29 Aralık 1938 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

29 Aralık 1938 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

Lâzım mıydı ? Sabahleyin hizmetçime: — Kahve getir! Dedim, kahve getirdi. Fincanın tabağı kirliydi: — Bu tabak neye böyle kirli, bir daha görmiyeyim. Bir sigara yaktım. Kibriti tablaya ata- gaktım, Tablanın üç gündenberi silkil: mediğini ıçindeki izmarit bolluğundan anladım: — Bü tablayı silkmek aklına gelmedi mi? Kibrit kutusunu elimden — düşürdüm. Kutu kanapenin altına kaçtı. Alayım, de- dim, eğildim; kanapenin altını gördüm. Bir kere bile süpürge girmemişti: — Bu kanapenin altını temizlemelisin . Sokağa çıkacaktım: — Şapkamı, pardesümü getir! Şapkamı, pardesümü getirdi. Şapkam tozlu, pardesüm çamurlu idi: — Bunları neye temizlemedin? Süpürge ve faraş koridorda duruyordu: — Bunları burada bırakma! Kapıyı açacaktım. Elimi sürmemle çek- mem bir oldu: — Bu kapiyı tatlılı elle açmışsın, he- men gil. Kapıyı kapıyacaktım. Halkanın — pası gözüme -lişti: — Bunu ovsana! Paspasa bastım. Bir toz sütunu havaya | Mi görüp söylemesi Jâzımdı! doğru yükseldi: (D Bunları biliyor mu idiniz? —| Derisinin altında mücevher saklıyan adam Bu adam Burmalıdır. Kendisine canlı kasa ismi verilmektedir. Zira hususi su- retie yaptığı bir yağ terkibi ile, kendi- #ine teslim edilen mücevherleri, paraları, Münzevi Yaşıyan aile,.. Bayan E. R. mektubunun içine ne- den bir tane de 10 kuruşluk pul koy- muş? Anlıyamadım. Adresi yok ki h- suzi! mektubla cevab istemiş olsun, An- Taşılan 10 kuruş idarenin «gayri mel- huz varidat» kısmına gidecek, okuyu- cumun derdine gelince: — Yaşım 21, tahsilim orta, şahsan girkin değilim. Allem tanınmış bir ai« ledir, bununla beraber çok münzev! bir hayat yaşarız, münasebette bulun- duğumuz hiç kimse yok gibi. Vakıâğ uzaktan beni gören, tanışmak, konuş- mak istiyen gençler yok değil, fakat fhiç biri yanaşmaya cesaret edemiyor, ve ben yavaş yavaş endişeye düşmeye başlıyorum» diyor. * Bayan E. R. nin, adresini yollama- diği halde mektubunun içine 10 ku- ruşluk bir pul koymuş olmasını, çok münzevi ve çekingen bir hayat yaşa« makta olmasının bıraktığı kapalı göz- fülüğün bir neticesi saymasak — bile, müşahedesinin saflığı üzerinde durma- mak kabil olmıyacak: — Kızım, seninie mutlaka konuşma. ya azmetmiş bir genç bulunsaydı, e- min ol ufaktefek manialarım önünde tereddüd etmezdi, bir yolunu bulur, albette münasebete geçerdi. Maamafih — Bu paspas kaç aydır, silkilmiyor. Nihayet sokakta idim: — Öfçedidm, bütün bunları benim mi görüp söylemem lâzım! * Matbandayım, gazeteme göz gezdiriyo- rüum, Yoni Valimiz Doktor Lütfi Kırdarın gehir işlerinde gördüğü noksanlar hak- kında şubelere bildirdiği tamimi gördüm. 1 — Şehirde pek çok dilenci var. 2 — Pazar yerlerinde Belediye tali- matnamelerine riayet edilmiyor. 8 — Seyyar satıcılar muayeneye tâbi tutulmamış. 