24 Ekim 1938 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

24 Ekim 1938 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

SON POST Lâlelide bir kumarbaz 21 yaşında bir genci bıçaklayarak öldürdü Cinayet 4,5 lira bir alacak yüzünden vukua geldi. Maktul göğsüne bıçağı yeryemez düşüp ânide öldü Evvelki gün Koskada bir cinayet okduğunu, 21 yaşında bir gencin kalbinin üzerine bir bıçak saplanmak suretile öl- dürüldüğünü dünkü nüshamızda yazmış- tık. Bugün de hâdise etrafında topladı « ğımız mütemmim malümatı veriyoruz. Cerrahpaşada Haseki Kadın sokağın- da 25 numaralı evde oturan komiser mü- tekaidi Şerifin oğlu olan maktul Hüdai ile Aksarayda ciğercilik ettiği anlaşı - lan ve henüz yakalanamıyan katil Sami arasında çok samimi bir dostluk vardır, Bunlardan ciğerci Sami müdhiş bir ku - marbazdır. Hâdiseden bir müddet evvel Sami, Hü dai ile beraber gittikleri bir yerde gene kumara tutulmuş ve o gün on parası kal- madığı gibi sırtından çıkardığı elbisele - rini de orada bulunanlara altı liraya sat- | mış, onu da tamamen oyunda kaybet « miştir. Ömründe hiç kumar oynamamış olan | Hüdal arkadaşının, evine çırılçıplak git- | mek mecburiyetinde olduğunu dayanamamış ve ona bir daha böyle şey- ler yapmaması hakkında lâzım gelen na- sihatleri verdikten sonra elbiselerin be- deli olan altı lirayı vererek onları geri almış ve Samiye de sonra parası oldu - ğunda altı lirayı iade etmesini söylemiş- | tir. Arkadaşının bu hareketinden son de | rece memnun olan Sami elbiselerini giy- miş ve her ikisi de evlerme gitmişlerdir. Birkaç gün sonra başka bir hesabdan Sa- minin Hüdaiye bir buçuk lirası ve dört buçuk lira borcu kalmıştır. Birkaç gün evvel askerlik şubesi ta- rafından askere çağırılan Hüdai hazır - lanmağa başlamış ve alacakları meya - nında Samideki 4,5 lirasını almak iste - miş ve bunu birkaç defa istediği halde Sami parayı vermeğe yanaşmamıştır. Vak'a sabahı evden çıkan Hüdai arkadaşına tesadüf etmiş ve bu adam o - na: — Koş, Samiye git, dün akşam bir yer- de kumar oynadı ve tamam seksen lira Kazandı. Alacağını almanın zamanıdır, demiştir. Bunun üzerine Hüdai Samiyi aramağa başlamış ve nihayet — Lâlelide Ordu caddesinde dolaşırken Samiye te - sadüf ederek parasını iştemiştir. Fakat İsmail Müştak - **'R T4 !' 7 İsmail Müştak'ın cenazesi ebedi Pariste vefat eden Siird Meb'usu ve muharrir İsmail Müştak Mayakon'un ce- nazesi dün merasimle Zincirlikuyudaki asri mezarlığa defnediliniştir. Merhumun evvelki gün Paristen ge - tirilen tahnit olunmuş cesedi dün sabah Kızıltopraktaki evinden kaldırılarak Ka dıköyüne ve oradan vapurla Beşiktaşa geçirilmiş, namazı Teşvikiye camiinde kılınmıştır. Cenaze töreninde Başvekil Celâl Ba- yar namına Hususi Kalem — Direktörü lar, Vali Muhiddin Üstündağ, Emniyet Direktörü ve merhumun bir çok dostla- rı, asker ve poliş müfrezeleri hazır bu - lunmuştur. #öİyuM ) geçmiş | Maktul Hüdai parayı bir türlü vermek İstemiyen Sami onu gene atlatmağa çalışmışsa da bu se- fer kolay kolay başından savamıyacağı- nı anlayınca Hüdaiye: — Seninle berber Cemalin dükkânına gidelim. Oraya şimdi bir arkadaşım ge- lecek, ondaki alacağımı alıp sana vere - yim, demiş ve beraberce ayni caddede Tayyare apartımanlarının — karşısındaki berber Cemalin dükkânına girmişlerdir. | Her ikisi de