4 Haziran 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

4 Haziran 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

Sayfa «Bon Posta, nın tefrikası: 83 ALMANYADA DIR İNGİLİZ CASUS SON POSTA Nobbi bana dönerek: “Ne olur, ne olmaz SİZ Şu tabancanızı verin bakalım! ,, dedi Nihayet Bilin kafası da buna yatmış| olacak ki, — Galiba en münasibi de bu olacak Nobbi, dedi. Ben burada kalırım, sen de mister Maynard'ı çağırmıya giti. Ben buna itiraz ederek; — Hayır, hayır, dedim, burade' siz kalınız Nobbi. Zabitinizi getirmiye Bi gitsin! Kana susamış Bi! ile tek başıma kai- mıya hiç ie istemiyordum. Çünkü Nobbi ile zabit gelini kadar herif yöniden kansatini değiştirebilird. Nobbi bana dönerek: — Ne olur ne olmaz siz şu tabanca - nız: verin bakalım! Ben otomatik tabancamı çıkararak ona uzattım. O, tabandan dikkatle gözden geçirmiye koyuldu. Bu arada, Bil de l4fa karıştı: — Hakikaten güzel bir tabanca imiş, diye söylendi. Buna otuz frank verir- ler. Yar: yarıya yaparız değil mi Nob- bi? Bi! derhal gerisin geriye, kendi hat- larına doğru yollandı. Biz Nobbi ile baş! başa kaldık.. Nobbi bana bir yığın su-! &ller sormıya başladı.. verdiğim oevab- lardan herifin gözleri faltaşı gibi açık â Takriben yarım saat sonra, yannda genç bir zabit olduğu halde BH görün- dü. İngiliz zabiti, on sekiz yaşlarında ya var, ya yoktu.. zabit beni görünce pek hayret etti. Fakat, tabif, beni derhal cephe gerisine götürmek icab edeceğini telkdir etmekten de geri kalmadı. Za- bitin yanında daha başkaları da vardı. Fakat görünürde sedye falan yoktu. Ba vaziyet karşısında sağlam yahbılı fki Londralı askerin boynuna (sarılarak, tek ayak üzerinde, son muharebe sa-| hamı terkettim. Nobbi ve Bil gözlerile beni takib ediyorlardı. Bilin ordya ge- len diğer askerlere benim hakkımda Şu sözleri söylediğini işittim: — Herif yaman küfrediyor!. Ömrüm- de böyle yakası açılmadık küfürleri ne gördüm ne de işittimi. Haddi zatinde re bir sosyal, ne de bir ticari kıymetleri olmadığı harlde sat vurduğum küfürler hayatımı kurtar - muşta. SEKİZİNCİ sMedeniyet»e kavuşur kavuşmaz be- ni derhal hastaneye yatırdılar. ilk Hfa- demi hastanede aldıler. Ertesi gün biz- zat (1) Duglas Hayg ziyaretime geldi. Fırsattan istifade ederek derhal, Alman ordusunun vaziyetini, Bulgaristan ve Avusturyadan gelen haberleri, bizzat Lüdendorf'un ruhi heletini mufassalan ahlattım. Taarruzlara devam etmenin bir zaruret olduğu noktası üzerinde 18- rar ettim. Benimle her dakika mfişavere ede- bilmeleri için, İngiliz umum! karar - gühına yakın bir hastaneye yerleştirt!- dim.. artık benim için harb bitmiş de- mekti. İçlerinde, hiç bilmediğim, ismi- ni bile duymadığım ecnebi bir devlete ald madalys da dahfı olduğu halde bir yığın madalya ve nişen eldım. * Artık hikâyem burada bitiyor. Dört harb senesi içinde başımdan birçok sergüzeştler geçti. Alman umumi karar- gihinda 1915 senesi Teşrinisanisinden 1918 senesi Ağustosüna kadar kaktım.. Bu, herhalde harb içindeki casusluk vak'alarının en mühimmi idi. Ancak 1918 yilınm Eylülünde İngil- tereye dönebildim. Artık şimdi kimse- nin bana ihtiyacı kalmamıştı.. birbirini tfakfb eden darbeler alimda Alman cephesi mütemadiyen birdz daha yıkı- yordu. Kanım sağlammış.. yaram çok çabuk (4) Duğlas Hay: O devirde İngilin ordu- dari başkumandanı 48, Atütercim. Umumi Marbde garb cephemnde üsera bekliyen Alman kâpandı. Biraz toplamakla beraber çok kısa bir zamanda yürümiye başladım. Büyük bir bahtiyarirk içinde evime gittim. Kazandığım büyük muvaffakiyet ih- timal ki başımı döndürmüştü belkide ben zaferlerime lüzumundan fazla kıy- met vermiştim. Anlaşılan bir (kaza muhtacmışım!. Böyle bir #kaza maruz kalmakta geçikmedim. Arlemle beraber uzunca bir istiraha- te çekilmek niyetinde idim. Bunun için harbiye nezaretine bir istida vererek senelerdenberi birikmiş olan maaşları- man verilmesini istedim. 