2 Eylül 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

2 Eylül 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

| | ; 10 Sayfa SON POSTA Eylül 2 «Son Posta» nın tefrikası: 7 RABİR CASUS KADININ “HATIRALARI — Çeviren: Hatice Hatib Korku ve dehşet içinde Geceleri bu adam gazinolarda fahi- gelerle beraberdi. Masasının etrafını bu âdi kadınlar sarıyordu. Onun başın. da kırmızı fes, üstünde Londrada dik- tirilmiş mükemmel bir smoking, Av. rupanın her tarafından avuçlarına &- kan paraları yiyiyordu. O zamanlar bütün garsonlara, otel ve gazino sahib. lerine büyük bir hürmet telkin ediyor- du. Kadınlar anun etrafını alıyordu. Bunları düşünürken bilâihtiyar: — Harb size çok para getirdi değil mi? Diye istihza ile sordum. O hiddetle yerinden sıçradı. Ve bana doğru atıldı. 'Geri çekilmiştim. O şimdi bir kenarda duran küçük bir kasaya yaklaşmıştı. Bunun içinden bir inci gerdanlık ala. Tak bana doğru fırlatıp attı. Gerdanlık benim başımın üstünden uçmuş, ve ar. kamdaki duvara çarparak kopmuştu. İnciler halıların üstüne, eşyaların al tına dağılmıştı. — Tabii zenginim ya!... İşte sizler, bütün kadınlar benim paramla satın alınabilen mahlüklarsınız! Bana titriyen parmağını uzatmıştı: — Sen, içlerinde beni öldürmek isti. yen yegâne insan sensin! Ben seni ta. mmazdım... Sen şimdi buradasın... Ve ben artık öleceğim! Gözleri sönük bir hal almıştı. Böy- lece çehresi büsbütün solgun bir hale gelmişti. HÂJA rüyada gibi idi. Bu hali beni de son derece asabileştiriyordu, | deliliği bana da sirayet etmekte idi. Eğer elimde şu anda bir silâh olsaydı muhakkak onu vururdum. Onun ği. mesini, bütün bu kâbusun nihayete er mesini istiyordum. Ona yaklaştım. — Yerinde dur! Diye haykırdı. Ona, Madriddekine yaptığın yaptığın şeyi bana da yapacaksın! Bana da ona yap- tığın gibi ihanet edeceksin! Ona yap- tığın gibi beni de aldatacaksın! Ben de onun gibi hiçbir sabah sağ olarak se- hin yanında uyanabileceğime emin ol. mıyacağım. Bana bu sözleri yalvaran bir sesle söylüyordu. Eğer on sene evvel olsay. di onu öldürürdüm. Halbuki şimdi!. Nerede idik! Acaba harb bitmiş mi idi? Ben bu son seneleri o kadar herkesten uzak yaşamıştım ki bir şey bilmiyor gibi idim! Yalnız anladığım bir şey varsa bu son senelerde de erkeklerin hâlâ biri. birlerile uğraşmakta oldukları #dit O halde bu zaman zarfında kadınların ro Ja ne olmuştu? xxx bey, boğuk bir sesle hâlâ söyle. Diyordu: — Sen beni öldürmek istedin! Bu hareketinle bana seni öldürmek hakkı- nı vermiş oldun. Onlar, benim dostum Bolo Pacha'yı öldürdüler. Onu niçin öldürdüler? Sen de bilirsin ki o bir ca- sus değildi... Sadece bir pasifist idi. Zaten daha birçokları gibi... Belki de yalnız senin -hatan yüzünden biz fki. miz şimdi biribirimize düşman mevki. indeyiz. Eğer sen istersen bundan son- Ta yan yana gene düşman olarak yaşı. yabiliriz... Bu bir deli gibi konuşan adamın kar- Şısında bir şaşkına dönmüştüm. Kendi tabiri veçhile «Bir kadın amatörüs