26 Ekim 1938 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

26 Ekim 1938 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

— Mekte, " edince, — nun çocuklarına Tercüme eden:! Mebrure Sami BOÖN POST. Kralıçe imparator Fransuvanın kızıdır! Ondan sonra Neufchâtet — prensi Berthier, bu üç tasavvurun da kendine göre faydaları olduğunu ileri sürerek, ancak imparatorun vereceği karar ve hükme göre hareket etmenin doğru o- lacağını anlattı. Bu suretle meclis âzası, fikirlerinde tamamen ayrılmış bir halde kalıyor - lardı. İleri sürülen nazariyeler, birbiri- ni cerh ve iptal eder vaziyette idi. Bu yüzden de, Fuşenin söyliyecek - leri, büsbütün artan bir sabırsızlıkla bekleniyordu. Jakoben fırkasının bu eski adamın - dan, herkes Avusturya projesine karşı Kat'i bir hü umuyordu. Napolyon ise, daha iyisini: Marinin ismini bekli- yordu. Nihayet koca salanun içinde zaptiye ni n, kuru, keskin sesi duyulmağa başlandı: — İmparatorun talâk işi hallolunup da, şu anda bahsimizin mevzuunu teşkil eden meseleyi düşünmek imkânını bulduğum ilk dakikalardanberi, majes- temizin, kral hanedanından birine Mensub olmiıyacak şekilde bir izdivae| - yapıp - yapı tedkik — ettim. af ederim aşlangıçta böyle bir u' buluyordum. Fa- at Avrupa vaziyetini ve imparatorlu- ğun menfaatini iyice tahlil ve tedkik yanılmış olduğumu — anladım. msenin de, kalkıp böy rtaya atmamı: “Aranızdan le bir izdivac şeklini a evlenmesi, hak ıten müm - sanlar le bir şey, aslâ doğ- ı kün değildir ve yacaktı velâ birbirlerinin yü- züne, sonra da Napolyona baktılar. O da dona kalmıştı. Ne haltediyordu bu mel'un? Mariyi teklif edecek olan, © iken şimdi kalkmış da bir prenses mi istivordu? Bu döneklik de nerden ıikmıştı? Daha iki gün evvel Fuşeye: şşiır:z nasıl gidiyor? diye sorduğunda, o da: « — Majestelerinin istedi; gmden’ daha âlâ gıd c—'ı deme'nıı mi idi? hır dolab çevın Hiyanete mi! mlk—mu;tı bu he - rif? Ya sebebi? ine neye mal olacağını bile bile, böyle bir oyun düz- Fuşe ne gibi bir menfaat göre- bilirdi Napolyon, b randa bütün bunları düşünürken, o da, öte tarafta, sözüne devam ediyordu: — - Bunun sebebi, etrafımızda, bel- * tamamen yanıbaşımızda tahta lâyik olacak derecede zarif, ki ve ruhan de tertemiz bir ka- kalmasına âmil uhn düşünce dev- letin esaslı bir menfaatini korumak Hayesidir; şu halde oldukça tecrübe görmüş bir beni bulunmak sıfatile, İmparatorumuza, | göslereceğim: Ortada; kurduğumuz yeni cemiyetle, eskiyi birbirine kuvvetle bağlamış ol- manın timsali kanını asti, şnr' ” bir zevceye ve bu s aklardan almış le de, Napolyo- in tâ karanlık gerilerine kadar uzanıp gidecek bir sü- Tâlenin şeceresini vermek ihtiyacı var- E dir. © İmparatorun solgun yüzü, öfkeden kipkırmızı gürültüyle yele? hu aldı rl fistüne, dilini — çıkardı, Sonra da elini enfiye kutusu- ki, enfiyele- Hene de karşısında ş rante, derin bir sessizlik içinde hâlâ devam ediyordu: — Esasen imparâtorumuz, gözlerini, hükümdarlık mevkiinde bulunan haş- metlü allelerden aşağılara indirmeği, bütün Fransızlarca, en kıymetli bir mi- ras olarak addedilen zafer ve şanına yakıştıramıyacaktır. Bu aileler arasın- da yapılacak seçime gelince de, ben Avusturya ile sıhriyet peyda etmekte daha fazla fayda bulmaktayım. Onun sindirir, ortadan yok ederdi... Halbuki şimdi?... Bunu müteakiben, meclis Azası ara- sından söz alanlar, kendiliklerinden Arşidüşesi tuttuklarından mıdır, yoksa görünüşteki heyecanına rağmen impa- ratorun bile hiç bir târizine uğramıyan bu küvvetli sözler karşısında Fuşenin noktai nazarına kapıldıklarından mıdır nedir, Segür Clarke, Gaudin, Râögnier hattâ zabtiye nazırının en baş düşman- larmdan Savory bile şöyle böyle söy- çindir ki, bu tarafı iltizam ettiğimi a- lenen söylüyorum. Napolyon, dudaklarını ısırdı. Biran için gözlerinin önünde, o gece Fuşenin hizmet ve yardım teklif ettiği arabada- ki hali canlandı. Hilekâr ruhlu, alçak herifin icad et- tiği o kurnazca fikre kanmakla, sözleri- ni dinlemekle ne budalalık, ne çılgınlık yapmıştı! Kalb işlerini, insan tutup da hiç madunlarına anlatır mı idi? Sade kendi kafasınca işini görmeli, hiç kim- seyi hatı r!amadan, âilesine de, Fransa- ya da ferman verir gibi arzu ve irade- sini bildirmeli değil miydi? O vakit karşı koymağa yeltenenler bile olsaydı, tek bir kelimesile hepsini lenmelerine rağmen, hep birden Avus- turya prensesinden yana çıktılar. * Sade Düro kalmıştı. O, Fuşeyi, istih- fafla, tepeden aşağı, süzdü ve şöyle dedi: —Zabtiye nazırımız, sadece siyasif sebeb ve menfaatleri ileri sürerek ha- nedana mensub birini almak şekli ha- ricinde yapılacak izdivacların aleyhin- de olduklarını söylediler. Bu meselede mevzuubahs olan, yal- nız siyasi menfaatler midir? İmparato- rumuzun gözleri, sade bu dar çemberin içinde mi kalıyor? Onun haşmeti, o - nun ululuğu o derece kuvvetle teme - lini kurmuştur ki, başka desteklere as- lâ ihtiyacı yoktur. (Arkası var) DENİZBANK Paso alacak talebenin nazarı dikkatine : gününden — Htibaren başmemurluğuna Paso almak istiyen talebenin 26/10/938 çarşamba Köprüde Kadıköy iskelesinin üst katındaki iskeleler müracaat etmeleri ilân olunur. !Bevlel Demiryolları va imaniarı iş/etması Umum idares: ılın!arıl Haydarpaşa garında yapılacak elektrik tesisatı 6/12/1938 Salı günü saat 15 de kapalı zarfla eksiltmeye konulmuştur. Eksillme Umum Müdürlük binasında malzeme dairesinde toplanan Merkez 9 uncu arttırma ve eksiltme komisyonunca yapılacaktır. Tesisatın tahmini keşif bedeli 27,752 Eradır. Bu işe girmek istiyenler 2081,40 Jiralık muvakkat teminat ile kanunun tayin ettiği vesikaları ve bu gibi tesisat işlerini başaracak fenni ehliyet ve kuüreti ol- duğunu natık Nafia Vekâletinden alınmış bir vesika ve tekliflerini ayni gün saat 14 de kadar Komisyon Reisliğine vermeleri lâzımdır. Eksiltmeye