yanyana bir sandalyaya o - turmuşlardır. Hayli zaman beklediği hal de gelen giden olmadığını gören Hüdal onu tekrar sıkıştırmağa başlamıştır. Ber- ber Cemalin iki arkadaşa arkasını dönüp bir şişeden diğer şişeye kolonya boşalt - mağa başladığı bir sırada Sami birden - bire bıçağını çekerek Hüdainin tam kal- binin üstüne saplamıştır. Can acısile a -| yağa kalkan Hüdai ancak iki adım ata - bilmiş ve dükkânın kapısı önüne düşe -| rek derhal ölmüştür. Vak'a — mahallinde berberden başka kimse bulunmamasın - | :dın istifade eden katil tabanları kaldırıp | kaçmış ve artadan kaybolmuştur. Zabıta Ivı müddeiumumllik ehemmiyetle tahki- kata devam etmektedir. dün defnedildi | ebedi istirahatgâhına götürülürken Merhumun mezarı üzerine Millet Meclisi Reişliği, Bayar, Cumhuriyet Halk Bartisi, Türk Dili Kurumu, İstanbul Belediyesi, Gala- tasaray klübü ve diğer resmi ve hususi teşekküllerle dostları tarafından yirmi- den fazla çelenk konmuştur, İki kadın bir olup .M“*'— Apartıman kapılarının tokmaklarına musallat olan iki yumurcak Bronz loîııaîdan çalıp leblebicilere satan küçük hırsızlar yakalandılar Emniyet Müdürlüğünün ikinci şube - si son zamanlarda Pangaltı ve civarında #apartıman kapılarındaki bronz tokmak - lara musallat olan biri 11, diğeri 12 ya - şında iki hırsızı yakalamıştır. Bunlar hayli zamandanberi o civarda- ki bir çok apartımanların — ve ezcümle Pangaltı Kodaman caddesinde 186 - nu - maralı Hayat apartımanının, Matbaacı Osman sokağında 38 numaralı apartı - manın, Türkbey sokağında Tatar apar - tımanının ve Poyraz sokağındaki 2 nu -- maralı Nuripaşa apartımanlarının tok « maklarını sökmüşlerdir. Apartıman sahiblerinin mürac arı üzerine zabıta derhal faaliyete geçmiş ve neticede suçluların Feriköyde Savaş s0- kağında 72 numaralı evde oturan Joze - fin oğlu 11 yaşında Pilatun ile Kurtu - luşta 171 numaralı evde mukim geno Jo- zetin oğlu 12 yaşında & 1 muel oldukl anlaşılmıştır. Zabıta tarafından karako- | la getirilen hırsız çocuklar suçlarını iti- raf etmişlerdir ve söktükleri takmakları seyyar leblebicilere sattıklarını söylemiş- lerdir. Tokmakların çocuklardan, hangi leblebici tarafından satın alındığı hak - kında zabıta tahkikata devam etmekte - dir. an;ıed;n taksitle bina Ve arazi satın Alanların barçları Hazineden bedelini taksitle ödemek üzere bina ve arazi satın almış olanla- rın bakiye borelarını ödemeleri için ye- ni bir kanunla 15 seneye çıkarılan tak - sit borçlarını bazı kimselerin ödememek- te 1srar ettikleri gi—'mlmüştür. Hükümet |tarafından son kanunla borçlarını öde - mek için borc sahiblerine gösterilen ko- laylıklara rağmen para vermiyenler hak- kında tahsili emval kantmu — dairesinde muamele yapılmağa başlanmıştır. Bu gi- bilerin vaktile bedelini taksitle ödemek Üzere satın aldıkları mallar, tekrar mü- zayedeye çıkarılacaktır. Muğla meb'usu Nuri Tuna vefat etti Muğla Meh'usu Nuri Tuna evvelki gün vefat etmiştir. Cenazesi bugün Eren köyünde Kozyatağındaki köşkünden kal- dırılarak namazı Sahrayicedid camiinde kılınacak ve Sahrayicedid alile kabrista- nına gömülecektir. Merhum Büyük Millet Meclisinin en eski ve kıymetli âzalarından — biri idi. Meb'us seçilmeden evvel Manisa ağır ce za mahkemesi reisliğinde bulunmuştur. Merhuma rahmet diler, allesine taziyet- lerimizi beyan