21 Temmuz 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 16

21 Temmuz 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 16

SAÇ EKSİRİ Saçları besler, köklerini kuvvet. lendirir, dökülmesini önler, ke- peklerini giderir. İNGİLİZ KANZUK ECZANESİ Beyoğlu - İstanbul İNŞAAT USTA BAŞI ARANIYOR Bilhassa şimendifer inşaatında tecrübe sahibi inşaat usta başila- rma ihtiyaç vardır. Taliplerin acele vesika suretlerile (A. T.) harf- lerile İst. 176 posta kutusuna tahriren müracaatları. TUZLA içmeleri Trenlerinin vapurları: 6,25 - 730-9-11- 11,50 12,30 - 13,15 - 15,45 - 19,10 dadır. Sıhhat Ve içtimal Muavenet Vekâletinden Bu yıl, Leyli Tib Talebe Yurduna alınacak talebenin kabul şartları şunlardır: «Evrakı tam ve şartları baiz olanların kayıd muameleleri, dilekçelerin alın. dığı tarih sırasına göre derhal yapılacağından, isteklilerin zamanında müracaat. ları lâzımdır.» 1 —aş P. C. B. sınıfı için: Tam devreli liselerden veya lise derecesinde olduğu | Maarif Vekâletinee tasdik edilmiş mekteblerden pek iyi ve iyi derecede mezun olmuş, olgunluk imtihanlarını vermiş olmak, be diğer sınıflar için: Bulunduğu sınıfı iyi derece ile geçmiş, yabancı dil ve askerlik imtihanlarını vermiş olmak, | 2 — İsteklil bütün evrakını tamamlamış olduğu halde, 30 Eylül 1939 ta. | rihine kadar doğrudan doğruya Sıhhat ve İçtimai Muavenet Vekâletine mü - racaat etmeleri lâzımdır. Noksan evrak ile gelen dilekçeler muameleye konul - mıyacaktır. Gönderilecek evrak şunlardır: | A — Türkiye Cümhuriyeti tebaasından olduğunu bildiren nüfus hüviyet | cüzdanı aslı, B — Mekteb şehadetnamesinin aslı «imtibanlarını tamamen bitirdik! şehadetnamelerinin tasdik wuamelesi gecikmiş olanlar mekteb müdü ayni zamanda mezuniyet derecesini de gösteren fotoğraflı ve resmi mühürlü hir vesikasını göndereceklerdir.» C — Okudukları mekteblerden alınmış #üsnühal varakası, D — Mütehassısları tem bir hastane heyetinden, basılmış örneğine uygun ve üstünde tasdikli fotoğrafı bulunan bir shhat raporu. «Bu raporu hastane baş. tabiblikleri zarflıyarak üstünü mühürliyecek ve istekli tarafından mühürlü zarf halinde olarak gönderilecektir.» İşbu muayeneler Ankara, Sivas, Erzurum, Diyarbakır, Haydarpaşa Nümüne bastaneleri, İstanbul çocuk hastanesi, İzmir. Bursa, Konya, Adana, Samsun memleket hastanelerinde yapılacak ve buralarda muayene olunmak için bu has. tanelerin bulunduğu vilâyetin Sıhhat ve İçtimal Muavenc: müdürlüklerine istek. liler bizzat müracaat edeceklerdir. E — Örneği aşağıda gösterilen, noterlikçe tasdikli bir taahhüd senedi «bu se, ned istekli tarafından aynen tanzim ve imza edilecek ve altı, örneğinde görür. düğü veçhile kefili tarafından keza aynen ve tamamen yarılarak imzalanacak. tr. F — 4. 5X6 boyunda altı tane fotoğrafı «cepheden alınmış ve ince kâğida ba. silmiş olacak». 3 — Yaşları 22 yi geçkin bulunanlar, yurdda okumaya ve ileride mecburf hiz. metlerini yapmaya engel olacak bir hastalığı veya arızası olanlar kabul edil . mezler. 4 — İsteklilerin gönderdiği dilekçe ve vesikaların Vekâletçe alındığı adres. lerine bildirildiği gibi kabul edilip edilmedikleri de gene adreslerine ayrica bildirilecektir. Taahhüd senedi örneği Leyit Tib Talebe Yurduna kabul edilerek her hangi bir tıb fakültesinden tabib olarak çıktığımda, 2000 sayılı kanun mücibince, yurdda geçirdiğim zamanın eta. tiller de dahil; üçte ikisi kadar bir müddetle Sıhhat ve İçtimai Muavenet Ve . kâletinin lüzum göreceği mahallerde hizmet ifasını kabul etmediğim veya muay. yen müddeti bitirmeden hizmeti terkeylediğim takdirde yurdda benim için sarfo. lunan paranın iki ketını ödemeği ve tıb tahsilini terkettiğim