17 Ekim 1938 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

17 Ekim 1938 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

Birinciteşrin 17 1 birinciteşrin tarihli bilmecemizde kazananlar | Birinciteşri rihli bilmecemizde kazananları aşağıya yazıyoruz. İstan - bulda bulunan talihli küçük okuyucu -| darımızın pazartesi, perşembe öğleden sonra hediyelerini bizzat i tehanemizden almaları lâzımdır. Taşra okuyücularımızın hediyeleri posta ile adreslerine gönderilir. Bir futbol topu orta mektab sınıf 3-A dan 351 r Cengel kitabı Niğde hususl! muhasebe müdürü oğlu Sab- Ti Hasbay. MUHTIRA DEFTERİ (Son Posta hatıralı) Diyarbakır Fatihpaşa mahallesi 44 numa- rada Mevlüd, Ada; 7 orta okulu sınıf 8-D de 197 Mes'ud, Çorum hükümet karşısın tütün bayil Sıddık oğlu Mustafa, İstanbul Hayriye lisesi amıf 1 de Nejad, İstanbul ü - güncü ilk okuldan 618 P. Altındül, İstanbu) 'Topkapı Fazlıpaşa caddesi 5/1 de Metin. YUVARLAK DÜNYA KALEMTRAŞ (Son Posta hatıralı) anbul kız lisesinden 723 Şeküfe, İstan - inden 59 Bedia Beşkut, İstan- ipaşa Bezeller sokak 27 numa- stanbı 1 orta okulun- İstanbul Cağaloğlu Nuru- osmaniye caddesi 58 numarada Mehmed. DİŞ FIRÇASI (Sön Posta hatıralı) Sivas Paşabey mahallesi Eskimahkeme 30- da Sıtkı, İstanbul erkek 1L ad, İstanbul Haydarpaşa l1 - aımıf 5/H da 409 Hüseyin, Konya lisı orta kasım 8-. İstanbul 18 inci ilk okuldan 256 Ralf. DİŞ MACUNU Çatalca Ferhadpaşa mahallesi 15 numa - rada Turgud, İstanbul 44 üncü okuldan 255 Sühaylâ, Ürgüp İnkılâb ilk okulu sınıf 4 de 66 Nihal Güleç, İstanbul Hayriye İlsesi 600 d bul Beşiktaş Sinanpaşa Selâmlhk numarada Nazmiye. | ALOMİNYOM BARDAK (Son Posta hatıralı) İstanbul kız c ndan 129 Neriman. | İzmit Paza € general Sabri evi | . 180 da Mübecoel, İstanbul Davudpaşa tar Hasan sokak & numarada Gün- nbul Boğaziçi ilsesinden 199 Şehim nbul Samatya Ağaçkakan 17 nü- la - Kasımpasa Sırri İşey. KOKULU SABUN İstanbul Eyüb 36 nci ilk okul sınıf 4-C de 139 Bedia, İstanbul 27 wei mekteb 174 Fab- Ti, İstanbul Beyoğlu Tepebaşı Atlama 30 - kak 15 numarada Cemal, İstanbul Küçük - pazar 42 numarada Kadir, İsi Halâskârgazi caddesi Kamer apartı! numarada Seniye. ALBÜM (Son Posta hatıralı) Ankara İnkılâb caddesi Tahtakonak a0 - kak 13 numarada Neriman, İstanbul Sultan- #hmned Değirmen sokak 35 de Doğan Çağda: Muğla piyade yüzbaşı Hilmi kızı Özden Kiçi | Antalya İsmetpaşa ilk mekteb 4 den 46 Gün- | Zör Öncel, İstanbul Sarıyer Piyasa caddesi Misirli yalısında Nimet Aytek. BOYA KALEMİ Malatya lise sınif 4-A da 185 Şeref Önal, İstanbul Üs 20 nel okuldan 160 Ned- ret, Sultanahmed Cankurtaran No, 44 de Mürvet, Çorlu — kolordu. başeczacısı albay | Cabir kızı Dilek, İstanbul Vefa erkek lisesin- den 346 Kadri, Adıyaman hususl muhasebe | tahsil müfettişi Alâeddin kızı Sevim. AYNA (Son Posta hatıralı) İstanbul Beyoğlu 4 üncü okul sınıf 4 de Sabiha Müuhlddin, İstanbul Aksaray Mület caddesi 110 Noda Erdoğan, İstanbul Fatih Hayriye lisesi mmf *6 da Hikmet Firaı, A da 784 numaralı Necati Erol, | , İstanbul Fatih Gelenbevi caddesi 41 numa - rada Şadi, KİTAB Bamsun belediye zabıta memuru Fehmi Aydın oğlu Ahmed Hikmet Aydın, İstanbul Beyoğlu 31 inci okul sımf 3 de 205 Mustafa, İstanbul