o. lan bu biçimsiz adam mahvolmuş bir halde idi. İlk andanberi bu sahne beni dehşe. timden dondurmakta idi. Korkumdan titriyordum, ve kurtulmak için onun Ovnadığı bu oyuna iştirak etmekliğim icab ettiğini hissediyordum. Biz kadın- ların hayattaki rolü erkeklerin irade. lerine uymuş gibi görünmek değil mi 4di? Onun deli gözleri şimdi muannid bir tarzda üzerimden ayrılmıyordu. — Söyle istiyor musun? Benimle kal miya razı misin? Diye mırıldandı. Bunları söylerken, #ene o küçük kasanın içinden, titrek ellerle bir eroin şişesini yakalamıştı. Onun” elinden bu şişeyi çekerek sert bir sesle: — Evet, diye haykırdım. Ben sizi öldürmek istiyorum. Şimdi bir sedirin üstüne yatmıştı. dan titriyordu. Bu hali haya- tında ilk defa âşık olan bir çocuğa ben. zediği kadar da ölmek üzere olan bir adama benziyordu. Gözleri kapah idi. Sedirin yanında bir kitab duruyordu. Bu kitabın ismine gözüm ilişti: «Bah. çelerin güzelliği! Bunu okuyunca u . zun bir kahkaha ile güldüm. Elimdeki rak koşarak pencereye yaklaştım. Gölün kenarındaki yol altında idi. Ve karanlıktı! Tereddild et- meden alçak pencereden atladım ve koşmıya başladım. Gölün kenarında koşuyordum. Çok geçmeden kenarda bağlı bir sandal gördüm, ve düşünme. den içine atladım. Acele ile ipi çözerek kürek çekmiye başladım. Sahilde bir hareketler seziyordum. Şurada bur da ışıklar peyda olmuştu. Hatta heye. İcanumın arasında bağırışmalar duydu. ğuma bile zahib oldum. Bütün kuvve. » Boldan sağa ve yukarıdan aşağı; 1 — Baş laramak işin kullanılan çey - Şatranca benziyen oyun. 2 — Santi düzeltmek - Aptal 3 — Bir nevi özüm - Göz rengi. 4 — Tamamlle kapalı olmiyan - «Yok» un zıddı Soldan sağa, 1 — Perakende 2—Em-0-D3 3 — Reralet - Ee 8—E-E - En iyi 71—Not-An-A 8—D-Eki-A$ — Edebiyatçı Ebedi -T eroin şişesini kaldırıp onun başıma ata-| 5, timle küreklere asılmıştım. Büyük bir süratle sahilden uzaklaşmakta idim. Bu göl ne kadar büyüktü yarabbim! Ve ben ne kadar bitkin bir halde idim. Birden çok yakinimde, sular üstün- de bir takım sesler işittim. Bu sesler, benim yanımda, sakin sular üstünde kayan diğer bir sandaldan geliyordu. Bir erkek sesi: — Anna, diyordu. Sizi seviyorum. ve yarm gitmek meoburiyetindeyim. Bana aşkınızı isbat ediniz... O zaman avdet ederim. Ve bir kadın sesi ona cevab veriyor. — Haym Jeanne, hayır, şimdi ola. maz bu... — Anna bu hareketinizden pişman olacaksınız! Hayır, bekleyiniz evlenelim. Jeanne ben de sizi seviyorum... Niçin Izdivacımıza kadar beklemek istemi, yorsunuz! Gene kadın ve erkek arasındaki & bedi çarpışmalardan birine şahid olu. yorduk. Erkek“her zaman olduğu gibi safdil bir zavalhyı kandırmıya uğraş. rogkta idi. (Arkası var) Yerebatar, Çatalçeşme sokak, 25 İSTANBUL Gazetemizde çıkan yazı ve esimlerin bütün hakları mahfuz ve gazetemize aiddir. ABONE FIATLARI 104 210 400 Abone bedeli peşindir. dee değiştirmek 25 kuruştur. Gelen evrak geri verilmez. İlânlardan mes'uliyet alınmaz. Cevab için mektublara 10 kuruşluk Pul dlâvesi lâzımdır. ( Pomta kurumu ; AL İstanbul | Telgraf : Son Posta Telefon : 20203 IN Eir Haftalık RADYO PROGRAMI EB a e ve Ankara Radyosu DALGA UZUNLUĞU 16468 m. 182 Kes 12) Kw. TAG 1974 m. 15198 Kon Kw. TAP, 31/70 m. 9465 Kos. 20 Kw. CUMARTESİ 2/9/39 1330: Program. 