15 Haziran 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

15 Haziran 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

| | ti Atatürk köprüsü inşaatı ilerliyor Köprünün orta dubalarının yerlerine konulmasına yakında başlanacak ve ray ferşiyatı da tamamlanacak Atatürk köprüsünün orta dubalarının yerlerine konulması işine birkaç güne ka. dar başlanacaktır. Köprü üzerindeki ray ferşiyatı kısmen Ikmal edilmiş, köprünün altındaki kısım. ların betonu tamamlanmiştır. Bu beton kısımların üzerine su geçmemesi için mu. şamba konulacak ve bunların üzerine de tahta döşemeler kaplanacaktır, Fransaya ismarlanmış olan bu tahta döşemeler bu. günlerde şehrimize getirilecektir. Amerikadan köprünün vaziyetini ince. lemek üzere getirilen mütehassıs işini bi. Nafıa Vekili şehrimizde tetkikler yapıyor Şehrimizde bulunmakta olan Nafıa Ve. kili General Ali Fuad Cebesoy dün öğle. den evvel Nafı Fen okulunu ziyaret et. miş ve okula aid muhtelif işler hakkında okul direktöründen izahat almıştır. Vekil öğleden sonra Nafia Müdürlüğü. ne gelmiş, yapılmakta olan yollar ve di. der #nşaat hakkında tetkiklerde bulun. muş, Nafın Müdürü Bedri ile muhtelif tirmiş, memleketine dönmüştür. Köprü kusursuz bir halde inşa edilmektedir. Mütehassıs, şartnameye uygun görülme. diği için Belediye tarafından kabul edil. | miyen iki romorkör üzerinde yapılan ta. dilâtı tetkik etmiştir. Romorkörlerin şart. nâmeye uygun hale konulduğu tetkikat sonunda anlaşılmıştır. Birkaç güne kadar yerlerine konacsk ölan müteharrik dubalar gayet kolaylık. lâ açılacak ve kapanacaktır. Köprünün her dubası arasından sandal vesair ufak deniz vasıtaları geçebilecektir. Florya plâjları henüz açılamadı Phij mevsimi geldiği halde Florya Plâj. Yarı henüz açılamamıştır. Plâjı kiralamak üzere Belediyeye müteaddid müracaatlar yapılmış, fakat ilk arttırma fiatı Beledi. ye tarafından takdir olunan 27 bin lirayı bulmadığından. Mhalesi icra olunamamış. tır. Belediye plâj mevsiminin yaklaşma. sını gözönünde tutarak arttırma fiatırı 17 bin liraya indirmiş ve ikinci bir müza. yede açmıştır. İkinci müzayede gelecek meseleler üzerinde görüşmüştür. Vekil bugün de tetkiklerine devam edecektir. Müteferrik: Halkevlerindeki inşaat süratle bitirilecek Eminönü Halkevine o bitişik olarak yapılmakta olan jinmastik salonu in - şaatı devam etmektedir. Dün bu selen ve diğer Halkevlerine ald inşaat hak - kında görüşülmek üzere Parti Merke - zinde Halkevleri Reislerinin iştirakile bir toplantı yapılmıştır. Toplantıda in- şaatın çabuk bitirilmesi için bazı ka - Trarlar alınmıştır. Resmi dairelere sömikok tedarik etmeleri bildirildi Dahiliye Vekâleti, dün Viliyete ye- 4 bir tamim göndererek, yakında Ka - rabük demir ve çelik fabrikalarının fa- #liyete geçmesile bu fabrikalara mü - temadiyen kömür taşımacağından, An- kara ve İç Anadoluya Sömikçk nakli - yatında müşkülât olması ihtimalini göz önünde tutarsk bilümum