4 — Yaya kaldırımlarını seyyar satıcı- lar işgal ediyorlar, 5 — Mahalle araları köpek dolu. 6 — Tavuklar sürülerle geziyorlar. T— Şehrin mutena — mahallerindeki arsalarda koyun, keçi otlatıyorlar, B — Bakkallar kontrolsuz. © — Kasablarda etler açıkta ve nevini gösteren etiketleri yok. 10 — Balıkçı dükkânları pis. H — Manavlar, dükküânlarının önleri- ni çöplüğe benzetmişler. 12 — Mahaile aralarındaki kahveciler pis, fıncanları çatlak. — Öf, dedim, bütün bunları Valinin İsmet Hulüsi 3,5 gün mütemadiyen piyano çalabilen piyanist Anlattıklarına i- nanacak — olursak, Caz müziğini icad eden, meşhur A- merikalhı piyanist Dük Ellington, yal nız kendi eserleri- ni çalmak şartile, üç buçuk gün mü- temadiyen piyano çalabilmektedir. * Bir rakam oyunu 87 rakamını, 3, 6, D, 12, 15, 18, 21, 24, 27 ile darbederseniz, sırasile 111, 222, 333, MA 5S5, 666, TTT, BEB, 999 rakamlarını elde ederainiz. kolyeleri derisinin altına saklamakta, is- tenildiği zaman da çıkararak iade etmek- tedir. Ş SÖON POSTA Kadın Köşesi Genç kızlar için şık bir eşarp Elde örülecektir. Kuru çizgiler, İjersey örgü şarpın kendisi yünden yapılma Bu renkleri ve pratik bir eşarpınız olur. Sade mant Her yaş ve he- mzen her tipteki - nin görze batmak korkusu olmadan | yaptırabileceği bu mantonun modasi |kolay kolay geç - mez, Son — derece sadedir. Fakat a - lelâde değil Ya - Fkasının biçimi, iri jcı'plzri. düğmesiz #liklenen — eteklemi bir kadının yeni « lik ve moda hti « yaclarımı — pekâlâ tatmin edebildiği gibi genç te gö - rünür. Bere ve be- T& biçimi bir şap- böyle olmamış olmasını emahzı hayır» sayacağım, aile kanalından geçen nore mal yolları daima tercih etmek Jâzım. dır. Bununla beraber genç kızı olan bir aile için fazla münzevi yaşamanın, fazla görünmek kadar tehlike olduğu- nu da unutmuyorum. Alman gençlerinin programında bü- yük bir yer tutan: — Ne kadar tanıdığın varsa o kadar kuvvetin vardır. cümlesinde büyük bir hakikat mündemiçtir. Genç kız aile itiyadının önüne nasıl geçecek? Ailece, muayyen toplantıla- ra iştirak edilmesi arzusunu şahsan iz- har etmesinde mahzur görmüyorum, Fakat meseleyi bir dosta, akrabadan birine daha ehemmiyetli şekilde an- lTatmak vazifesini vermesi de müm- kündür. * Nişancada Bayan «H. H.» ya: — Şahsan sizden hoşlanmamış ol- masına ihtimal vermiyorum. Anlattı- (pnız vaziyette ailevi bir sebeb bulun- muş olması akla daha yakın geliyor. * Kıctaşında Bayan «B. D. ye: Size eski bir darbımeselimizi hatır- latayım: İstiyenin yüzü bir kara, vere miyenin İki kara, derlerdi. Çaresiz giz de bu sözün hükmüne uyacaksınız. TEYZE ka, kahn ökçeli spor — ayakkabı - larla hoşa giden bir takım olur, Her kadın bilmelidir: Kahve telvesi nelere yarar? Donuk bardaklarmızı, tertemiz ve ber- rak bir hale getirebilirsiniz. Onları sa - dece kahve telvesi ile iyice ovarak yı- kayınız. * Mobilyanızın