veya sıhhi sebebler dışında Fakülteden dâimi olarak çıkarıldığım, yahud yurdda bir seneden az bir müddet kalarak yurdu terkeylediğim takdirde benim için sarledilmiş olan pa . rayı tamamen ödemeği ve bu taahhüd senedi mucibince benden istenilecek pa. ralar için ödemek mecburiyetinde olduğum tarihten itibaren © 9 faiz yürütül. mesini ve 2000 sayılı kanunun diğer cezai hükümlerinin de hakkımda tatbikini kabul ve hüd eylerim. , Sarih ikametgâh adresi Yukarıda adres ve hüviyeti yazılı olan in bu faahhüdnamz mucibince ödemek mecburiyetinde bulunduğu her dere yılı için üç yüz lira olmak üzere bütün tahsil müddeti için cem'an 1800 liraya ve iki katını ödemek mecburiyeti hasıl olduğu takdirde 3600 liraya kadar parayı, faizle bereber, horçlü birlikte müteselsil kefil ve müşterek müteselsil borçlu sıfatile ödiyeceğim. MORGUNLUĞUNU UNUTTURAN PAZAR GEZMELERİNDE ODEON ŞRAMOFON ve PLANLARINI mal leyınız “GbDEöN- yoğlu. istkit! cad No 48-1 Ölçü üzerin Fenni Kasık bağlar Mide, barsak, böbrek düşkünlüğüne İstiyenler» ölçü tarifesi gönderilir. Eminönü izmir sokağı Tel, 20219 ZAHARYA Oreopulos Taklitçilerden sakınınız. Hazır Motörler Fabrikada ve depomuzda şu metörlerimiz hazırdır ; 8 Beygirlik dizel deniz molörü 60 , » kara , 50 » » deniz >» 240 » » deniz » Başka beygir (O kuvvetinde her cins benzin ve mazot motör hak- kında sipariş kbul olunur. Adres: Nuri Beler ve ortağı Galata, Nordştern han 3-4 Tel; 42821 Telgraf : Nübel - İstanbul Saç Bakımı Güzelliğin en birinci şartı > PETROL NiZAM Kepexleri ve saç dökülmesini tedavi eden tesi; ilâçdır. ZAYİ — Ticaret mektebi âlisi nlumu töa- riye kumından 334/333 senesi aimış olduğum şehadetnameyi zayi ettim. Yenisini alaca - ğımdan eskisinin hükmü yoktur. * < Ahmed Nazif oğlu 81 numaralı İsmail Hakkı Gürsu İlân Tarifemiz Tek sütun santimi 400 kuruş 250 » 200 » 100 » Birinci sahife İkinci sahife Üçüncü (o sahife Dördüncü sahife İç sahifeler 60 » Son sahife © » Muayyen bir müddet zarfında fazlaca miktarda ilân Yaptıracak. lar ayrıca tenzilâtlı tarifemizden istifade edeceklerdir. Tam, yarım ve çeyrek sayfa ilânlar için ayn bir tarife derpiş edilmiştir. Son Posta'nın ticari ilânlarına ald işler için şu adrese müracaat edilmelidir: İlâncıık Kollektif Şirketi Kahramanzade Han Ankara caddesi senmeneemanssesaspenasseesessnsenas0zevas0sas0nn0somaamamı aa Son Posta Matbaası m Neşriyat Müdürü: Selim Ragıp Emeş Kefilin adresi o «5423; 6 Rapp EMEÇ SAHİPLERİ: 4. gkrem UŞAKLIĞIL dürlüğünde müteşekkil satış komisyonuna müracaatları, KURTULU Doktorlar, Bankacılar, Kâtibler, Mektebliler, Mühendisler velhasıl bütün mürekkepli kalemle yazı yazanlar, mürek- kebin ceplerine akmasından, kurumasından, vö ucun bozulmasından kurtaran yegine TIKU DOLMA KALEMİ Avrupada tasdik olunduğu gibi bütün Türkiyede de mürekkebi kalemle yazı yazmak mecbüriyetinde olan halkı hakikaten bu eziyetten kurtarmıştır. TIKU ucu aşınmaz, bol mürekkeb alır, kuvvetli basılır- sa 3-4 kopya çıkarılabilir. dığı halde ber ne şekilde durursa dur sun mürekkeb akmaz ve kurumaz. TIKU (en sağlan ve en kullanışlı kalemdir. Siyah - yeşil - mavi ve Kırmızı renkleri vardır. Her büyük kırta- siyecide bulabilirsiniz. Israrla TIKU markasını İsteyiniz. Markaya dikkat: Kırmızı halka üzerine TIKU yazılmış olmalıdır. Dikkat : Acentamız bülunmadığı memleketlerden bir aded sipariş edenlerin, evvelden 3 İlra göndermeleri mercudur. Deposu: Havuzlu han No. 1 İstanbul Saat - Mücevherat ve RADYO Ticarethanesi. Rikardo Levi halefi FİLİPPO LEVİ İstanbul Defterdarlığından Senelik kira bedeli — Müddeti Lira Kş. Kâğıthanede Sünnet köprüsünden Çağlayan köşküne kadar uzayan sahsja ot ve otlakiyenin Şubat 940 ga. yesine kadar bedeli icarm (tamamı peşindir) Boğaziçinde Baltalımanının Pire suyu mevkiinde dut. hik namile maruf 4 hektar, 74 ar, 45 metre (osmurabibar arazi icarı, nR 59 Tophanede Necatibey caddesinde kışla altnda kâin 351 sayılı dükkân icarı. 