1915 yılı Teş- rinlevvelinden itibaren beş para'alma- dığıma göre elime oldukça mühim bir Günün Bulmacası 1 — Makine yapan 8 — Küçük birşeyi büyüten 8 — Ceriha - İstimdad nldası 4 — Aralatmak masdarından ismifall 8 — Slans - Yuva 8 — Döşek - İyi T — Hayret uktası - Viâyet, 8 — Kırmızıya benzer enk - Yed - Yan- gında göklere yükselen 9 — Bir nevi şapka - Ced 10 — Birdenbire - Şiir yazan 8 — Kendi kendine bir mânası olmadığı halde barı ahvalde sarfedildiği 2a - bir mans İfade eden kelime - « Uzağı işaret için kulla - karargâhlar'na sevkedilmelerimi askerleri para geçeceğini umuyordum Meğer İ tahminlerimde yanıdmışımi. Harbiye nezareti bana verdiği cevabda, filyaki zikrettiğim müddet içinde İngiltere harbiye nezaretinden para almamakla beraber, pekâlâ Almanlardan maaş gi- miştım.. binsenaleyh bir ikinci defa maaş almıya hakkım yoktu. Olsa olsa, İngiliz zabit maaşile Alman zabit maa- şi arasındaki farkı alabilirdim. Bu cevab karşımnda gülmekten baş- ka bir şey yapamadım. biraz kendime gelmem, aleiâde insanlar arasına karı- şabilmem için, demek böyle bir cevaba mubtacmışım! SON Bir doktorun günlük notlarından Geceleri yalağa İşeme meselesi: 2 Geceleri yatağa işeme meselesinde en ziyade nazarı dikkate alınacak şey goce yatmaydan evvel çocuklara idrar ettir - mek fazla su İçirmemek, çok atlayıp s19- ramalardan korumak ve muhakkak her gece anne ve babaların birer defa kalka- rak çocuğu çişe tutmaları lâzımdır. Çünkü bu hastalık nihayet bir sinir zâfdır. Büsbütün bunu haline bırak - mak doğru değildir. Bundan maada $0 - cuğun asabını takviye eimek, kuvvetini v6 kllasınu artırmak lâzımdır. Bu gibi tedbirlerder çok istifade edilmektedir. Kuyruk sokumunun Üst tarafından amü- du fıkarfuln en alt kısmından iğne #0 - kulp oşevkinin aksamı (süfliyesini tenbih eden şırıngalar ile beraber da - hilen verilecek diğer mukavvi ve mfsek- kin Ulçlardan istifade edilir. Herhalde hemen dainın âz çok utunca bir zaman çocuğu ve bilhassa muhitini, etrafını is- aç eden bu hastalık hiç bir İbtilAt bırak- madan İyi olur. Afle reislerinin bu gibi vaziyetlerde pek fazla endişeye kapılmin- malarını ve nihayet bunun bir zaman i- pulu yolamalarını rioa ederim. Akai tak- Tekirdağ Halkspor klübü azaları Çorluda Tekirdağ Halkspor kiöbünden (30) kişilik bir kafile caz takimile (O Muradlıya geldiler, Muhtelif oyunlarla geç vakte kadar eğlene - rek döndüler. Tokadda bir tayyare piyangomu talihlisi Bu defaki tayyare piyangosunun 10000 liralık İkramiyesi Toksd Orman çevirge mü- Beşiktaş dün Vefay! 3 - 0 mağlüb etti Ankarada da Ankaragücü Doğansporu 1 - 0 Y Bugün Galatasaray Fenerle karşılaşıyor İİ Beşiktaşla Vefa, aralarındaki ikinci milf küme maçını dün Taksim stadın- da oynadılar. Havanın bozuk olması yüzünden sahada mahdud bir seyirci kütlesi toplanmıştı. (Hasılat: 450 Hira). Hakemin düdüğü ile iki takım bir a- rada sahaya çikarak mutad seremoniyi yaptılar. Beşiktaşta sakat olan Hüsnü oynamıyor... Oyuna Beşiktaş başladı ve kısa pas- larla derhal Vefa kalesine indi. Daki - kının sola kaçarak çektiği güzel bir şü- tü Vefa kalecisi güçlükle çevirdi. Mün ferid, fakat tehlikeli birkaç akın yapan Vefdnın Hakk. vasıtasile yaptığı bir hücumda Beşiktaş kalecisi M. Ali ge- İlen topu ayakla karşılamak istedi, fa- kat ıska geçti. Bu büyük tehlike dire - Bin kenarından topun dışarı kaçmasile avut oldu. İ Bundan sonra tevali eden Beşiktaş akınlarından birinde ve 16 ncı dakika- da müsaid vaziyette topu yakalıyan Nâ zım Beşiktaşa birinci golü kazandırdı. Maç zevksiz bir şekilde oynanıyor. Be- şiktaş deha çok Vefa kalesine iniyor. 