erkek lisesinde 4-L de 416 Celâ - leddin, İstanbul 6 ncı okuldan 188 Ayhan, Çankırı orta okul sınıf 2-B de Cemal, Çine Ziraat memuru kızı Ayten, Konya İstasyon muhabere memuru Osman oğlu Yaşar, An- kara fişek fabrikası hesab memuru Cemll Büzer oğlu Doğan, Giresun ağırceza mahke- mesi kâtibi Haydar elile Leman, Giresca ko- miser muavini Hikmet kızı Sevim RESİMLİ EL İŞİ MODELI İstanbul Taksim Zambak sokak 25 nüma- rada OGalile, Eskişehir Hoşnudiye Sökmen s0- kak 10 numarada Necdet, İstanbul erkek li- sesinden TM Ali, İstanbul Kadıköy birinci orta okul sıntf 2? de Sacid, Bursa Cumhuri- yet caddesi 206 numarada Ali Saib, İstanbul | Beyoğlu orta okulu sınıf 1-C de 716 Mehmed, Busurluk birinci tik okul sınıf 4 de Cemal, Adana saki istasyon Necatibey okulu katşımı * numarada Nimet, Adapazarı Mecidiye ma- | hallesi Göz sokak 9 numarada Pakise, İs - tanbul Fatih L1 inci okul sınıf 8-A da 20 nu- maralı Ali, Urfa Vatan lik okulu &i - nıf $ de $4 Muzaffer, Konya tümen muhe - sebe mümeyyizi Tevfik oğla Fethi, Tekir - dağ polis memuru Hüzeyin Tufan oğlu Sami. Uzunköprü istasyon hareket memüru Ah- med kardeşi Kemal, Bursa Hisar ik okulu famıf 5 de 136 Salâhaddin, KART Kastamonu İsmallbey mahallesi Şeker sokak 1$ numarada Refet, Karagümrük 27 inel okul zınıf 288 Yekta, İstanbul erkek ll- sesi 630 Orhan, İstanbul Eyüb orta — ckulu 2-D de 4 Nuri, Zile orta okulu sınıf -B de 53 Faruk, Bi Meydancık İncirli cadde 5 numarada Osman Müeyyed, Zile or- ta okulu sinif 29-A da 17 İbrahim, Kaysari kor ambarı müdürü Hulüsi kızı Meliha, Ala- çada bankacı Hakkı oğlu Rıza, Ödemiş be-) lediye caddesi 15 No.da Ramiz, Ergani maden | bakır şirketi stajyerlerinden Niyazi Budak İstanbul &4 Üncü ilk okul sınıf 5-B de Hay- dar, Bursa hükümet civarı Alacamescid ma- hallesi 7 numarada Şükran, İnegâl Gazipaşı okulu sınıf $ de 314 Şadan, Hayrebolu okulu 5 numaralı Erol Yavuz, Zonguldak — Namık | Kemal okulundan 238 Cevdet, Ödemiş orta | okul sınıf 3 de 390 İ. Şimşek, Ankara Cebeci Dirim sokak 10 da Muayzez, Gazlanteb ze- ferberlik müdürü Ziya kızı Zerrin, İzmiz Olti ilk okulu sınıf 5 de Hayrüinnisa, İzmiz Suluhan civarı 26 numarada Fahri, Biga M. Komalpaşa mahallesi 54 numarada Hutiye, Akhisar orta okul son sınıf talebesinden Ce- Hi Gürçay, İstanbul Cağaloğlu Himayeletfa) sokak 1 numarada Ali, Mardin gümrük ta - buru satın alma komisyonu reisi Halil kızı Köbetci eczaneler Bu gece nöbetçi olan eczaneler şunlar - dır: İstanbal cihetindekiler: Aksarayda: (Sârım), Alemdarda: Asım), Beyazıdda: (Asador), da: (Teofilos), Eminönünde ya), Eyübde: (Arit Beşir) , (Bmliyadi), — Şehremininde: — (Nazım), Şehzadebaşında: (İ. Hakkı), Karagüm Kemal), Küçükpazarda: (Yorgi), nde; (Merkez), Beyoğlu cihetindekiler Tünelbaşında: (Matkoviç), Yüksekkal - dırımda: (Vingopulo), Calatada; (Mer- kez), Taksimde: (Kemal - Rebul), Şişli- de: (Pertev), Beşiktaşta: — (Süleyman Roceb) Kadıköy, Beğaziçi, Adalardakiler: Üsküdarda: (Sellmiye), Sarıyerde: (Oz- man), Kadıköyünde: — (Sıhhat, Rifat), Büyükadada: (Halk), Heybelide: (Hulk). (Surı Samatya - (Amines - Fenerde: SOLDAN SAĞA 1 Bir a1 şekerleme, 2 — Mağazaların üzerindeki — mağazanın | adı yazılı levha, | Genişlik - Ben değilim, ben yapma- | dim münasına bir tâbir - Şart lâhi- kasi. Böz - Nefi «Bfendim. kelimesinin söylenişi - Finansel. Bir çiçek - Serbest bırakma. Bir göz rengi - Bonunda bir «R» ol-| saşdı kışın yağan - Otomobil. Dahi - Ceriha - Almak masdarından | | emrihazır, 9— İri at 10 — Arada sırada. YUKARIDAN AŞAĞI: 1 — Gelememek masdarından mazli şü- hudi, müfred üçüncü şahıs. Boşuna, Beygir - Kötü - Son olsaydı kışın yağan. Yol - Nefi lâhikası - Geçen im. Paltom - Eski hâkim, odun - Arabistanlı. gi - Nefi Tâhikası « nota, sonunda bir «Te ham petrol - Çok olmiyan. Yemek arasında yenilen. İstanbul Şehir Opere! aperetlerden biri. lâhikası - Bşya. iki cümlede gunda bir «R> mev -| ei min — MN > £ l İstanbul Belediyesi İlânları ı ——— emam Cinsi Beher kilosunun muhammen Kilosu bedeli Kuru üzüm 12035 — Kuru kayısı Kuru zerdali Kuru Vişne 50 Belediye hastanelerile diğer müc: rce lüzumu olan ve yukarıda mikdarları yazılı bulunan kuru meyva açık eksiltmeye konulmuştur. — Listesile şartnamesi Levazım Müdürlüğünde görülebilir. İstekliler 2490 sayılı kanunda yazılı vesika ve 330 lira 2 kuruşluk ilk teminat makbuz veya mektubile berabet 21/10/938 Perşembe günü saat 14 buçukta Daimi Encümende hulunmalıdırlar. (B) (1381) 600 lo Ki 750 50 kuruş 1800 70 Belediye hastanelerile diğer müesseselere lüzumu olan yukarıda cinsile mik- darları yazılı bulunan peynirler açık eksiltmeye konulmuş ise de belli ihale gü- nünde giren bulunmadığından eksiltme 24/10/988 Pazartesi gününe uzatılmıştır. | Şartnamesi Levazım Müdürlüğünde görülebilir. İstekliler 2490 sayılı kanunda yazılı vesika ve 272 lira 63 kuruşluk ilk teminat makbuz veya mektubile bera- ber yukarıda yazılı günde saat 14 buçukta Daimi Encümende bulunmalıdırlar. (.) (1478) Cinsi Bir kilosunun muhammen bedeli Beyaz peynir Kaşar peyniri » “vvvde Mecidiye için 150 hektar dahilindeki müstakbel plânın zemina tatbikile 1/500, 1/1000 ve 1/2000 mikyaslı plânlarının yapılması açık eksiltmeye konul - muştur, Tahmin bedeli 4500 liradır. Şartnamesi levazım müdürlüğünde görüle- bilir. İstekliler 2490 sayılı kanunda yazılı vesika ve 337 lira 50 kuruşluk ilk te - minat makbuz veya mektubile beraber 24/10/938 Pazartesi günü saat 14 bu - çukta Daimi Encümende bulunmalıdırlar. — (B.) — (7309) voare İlk okullar için lüzumu olan ve hepsine 2604 lira bedel tahmin edilen defter ve matbu evrak açık eksiltmeye konulmuştur. Nümunelerile şartnames; Le - vazım müdürlüğünde görülebilir. İstekliler 2490 sayılı kanunda yazılı vesika ve 195 lira 30 kuruşluk ilk teminat makbuz veya mektubile beraber 19/10/988 Çar- şamba günü saat 14 buçukta Daimi Encümende bulunmalıdırlar. — (İ.) (TI43) İZMİR PAMUK MENSUCATI T. A. Ş . TARAFINDAN Ötedenberi sağlamlığile tanınmış ve halkımızın rağbetini kazanmış olan mamulâtımız KABOT BEZLERİNİN İstihlâk vergisinin tenzili nisbetinde ucuzlattırılmış olan yeni salış fiyatları rilmiştir: 36 Atlı , Değirmenli , Geyikli » Metrelik 731 » » » , » Kafdagının arkası (Baş tarafı 6 ncı sayfada) tapuya bağlayıp, bir idare eline — t etmiş. ondan sonra da İranın en müa - mur ve en medeni bir memleketi haline sokmuş.. Bütün köyler, şehirler baştan ve muntazam bir plân altında