resmi daire, mekteb ve hastanelerin (o 1939 senesi kömür ihtiyaçlarını şimdiden temin et- melerini bildirmiştir. Bugün Dolmabahçe stadının plânı tetkik edilecek İtalyan mimarı Viyoli Viyetti tarafım- dan Dolin#bahçe stedyama için 25 bin kişiyi istiab edecek bir şekilde hazır - lanan plânların, Dolmabahçe gazhane - si sahasında evvelce ayrılan (araziye uymadığı anlaşılmıştır. Bu yüzden plân, stadyorma 20 bin kişiyi istiab e - debilecek bir şekilde tadil olunacak ve stadyom yeri biraz değiştirilecektir. Bugün Partide Beden Terbiyesi U - mum Direktörü General Cemil Tanerin riyasetinde toplanacak olan Beden 'Ter biyesi İstişare Heyeti plânı tefkik ede- rek bu hususta son bir karar ittihaz e- decektir. PiâJ| dühuliyslerinden tayyare ve damga resmi alınmıyacak Maliye Vekâleti, dün belediyeye bir tezkere göndererek plâjlar ve deniz ha- mamlarma aid düluliyelerden bade - ma tayyare ve damga resmi aranılma- masını bildirmiştir. Vekâletin bu kararı bu gibi yerleri işletenlerin fazla kâr (yapmaları için olmayıp halka yeni bir ucuzluk temin etmeğe matuftur. Tayyare ve damga resimlerinin kaldırılması üzerine plâj ve deniz hamamları fiatlarında yüzde 73 - 10 kuruş bir tenzilât yapılabile - çektir. Seemeseasesemezen sensen semrsamesansearssmmssem serer Ankara Tiyatrosu OSan'atkârları Bu gece: Karagümrük Zafer sine masında san'atkâr Zeki hafta içinde yapılacak ve Florya plâjı Temmuz başında açılacaktır. Şehir işleri : BO bin liralık yolun ihalesi tasdik edildi Belediye Datmi Encümeni dün top - lanarak Halk Partisi (okaza ve nahiye kongrelerindeki dilekler arasında ya - pılması istenilen yollardan, ilk 80 bin gr kısmının ihalesini tasdik etmiş - Bina sahiblerinin toplantısı tehir edildi Dün Beyoğlu Halkevi binasında Va- linin başkanlığı #ltmda, Teksim, Şişli arasındaki bina sahibleri tarafından bir toplantı yapılmıştır. Toplantıya kırk kadar ev sahibi işti- rak etmiş ve Taksim ile Şişli arasmda- ki yaya kaldırımının kendileri tarafın- dan yaptırılması için evvelce (o vermiş oldukları karar görüşülmüştür. Ekser bina sahibleri toplantıya iştirak edeme- Gikleri için, kat'i bir neticeye vakıla - mamiş ve İekrar toplanılmak üzere dâ- gılınmıştır. Mısırda hummayi kulaf zuhur etti Mısırın Behara vilâyetinde Humma- yi kulâi hastalığı zuhur etmiştir. Ba - dema, hastalık devam ettiği müddet - çe bu mmtaka menşeli şahadetnamele- rin t4sdik edilmemesi alâkadarlara bil- dirilmiştir. Deniz işleri: Savarona yatı İstanbul limanına kaydedildi Mer'i deniz nizamatı ,mucibince her deniz vasıtasınm bir limana tescil edil. mesi lâzım gelmektedir. Bu cümleden olarak Savarona yatının (da İstanbul limanma tescili dün yapılmış ve tescil için dört bin lira tediye edilmiştir. Toplantılar: Maruf bir profesörün konferansı Viyana üniversitesinde Şirürji profesörü ve bilhassa mide cerrahisi bahsında derin te - tebbuları ve hususi ameliyat usullerile dün - ya tıb sahasının