ederiz. Poliste : Bir adamın birdenbire ağzından burnundan kan geldi 'Tünelde Karanfil sokağında 3 numa- ralı evde oturan 55 yaşında Mehmed dün Meşrutiyet caddesinden giderken bir - denbire yere oturmuş ve ağzından bur - nundan kan gelmeğe başlamıştır. Hasta Büyük zabıta tarafından çağırılan sıhh? imdad Başvekil Celâl otomobili ile Beyoğlu hastanesine kal « dırılarak tedavi altına alınmışlır. İki otomobil kazası Şoför Alinin idaresindeki 1961 numa- ralı otamobil Okcumusa caddesinden ge- çerken Vetika isminde bir kadına çar - parak bacağından yaralamış, şoför ya - kalanmıştır. * Şoför Cewdet tarafından idare e - Maltepede oturan Necdet dün başın-| dilen 3205 numaralı otomobil Sirkecide dan kanlar aktığı halde zabıtaya müra- Hüdavendigâr caddesinden Baki Sedes, şehrimizde bulunan saylav -| caatla Abanoz sokağında üç numaralı evde hizmetçi Nazmiye ile sermaye Hay- riye tarafından iskarpinle başından ya - ralandığını iddia etmiş, suçlular. yakala- narak tahkikata başlanmıştır. SYAT üŞ di i * geçerken Mehmed Ziyaeddin isminde bir şahsa çarparak başından yaralanmasına sebe - biyet vermiştir. Yaralı tedavi altma a - hınmış, şoför yakalanarak tahkikata buş- Tanmıştır. | Zahire borsasında bir Zahire borsasında bir haftalık muame- lâtta hububat üzerine yapılan işlerde mühim bir değişiklik olmamıştır. Müs- tesna olarak az mikdarda gelen arpala- rın yemlik cinsalerine talebler artmıştır. Yeni yapılan ticaret anlaşmalarile İ- talya, Almanya ve Yunanistana buğday vesair yer mahsulâtını külliyetli mikdar- da göndermek imkfinları çoğalacağı ü- mid edilmektedir. Sön zamanlarda yapak ve tiftik satış- ları da hayli canlanmıştır. Muhtelif ec- nebi firmalar yapak ve tiftik mübayaa etmişlerdir. BUĞDAY: Satış ve fiatlarda bundan evvelki haftalara kıyasen bir değişiklik olmamıştır. Geçen hafta içinde şehri- mize muhtelif limanlar ve Haydarpaşa tarikile Anadoludan 3500 taon kadar buğ- day gelmiştir. İhracat olmadığından satışlar durgun gitmektedir. Son günlerde iyi cins beyaz buğdaylara karşı talebler fazlalaşmıştır. Ekstra Polatlı malları 6.05-6.10, 9-10 çavdarlı Konya Akşehir malları 5, ekstra Anadolu sertleri 5.05-5.10, Trakya sert- leri 4.35-5 kuruştan satılmıştır. ARPA: Mevsim münasebetile istihlâ- kin artmasından ve müvaridatın da bu- günlerde kesilmesinden arpalara karşı iş- tek artmıştır. Geçen hafta sonunda piya- sa istekli olarak kapanmıştır. Anadolu mealları Haydarpaşa teslimi 4.05, Marma- ra ve Trakya malları çuvallı 416 para- dan satılmıştır. ÇAVDAR: Geçen haft içinde şehri- mize 25 ton kadar çavdar gelmiştir. İs- tihlâk ve ihtiyaçtan noksan olan bu ta- kama nazaran fiatlarda bir yükseklik görülmemiştir. — İhracat olmadığından yerli istihlâk için Anadolu malları dök- me olarak 4.02 paradan muamele gör- müştür. Kuşyemi satışlarında henüz büyük bir fark yoksa da fiatlarda on beş gün evvelisi ne göre hafif bir yükseklik görülmüştür. 96 2 analiz Tekirdağı teslimi 5.20 kuruşa kadar işler olmuştur. TİFTİK: Geçen hafta içinde ihracat ta- cirlerinin faaliyette bulundukları görül- müştür. Muhtelif ihracat firmaları tal Umumi keşif bedeli 850,000 lira olan bu liralık kısmıdır. 