayrimenkul ea çok arttıranın üzerine ihale edilecektir. Satış peşindir. Taliblerin arttırmaya girmezden evvel hisseye isabet eden mu- - hammen kıymetin ©6 7,5 u nisbetinden pey akçesi vermeleri veya milli bir ban- Tâzımdır. kanın teminat mektubunu ibraz etmeleri R Birikmiş vergilerle belediyeye aid tenviriye, tanzifiye ve tellâliye resimleri ve vakıf icaresi satış bedelinden tenzil edilir. 20 senelik taviz bedeli müşteriye - aiddir, 2004 numaralı İcra ve İftâs kanununun 126 ıncı maddesinin 4 üncü fıkrasınca, bu gayrimenkul üzerinde 1polekli alacaklılar ile diğer alâkadaranın ve irtilak hakkı zahiblerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masrafa dair olan iddialarını, bu ilânın neşri tarihinden itibaren 20 gün içinde evrakı müsbitelerile bildirme. Teri icab eder, aksi halde hakları tapu sicilile sabit olmadıkça satış bedelinin paylaşmasımdan hariç kalacakları ve daha fazla malümat almak istiyenlerin 1/8/938 tarihinden itibaren herkesin gözebilmesi için açık bulundurulacak — olan arttırma şartnamesile 934/2660 numaralı dosyasına müracaatları (lân olunur. (am BON POSTA Tarihten sayfalar (Baştarafı 9 ncu sayfada) büyük değildi. Onun ruhu vatan kahra- manlarına hayrandı ve vatan uğurunda fedakârlık gösterenler için yazdığı kasi- delerde çok muvaffak oluyordu. Simonldis kendisine yapılan teklifi pa- ranın hâtırı için kabul etmişti. İki kar- deşi göklene çıkarmaya bir türlü gönlü Tazı olmuyordu. Onları Yunan mitoloji- sinde meşhur olan Kastor ve Pollüks kar- deşlere benzetti. Kastor ve Pollüks, Jü- piterin bir koğu kuşu kılığına girerek gü- zel Leda ile sevişmesinden doğan ikiz- lerdi. Birbirlerinden ayrılmazlardı. Kuv- wetli dostluğun timsali sayılırlardı. Simenidis Olimp oyunları kazanan iki kardeşi unutuyor ve Yunan mitolojisinin meşhur ikizlerini anlatıyor, bu bahis ü- zerindeki parlak tasvirler onun yeni ve mükemmel eserlerinden biri olarak mey- dana çıkıyordu, Kaside okunup ilerledikçe iki kardeşin yüzlerindeki memnuniyetsizlik artıyor- du. Simonidis onu bitirdiği zaman paranın verilmesini bekledi. Fakat — verilmedi. Bunun üzerine istemeye mecbur oldu. — Parayı git te Kastor ve Pollüksten iste! » Dediler. — Niçin? — Çünkü sen burada bizden değil, on- lardan bahsetmişsin! Simonidisin canı sıkıldı. O sırada şairin efendisi Hipark öldü. O da Atinadan çıktı. Tesalyaya gitti. Far- sülede Skapades isminde zengin bir adam onu evine misafir etti. Orada yaşamağa ve civarda küçük seyahatler yapmağa başladı. Bir gün Skopades bir ziyafet vermişti. Köleler ve cariyeler şarkı söyliyerek dansediyorlar; şiirler okunuyor; şarablar içiliyordu. Dakikaların değil, saatlerin bile nasıl geçtiği anlaşılmıyordu. Ziyafetin en hararetli zamanında kö- lelerden biri ştirin yanma yaklaştı: — İki yabancı gelmiş, sizinle konuş- mak istiyorlar! Simonidisin canı sıkıldı. O anda kafası me kadar dolu ve canlı ise vücudü onun tamamen tersine olarak çok yorgundu. Bulunduğu sedire derin ve tatlı bir tem- bellikle uzanmış; şarkıcıların, dansözle- Tin hareketlerini gözlerile takip ederken sağdan, soldan söyleren felsefe ve san'at bahislerini de kaçırmıyordu. — İki yabancıyı buraya getirin! Diyecek oldu. Fakat bunu da doğru bulmadı. — Şimdi gelirim! Dedi. Gene dalmıştı. Aradan ancak — birkaç dakika geçmişti ki köle gene onun yanı- na sokuldu; — İki yabancı sizinle hemen konuşmak için acele ediyorlar. Çok mühim bir şey- miş! Eğer birkaç dakika daha gecikirse- niz büyük bir felâket