girmek istiyen ve böyle bir vesikası olmıyan taliblerin — eksiltme gününden en az sekiz gün evvel istida ile Nafia Vekâletine müracaat ederek vesika istemeleri lâzımdır. Aksi takdirde bunlar eksiltmeye iştirak edemezler, Şartnameler 139 kuruşa Ankara ve Haydarpaşa veznelerinde satılmaktadır. Nafia müteahhitlik vesikaları muteber değildir. — (7756) Cumhuriyet bayramı dolayısile Arikara - Haydarpaşa arasında işliyen trenler-. de izdihama mâni olmak ve yolcuların rahatça seyahatleri temin edilmek üze- yve Haydarpaşa ile Eskişehir arasında işliyen 2006 No, lu yolcu katarı 27/10/938 tarihinden 2/11/938 tarihine kadar Ankaraya devam ettirileceği gibi Ankaradan Haydarpaşaya 2005 No, lu bir yolcu treni işletilecektir. 2006 No. lu katarın Hay « darpaşadan hareketi saat 15,30, Eskişehirden hareketi 3,55, Ankaraya varışı 10,05 dir. 2005 katarın Ankaradan hareketi snat 17,45, Eskişehirden hareketi — 23,48 olup Haydarpaşaya varışı 8,21 dir. «<71905> v Muhammen bedeli 7790,76 lira olan Afyon garı mefruşatı 10/11/1938 Perşembe günü saat 15 te kapalı zarf usulü ile Ankarada İdare binasında satm alınacaktır. Bu işe girmek istiyenlerin 584,31 liralık muvakkat teminat ile kanunun tayin ettiği vesikaları ve bu gibi işleri yaptığına dair nafia ehliyet vesikası ve teklifle- rini ayni gün saat 14 de kadar komisyon Reisliğine vermeleri lâzımdır. Şartnameler parasız olarak Ankarada Malzeme dairesinden, Haydarpaşasla Te- sellüm ve sevk şefliğinden dağıtılacaktır. (7838) İstanbul Jandarına Satınalma Komisyonundan : Mikdarı Tahmin bedeli Aded Cinsi Lita Ku. 1250 Ambalaj sandığı 1750 00 1 — Cinsi, mikdarı tahmin ve ilk teminat bedelleri yukarıda yazılı üç boyda (1250) aded ambalaj sandığı 11/2. Teşrtin/938 Cuma günü saat 13 de Ge- döikpaşadaki Jandarma satın alma kamisyonunca açık ekstilme ile alinacaktır 2 — Şartname eb'ad ve evsaf pusulaları hengün adı geçen komisyonda ve nü- müne İstanbul Jandarma eşya ve levazım ambarında görülebilir. 3 — 2490 sayılı kanundaki şeraiti haiz olanların belli gün ve saatte ilk teminat mektub veya makbuzlarile Gedikpaşadaki komisyonumuzda bulunmaları, İlk teminatı Lira Ku satın - cEn | Yapı işleri ilânı. Nafıa Vekâletinden: 1 — Eksiltmeye konulan iş: Ankara Hukuk Fakültesi ikinci kısım inşaatıdır. Umyumt keşif bedeli 850,000 lira olan işin vahidi flat esası üzerinden 784,000 li- ralık kaşmadır. 2 — Eksiltme 3/11/988 Perşembe günü saat 13 de Nafa Vekâleti Yapı İşleri Eksiltme Kamisyonu odasında kapalı zarf usulile yapılacaktır. 3 — Eksiltme şartnamesi ve buna mü teferri evrak 39 lira 20 kuruş bedel mu- kabilinde Yapı İşleri Umum Müdürlüğünden alınabilir. 