16 Temmuz 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

16 Temmuz 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

| Hadineler ri | ANKET KAPMACA | yorsun, bekörların niçin evlenmedikleri. Meraklı arkamdan bağırıyordu: — Bay bay. Gene yakalanmıştık. — Ne hâber? — Haber, sizde? — Bizde olan haberi biz yazarız. — Orası öyle.. ben şimdi bir şeyi me. rak etmiştim. — Senin merak etmediğin şey var m Sizin gazetenin adı ne? Yeni mi öğreneceksin?.. Hele sen söyle. Son Posta! Veminelgaraib. OEhmdeki gazete Gazeteyi uzattım. Sayfalarını çev'rdi, biktı. Bir kere daha baktı; — Hakkın var, Son Posta imiş. Vemi, melgaraib. — Neye ikide bir yorsun? — Bekârların niçin evlenmediklerine dair anket Son Pos'ada.. — Evet! — Veminelgaraib. — Yahu, şu veminelgaraiblerin arka. sını kes! Keşeceğim amma kesemiyorum. Çünkü gittikçe merakım art , — Sıcak senin beynine vurmuş nacak, Son Postaya bak veminelgaraib di. | Bunları biliyo Mısırda kaç tane ehram vardır? veminelgarain di. Mısırın hususiyetlerinde, kusminı teşki) eden ehramların sayısı elli yedidir. İsadan 3600 sene evvel inşa edil. miş olan büyük ehtam ancak on üç sene. de ikmal edimliştir. Bu ehranın inşası için çalışan amelelerin sayısı 100 000 dir. Bugün irtifa 137 metreden ibarettir. * “ Sandviç ,, kelimesinin aslı nedi?.. Sanduviçin ne J Iduğunu hiç bil e KİZ nırız. Fakat sandu ” De lanan viç kelimesinin as (“ Mm anın ne olduğunu bilmiyenler çk. ” ” den John Mon. tur. İngiliz asilzade tağunun sıfatı Kont dö Sandviç imiş. Bu adam hem kumara, hem boğazına düş. künmüş. Kumar masasında iken yeme. ğe kalkmaz ve Okuyucularıma Cevablarım Bayan «S. S> e — Çocuk terbiyesinin hattâ meme. de iken başladığını kaniim. Munta. zam fasılalarla emzirme, ayni sâatler. de yatırıp kaldırmak iy! itıyadlar ver. menin ilk merhales'dir. Siz bu merhaleyi arkadı bırakmış. sil çağına giriyor. wiza gelen İlk nokta ilk tahsil ile birlikte bir yabancı wi öğ. retmektir, Kanuni mevzuatımız çocuğun ya Hancı mektebe verilmesine mânidir ve Galatasaray müstesna olarek ilk mekteblerimizde de yabancı dil yok. tur. Çaresiz mürebbiyeye veya husus? hocaya müracaat edeneksiniz. Fakat bunu yapmak doğru mu? Pedagoji mütehassışları hükümde aynlıyorlar. Bir kısmının iddiasına göre çocuğun ilk tahsil Başında kullandığı: kelime, lerin yekünu 900 den ibarettir. Bu ka, dar hafif bir sermays hamulesi için a mühim bir, ne dair olan anketi Son Postada görüyor. sun, veminelgaralb diyorsun. — Tabii, derim. Ya ben gazetenin a. dını yânlış okudum. Yahud da hayal gör. düm. — Gördüğün nedir? — Son Postadan başka bir gazetede «Niçin evlenmiyorlar» diye bir anket gördüm. — Bu muydu merakın? — Daha ne olsun, Son Posla bu an. keti yaparken, baska bir gazete de ayni zamanda yapar mı? ) — Yapıyor işte! Bekârların niçin evlenmedik! den başka anket mevzuu dünya yüzünde | kalmamış mı ki?.. — Kalmamış belki! Hem onlar bu sr, profesörler vesair? arası larmış. — Siz bünu yapamaz mıydınız? — Neye yapamıyal'm! — Neye yapmadınız7 — Belki yapacaktık amma onlar acele ettiler, — Başka bir anket mevzuu güç müydü? — Güç o mu, fakat hazırı kabullen. mek daha kolay? 