18 Kasım 1938 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

18 Kasım 1938 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

SON POSTA Büyük Atanın annelerinin İzmirdeki ( inebolululrın posta Makberesi bu hafta yapılmağa başlanıyor Makberenin ortasında bir heykel ve kitabe, etrafında Mmevsim çiçeklerile bezenmiş geniş bir park bulunacka İzmir (Husust) — Büyük Şefin üfulile Mateme — bürünen Aehirde — bir hafta» danberi — derin bir Bessizlik vardır. wvehaneler ve ga Zinolarla — eğlence merı müşterisiz - n akşamları er- kenden kapanmak - fa, halk ailece ev » ne — kapanarak büyük matem meve Tüü etrafında ko- Rüşmakta, birbiri « ::r!mıu etmekte « Halen, ilk acı ha- Ber günü hastala « Ban mekteb tale - » genç çocuklar Mekteblerine devam edememektedir. Tariht bir resim: Atatürk 26 ikincikânun 1923 de İzmirde annesinin mezarı başında caktır. Arsası istimlâk — olunmuştur. lablkuyuda Emine adında ihtiyar| Burası gençliğin daimi bir ziyaretgâhı kadın acı haberi müteakib fazlaca Mhatsızlanarak hayata gözlerini yum- Müştur, Vilâyet ve belediye teşriki mesal e- derek dünyanın en eşsiz insanımı dün - Yaya getiren büyük Türk anası Bn. Zü- Ydenin Soğukkuyudaki mezarını bir ©N önce büyük bir makbere haline ge- #tneğe karar vermişlerdir. Makbere - hin hazırlanan plânma göre bu hafta 'de münakasası yapılacak ve inşaa- başlanacaktır. Makberenin ortasında — bir heykel olacaktır. Halkevinin hoparlörle neşriyatı Büyük acımızı vatandaşlarile pay - laşmak isteyen İzmir Halkevi, — pazar gününe kadar hoparlörlerle — neşriyat yapmağı kararlaştırmıştır. — Neşriyat, Halkevi salonundan — yapılacaklır ve her gün saat 15,30 da başlıyacaktır. Söz liyecek münevverler, Hal - e müracaatla isimlerini yazdıra- Evvelki gün şu zevat din - Muallim Hakkı Baha Pars, doktor Fikret Soydam, muharrir Orhan Rah- VE kitabe, etrafında mevsim çiçekle -|mi Gökçe, Avni Olkıvanç, Muzaffer O- © bezenmiş geniş bir park bulunâ -'ras. Manisada bir köylü Arkadaşını Sopa ile öldürdü Manisa (Husust) — Merkeze bağlı li Geveze Hasan e Hasan oğlu | vuşoğlu köyünde feci bir kaza olmuş - ::ın'"hndı bir arsa meselesi yüzün - kavga çıkmış Hasan Alinin başma İle vurmak suretile kendisini a -| tesi ile oynarken çifte birdenbire ateş Bope brcn Yaralamıştır. Yaralı derhal mem- Uhnı—“ hastanesine kaldırılmış ve orada urüi*ür. Katil yakalanarak mıknıl © Adliyeye teslim edilmiştir. Bir çocuk çifte ile Kazaen bir adam Öldürdü Manisa (Husust) — Şehrimizin Ça- tur. Çiftiikten Ahmed isminde birinin oğlu 15 yaşlarında Halil babasının çif- almış, çıkan kurşun o sırada orada bü- Junan Hasan dayının başına isahet ede- rek adamcağızı cansız yere — ser - miştir, Manisada spor hareketleri Yamışı — Vilâyetimiz bir Ü ya- —H——ı—qm":ınubâı- bu spor gününün intiza - için çizilmiş bir program Ralişlir. başkanıvı belediye başkanı, — halkevi Mişlerdir Y“hmmıı zevat davet edil - * Temek çok samimi bir hava idaresinden bir dilekleri vardır İnebolulu okuyucularımızdan ab dığımız bir mektub, postaların va - ziyeti hakkında bazı dilekleri ihti « va ediyor, Bu mektuba göre İnebo - lu, arkası geniş bir — mıntakanın mahreç iskelesi olmak noktasından zengin bir posta çantasına malik bu- lunuyor. Vapurlar İneboluya gelin- ce, mektub ve gazete paketleri de diğer emanet eşyası ve nakidlerle beraber vapurdan çıkarılmakta, bu 1se iki, Üç saatlik bir zamanın geç- mesini mucib olmaktadır. Halbuki