24 üncü dakikalarda Şereften güzel bir pas alan Hakkı yakından sıkı bir şütle Beşiktaşın ikinel golünü yaptı. Vefa- lar takımlarını değiştirdiler. Lâtfiyi beke, Hakkıyı santrhafa çekerek mü - dalaaya ehemmiyet veriyorlar. Bu ta- dilât üzerine Beşiktaş akınların: dur- durmağa muvaffak oldn Vefa hücuma geçti. Fakst forved iş göremiyor. 37 nci dakikada Beşiktaş aleyhine olan frikiki Vefalı Hakkı 40 metreden fev- kalâde bir şüt attıysa da Mehmed Ali bunu kornerle kurtardı. Devrenin son dakikaları mütevazin bir şekilde oy - ranırken devre 2 - 0 Beşiktaş lehine bitti... İkinci devre Beşiktaşlılar başlar başlamaz tekrar hâkim oynamağa başladılar. Fakat Ve fa müdafaası canla, başla çalışarak teh- İlkelere mâni oluyor. Beşiktaktan Hak- ki bugün cidden güzel oynıyarak ile - ri, geri makine gibi çalışıyor ve Vefa kalesine tehlikeli hücumlar yapıyor. Bunların bir, ikisinde emniyetsiz çı - kışlar yapan Vefa kalecisi pek çok teh- Wke atlattı. Oyun beklendiği kader zevkli ol - muyor. Vefa daha çok müdafaaya ehem miyet verdiğinden Beşiktaş fazla gol çıkaramıyor. Oyunun sonlarına doğru Vefa açılarak Beşiktaş kalesini bir şüt yağmuruna tuttuysa da netice alamad Maçm bitmesine yarım dakka (kala soldan gelen topu fevkalâde bir şütle kdleye savuran Hakkı Beşikteşm en güzel gölünü attı ve maç 3-0 Beşikta - şm galtbiyetile neticelendi. Beşiktaş: M. Ali - Taci, İbrahim - Hü- dürtüğü muhafaza memurlarından Remziye seyin, Bedii, Feyzi - Hayati, Hakkı; isabet etmiştir. e aman 7 — İA - Zalim 8 — Har - İrinn 9 —İ - Kiyamler 0—K-A-Rn-İr Nâzım, Şeref; Eşref. Veta. Azad - Vahid, Saim - Sefer, Lütfi, Şükrü « Necfb, Hakkı, Gazi, Sul- hi, Mehmed... kalar ilerledikçe Beşiktaşın daha? hâ -) kim vaziyete geçtiği görülüyor. Hak - Topkapı - Alemdar Süleymaniye - Da 17,30 yıs stadında İzmirin na Ankaragücü başladı İzmir kalesini sardılar. karazücü akıncılarına Ankaragüçlüler devre neticesiz akınlarından bere bitti. İkinci devreye mile başlandı. nı müdafaalarmda hücuma geçtiler, Oyun olan birer gol fırsatı Bu gol oyuna bir kat diyse de her iki çirdikleri fırsattan Ser. Ve oyun 1-0 bitti, Dün, Taksim #1 maçlarına devam neticeleri yazıyoruz: Birinci maçta Gala Bo: lu 3 - 0 mağlüb ©” E gr . spor arasmda oynandı. wi de rakibinin bir golüne 8 ahi mukabele eden Anadol ib geldi. Brüksel muhteliti Bugünkü sp0' hareketleri beyi - Kadıköyspor sas leymamiye, Şişli) - (Kasumpff lataspor) saat 15,45, Gel Fenerbahçe saat 17,30 Süleymaniye stadında ii , Fenerbahçe stadında: Atletizm müsabakalar! Ankaraztici - Doğan Ankara 3 (Hususi) — BUS Do ile Ankaragücü takımı karşıl ge s4ha yebancılığından isti! İzmir müdafaası Ankara i cilarını ofsayde düşürerek # likeden kurtarıyor. Bilb: dafi Fethi yerinde sa üste kazandıkları kornerlerii de edemediler. Devre, he” Ankaragüçtöl kestiler nıyor ve her iki taraf da atıyor. 20 nci dakikada © sonra Ankara mehmet e karagücü gittikçe üstün den karıyor. 25 inci dakiknda di vesıtasile yaptıkları bif ede dinin ortasından istifade mühacim sıkı bir şütle 0 kımınm yegâne ve geğibi Doğanspor ağlarına takti- İK istifade çeri Bölge hapsi ağ ear sa » ” ve İm iade 0 e Me TD aç si £. arş gi Mez el LEE ele AE SEİESEELİ SEN ZE. 2#. EF,