3 — Ayıb değil mi? —11?2177 Diemat Silis rmu idiniz? | Bir piyano nota parçasının sıkleti Bir Aiman kömpo zitoru bir piyanist tarafından (o sarfe. dilen gayreti ölç. mek merakına olmaz. bulam vketi içti l bulmak | düşmüştür. İ: tetkiklere göre «pianissimos olarak bir piyano tuşuna temasın siklet mukabili 110 gramdır. Meşhur kompozitor Chopin'in «öt mi. nöra lü son etüdünde iki dakıka beş s8. niye devam eden bir pasaj vardır. Bu pasajın sikleti 3120 kilodur. Gene Chopin'in çok meşhur olan «Mardhe funöbres inde bir pasaj vardır ki bunda bütün nağmeler mevcudâur. Pianissimodan fortissimoya giden bu rağmeler bir dakika sürer ve 384 kiloluk sikleti istilzam eder. -————— —— ——— doyururmuş. Ona ekmek içinde yemek. ler getirilirmiş. ş Gitgide bu usul taammüm eylemiş ve o vakitleri evvelâ: «Kont Sandviç gibi yemek isterim» denmiş. Sonraları ise bu tarzdaki yiyeceklere doğrudan doğruya «sandviç» ismi verilmiş' amenna aramış olan Mustafa kö Bir tüccarın balta ile başını parçalıyan köylünün muhakemesi Katil mahkemede: “Karım- la seviştiklerini anladım, öldürdüm! ,, dedi Katil Muslaja mahkevede | larından Alo Örer köyüne gitmek ü - zere bir akşam üzeri evinden ayrılmış- tır. Fakat sabahleyin Çerkeş yakınla - rındaki değirmen arkı içerisinde ölüsü bulunmuştur. Cesed. kafası ikiye ayrıt | mış bir vaziyettedir. Hâdise hakkında polis ve jandarma derhal tahkikata gi- rişmiş, birçok kimselerin sorgusu ya- pılmış ve nihayet şüpheler Alonun €s-| kiden manda ortağı olan Ören köyün- den Mustafa üzerinde loplanmış ve kendisi yakalanarak sorguya çekilmiş. Mustafa Aloyu balta ile başına vurmak suretile öldürmüş olduğunu itiraf et-- miştir. Çankırı ağırceza mahkemesine gön * derilen caninin ilk duruşması yapılmış- tır. Üç jandarmanın muhafazasında ge- İnüfus memuru Salil Çankırı (Hususi) — Çerkeş tüccar-| Bir motosiklet kazasının ! muhakemesi neticelendi Üsküdar nüfus memuru motosikleti ile bir kadının Geçen Temmuz ayında Kartal ile © İMaltepe arasında, Küçükyalı mevkiin- İde vukua gelen feci bir motosiklet ka- zasının muhakemesi bir sene devam ettikten sonra, Üsküdar asliye ceza mahkemesinde neticeye varmıştır. Hâdisede suçlu bulunan Üsküdar idare etmekte oi- iduğu motosikletle Yakacıktan döner - İken. Küçükyalıdan geçtiği sırada mo - tosiklet birdenbire yol kenarındaki muhafaza taşlarından birine çarparak: yuvarlanmıştır. Kazadan Salih sağ kur İtulabilmiş ise de. motosikletin sepet kısmında oturan Firdevs ismindeki ka” dım, başı taşlara çarpmak ve parça - lanmak suretile, feci şekilde ölmüş - tür. ; Bilâhare hâdisenin tahkikatına el koyan Üsküdar müddeiumumiliği, tah- kikat neticesinde Salihi Firdevsin ted- birsizlik ve dikkatsizlikle ölümüne se- bebiyet vermekten suçlu bulmuş ve kendisini muhakeme edilmek üzere, as- live ceğa mahkemesine sevketmi. Mahkeme. yapılan uzun duruşma celseleri sonunda Salihin suçunu delil- lerle