5 Mart 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

5 Mart 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

Ç Holivud Modellerinden ) Bej bir takım Yumuşak bej yünlüden yapılar bu ta- kıma kahve rengi kürk © konulmuşlur. Bluzumun rengi de kürkle bir örsektir Kürk, kumaş kenarının iki sanilm geri » sinden dikilmiştir. Ve uçlarına yakm yer lerinde, üztüne birer ceb konulmuştur. Arkası robalıdır, Robartın sivri yerinden, dar eteğin üstüne bir dikiş iniyor. Bluzun yakası drapedir, Tıpkı ceketin- kilere benzeyen iki cebi var. Bu ceblerin me büzgüler eteğin içinde toplanı- Ir, Etek dardır. Önünün yanlarında kar « ya iki pi kâşc var. Bu plilerin ara ye- ei ilde, diğer kısımlara nazaran 7-8 san ağağıda bırakılmıştır. Bluz düz ku - Baştan olduğu gibi benekli kumaştan da ra Tabti beneklerle kumaşın rengi Sn rengi - bej olmalıdır. ceket - etek iyi bir sokak efbisesi 6- İhr Ve hemen hee yere, giyilebilir. Cizgili pulover Simdiden başlarsanız önümüzdeki ba. — Hnlerinde bitmiş olur. Ve çok işe ya Bally, ede gerçekten güzeldir. Ve gü. Maki ni. renklerin uygunluğundan al - bön Esas olarak hençi reigi seçer - ni Sizgilerin rengini ona ve birbirine maya çalışmalısınız. Yu eş Şu renkler kullamılmıştır: Ko- Yeşil e rengi, kokdöroz toz pembe ve Grill renginden 9 vumak, mak Tâzimdir irer yumak (veya çile) al- ya iz olsun, kumaştan olsun, her. Yerleri 'uzun esas reagina (yani çizgisiz "nin rengile) bir örnek olmalıdır. İka Tenk etek hoş görünmez. tamamile düzdür, Buklet, ale - lde yünden daha iyi olur. Yakında göreceğimiz bahar şapkalarından güzel bir örnek; Siyah kadife ile be- yaz. panama karıştırılarak yapılmış olan poza gençlik verir. Siyahla beyazın yaptığı tezad da buna ayrı Fazla olarak siyah « beyaz en kibar bir renk âhengidir. Bu model, siyah bir tayyörle giyilir, İak beyaz) olmasına dikkat edilirse bir Uçuk benizli olmamak elinizdedir Benziniz uçus nasta gibi görünüyor . sunuz. Bundan kurtulmanın yegâne ça « resi; her günkü yaşayış tarzını muvakka- ten olsun değiştirmektir. Kendinize. tel. kin yaparak, rahatça ve mutaddan faz - laca uyuyarak sinirlerinizi yatıştırınız. A çık havada çokça bulununuz. Bırkaç gün ve gecenizi böyle geçirirseniz benziniz - den uçukluk gider. Yerine bir pembelik gelir. Hattâ yüzünüzdeki çizgilerden ba- zıları da kaybolur. Makyajınızın çehrenizdeki solukluğu kapamadığını görüyorsunuz, Aynada ru- junuzun sapsarı renginizle tezad teşkil ettiğinin farkındasınız. Bu halinizden kurtulmak için pudranızın altına her za- man kullandığınız kremden odaka yağlı bir krem sürünüz, yüzünüzü her vukitki gibi boyadıktan sonra alnınıza, çenenize, yanaklarınızım altıma kondurunuz ve burlart ve evvelce pudra | altıma sürdüğünüz kremle birlikte yayı - nız, Boynunuza da belli belirsiz ruj sür - meyi ihmal etmeyiniz. Bu tarz makyaj size pembe Ve sıhhatli bir renk verir, birer ruj noktası! ar, Üstünün siyah tülü bir yardımcıdır, bu şapka çok şi ndeki bluzun da beyaz (bilhassa par - Modanın yenilikleri Bu ilkbaharda da yine tayyör modası tir: Çok yüksek şapkalar. Öne eğerek giyi- len ve arkaları kadife, groyren kordelâ - larla bağlı olanlar. Açık renk ve normal yükseklikte şap- kalar. Güvereim göğüs, olavand, kumru grisi en beğenilen renkler (arasındadır. Bu şapkalardan çoğunun Üstü zincir iğne işlemedir. # Yeni tayyörlerle kullanılacak elâiven- ler muhakkak çantalara uy'urulacak, çan talar da ayakkabılsra uygun olacaktır. * Yeni tyyör senfürlerins gelince: Eun- ların Okumaştan O yapılmayanları deri| bandlar, kakmalar, örgülerle süslüdür.| Bazıları da ceplidir. * En son moda tayyör eldivenleri kalın deriden ve kısadır. İki düğme ile iliklen- mektedir. Düğmele: elin üst tarafında - dır. * Siyah tayyörlerin sol reverine, yaldız. 