ağaç kısmı rengini kay. betmiş ise onları kurumuş kahve telvesi ile ovunuz, eski parlaklıklarını alırlar. * Sirke, petrol, zeytinyağlı şişeleri, kah- düz . öte, ters yüz örgüdür. E- gri veya bej buklet dır. Çizgiler blorua, kı- zıl veya tatlı bir yeşil renkte olabilirler. mantonuza, 1âyyörünüze uydurursanız bir iki saat içinde şık spor Ka 5 ?h Çatalca arkadaşını öldüren çoban 12 sene hapse mahküm edildi Koyun yüzünden işlenen bu cinayette tahrik edici sebebler cezayı hafifletici mahiyette görüldü Dün Ağırceza mahkemesinde iki ci « nayet davası neticelendirilmiştir. Çatalcanın Yeniköyünde, koyun yü- zünden çıkan bir kavgada arkadaşı A - bidini öldürer Receb, mahkemede ya- pılan sorgusunda: — Âbidin sürümden üç oğlak kay - boldu diye, bena tarlada çatmıştı. Za « ten o, çok zorba bir adamdı. Şundan, bundan türlü bahanelerle, zorla koyun alırdı. Hâdise günü, tarlada beni altına aldı, sopa ile dövmeğe başladı. Ben de, nefsimi müdafaa maksadile tabancamı çekmeğe mecbur oldum, demişti. Mahkeme, Recebin Abidini öldür - düğünü delillerle sabit görmüş, ancak Abidinin tahrikâmiz hareketini de naza ra alarak, suçluyu ceza kanununun 448 inci maddesine tevfikan ve tahfifen 12 sene müddetle ağır hapse, müebbeden âmme hizmetlerinden — mahrumiyete mahküm etmiştir. * Küçükpazarda kira yüzünden çıkan bir kavyada Nâzımı öldüren Şa - kirin muhakemesi de, Ağırcezada, dün sona ermiştir. Suçu sabit olan maznum ceza kanu - nunun 448 inci maddesine göre, tahfi- fen 12 sene ağır hapse, ve âmme hiz - metlerinden ebedi mahrumiyete mah - küm edilmiştir. Okmeydanı cinayeti failleri adliyeye verildiler Ökmeydanı cinayetinin — falli Arab Muradla, suç ortağı Hasan, dün adli - yeye teslim edilmişlerdir. Suçlular, müddetumumllikte yapılan gorgularında, cinayeti polisteki ikrar - larına rağmen, kâmilen inkâr etmişler ve: — Maktulü tanımayız. Böyle bir hâ- diseden, Okmeydanında bulunan ce - setten de haberdar değiliz. Fski ifade - miz doğru değildir. Tazyik altında, böy Je söyledik, demişlerdir. üddelumumilik her iki suçluyu da, 4 üncü sorgu hâkimi Saminin huzuru- na çıkarmıştır. Hâkim, ikisini de istievab etmiş, ne- ticede Muradın tevkifine, Hasanm ise, İkametgâha raplen serbest bırakılma - mna, karar vermiştir. Bir kadın erkeği ölümle tehdid etmiş Dün müddeiumumiliğe hayli karışık ve garib bir hâdise intikal etmiştir. Hâdiseye mevzu olan, Katerina is - minde bir kadınla, Hikmet Soydan is- minde biri arasındaki 5000 liralık bir alacak meselesidir. Katerinanın iddiasına göre, Hikmet Soydan, memleketin tanınmış adamla- rı arasında bulunan pederi vefat ettiği zaman, miras meselesini halliçin para- ya ihtiyaç duymuş ve Katerinadan, se- ned mukabilinde 5000 lira borç almış- tır. Katerinanın bu parayı vermesine sebeb, Hikmetle geçen uzun bir mazi - leri bulunması ve evlenmelerinin ka - rarlaştırılmış bulunmasıdır. Fakat