olabilirmiş! Simonidis ister istemez yerinden kalk- tı. Çepçevre direkli avlunun aortasındaki havuzun kenarından geçti. Kapıdan çık- tı. Biraz ileride gerçekten birbirine çok benziyen iki genç vardı. Kılıklarından da yabancı oldukları belli oluyordu. Şair Si. monidis onlara doğru yürüyerek: — Kimsiniz, ne istiyorsunuz? Demek için ağzını açtı. Fakat o saniye- de arkasında müdhiş bir gürültü oldu. Sanki yer sarsıldı. Simonidis hemen geriye döndü. Göz- leri yuvalarından fulıyacak gibi korka- rak birkaç adım geriye fırladı. Karşısın-. daki manzara onun tüylerini diken diken yapmuştı: Biraz önce coşkun bir noş'e i- çinde'çalkanan koca ev birdenbire yıkıl- mış ve bir yığın taş ve toprak haline gel- mişti. Bu yığınların arasından şimdi inil- tiler duyuluyor ve bunlar da gütükçe ke- siliyordu. Simonidis eğer bir iki dakika daha ora- da kalsaydı enkaz altında can vermiş ola- caktı. Bir taraftan ölenlere acırken diğer taraftan da hayalını o iki ecnebiye barç- lu olduğunu düşündü. Onlara teşekkür etmek için biraz evvel bulundukları yere döndü. Fakat kimseyi göremedi. Derler ki onlar Kastor ile Pollüks imiş- ler ve böylelikle kendileri hakkında ya- zilan kasideyi ödemişler! —e0 TABBİ_ RATİP TÜRKOĞLU Sirkeci: Viyana oteli sırası. No.26, Kat 1 de hergün öğleden sonra sast 14 den £0 ye kadar hustaları kabul eder. Shş ilânı İstanbul Dördüncü İcra Memurluğundan : Sündüs tarafından Vakıf Paralar İder esinden 23168 ikraz numarasile borç âli- nan paraya mukabil birinci devecede ipu tek gösterilmiş olup borcun ödenmeme- sinden dolayı satılmasına karar verilen ve tamamına ehlivukuf tarafından 1177 lira kıymet takdir edilmiş olan Edirneka poda Hacımuhiddin mahallesinin Muhtar sokağında eski 16 yeni 20 mahallen 22 kapı numaralı sağı Gül hanım hanesi bahçesi, arkası bostan, solu arabacı İsmajl hane ve bahçesi önü Muhtar sokağı ile çevrili bir bab hanenin evsaf ve mesahası aşağıda yazılıdır: Zemin kat: Yeni 22 numaralı medhalden girildikte içinde bir kuyu ile gömülü bir küpü bulunan tuğla döşeli bir taşlık üzerinde bir mutfak, bir kömürlük ve bahçede bir kaç ağaç. Ve 22/1 numaralı medhalden girildikt e zemini çimento bir antre, bir mutfak yeri, zemini tahta bir oda. Birinci kat: 22 numaranın üstünde bir sofa, bir oda, bir helâ. 22/1 numaranın üstünde bir sofa üzerinde biri yüklü dalablı iki oda, bir helâ. İkinci kat: Bir sofa üzerinde biri camekânlı üç oda zemini çinko bir tahtaboş- tan ibarettir. Umumi evsafı: Binanın zemin kat beden duvarları kârgir diğerleri ahşabdır, Elektrik tesisatı vardır. Mesahası: Tamamı 172 metre murabbar olup bunun 67 metre murabbar bina Bgeri kalanı bahçedir. Yukarıda hudud, evsaf ve mesahası yazılı gayrimenkulün tamamı açık art- tırmaya konmuş olup 1.9.938 tarihine ra stlıyan Perşembe günü saat 10 dan 12 ye kadar Adliye binasındaki dairemizde açık arttırma ile satılacaktır. Arttırma be- deli muhammen kıymetlin 96 75 ini bulduğu takdirde gayrimenkul en çok arttıra- nın üzerine ihale edilecek, aksi takdirde en son arttıranın taahhüdü baki kal- mak üzere arttırma on beş gün müddetle temdid edilerek 16.9.938 tarihine rast- lıyan Cuma günü saât 10 dan 12 ye kadar gene dariemizde ikinci açık arttırması yapılacak ve bu ikinci arttırmada gayrimenkul en çok arttıranın üzerine ihale edilecektir. Satış peşindir. Taliblerin arttırmaya girmezden evvel muhammen kıymetin $& 7,5 nisbetinde pey akçesi vermeleri veya milli bir bankanın teminat mektue bunu ibraz etmeleri lâzırndır. Birikmiş vergilerle belediyeye aid tenviriye, lanzifiye ve tellâliye resimleri ve wakıf icaresi satış bedelinden tenzil edilir. 