tesbit ederek, 8 ay müddetle bap sine karar vermiştir. Kazanın kurbanı Firdevsin kızı davaya dahil olarak, Sa- lihten tazminat talebinde bulunmuş ise de, mahkeme bu şahsı hak için müda - len katil, fütursuz ve lâkayd bir tavırla fa Aloyu pa - ve kovnundan ve bir altın, 20 gümüş mecidi- mıştır. Üç çocuğu olan Must rTasına tamaan öldürmüş “ 647 yesin li antika esya bulunduğunu ve kendi - sinin de almasını söyliyerek kandırmış olduğunu ve bu suretle köye göt dükten sonra yorgunlukla yatmış 9 - mak suretile ikiye parçaladı ahp arabaya koşarak Çerkeş civarına getirmiş ve hendeğe atmış olduğu an - taşılmıştır. gayrimeşru münasebette için öldürdüğünü, binaenaley! gözü hiçbir şey görmedi çıkan paraların ise Aloya değil. kendi- sine aid olduğunu söylemiştir. Muhakeme şahiğlerin celbi için baş- ise çocuğu yormak doğru olamaz. Ta. bii yoldan gitmeli diyorlar. İkinci kıs. mın iddiası ise lisan öğrenmek kelime öğrenmek değil, kelimeleri “kolaylıkla kullanmanın yolunu öğrenmekiir. Bu ise ancak küçük yasa mümkündür ve çocuğun kafasını da yormaz. Ben hüküm çıkarmıyacağım. Hatı, rma geldnleri söylemekie iktifa et. tim. X Bay Hulkiye: Yaz ayları için «beyaz smokin» icad edildiği iddiası doğrudur. Fakat fazla tuttuğunu sanmıyorum. * Bayan «P. İ., ye: — Sevdiğini nasıl anlıyayını? yorsunuz. — Gözlerine “bakmak kâlıdir, ceva. bını vereceğim, fakat «sevgi» yi rs. tek» ten ayırmasını bilmek lâzımdır. Birincinin ışığı devam eder, ikine'nin. ki geçicidir. di. TEYZE ka bir güne bırakıldı. Bir katil 15 seneye mahküm oldu Balikesir (Hususi) — Susığırlığın Gürece köyünden Hasan adında birini ormanda odun keserken parasına ta “ maan balta ile öldüren ayni köyden bilin hukuk mahkemelerine müracaat mahkemenin huzuruna çıkmıştır. Genç|edebileceğini, tahtı karara almıştır. İve uzun boylu bir köy delikanlısıdır. Satiye tahkikatı önümüzdeki hafta neticeleniyor Saliye yolsuzluğu etrafındaki tah - Üç gün peşi sıra Aloyu kikata dün de, devam olunmuştur. Sor- nde kıymet |gu tahkikatı. önümüzdeki hafta içeri - sinde tamamile bitmiş olacağından. dosya mütalca için müddelumumiliğe verilecektir. Mevkuflardan Tahir Kevkeb, evvel- ki gün asliye 4 üncü ceza riyasetine lan Alonun başına keskin baltayt VUT- | müracaatle, mevkuliyet kararına iti - aladığın: VE | yaz etmişti. Mahkeme reisi, bugün ev- sonra da kanın akmaması için başi 5â” İrakı tetkik etmiş ve neticede İtiraz ta - rp ölüyü arabaya yükliyerek ve kom- İlebinin. reddine karar vermiştir. sunun ahırından hayvanlarını gizlice Merurlara hataret eden bir kahveci mahkemeye verildi Hasekide oturan kahveci Ahmed is - Mustafa mahkemede Aloyu, karısile İminde biri, belediye tahrir komisyonu bulunduğu |azalarından Hayri, h o andajvazife sırasında tahkir etmek suçun - üzerinde dan adliyeye verilmiştir. Sırrı ve Ahmedi Suçlu hakkındaki iddiaya göre: hâ - dise tahrir edilecek olan bir arsa yü - zünden çıkan münakaşa sonunda olmuş tur. Bu vak'anın muhakemesine asliye 4 üncü ceza mahkemesinde başlanarak, davacıların