çok iyi tanıdığı — profesör Finsterer'in bir konferans vermek üzere şeh- rimize geleceğini haber aldık. Profesör Finsterer «Mide ve duodenum $i- serlerinin tedavisi ve ihtilâtlarıs mevzulu bu konferansını Türk Tıb Cemiyetinin Beyoğ - lunda Bursa sokağındaki salonunda 22 Ha - tiran 999 Perşembe günü saak 4,30 da vere - cektir. Yeni deniz teşkilâtı Temmuzdan itibaren faaliyete geçecek Yeni Denizyolları ve Limanlar Umum Müdürlüğü 1 Temmuzdan itibaren faali. yete geçecektir. İ Temmuz, ayni zamanda kabotaj hak. kının 'Türk bayrağına intikali dolayısile denizciler bayramına tesadüf etmektedir. Teşkilât kanununun birinci maddesi mu. cibince iki umum müdürlüğe devir ve tes. lim edilecek Denizbankın işletme malze. mesi, tesisat ve vesaitinden başka Deniz. bankın elinde kalacak sair menkul ve gayri menkulleri, nukudu, borçları ve a- lacakları, hakları vecibe ve taahhüdleri Münakalât Vekâletine geçecektir. Denizbank İdaresinin teşekkülü tari. hinden ilgası tarihine kadar yaptığı bil cümle musmelât en çok bir sene zarfın. da tasfiye edilecektir. Tasfiye işile meş- gut olacak olan komisyon bugünlerde Münakalât Vekâleti tarafından intihab olunacaktır. Halen Ankarada bulunmakta olan De. İ nizyolları Umum Müdürü İbrahim Ke. mal Baybora ve Limanlar Umum Müdü. rü Raufi Manyas yeni deniz teşkilâtının kat'i şeklini almakta olan Denizyolları ve Liman kadrolarile birlikte birkaç güne kadar döneceklerdir. Türkkuşu filosu Bursaya gitti Birkaç günderberi şehrimizde bulun. makta olan Türkkuşu filosu dün ssbah saat 8,50 de Yeşilköyden havalanarak Yalova üzerinden Bursaya hareket etmiş ve saat 9.15 te Bursa tayyare meydanına inmiştir, Tayyarelerden beşini kadın pi. lotların idare ettikleri Türkkuşu filosu, Bursa tayyare meydanında Bursa Valisi, Hava Kurumu erkânı, mektebliler ve ka. Jabalık bir halk kütlesi tarafından karşı. lanmıştır, Filo'dün öğleden sonra Bursa üzerinde halka gösteriş ve plânör uçuşları yapmış. fir. Türkkuşu filosu memleket turnesin. den sonra beş kadın tayyarecimizin de iş. tirakile bir Avrupa turnesine çıkacaktır. Ekmek satışları kontrol edildi Belediye İktısad Müdürü Saffet ve Be. ilediye müfettişleri dün fırınlarda ve ek. mek satan dükkürlarda ekmek narkı me. selesi üzerinde tetkiklerde bulunmuşlar. dır, İktisad Müdürü ve müfettişler bu İtetkiklerin neticesini bugün bir raporla Belediye riyaset makamına bildirecekler. dir, Diğer taraftan ekmekçiler Toprak Of. si tarafından verilen buğday fiatlarının da biraz yüksek olduğundan bahisle ten. zilât yapılması talebinde bulunmuşlardır. Belediye, Toprsk Mahsulleri Ofisi ile yaplığı temaslar sonunda Ofisin urculara ucuz buğday vermesini temin etmiştir. Bir İngiliz generali Şehri'mizden geçerek Ankaraya gitti İngiliz ordusuna mensub Tuğgeneral Lund refakatinde yüzbaşı Sprant olduğu halde dün sabah Londradan şehrimize gelmiş, akşam 19,10 ekspresile Ankaraya hareket etmiştir. Askerlik