25 Mart 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

25 Mart 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

25 Mert Sayfa 5 Adanada imar faaliyeti devam ediyor Hafta içinde bir tören yapılarak Adana Ticaret lisesinin yeni binasının temeli atıldı Adana Ticaret lisesinin temel atma töreninden bir intiba Adana ( Hususi ) — Adanada umumi müesseselerin imar faaliyeti hararetle; devam etmektedir. Şehrimizde sık sık te- melatma merasimleri yapılmakta ve bü- yük binaların inşası göze çarpmaktadır.! lisesi Adana ticaret| geçilmiştir. Nitekim bu hafta içinde lisesinin yeni binasının da temeli atıldı. Bu muazzam bina elektrik fabrikası ya - nında kurulmaktadır. Bu münâsebetle dün hararetli bir gü- reş yapıldı. Ve valimiz Ali Rıza Çevik, yeni ticaret lisesi binasının temelini attı. Temelatma merasimine şehrimizdeki; bü. tün orta tedrisat tatebeleri ile direktör ve öğretmenleri iştirak ettiler. Vali bay Ali Rıza Çevik bu milnasebet. Ie bir nutuk söylemiş, gençliği tebrik ve güzel istikbal temennilerinde bulun- muştur. Ticaret lisesi müdürü bay Nadir de bir nutuk söylemiş, ve talebeleri namına Olmhuriyet hükümetine teşekkürlerde bulunmuştür. Adana kız lisesi binası bugünkü vaziye. tile ihtiyaca ve bugünkü şartlara hiç bi suretle cevab verecek şekilde değildir. Bunun için, şehrimizde modern bir kız inası kurulması için teşebbüslere Lâlapaşa nahiyesinde bir fidanlık kuruluyor Edirne (Hususi) — Trfkyanm her yerinde fidanlıklar meydana getiril - mekte olduğunu bildirmiştim, Vilâye- tin Lâlapaşa nahiyesinde de bir kol - lektif fidanlığı tesis edilmiştir. Örneği- ne birçok nahiye ve kazalarda rasla - ndmıyan bu büyük fidanlık 15 dekar” Lik olup 1200 meyva fidanı #le 10,000 kavak çeltiği dikilmiştir. Ağaç sevgisini aşılamak hususunda canlı bir misal olan bu fidanlığın kök salmasına çetışanların mesaisi iyi bir intıba bırakmıştır. € Trakyada kozac inkişaf ediyor ) Edirne (Hususi) — Trakyada kozacıh-| ve evvelki yıllarda Bursa ve Beypaza - Bin inkişafı için alınmakta olan tedbir - Ter sırasında bilhassa kurslardan çok iyi neticeler elde edilmektedir. Geçen yıl - larda olduğu gibi bu kurslara Edirne ve Uzunköprüde bu sene de devam edile - cektir. Kurslar açılmak üzeredir. Bunun için gereken tahsisat Ziraat Vekâleti ta- rafından gönderilmiştir. Ayrıca kozacılara dağıtılmak üzere Zi- raat Vekâletinden hastalıksız böcek 10 - bumları da istenmiştir. Bu arada geçen rından getirtilen dut tohumlarından bök ge fidanlıklarında yetiştirilen (fidanlar halka dağıtılarak yeniden dut bahçeleri tesis edilmektedir. Ziraat Vekâleti bu maksadla bu sene de 20 kilo elit dut tohumu göndermiş ve bunlar da kozacılık bölgelerine dağıtılmıştır. Resim kozacılık ve ipekböcekçiliği kursunda ders gören talebeleri, müdürleri Asımla bir arada göstermektedir. Adapazarında bir adam komşusunu tabanca ile öldürdü Adapazarı (Hususi) — Dün akşam kıskançlıktan doğan bir münakaşa ne- ticesinde bip cinayet olmuş, Mehmed adında biri komşusu Mazlümu taban- ca ile öldürmüştür. Mazlüm ile komşusu Mehmedin ars- sı epey bir müddettenberi ailevi se - bebler dolayısile açık bulunmakta, her iki komşu birbirile konuşmamaktadır. Dün fkşam üzeri (o Mehmed Karaağaç mevkinde kahve önünde ( otururken, Mazlüm