20 senelik taviz bedeli müşteriye aiddir. 2004 numaralı icra ve iflâs kanununun 1286 ncı maddesinin 4 üncü fıkrasınca, bu gayrimenkul üzerinde ipotekli alacaklılar ile diğer alâkadaranın ve irtifak hakkı sahiblerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masrafa dair olan iddialarını, bu ilânın neşri tarihinden itibaren 20 gün içinde evrakı müsbitelerile bildirme- leri icab eder. Aksi halde hakları tapu sicillile sabit olmadıkça satış bedelinin paylaşmasından hariç kalacakları ve daha fazla malümat almak istiyenlerin 1/8/938 tarihinden itibaren herkesin görebilmesi için açık bulundurulacak olan arttırma şaftnamesile 935/498 numaralı dosyasına müracaatları ilân olunur.2449 Müsabaka ile Mütercim alınacaktır. İnhisarlar Umum Müdürlüğünden: İdaremiz Neşriyat ve Reklâm çubesi için Fransızcadan Türkçeye ve TTürkçe- den Fransızcaya terçüme yapabilir muktedir bir mütercim müsabaka ile alıma- caktır. İmtihan 19/7/938 Salı günü saat 9 da İnhisarlar Umum Müdürlüğü binasında yapılacaktır. L— Türk olmak, 2.— Yaşı 21 den aşağı olmamak, 3.— Askerliğini «fili veya kısa hizmetli» yapmış olmak veya tecil edilmiş bulunmak. b 4. — Siyasi hakları sahib ve hüsnü ahlâk eshabından olmak, haysiyeti muhil bir cürüm ve alelitlak ağır hapis veya o derecede cezaya müstelzim bir fillle mahküm bulunmamak. $.— Taliblerin Türkçe ve Fransızca iyi bilmesi, resmi kitabete vükıf olup bu lisanların birinden diğerine doğru olarak sür'at ve kolaylıkla çevirebilmeleri şarttır. Müsabaka mevzuu 1.— İki sahifelik Türkçe bir nizamname veya idari mevzua ald bir yazının Fransızcaya çevrilmesi, j 2 — Fransızca bir rapordan iki şahifelik bir yazının Türkçeye çevrilmesi. Talbilerin en geç 18/7/988 Pazartesi günü saat ikiye kadar İdaremiz Memu- rin Şubesine müracaat etmeleri. — «4417> Gümrük Muhafaza Genel Komutanlığı İstanbul Satınalma Komisyonundan: Eşyanın cinsi — Mikdarı “Tasınlanan İlk teminatı EKSİLTMENİN tutarı tarihi — günü saati LK L K. Gü MH, Örgüdünd ki hayvanat için 2 677 geyim 331.78 No, nak Gü, muhafaza kara- kolları için oturak terazi. 1 — Yukarıda yazılı eşyanın gösterilen gün ve saatlerinde açık — eksiltmeleri 25 00 15/1/9838 Cuma 10,80 d7 192 tane — 2467.20 — 186 00 — 15/7/938 Cuma 11 de 2—Şı:ıı;ı—nnıihıııq-dıdınwm. , 3 — İsteklilerin gün ve saatinde ilk teminat makbuzları ve kanuni vesi - kalarile birlikle Galata eski İthalât gümrüğü binasındaki komisyona gelme- leri, <C 397 Antalya Nafıa Müdürlüğünden : L — Eksiltmeye konulan iş: Antalya Lise pavyonu üçüncü kısmı sıhhi tesisat ve döşeme kaplamaları vesair teferrüa! inşaatı. Keşif bedeli 15662 lira $ kuruş- tan mevcud tahsisat dahlinde 11500 liralık kısmı - vahidi fiatla - C.— Bayındırlık işleri genel şarinamesi, D.— Hususi ve fenni şartnameler ve lâhika. E.— Keşif cetvelleri. G.— Proje, İstiyenler bu şartnamelerle evrakı Antalya Nafıa Müdürlüğünde görebilirler. 3.— Eksiltme 20/7/438 tarihinden - Cuma - günü saat on birde Antalya Nafık dairesinde eksilime kamisyonunca yapılacaktır. 4.— Eksiltme kapalı zarf usulile ve vahidi fiat üzerinden yapılacaktır. 5. — Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin BE3 lira elli kuruş muvakkat te- minat vermeleri bundan başka aşağıdaki wesikaları haiz olup getirmeleri 1â- zımdır. Nafıa Vekâletinden alınmış yapı işlerine aid mütcahhidlik vesikası, Ticaret O-