memur olup olmadıkları - nın tahkiki için, dava bir başka güne bırakılmıştır. Bursada bir aile faciasının muhakemesi Bursa (Hususi) — Şehrimizde umu” ölümüne sebeb olmaktan 8 ay hapse mahküm edildi mahkemesinde müddeiumumilik ma kamı iddiasını serdetmiştir. Müddeti mumi mütaleaları arasında Zehra a dında bir kadınla evli bulunan maz * | ihmale başladığını kısmını bu ka- dına sarfettiğini, hattâ Fatmaya bu * lunduğu yeri terkederek beraber ya “ şamağı teklif ettiğini, bundan haber * dar olan karısının ise sinir buhranlari" na tutulduğunu zikretmiştik. Fatmaya karşi olan sevgisinin şiddeti artmasın. dan. ailesinin ise bundân dolayi hasta- lanmasından fazlaca vicdan azabı cek” tiğini, bu vaziyet karşısında bunalan maznun en İyi Xm) çaresinin Fatmay! öldürmek olacağını düşünüp tedarik e$ tiği bir tabancayı cebine yerleştirerek gazetecilere, müddelumumiliğe hita - ben birer mektub yazıp arkadaşına tev di ettikten sonra Fatmanın evine gitti- ğini ve onu öldürdüğünü söylemiştir. Gerek zabıtaya ve gerek müddelumu - miliğe karşı olan çok sarih ifadeleri ilk tahkikatta (ise tevilli itirafları, şahidlerin ifadeleri, otopsi ve ehlivu - kuf raporu, zabıt varakaları mündere catı gibi birbirine teyid eden delâi'le sübut bulmuştur. Bilmuayene cezai eh“ Biyeti dahi tam görülmüştür.Vakayı mü teakıb hastanede iki müddeiumumi huzurunda gayet insicamlı bir ifade ile bu fiili bir hafta tesmim ve tasavvur &- derek mukavemet edemediği bir taz * | yikle işlediğini ikrar ötmesi de fiilde | taammüdü teyid eden açık ve bariz de- lillerdir, Ancak gittikçe artan çok şid detli bir sevginin bu münasebetin de karısı Zehra üzerinde husule getirdi - ği şedid bir aksülâmelin tevlid eyledi - ği vicdan azabı ve nedamet gibi mü - tezad hislerin tazyiki altında üilin ika edilmiş olması itibarie yüksek mahke- mece maznunun lehine olarak tahfifi ceza cihetine gidilmesi ve onâ göre c& zalandırılması istenmiştir. Muhakeme karar için başka güne talik edilmiştir Poliste : Bir çocuk tzyyareleri seyrederken düşüp yaralandı Yeşilköy ilk okul kamp talebelerinden 13 yaşında Faik, okulun bahçesinde oy. nadığı sırada tayyarelerin geçişini sey. retmek üzere parmaklığa çıkmış, bu es nada müvazönesini kaybederek düşmüş Mehmed Belabar/”15 seneye mahküm İmi kadınlardan Karacabeyli Fatma na olmuştur. Katilin suç arkadaşı Meh -İmile maruf genç bir kadını taammü - med Tilki de © ay hapis cezası ile ceza-İden öldürmekle maznun makinist Dur- landırılmıştar. sunun duruşması bitmiş. dün ağırceza Bacaksızın maskaralıkları (İz 2) GÜR tür. Kaza neticesinde yaralanan Faik, Şiş- li Esfal hastanesine kaldırılarak müda-” vatı yapılmıştır. Bir ihtiyar sokakta düşüp yaralandı Rumelihisarında Bostan sokağında 9 mumaralı evde oturan 65 yaşlarında Ha. çik adında bir adam, dün Rumelihisarın. da yokuştan aşağı inerken ayağı taşa tâ- kılarak yere düşmüş, başından ağır sü | rette yaralanmıştır. Heçik baygın bir halde Beyoğlu has- tanesine kaldırılmıştır. nun; Karâcabeyli Fatma ile tanıştık -