işleri: yetimler Beşiktaş Askerlik Şubesinden: Malül ve yetim ikramiyesi alan malüller ile gehld aileleri resmi sened ve nüfus cüz - imin oğlu I2 da | Hayi yaşın danlarile varsa askeri vesikalarile 15/Hazi » ran/999 tarihinden Hasiran nihayetine ka - dar hergün öğleden evvel şubeye müracaat - ları ân olunur. Bir garajda benzin parladı Demirkapıda otomobil tamir garajı sahibi Tekfor ile Zehrab bir molörü benzinle yıkarlarken akümülatördeki Topktpi fakirler yurdunun toplantısı Topkapı Fakirler Yurdu İdare Hey'etinden: Haziranın M üncü Cumartesi günü saat 14 de Topkapıdaki müessese binasında yur- .dumumun fevkalâde kongresi den sayın araların beşrifleri rok Olunur, cereyanla benzin parlamıştır. o Benzin Zehrabı tutuşturmuş, o Tekfor da onu kurtarırken ellerinden yaralanmıştır. -| Her iki yaralı Cerrahpaşa hastanesine |te yaralanmış ve Cerrahpaşa hastehe - nakledilmiştir. cibince İktısad Vekâletince hazırlanıp Devlet Şürasınca o görülerek 1! Mart 939 tarihinde Vekiller Heyetince o - naylanan ve yüksek tasdike iktiran et- miş olan iş ihtilâflarını uzlaştırma ve tahkim nizamnamesi bugünden itiba - ren meriyet mevkiine girmiş bulun - maktadır. Büğünden sonra iş yerlerinde iş ve » renle işciler arasındaki tek başlı ve top- tuluklu iş ihtilâfları iş mümessilleri ta- rafından uzlaştırılacaktır. İş ihtilâfı zuhurunda işciler veya iş vereni ve vekili birinci mümessil işciyi haberdar edeceklerdir. Mirmessil işciler bir toplantı yapıp ber iki tarafı dinle - yerek ihtilâfı bir uzlaştırmaya bağlı - yacaklar, aksi takdirde bir zabıt yapı - larak keyfiyet tesbit edilecektir. Bun - dan sonra İşci veys iş veren mahkeme- ye müracaat edebilecektir. Topluluklu iş ihfilâflarının uzlaşma- ya rapbtedilememesi halinde (keyfiyet iş dairesi teşkilâtma, teşkilât olmıyan Poliste : Rıhtımda uyuklıyan bir çocuk denize düştü Karakövde Rıhtımda oturan 14 ya. Işında Saffet adında bir çocuk biraz sonra uyuklamış ve müvazenesini kay- bederek denize düşmüştür. Saffet kur- tarılmış ve imdadı sihhi otomobili ile hastaneye kaldırılmıştır. Dünkü vesaiti nakliye kazaları Son yirmi dört saat zarfında) şehri - mizde dört vesajti nakliye kazası ol - muştur: Galatada Necatibey caddesinde Ab - dullah oğlu 6 yaşındaki Turhana, şoför Süleymanın idaresindeki (3938 plâka numaralı kamyon, çarpmış, çocuk sol ayağından yaralanmıştır. Şoför, yaka - lanmıştır. * Gedikpaşada Tiyatro cadöesinde 0 - turan Artin oflu Avadis, kullandığı motosiklet ile Lâle caddesinden ge - çerken Aksarayda bir fırında çalışan Hasan Vidi'ye çarpmış, başından ya - ralamıştır. Yaralı Cerrahpaşa hastane- sine kaldırılmıştır. x Kasımpaşada oturan arabacı Felek isminde birisi, arabasile . Kulaksızdan geçerken $ yaşındaki Sevime çarpmış, ayağından yaralanmasına sebebiyet vermiştir. Yaralı, Etfal! hastanesine kal dırılmış, suçlu yakslanmıştır. * Kuledibinde 14 numarada musluk » İçu dükkânında çalışan Martar