da sigara almak üzere evin - den çikmış ve Mehmedin birkaç arka- daşile beraber kahvenin önünde otur duğunu görmüştür. Mazlüm doğruca kahveye doğru gel- miş ve Mehmede hitsben: — Benim buhçemde gramofon çalı- nırken niçin evimi gözetliyorsun? Demiş ve bu suretle (ikisi arasında bir münakaşa başlamıştır. Mazlüm bu sırada ağır sözler sarfındafı çekinme - miş ve hattâ bir aralık: — Evimi gözetlemekte devam eder sen seni öldürürüm. Dive tehdide lunmuş ve: — Beni mi öldüreceksin, sen kim © luyorsun, demiştir, Mazlüm — Evet seni öldüreceğim, diyerek Mehmedin üzerine hücum et miş ve bu vaziyet karşısında odaro-» volverini çekerek Maziüma dört el ateş etmiştir. Çıkan kurşunlar Mazlümun muhte « lif yerlerine isabet etmiş (ve derhal cansız bir halde yere yuvarlanmıştır. Katil yakalanarak adliyeye teslim e * dilmiş ve cürmümeşhud mahkemesine sevkedilmiştir. Sütçü Mehmed muha - keme neticesinde 3 sene dört ay hapse mahküm olmuştur. İzmirde 18 yasında Bir delikanlı boğularak Kuyuya atıldı Torbalı (Husust) — Bundan bir ay ev. vel tagayyüb eden 18 yaşlarında Mustafa isminde bir gencin cesedi, Kız mezarlığı civarında bir kuyudan çıkarılmıştır. Ya. pılan tahkikata göre Mustafanın kuyu kenarına kadar zorla götürüldüğü, orada boğazı sıkılmak suretile boğulduğu ve a- yağına taş bağlanarak kuyuya atılarak cinayetin gizlenmiş olduğu anlaşılmıştır. Mustafanm parasına tamaan Denizlili Mehmed ve arkadaşı Hasan tarafından öldürüldüğü zannedilmektedir. Bursaya yeniden kar yağdı Bursa (Hususi) — Şehrimize iki gün sürekli kar yağmıştır. Havanın yumu- şak olması yüzünden kar tutunama - mıştır, Bununla beraber Uludağda ta- ze karın irtifa iki metreyi bulmuştur. Bundan dolayı erkek ve kadından mü- rekkeb bir hayli sporcu katırlarla Ulu- dağa hareket etmişlerdir. Bu akşam kavakçılar Uludağ otelin- de bir eğlence yapacak, yarın muhte - lif kayak sporlarile vakit geçirecekler dir. Karabelen mevkiinde bu sene ilk de fa olarak kar bir metreyi bulduğu ei- hetle otobüslerle dağa çıkmak müm - kün olamadığından katırla (o yolculük mecburiyetinde katıyorlar, Pazer Ola Hasan Bey Diyorki: - Hasan Bey, gene spor iş- leri karıştı. .. Tam milli köme maçla. rının başlıyacağı sırada. Bu nasıl küme? * .. bam klüpler çekildiler, Hasan Bey — Küme değil- miş, azizim yanlış anlamış- &ın, egümes imiş, baskana maçlar da güme gitti başlamıştır. Mehmed İ de onun bu tehdidine mukabelede bu | Eski m namzed gösterilmedi — eb'uslardan kimler tekrar dekibe İnsel © Sabiha, Gökçül (o Hati Çırpan © Hatice Özgener Mehmed Nazif (Bursa) (Balikesir) (Ankara) Bire (Kars) (Çnmıkkara) Ali Barlas (İstanbul) Hüsnü Kopay CToknd) Yaşar (Baştarafı 1 imci sayfada) Biçer" (Seyhan), Tevfik Bilge (Diyarba- kır), Mecdi Boysan (Edirne), Fuad Bul- ca (Çoruh), Esed Çakmakkaya (Zongul- dak), Şevki Çiloğlu (Muş), Hatı Çırpan (Ankara), İbrahim Çolak (Bilecik), res sam Şevket Dağ (Konya), Mitat Dağde- mir (Bolu), Ömer Dinç (Kütahya), Os- man Dinçer (Mardin), Muhittin Dinçsoy (Urfa), Asaf Doraz (Bursa), Emin Dra- man (Yozgad) Dr. Şakir Ahmed Ediz; (Kütahya), Sıtkı Şerif Eken (Kastamo- nu), Mustafa Eken (Konya), Hayrullah Ergin (İstanbul) Hürrem Ergun (Tokat), Cemal Esener (Bahkesir), Ömer Evci (Yozgad). Süreyya Genca (Tokat), Sa- biha