4 — Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin 35,110 Hralık muvakkat teminat vermeleri ve Nafıa Vekâletinden alınmış ehliyet vesikası göstermeleri lâzımdır. Bu vesika eksiltmenin yapılacağı günden en az sekiz gün evvel bir istida ile is- teklilerin Nafıa Vekâletine müracaatları ve istidalarına en az bir kalemde 400,000 lira kıymetinde bu işe benzer bir iş yaptığına dair işi yaptıran idareler. den alınmış vesika iliştirilmesi muktazi dir. Bu müddet zarfında vesika talebinde bulunmıyanlar eksiltmeye giremiye- ceklerdir. 5 — İstekliler teklif mektublarını ihale günü olan 3/11/1938 Perşembe günü saat 14 de kadar Eksiltme Komisyonu Reisliğine makbuz mukabilinde teslim edeceklerdir. Postada olacak gecikmeler kabul edilmez. NOT: Gazetemizin 19/10/1938 tarihli nüshasında intişar eden bu eksiltme ilânındaki umumi keşif bedeli bu ilâna göre tashih edilir. <«4518> — <7828> Çünkü ASPİRİN senelerdenberi her türlü soğukalgınlıklarına ve ağ- rılara karşı tesiri şaşmaz bir ilâç olduğunu isbat etmiştir. AS Pı R ı N in tesirinden emin olmak için . lütfen © markasına dikkat ediniz. İnhisarlar U. Müdürlüğünden I — Şartnameleri mucibince satın alınacak 50 kiloluk <150,000>» adet ve 100 kiloluk «180,000> adet tuz çuvalı ayrı ayrı kapalı zarf usulile eksiltmeye kon « muştur. H — Muhammen bedelleri: 50 kilolukların beheri 23 kuruş hesabile <34,500» Tira ve muvakkat teminatı <2587,50> lira: 100 kilolukların beheri 41 kuruş hesa - bile <73,800» lira ve muvakkat teminatı <4940» liradır. İzmirde teslim edildiği takdirde beherine 50 kiloluklar için 25 santim ve 100 kiloluklar için de 50 santim zammedilir. HI — Eksiltme 7/X1/938 tarihine rastlıyan Pazartesi günü 50 lik çuvallar saat 15 de, 100 lük çuvallar saat 15,30 da Kabataşta Levazım ve Mübayaat Şubesin- deki Alım Komisyonunda yapılacaktır. IV — Şartnameler 50 likler 1,73 lira ve 100 lükler 3,70 lira bedel mukabilin- de İnhisarlar Umum Müdürlüğü Levazım ve Mübayaat şubesile, Ankara ve İz- mir Başmüdürlüklerinden alınabilir. V — Mühürlü teklif mektubunu, kanunf vesanik ile 96 7,5 güvenme parası mak- buzu veya banka teminat mektubunu ihtiva edecek olan kapalı zarfların ihale günü eksiltme saatlerinden yarımşar saat evveline kadar yukarıda adı geçen Alım Komisyonu Başkanlığına makbuz mukabilinde verilmesi lâzımdır. «TT3l» NADiİDE REÇCÇELLERİ İ Htar sofralarının bıçlı:ı ziynetidir. Titiz bir itina ile hazırlanan ıeçdleıden bir kere tadanlar, ağızlarına başka ÂAli Muhıddın Hacı Bekır Bahçekapı, Beyoğlu, Karaköy, Kadıköy, Sömikok Alınacak Yüksek Ziraat Enstitüsü Rektörlüğünden: 1 — Kurumumuzun teshini için 800 11â 1000 ton sömikok kömürü kapalı zarf usulile eksiltmeye konulmuştur. 2 — Muhammen bedel (26000) muvakkat teminat (1950) liradır. 3 — İhalesi Ankarada Yüksek Ziraat Enstitüsü Rektörlük binasında müteşek- kil kamisyon tarafından 10/11/938 Perşembe günü saat 10 da yapılacaktır. 4 — Teklif mektublarımnan ihale saatinden bir saat evveline kadar kamisyon reisliğine vermeleri. 5 — Daha fazla izahat ve parasız şartname almak istiyenlerin Enstitü daire mü. Kürlüğüne müracaatları. — (7899) v