mektub ve gazete mümkün sür'at - le tevzi edilmek lâzım gelen nesne- ler oldukları için bu intizar, mek » tub sahiblerini ve gazete aboneleri- ni bihakkın müteessir etmektedir. Bu sebebledir ki mektub ve gazete- lerle emanet eşyasının ve paraların ayırd edilmesi ve birincilerin der - hal şehre nakil ve hemen tevzi e - dilmesi istenmektedir ki bu husus- ta mektlub sahibinin çok hakkı var- dır. Keyfiyeti posta umum müdür- lüğünün nazarı dikkatine koyuyo » TUZ. Ödemişte feci Atamıza yemin Ey bu nurlu göklerin mavi gözlü kartalı, Kanadlarına taktın şafaklardaki alı, Bir sabah ufuklardan ebediyete aktın. Ardında bir milleti boynu bükük bıraktın. Bir milleti mi hayır.. Bak bir cihan ağlıyor, Herşey yasa büründü, içimiz kan ağlıyor. Kaybetük dünyamızın en kudretli başını Nasıl silebtliriz gözümüzün yaşını, Göğsümüzü tıkarken hıçkırıklar muttasıl Nasıl nefes alıyor ve yaşıyoruz nasıl?.. Atamız söyle bizi nasıl bıraktın da gittin Kızıl bir kartal gibi göklere aktın, gittin! * Hayır.. Ne bırakılan, ne de bir bırakan var, İçimiz alev âlev yanıyor, bir volkan var! Birden yanardağ oldu göğsümüzdeki sızı, Ey Atatürkün oğlu!.. Ey Atatürkün kıml.. Tstırab damlamasın gönlündeki ateşe, Gözlerini kaldır bak semadaki güneşe. Nekadar da yüksekti dünyadaki taçlardan, Onu tanıyor musun bu kıpkızı! saçlardan. Gökten vuran bu ışık kanımızdan taşıyor. Bakın gözlerimize, «Büyük Önder» yaşıyor. Açınız, kalbtmizi onun cismi yatıyor. Dokunun nabaımıza onun ismi atıyor. Sarki kuvvet duracak karşısında bu hizin, And içti senin oğlun.. And içti sanin kızın! 'Tıb Fakültesinden Harika Özerengin Güneş battı (Ulu Önder Atatürk için) Yüksekte Atam bir güneş halinde yanardın, Öksüz bırakıp sen bizl matemlere sardın. Yaktın bisi yaktın Atatürküm, Ulu Önder, Tarihte mühim çağ yaratan şanlı büyük er. Alemde güneşten daha parlaktı. cemalin, Bin mucize yapmıştı, yaratmıştı Kemalin. Hiç yoktu hata Önderimiz yaptığın işte, Baraılmadın azminle programlı gidişte. Kurtardı senin azmin Atam öz ana yurdu, bir kaza Bir otomobil 18 yaşında bir köylüyü eşeğile beraber parçaladı Ödemiş, (Hususi) — Ödemiş - Ada- gide yolu üzerinde feci — bir otomobil kazası olmuş, 18 yaşında bir köy merkebi parçalanmış, ölmüştür, Kaza, iki otomobilin delice yarışları netice - si olarak vukua gelmiştir. Ta! otomobil'e Ödemişe doğru gider - ken, arkasından 15 numaralı otomaobil- le şoför Küçük Mehmedin — geldiğini Börmüş, yol vermemiş, diğeri de geride kalmak istemediğinden — iki otomobil arasın'a korkunç bir yarış başlamış - tir. Tarlasından merkebine binerek e - vine gitmekte olan 18 yaşlarında Meh- med isminde bir çocuk, otomobillerin sür'atle geldiklerini görünce — şosenin kenarına kaçmak istemiş. hareketinde geç kalmıştır. 36 numaralı — otomobil, merkebe şiddetle çarpmış; karn'nı deş- miş, Üzerindeki çocuğu da altına ala - rak çiğnemiştir. Çocuk yarım saat son- ra ölmüş. merkeb — te parçalanmıştır. Şoför Mehmed '"ki’. edi!miştir. Kuşadasındaki göüçmenlere evler yapı'ıyor Kuşadası, (Hususi) — Kazamızın Da- vutlar köyüne iskân edilen 23 göçmen ailesi için yapılmakta olan evler birkaç güne kadar ikmal edilecektir. Kış mev- siminin baştırmasından evvel bitirilerek göçmenlere tedlimi için gayret edilmek- todir, Ufaktefek noksanlar da bu hafta içinde ikmal edilerek bu ayın 20 sinden sonra teslim muamelesi yapılacaktır. İzmirde bir otomobil kazası İzmir, (Husust) — Turan