4 metalden veya bronzdan, oldukça iri bir klip takılmaktadır Bu klipler hemen daima, hareket halinde olan bir hayvanı gösterir: Uçan bir kuşu, koşan bir kazı, İ yüzen bir balığı vesaire... * Tayyörünüz açık renk ise cebine Koyu renk bir mendil iliş at daha güzel görünür. Yeni tayyörlerle şu şapkalar giyilecek-| vardır z. Koyu renk ise | lıdır: Açık pembe, gök mavisi, çağala yö- ceb mendiliniz şu üç renkten biri olma -İşlli. Diş çıkardıkları zaman çocuklara nasıl bakmalı İki yaşını bitiren bebeğin 20 dişi olmak lâzımdır. Her çenede 6 ön ve yan, dörder de azı dişi, Bu dişler sağlam kalmak için azıcık seyrek olmalı, tek tek durmalıdır. Çünkü: Fazla sık dişlerin arasında kırın- tılar kahır ve onları çürütür. Eğer çocu -! ğa çiğnenmesi icab eden yiyecekten ye -| tecek kadar verilirse çeneleri lüzumu ka. dar işler, genişler, dişler de bol yer bu - Tur. Üstüste binmez, Çocuğun bu ilk dişleri | gibi, yedi yaş dişlerinin de sağlamiığı daha annesinden doğmadan evvel, *çinde bulunduğu şart- lara bağlıdır, Annesi bol süt, tereyağı, peynir, yumurta, yaş sebze, salata yerse çocuk ta iyi dişleri yapacak maddeleri almış olur. Binsensleyh çocuğunun İnel gibi dişler! olmasını isteyen anne gebe - liğinde bunlardan çok çok yemelidir. Buna çocuk doğduktan #onra da ehem- miyet vermelidir. Şayet yavru emzikle besleniyorsa, sütle beraber o muhakkak vitaminli ve maden milihlerin' havi şey- ler de yedirmelidir. İyi beslenen ve gelişen çocukta ilk diş ahı aylıkken sürer, Bazı çocuklar daha erken, bazıları daha geç diş çıkarır. Nor- mal vaktinden önce diş çıkarmakta bir fayda yoktur. Bilâkis (bunlar yedi yaş dişleri çıkmadan çürümeğe yüz tutar. Diş sürmenin gecikmesinden çocuğa verilen | gıdanın bu husus için lüzumlu maddeler. den yana fakir olduğu anlaşılır. Bunlar da derhal değişiklik yapmalıdır. Diş süren çocukların çoğu adeta hasta olur, Ve bu hal tabif bir geçidin &rızası sayılır. Halbuki: Eğer çocuğu sıcak tu - tar, bol hava aldırır, iyi uyutur ve çene kemiklerinin muntazam işlemesini temin ji ederseniz bu devre gayet rahat geçer. Bilhassa bebeğin herhangi (bir zâfını İdikkatle göz önünde (tutmalıdır. Çünkü ibu zayıf taraf diş sürme sırasında derhal kendini gösterecektir. Meselâ: Çabuçak İsoğuk almaya ma istidadı var, ikide bir bronşit mi oluyor, diş sürerken de mu - hakkak soğuk alır, bronşit oluverir. Bu- nun için son derece uyanık davranmak lâzımdır. Dişlerin sağlamlığı, damakların sağ - lamlığına bağhdır. Çünkü her diş damak- teki kökünden can alır. Damak taze kan- la beslenmelidir ki diş de sağlam olsun. Çocuk diş çıkarırken annesinin opar - maklarını, kendi yumruğunu, eline geçen katı şeyleri kemirmeğe özenir. Sert şey« leri bastırdıkça damağına bol kan gelir. Bu kan diş köküne lüzumlu olan madde- yi verir. Çocuğun bu faydalı tabif mey - line yardım etmeli, daha beş, beş buçuk aylık olur olmaz günde iki kere kemirsin idiye eline sertçe bir şey tutuşturmalıdır. Temiz, ağzımı hırpalamıyscak, zararsız bir şey... Meselâ: Bir bisküvi... Tavuk yediğiniz gün bebeğe temiz bir kemiğini de verebilirsiniz. Bu pürüzsüz kemiğin çocuğa bir zararı olmaz. Bilâkiz belki ta. dı hoşuna gider de seve seve kemirir, Orijinal bir rob Giydiğiniz ve gördüğünüz elbiselerden hiç birine benzemiyen bir rob yaptırmak İstiyor musunuz? İşte, pek yakında şık artistlerden birinde göreceğimiz orijinal, orijinal olduğu kadar da sade bir model, Holivud, bunu ipek jerseyden yapmayı tavsiye ediyor. Krepi de fena bulmuyor, Fakat siz memleketimizin güzel ipekli » leri arasında jerseyden (herhalde daha başka şeyler bunlcaksınız. Belindeki geniş kemer, £ taşlıdır. Heş bir şekilde büzülen yakayı da gene böy- le bir taşlı klip tutuyor. (e Büzgülü kısa kollar birer bilezikle sıkılmış. oKorsaj döklüntülü, Eteğin önü düz, yanları ve arkası büz- gülü. Hakikaten orijinal ve güzeldir. Yalnız bütün güzelliğinin görünebilm, in in- ce bir vücud ister. Bu kadar güzel ve bu kadar geniş bir sentür değil şişmanlara, hattâ dolgun vücudlere bile gitmez. Bu - nun içindir ki bu eşsiz modele «incele « rin modeli demek daha doğru olur, O « | nu incecik bir genç kız veya kadında gör meye doyum olmaz.