bu vüdinde durmıyan Hikmet Soydan, vi- desi geldiği zaman, borcunu da ödeme- ve telvesi ile çalkalıyarak yıkayınız, ko- | miştir. Hikmet Soydan ise bütün bu iddia -İkata başlanmıştır. kudan eser kalmaz. ların aksine olarak, hâdiseyi çok dalift başka şekilde anlatmaktadır. Onun 1d* diasma göre, Katerina — kendisini bf gün ölümle tehdid etmiş, bu senedi & * linden, zorla almıştır. Halbuki ona V& rilecek böyle bir borcu mevcud değil * dir. Asliye 4 üncü hukuk mahkemesifdö rüyet olunan bu dava, bu tehdid iddi * ası Üzerine müddeiumumiliğe A etmiş, tahkikatın tekemmülü için, ev * rak 7 inci sorgu hâkimliğine sevkedil * miştir. Katerina, Hikmet Soydan ve hâdise * nin şahidleri dün sorgu hâkimliği tarâf fından dinlenilmişlerdir. Şehir tiyatrosu — san'atkdırlarındafi Halide de, dün şahidler meyanında, gu hâkimliği önüne gelmiş bulunu * yordu. 15 yaşında bir çocuk amcasınıl başını yardı 'Tahtakaledde alacak yüzünden kavgada, amcası Yaşarın sopa ile ka * fasını yaran 15 yaşındaki Şaban dün adliyeye verilmiştir. Suçlu çocuk, 4 ünciü sorgu hâkim * liğince yapılan sorgusunu — müteal tevkif edilmiştir. Bir hırsiz tevkif edildi Çemberlitaşta İbrahimin karyola rikasında çabşan Kemal, patron! bürosundan bir fotoğraf makinesi ça * larak, Abanozda sevdiği bir kadına diye etmiştir. Birkaç gün sonra daş fabrikadan DAf âlât ve edevat çalan maznun n'ıhsyd yakalanarak, adliyeye vörilmiştir. Suçlu, Sultanahmed | inoj sulh mahkemesinde yapılan sorgusunda; — Ne yaparsın, bay hâkim. Se“.. gençlik var. 68 kuruş yevmiye ile ğ' çinemiyordum. Bir dükkân açmağa rar verdim. Dükkân açmak iyi a sermaye yoktu. Bu çaldığım âletleri * tıp, sermaye yapacaktım, demiştir. Hâkim, suçlunun tevkifine, karar VE miştir. ——— Yeniden iki randevu evi meydana çıkarıldı Zabıta son gönlerde gizli fuhuş ile esasli bir surette başladığı mücadeleye şiddetle vam etmektedir. Evvelki gün de iki ral öm bazılmış ve müteaddid kadınlar yakalk narak muayenoye sevkolunmuşlardır. BUf Jardan biri, Tatzimde Talimhanede Topit” lar caddesinde, diğeri ise Alemdarda M:' medpaşa yokuşundadır. Her iki evde YA! aramada Vercihi, Nermin, Kadriye, ZÖ: Fatma, adındaki kadınlarla birlikte ait gmisl kek yakalanmıştır. Zabıta, ev sahibleri Ayşe Nimetle ve Belkis hakkında tahkikata başlamışlif Denizde bir kadın cesedi DUİİ.' Dün zabah Köprü istikametinden ıu:: cereyanma kapılarak - Kasımpaşa — MEF L Bankasına ald 2 numaralı havuza W",, kadın cesedi gelmekte olduğu görülerek « bibi adil gelmişlerdir. Cesedin yapılan H, ayenesinde 70 yaşlarında kadar tahmin G, len pejmürde kıyafetli bir kadın ""*"':.ıi' bit edilmiş, ve kazaen donize düşerek * duğu anlaşılmıştır. Cesed, teşhis .anın:;' zere Kasımpoşa camline kaldırılarak iki ah bab çavuşlar: Pratik garson T v A7 AÇEOTSSEE L Ka AŞ A FFE F VEPEZİ FEFLİN SETEe ÇİŞEŞ _!.!?î!! £F B EETETİ TİLECİŞ SEŞTEZA