gazhaneleri Önünde müessif bir otomobi) kozası ol- (Husust) — Geçen hafta pa-|içinde yenmiş ve müteakiben Sakarya | muştur. Bergama nafıa su işlerine ald 1 klübü idare heyetinden Nadir Eyüboğ- | sayılı otamobil gazhaneler önünden geç- lu tarafından valinin memlekete karşı gösterdiği alâkanm gençliğin spor he- yecanımı bir kat daha arttırdığını an - latmıştır. Öğleden sonra yeni stada gidilerek sporcu gönlçer bir geçid resmi yapmış- lardır. Salihlililerle yapılan maçta Sa- Hhli takımı vilâyetimiz Bozkurd takı « mını 2 - | mağlüp etmiştir. Akhisarlılarla Sakarya mişlerdir. Resim valimizi gençlerle bir arada gösteriyor. klübünün yapmış olduğu maçta da keza Akhi - sarlılar 3 - 2 Sakaryalıları mağlüb et- Akhisarlı tiği sırada arkadan gelen bir atomobile yol vermek istiyen su işleri otamobili kenara çekilmiş ve iyi fren yapamıyarak dört metrelik bir hendeğe yuvarlamıştır. Otomobil şoförünün kolu” kırılmış, mü- hendis Cevad da yaralanmıştır. Ödemişte hir kaza Ödemiş, (Husust) — Beydağı nahiye- sinin Yenişehir köyünden 4 yaşında Os- müön Uysal, Şükrü adında bir adamın ka- rıştırdığı tabancadan kurtulan kurşunun isabetile göğsünden ağır surette yaralan- mış ve hastaneye kaldırılmıştir. Hâdise bir. kazadan ibarettir. Şoförz Mecid, idaresindeki 36 numa-| Öz yurdda senin azmin Atam, cenneti kurdu. Her an yaşadın milletinin kaygularfle, Tarih seni daim anacak saygılarile. Kutsal ve büyük armağanındır bize devrim, Candan korumaktır ödevim and ederim. Ana ettik Atam, koşmağa gösterdiğin izde, Her sahada, yerlerde; semalarda, denizde, BSen Önderimiz başta, bütün zorları aştık. Her sahada kutaal emel uğrunda savaştık. En ünlü Şefim sen unutulmas yara açtın, Dünyaya siyamla hazin bir hava saçtın. Matemle ethan ehlinin hep benzi sarardı, | ver, gök ve deniz ye'si melâlinle karardı. Kalbler bu siyaın ile ateşlere yanam, Her yer bu teesssürle siyah renge boyansın, Matemle, tecesüirle bütün kalbimliz inler, Atakı sarar saçtığımız ahla eninler, Ah!, etmedeyiz gamla eğik başlarımızla. Yasdık sana bin mersiye göz yaşlarımızla. Ey şanlı Büyük Önderimiz, şad ola ruhun. Göz yaşlı dilektir sana biz, vaslı güruhun. NEVZAD AKLEMAN Atam... Etrafı kaplamıştı bir kara düman, Bıraktın biz! yetim, ey Ulu Atam Yayıldı dünyaya bu âcı haber, Kalbimirde bir hüzün, çehremizde bir keder, Her tarafta hıçkırık sesleri yükselmekte, Herkes senin o büyük ismini söylemekte, Kararan ufukları sen aydınlatmıştın, Tarihte unutulmaz ne adımlar etmıştın, Yüzüne bakılınca titzerdi bütün kalbler. Kazanmıştın aayısız nice büyük saferler. Sen bir varlıktın ki, öz Türkün en başında, Bir benzerin gelmiyecek hiçbir saman cihan- da, Harikalar yaratan Türkün yüce ulusu! Sana ağlıyacaktır, vatanın her yavrusu. Perihan Zeki Burgacu Ölen - Atamız Parlak bir güneş gibi doğularımızdan doğ- dun Kurdun cümhuriyeti Türkler Atası oldun.. Çolalttın. okulları, fabrikalar kurdurdun, Medteniyeti kurdun, madenleri buldurdun. Yollarımım çoğalttır. m—= Varlıığınla doöğrülâü köylümüzün belleri. Şimdi bu ölümünle kalblerimizi yaktın. Fakat bir hayal oldun gönüllerimize aktın Bu acı ölüm yalmız, senin gövdeni aldı Fakat sönmez hayalin kalblerimizde kaldı Kabrinde sen rahat ol biz sana ağlıyalım Bu karanlık gönleri yaşlarla pâklıyalım, Bu yüce vücudünü yıldınlarla süslesem Beni her an kabrinde hurlilerle beklesem. 