Gökçül (Balıkesir) Sabiha Görkey (Sivas), İbrahim Grantay (Kastamonu), Şükrü Cülez (Bolu), Behçet Günay (Ur- fa), Necati Güneri (Zonguldak), Memed Güneşdoğdu (Samsun), Ferruh Güpgüp| (Kayseri) Cevad Abbas Gürer (Bolu| Remzi Güreş (Gaziantep), Hamdi Gür- soy (İstanbul), Tahir Hitit (Manisa), Se-! niha Hızal (Trabzon), Şerif İlden (Kas. tamonu), Şekibe İnsel (Bursa), Dr. Ne- şet İrderp (İstanbul), Kâmil İrdelp (NIğ- de), Şükrü Kaya (Muğla), Nahid Ker- ven (Kayseri), Şakir Kesebir (Tekir- dağ), Ali Kılıç (Gaziantep). Muzaffer Kılıç (Giresun), Hüsnü Konay (Tokat), İhsan Kurdkan (Çoruh), Memed Ali Kurdoğlu (Siird), Kema! Kusun (Ma- raş), Celâl Mengilibörü (Antalya), Bediz Morova (Konya), İlyas Samı Muş (Ço- ruh), Fikri Mutlu (İçel), Esma Nayman (Seyhan), Halid Onaran (Burdur), Ham. di Ongun (İçel), Ali Şevket OÖndersev (Gümtüşâne), Baha Öngören (Kars), Hu- riye Öniz (Diyarbakır), Ahmed Özdemir (Eskişehir), Ragıb Özdemiroğlu (Zongul- dak), Lütfi Müfid Özdeş (Kırşehir), Al Rıza Özenç (Çorum), Hatice Özgener (Çankırı), Hasan Ferid Perker (Kayse- ri), Hasan Rıza Soyak Burdur), Tahsin San (Aydın), Hakkı Saydam (İçel), Vas- fi Raşid Sevig (Sivas), Memed Nazif Sirel (Kars), Dr. Asım Sirel (Samsun). Memed Somer (Kütahya), Receb Zühtü Soyak (Zonguldak), Şevki Süsoy (Siird), Abdürrezzak Şatana (Mardin), Dr. Şük- rü Şenozan (Kastamonu), Sadettin Fe- rid Talay (Bursa), Hasan Hayr Tan (Kocaeli), Cemal Tekin (Konya), Nuri Tuna (Muğla), Ali Tunah o (Samsun), stanbul) Yazısı Nuri Tuna Gevki Süsey (Muğla) (Siird) Turgad Türkoğlu (Manisa), Gi Şefik Türsen (Denizli), Ahmed Vefik Uluçay; (Niğde), Naşid Uluğ (Kütahya), Nuri Ural (Maraş), Hakkı Tarık Us (Gire- sun), İsmail Hakkı Uzmay (Bolu). Musta- fa Halid Öner (Konya), İsmail Hakkı Veral (Sinob), Şükrü Yaşın (Çanakka. le), Dr. Ziya Naki Yaltırım (Ordu), Ya- şar Yazıcı (İstanbul), Nabi Rıza Yıldı rım (Çorüm), Nafi Yücekök (Muş), Maarif Müdürleri «rasında nakl'er Ankara, (Hususi) — Maraş Maarif Müdürlüğüne Bitlis Maarif Müdürü N- reddin Siret, Siird Ma Müdürlüğü- ne Balıkesir ilk tedtisat müfettişlerinden Hüseyin Zeki Ülke tayin edilmişlerdir. ilat Necdet Evrimerin Sivas Masif Müdürlüğüne nakli üzerine açılan Trab- zon Maarif Müdürlüğüne Erzurum Maz- rif Müdürü Hamdi Keskin, Erzurum Ma- arif'Müdürlüğüne Ağrı Maarif Müdü-ü Hüseyin Avni Ülküner, Antalya Masrif Müdürlüğüne Sivas Maar'f Müdürü Ce mal Gültekin, Bitlis Maarif Müdürlüğü. ne Tekirdağı ilk tedrisat müfettişlerin. den Halid Berk, Ağrı Maarif Müdürlüğü- ne Eskişehir ilk tedrisat müfettişlerin. den Nebi Taşar tayin edildiler. Samsunda asri mezbaha işi Samsun (Hususi) — Mert oırmağı kıyılarında bulunan bugünkü mezba * hanım şehrin hakiki ihtiyaçlarını kar * sılayamadığını dikkate alan belediye, mezbaha işinin daha vasi ve fenni bir hale konulmasını düşünmüş ve bele - diye reisi doktor Necmeddin Divitci - oğlu bu hususta tetkikler yapmıştı. Be lediye meclisi, bu hususta belediye re- isinin takriri üzerinde görüştükten son râ bazı kararlar vermiştir. Mezbüharın ilk kısım inşaatı için & nümüzdeki mali yılda ihale yapılması muvafık görülmüş ve bu işe 84,000 Ji- ra tahsisat ayrıimıştır. Belediye, asri mezarlık işinin keşif meselesi üzerin“ de tetkiklerde bulunmaktadır. İnme