180 09 » Yukarıda mevki ve numaraları yazılı gayrimenkuller hizalarında gösterilen muhammen bedelleri üzerinden 17'8/939 tarihine müsadif Perşembe günü saat 14 de kadar icara verilecektir. İcar bedelleri dört taksitte olup taksitler nakden ve peşindir. Talibierin © 7,5 pey akçelerini vakti muâyyeniaden evve yatırıp baflanın Pazartesi, Perşembe günleri saat 14 de Defterdarlık Mit Emlâk Mü. 681) 2 0 Türkiye ŞiŞE VE CAM FABRiKALARI ANONİM SOSYETESİNDEN : Paşabahçe fabrikamızın açık anbarında mevcut takriben 300 ton Katran satılığa çı tarılacağından taliplerin nümuneyi görmek Üzere 28.7. 939 akşamına kadar Paşabahçe fabrikamız anbar memurlu- ğuna ve 4.8.9039 akşamına kadarda Galata Perşembe Pazarı İş Hanındeki İstanbul Büromuza tahriren fiat teklifinde bulunmaları, İstanbul Emniyet Sandığı Müdürlüğünden Emniyet Sandığına borçlu ölü Bay Niyazi mirasçılarına ilân yolile son tebliğ: Marisiniz sağlığında Pendikte eski Sapan bağları yeni Çolakoğlu sokağında eski 5911/16 yeni 300/32 No, lu bahçeli ahşab bir evin tamamını birinci dere. vede ipotek stmek suretile 21/12/932 tarihinde 15386 hesab No. sile Sandığımız. dan aldığı 800 lira borcu 26/7/938 tarihime kadar ödemediğinizden faiz, komis. yon ve masarifile beraber borç miktarı 1380 lira 56 kuruşa varmıştır. Bu sebeble 3202 No. Tu kanun mucibince yapılan takib ve açık attırma netice. sinde mezkür gayrimenkulün 1800 lira bedelle Sandık namına muvakkaten iha. ie edilmiştir. İğbu ilân tarihinden itibaren bir ay içinde 9388/1502 No. ile Sandığımıza mi. racaatla borcu ödemediğiniz takdirde kat”i ihale kararı verilmek üzere dosya, nın icra hâkimliğine tevdi edileceği sor ihbarname makamına kaim olmak ©. zere ilân olunur. © (5436) İstanbul Belediyesi İstanbul Elektrik Tramvay Tünel İşletmeleri Umum Müdürlüğünden : 1 — Mühammen bedeli 12181 on iki bin yüz seksen bir lira tutan muhtelif yüksek ve alçak tevettür sigortası kapalı zarf usulile satın almacaktır. 2 — Muvakkat teminat 913.58 dokuz yüz on üç lira elli sekiz kuruştur. 3 — Eksiltme 18/N/850 Cuma günü saat 15 de Metro han binasının 5 inci ka. tında toplanacak olan arttırma ve eksiltme komisyonunda yapılacaktır. 4 — Bu işe aid şartnameler idarenin Levazım Müdürlüğünden parasız teda. rik edilebilir. 3 — Teklif mektublarının şartnamedeki tarlfat dairesinde hazırlanarak saat 14 de kadar 7 inci kattaki komisyon kâtbliğine imza mukabilinde verilmiş bu. lunması lâzımdır. «5246» Tapu Kadastro Umun Müdürlüğünden 1 — 2020 X 1010 X 510 ebadında ve beherinin muhammen bedeli 75 lira olan 200 aded demir saç dolap kapalı zarf usulile eksiltmeye konmuştur. 2 — Muvakkat teminat 1125 liradır. 3 — Eksiltme 2/8/939 tarihine misadif Çarşamba günü saat 15 de Tapu ve Ka. dastro Umum Müdürlüğü Levazım Dairesinde müteşekkil Eksiltme Komisyo . nunda yapılacaktır. 4 — Şartname ve resimleri Ankarada Umum Müdürlük Levazım Dairesindes ve İstanbulda Grup Tapu Sicil Müdürlüğünden parasız olarak verilir ve nümü peleri de dairelerde görülebilir. 5 — İstekliler 2490 sayılı kanunun 2 ve 3 üncü maddelerinde yazılı belgeler v0 1125 liralık teminat makbuz veya banka kefalet mektublarile birlikte kanunu? tarifatı ve şartnamedeki şeraite tamamen uygun ve noksansız olarak yazacak - ları teklif mektublarını havi zarflarını ihale saatinden bir saat evvel Komisyo3 Reisine vermeleri ilân olunur. £