'Tabtatın en gürel çiçeğile kabir yapsam Güneşin renklerini başucuna uzatsam Bülhülleri getirsem gilrler söyletseem sana lwmwumımu_ Fothi Şenkal Okuyucuların kalemi ile Büyük yasın destanı Kurtardın yurdunu ölüp de kendin Ona her yan bakan düşmanı yendip Ah onün en büyük evlâdi sendin Uyan Atam uyan anan ağlıyor! Radyolar, nutuklar, törenler değil, «İnkılâb> gırrına erenler değil, Yüzünü yakından görenler değil, Adını uzaktan duyan ağlıyor Ey Türkün Atası, Türkün ulusu! Ey insan neslinin en duygulusu! Ey kuran kurtaran büyük ulusul! Adını bir kere anan ağlıyor. Şu dağlar bilmezken kaygı, keder net Bak bütün yaylalar bir yaslı anne Haleb, Şam, Selânik, Sofya ve Derne Değil bir memleket citan ağlıyor. Çimenler sararmış Murad dağında Bakarya şimdi en yaslı çağında OCümüş yıldızların en parlağında Bile bir büzün var, bakan ağlıyar, Bu yazla kendini batırsan da az Ey Anafarta! Ey kanlı sırt, Boğaz! Gezdiğin yollarda dolaşsak biraz Çıktığın dağları aşan ağlıyor. Önünde €n büyük ruhlar çöküp diz Ağlıyor Oğuz Han, Attilâ, Cengiz Pürali başında yazlı ve sessiz Ve ayak ucunda «Sinan> ağlıyor. Güğç geldi gönlüne ey Ulu Tanrı Göklerde oturmak o nurdan ayrı, Mahvettin bir anda ettiğin hayrı Elbette bu zulmü yapan ağlıyor. Vatanda elemsiz bir göz mü kaldı? Ardında denmedik bir aöz mü kaldı? Ben öldün milletin öksüz mü kaldı? Arkandan bütün bir vatân ağlıyor. Ey ölüm! Maksadın şerefse eğer Sana lâyık değil öyle bir değer Öldüyse o, ölmez kurduğu eser Bu ölmez esere tapan ağlıyor. Başımda gezerken dinlerce utku (*) O mari gözlere girmezdi uyku Bulutlar sardımı 6 mavi ufku? Bu hırla çağlayan saman ağlayor Akşam bir gariblik çörmüş ovmya, Herket kaşlar çatık dönmüş yuvaya Kızların başında bir siyah oya Kral, elçi, rençper, çoban ağlıyor. Şehir, çargı, meydan, okul ve kışla Her taraf inliyor bu haykırışla Ey Atam sen bizi affet, bağışlal Biz değil yürekte yaran ağlıyor Hayır o ötmedi o saklı binde, Yaşıyor ulusta, gökte, denizde, Fakat bu hıçkıran ne kalbimizde? Ayrılık denen o hleransa ağlıyor. Hasan Adnan Glz (*) Zafer. Acımız 'Türi çocuğu en yaslı gününde hiçkiriyor, Kederimiz mukaddes, Ulu Atanın diyor, Kanıyor gözlerimiz, acımız sonsuz diyor, On yedi milyon Türkün, bağrı parçalanıyor, Kurtuluş Çorlu belediye reisi seçimi yapıldı Çorlu, (Hususi) — İkinciteşrin iptida- sinde ilk toplantısını yapan Çorlu beler diye meclisi belediye reisliğine — eczacı Şahab Armanı seçmiştir. Meclise iltihali eden yeni ve eceki aza şunlardır: Refel Demiray, Ziya Güray, Ali Nazmi, Süley« man Eten, M. Özel, Adem Toylu, Refili Çiftçi, Ai Aybey, İsmall Merken, Ramiz Baykal, Refet Esendal, Tahsin Gençer, İbrahim Tekiz, Emrullah Ölçüm, Behice Aygül, Emin Kazlı, Sadık Tuna, İzzet Yılmaz, Haşimm Eürel, Hakkı Uzuz, İzzet Hiçsönmez. Küçük Memleket Haberleri Giresminda bir teberrü Giresun İhracat tacirlerinden Bay P. R, Danyelsen Kızılayın Giresun — çübesine 406 Mira teberrüde bulunmuştur. Giresunâs yeni tayinler. t Giresan orta okul tabi! bilgiler öğretmene tayin edilmiştir. Dereli fikokulu başöğretmeni Büsnü Du« rukan kendi talebi üzerine Çavuşlu köyü o- kulu öğretmenliğine nakledilmiştir. Emaniyet Amirliğine tayin olunan — Zeki 'Taner buraya gelmiş ve yeni vazifesine baş- damıştır. edlimiş ve bir aydır kapalı bulunan —Tapg dalresi açılarak işe başlanmıştır. Boyübad hükümet dokterluğu Boyabed hükümet doktorluğuna — Dadayı hükümet doktöru Bahaeddin Örsten tayim edilmiş ve vasifesine başlamıştır.