yapılmış.. Yollar asfalt, binalar kârgir, köyler mo- dern bir şekilde meydana çıkmış.. Büyük limanlar, oteller, plâj binaları, gazino - lar yapılmış. Her türlü ihtiyaçlar kar. şılanmış. Hazerin ucsuz bucaksız kum- lukları dünyanın en güzet — sahilleridir. Bunlardan istifade etmek için hiç bir fe- dakârlıktan çekinilmemiş... Tahrandan gelen yolcular için ilk mer hale «Çalus» şehridir. Baştan aşağı ye - niden yapılmıştır. Sahile doğru bahçe i- çinde bir çok köşkler kurulmuştur.. Bun- lar yazlık olarak isteyeno kiralanacak « . Şehrin kapısındaki otel tam Avru « paf bir şekildedir. Müteaddid salonları, banyolu en son sistem odaları, gayet şık lokanta kısmı: Görülmeğe değer bir ha dedir.. Burada yer yer tüten fabrika ba. calarına tesadüf edilir. Bizim paramızla bit milyon» liraya mal olan bir liman da yapılmaktadır. Bir hayli uzun yolculuk yaptık... De- niz gözümüzün önünde banyo iştihamızı | kabarttı.. Soyunup kendimizi suya attık.. * 4 5 5 8 B 3 9 Tayyar , g » 615 11 Köpekli 652 1 — Satışımız İzmirde fabrikada teslim ve peşindir. 2 — Yukarıdaki batış fiyatlarımız asgari bir balya içindir. Ambalâj masarifi müşteriye aiddir. 9 — Yukarıdaki satış fiyatlarına /» 2 zam edilmek suretile fabrikada teslim asgari olarak bir top satış yapılır. 4 — İstanbul satış mahalli: Fincancılarda Üaaaaaaaamamaa> Mahmudiye hanında 12 numaradadır. Balıkesir Vilâyeti Nafia Müdürlüğünden: 1 — Kapalı zarf usulile eksiltmeye konulmuş iken Ulus gazetesindeki ilânları: nm kanunen muayyen günler arasında neşredilememesiden dolayı ihalesı yapı- lamıyan Bürhaniye hükümet konağı ikmali inşaatı tekrar kapalı zarf usulile eksiltmeye konulmuştur. 2 — İşin bedeli keşfi (22500) liradır. 3 — Bu işe aid evrak: A — Projeler. B — Fiat bordrosu, mesaha cedveli,keşif hülâsa cedveli, © — Femni ve hususi şartname. D — Naha yapı işleri fenni ve umumi şartnamesi, E — Bayındırlık işleri genel şarinamesi Olup bu evrakı hergün Balıkesir Nafıa Mi ünde görebilirler. 4 — Eksiltme 18-10-938 tarihinde Salı günü saat 14 de Bürhaniye hükümet ko- nda kaymakamlık odasında kurulu Nafıa Komisyonu huzurunda yapılaca- ğından istekliler zarfları bundan bir saat evvel mezkür komisyona vermeler:, 5 — İsteklilerin bu işe aid 1667 lira 50 kuruşluk muvakkat teminatı Bürhani- ye mal sa! ına yatırdıklarına dair makbuz veya bu mikdarda şayanı kabul banka mektubu ile asgari 8300 liralık yapı işini bir defada muvaffakiyetle başar- dığına dair Balıkesir Nafıa Müdürlüğünden tasdikli ehliyet vesikasını ve Tica- ret Odası vesikasını ve 2490 No, lu kanunun hükümleri dairesinde eksiltme ko- misyonuna müracaatları. Vrır]i R. Zobu 6 — Postada vukubulacak gecikmeler kabul edilmez. (7030) N PAI.MogVE Beşizlerin" gÜzı ve zayıftırlar. tenimizi Beşi de yedi aylık doğmuşlar ve sağdırlar. Fakat Bu kadar nazik ve ince nasıl itina etmeli? Hangi sabunla yıkamalı? Mütehassıslar diyor ki : Saf zeytin yağı ve yalmız Palmolive sabunu kullanmalı. Çünki, Palmolive'in terkibinde zeylin yağı vardır. Hiçbir hayvan yağı ve sun'i boya yoktur. Bunun için- dir ki Palmolive'in yağlı köpüğü yumuşatıcı ve mini minilerin cildi için gayet faydalıdır. Sizin ve çocuk- larınızın güzelliği için Palmolive'i kullanınız.