4 — Eksiltmeye girebilmek için istekli Bu vesika eksiltmenin yapılacağı günü | isteklilerin Nafia Vekâletine müracaatları ve istidalarına en az bir kalemde 400,000 lira kıymetinde bu işe benzer bir iş yaptığına dalr işi yaplıran daireler- den alınmış vesika iliştirilmes! muktezidi bulunmıyanlar eksiltmeye giremiyecek saat 14 de kadar eksiltme komisyonu Tej ceklerdir. Postada olacak gecikmeler kabul edil Yapı İşleri İlânı Nafıa Vekâletinden: 1 — Eksiltmeye konulan iş: Ankara Hukuk fakültesi ikinci kısım inşaatıdır. 2 — Eksiltme 3/11/938 Perşembe günü saat 15 de Nafia Vekâleti yapı işleri eksiltme komisyonu odasında kapalı zarf usulile yapılacaktır. 3 — Eksiltme şartnamesi ve buna müteferri evrak 39 lira 20 kuruş bedel mu«- kabilinde yapı işleri umum müdürlüğünden almabilir. vermeleri ve Nafia Vekâletinden alınmış ehliyet vesikası göstermeleri lâzımdır. 5 — İstekliler teklif mektublarını ihale günü olan 3/11/938 Perşembe günü haftalık vaziyetinhülâsası Harice külliyetli mikdarda buğday ihrac ediliyor, yapak ve tiftik satışları hayli arttı rafından 800 balya kadar tiftik mübayaa edilmiştir. Fiatlarda tebeddül görülme« miştir. Geçen hafta oğlaklar 128, Eskişehir, Yozgad ayarı mallar 115, Ankara malları 114 kuruştan satılmıştır. İ YAPAK: Trakya ve bu ayar ince mal | Tara talebler fazlalaştığından bu kalite | malların fiatları bir mikdar yükselmiştir. Geçen hafta içinde 2000 balyadan fazla yapak satılmıştır. Tamamen ihracat ta« cirleri tarafından mübayan edilen bu yas | paklardan maada yerli fabrikalar da bist| hayli mübayaatta bulunmuşlardır | 'Trakya yapakları 62 kuruştan 65 Bus ruşa kadar satılmıştır. Diğer Anadolu mallarından Karahisar, Eskişehir ayari mallar 50-52, Ankara, Polatlı — cinslerf 47-48 kuruştan satılmıştır. ! Keçi kıllarının kırkım mallarma talelie ler vardır. İhracat tacirleri tara geçen hafta içinde 50-51 kuüruştan atta bulunmuşlardır. Debağ zerine 22-24 kuruş aralarındı z ler olmuştur. | DERİLER: .Keçi derilerine hariç meme leketlerdn istekler devam etmektedirı Hafta içinde yerli fabrikaların da mübas yaatta bulundukları görülmüştür. Çiftf 165-180 kuruş aralarında iş olmuştür. Oğlak derilerine de ötedenberi olan is tek eksilmemiştir. Bu derilerin ağır ©* |lanları ihracatçılar tarafından satın alıne İmaktadır. Çifti 110-125 kuruş aralarınme dadır. Kuzu derilerinin de ağıc olanlarına 1s tek vardır. Gerek yerli ve gerek ihracat« Çı tacirler tarafından çifti, —sikletlerine Bgöre 120-150 kuruştan mübayaa ı'(hlmlr| tir. ( Koyun ve sığır derilerinin durumu iyf) addedilmektedir. Koyun derileri kurü ve salamura halinde satılmaktadır. Maa| mafih fiatlar biraz düşük görülmektedir | Hava kurusunun kilosu 50-55, luılumılli | kilosu 40-45 kuruştan satılmıştır. Ecnebi malı sığır derilerinin pıyasndlı |fazla bulunmaması yüzünden yerli derie| lere kargı rağbet artmıştıf. İstanbul va Anadolu tacirleri tarafından kuru sığırıfi kilosu 65-75, salamura derilerin kilosü 442-16 kuruştan mübayaa edilmiştir. işin vahidi fiat esası üzerinden 784,000 ilerin 35,110 Hralık muvakkat teminat den en az sekiz gün evvel bir istida ile ir. Bu müddet zarfında vesika talebinde lerdir. isliğine makbuz müukabilinde teslim ede- lmez, — «7484> Bu Çarşamba Akşamı SÜMER Sinemasında: Emsalsiz Yıldız Deanna Durbin en son ve en güzel Filmi NE ŞEKER ŞEY! Fransızca sözlü Şaheserini gö- rünce, (3 Modern Kiız) ve (100 Erkeğe bir kız) filmleri unutturacaktır.