oğlu To- ros, idaresindeki 288 plâka numaralı motosikletle Galatasaraydan oTünele giderken, karşısına (çıkan 6 yaşmdaki Kirkora çarparak yaralanmasına sebe- biyet vermiştir. Yaralı çocuk, Şişli Et- fal hastanesine kaldırılmış, suçlu ya - kalanmıştır. Kamyon altında kalan bir çocuğun ayakları ezildi Hasköyde Türbe sokağında (balıkçı Yako Ka - sımpaşd yokuşundaiı çıkarken bir kam- yon altında kalmış ve ayakları ezil - miştir. Kamyoncu kaçmış, yaralı Şişli hastanesine kaldırılmıştır. Bir çocuk Bozdoğan kemerinden düştü Fatihte Şube arkasında oturan 9 ya - şında Hüsnü Bozdoğan kemerinde oy » narken çocuklar tarafından #tilmiştir. Bu sukut neticesinde Hüsnü ağır suret- <ine kaldırılmıştır. İş ihtildilarını uzlaştırma nizamnam& meriyet mevkiine girdi Bugünden itibaren iş yerlerindeki iş ihtilâfları mümessillerinin tavassutile halledilecek İş kanununun 78 inci maddesi mu -| yerlerde mahallin en büyük 4 a (5 işçi âmirine bildirilecektir. a mma SEÇEFPE EPAFSEPZETEZEI. Bu takdirde iş idaresince lecek memur kesin uzli şacaktır. Bu memurun İS ihtilâfı halde müessir olmadığı de ihtilâf (iş ihtilâflar, hakem veya (büyük hakem kurulu) 98 J edecektir. İstanbul bölgesi dahilinde adedi ni geçen iş yerlerinde iki aydanbö x aliyet sarfedilmiş olmasına" yağ" ci mümessillerinin seçimi ikmal N memiştir. gel Bugünden itibaren seçimleri ri eden 500 iş yerinde işci m faaliyete geçecek ve diğerleri? seçimler ikmal edilecektir. Çekoslovakyaya oğlak deri$ satı'dı Dün Karadeniz ve havalisi dan 10 bin oğlak derisi satı malların çifti 147,5 kuruştan 88' tır. Satışların Çekoslovakya için söylenmektedir. Yeni neşriyat İ Kanlı Muamma — Şarlok Holmes “4 dilimize çevrilen. en barikulâde ge dır. Münir Süleyman Çapan sara ban Dovl'den naklen alınmıştır. tabevi moşriyatıdır. Fiatı 25 kı sie Haydadlar arasında bir er di Wallace'in en böyecânlı ve mi Jarından birisidir. İnkilâp Kitabevi peşi? | tandandır. Fiatı 25 kuruştur. 0 Syivistre Bonnard'ın cürmü — * ri” Prance'in bu büyük eseri Nahid el fından dilimize çevrilmiş ve HUMİL ei tarafından da kitab halinde Flatı 75 kuruştur. Ke İSTANBUL HALK TİYA di Kenan Güler sekme # Ba akşam Yedi nemnm sila babe DENGİ DENGİ Vadyil $ Pert, Prelesör Mişel 7 kiilik ravi mi TEK Macer varyeteni ve telepati ERTUĞRUL SADİ tiyatrosund8 Şehzadebaşı Bu “ir , çe iron ce LİDE PİŞKİN - TOKSUZ birlite HAYRET EFENDİ vodvil 8 perde okuyucu AYMİ” Yy LÂLB Z Bu bafta mevsim yaratıyo' dl rejisör Julien Duvivier'iB RP eseri JEAN GABİN-Vİ MANCE'in emşaisiz SON ŞAN (La belle öguipe) Büyük Fransız filmi leon“, yük deniz faclası Ameriksi vi İngiliz denizaltılarının azn betlerini tekmil teterruatil? canlandıran | . DENİZALTI D Fransızca örijinal ve yeni KOP yası ve en yeni Metro Jurnal” İngiliz Denizaltı gemisi (THETİS)'İR, 90 kahramanile batması Ve kaç kazazedelerin kurtarılı06”” Bunların hepsi bu akşa sat 8.80 da LÂLE sında temsili so SEPEEZFE. a 4