13.8: 'Türk müziği: (Oku- yan: Mefharet Sağnak, Çulanlar: © Vecibe Daryal, Reşat Erer, Ruşen Kam) | — Hüz- zam paşrevi. 2 — Musa Süreyya - Hüzzam şarkı: (Sen sanki baharın gülüsün) $ — Yesari Asım - Hüzzam şarkı: (Yine kalbim taşar ağlar)4 — Kanın (taksimi - Vecihe Darya. 5 — Dede - Karelğar şarkı: (Girdi gönül aşk yoluna.) 6 — Şevki bey - Uşşak şarkı: (Esiri zülfünüm ey yüzü Omahım,) 7 — Uşşak saz semaisi, 14: Memleket saat &- yarı, ajans ve meteoroloji haberleri. 1410: Müzik (Dans müziği) 15 . 1530: Müzik (Şen oda müziği - İbrahim Özgür ve Ateşböcek - leri.) 1830: Program, 1836: Müsik (Küçük orkestra, Şef: Necib Aşkın.) 1 — 7. Strauss- Hayat #i?e neşe versin - Vals. 2 — 7. Breu - er - İtalyan şarkısı $ — Vilfred Kjaer - Be- Tenad. 4 — Pranz Doslle - Parisin Madlen sokağında. 5 — Lindemann - Vals (Boston. 19.10: Türk müziği (İncesaz faslı) 20: Mem Jekot saat Ayarı. 20: 'Temsll, 7040: Ajans ve meteoroloji haberleri, 21: Türk müziği: O - /kuyanlar: Müzeyyen Senar, Sadi Hoşses, Ça- lanlar: Vecihe Daryal, Raşat o Erer, Raşen Kam, I — Hüseyni pegrevi oO(Andon) 2 — Refik Fersan - Hüseyni şarkı: (Kimin mee- buru hüsnü anısın.) $ — Refik Fersan - Hü- seyni şarkı: (Sabah güneş doğarken) 4 — Suphi Ziya - Muhayyer darkı: (Titrer yüre- Bim her ne zaman yadıma gelsen.) $ — Ba- dettin Kaynak - Muhayyer şarkı: (Sürmeyi göz öldürür.) 8 — Zeki Arif - Suzink şarkı: (Sevdim seveli) T — Kanuni Necmi - Suri- nâk şarkı: (Sana candan sözlerim var.) $ — Udi Ahmed - Kürdilihicarkâr şarkı: (Ey | Narlı güzel) 9 — Refik Fersan - Kürdiimi. cazkâr şarkı: (Gözlerin mavi mine.) 2140: Konuşma (Dış politika (o hâdiseleri) 2156: Neşeli plâklar - R) 22; Haftalık posta ku - tusu (Ecnebi dillerde.) 2230: Müzik (Danz müziği.) 23: Son ajana haberleri, zirast, es- ham ve tahvilât, kambiyo - nukut borünsi, (fiat) 23,20: Müzik (Cazband - PL) 73.55-24: Yarınki program. * PAZAR 3/9/39 120: Program. 1735: Türk müziği: (An - kara Radyosu küme sazı ve karışık koro). 15: Memleket saat Ayarı, ajans ve meteoro- loji haberleri, 13.15: Müzik (Küçük Orkes - tra, Şef: Necib Aşkın.: 1 — Drigo - Esmernl- da balet süliti No. 1. 2 — Dohnanyi - Rapso- di Do majör. 3 — Drigo - Arlökenin milyon- ları - Balat sütti No. 3. 4 — Frans Lehar - «jen dul» operetinden potpurl, $ — Walter Nonek - Köy hikâyeleri, & — Drigo - Esmer- lada balet sülti No, 2. 1415 - 1430: Müzik (Melodiler) 18:30: Program, 1885: o Müzik (Pazar çayı - Pİ) 10.05: Çocuk saati, 1935: Türk müziği: (Fasıl Heyeti) (o 2010: Neşeli! Nihicazkâr şarkı: (Bahçenizde | bir gül ol « sam.) 10 — Vesli - Kürdülmleazkâr saz se- maisi. 2130: Konuşma (Doktorun saati) 3145: Neşeli plâklar - R. 2150: Müstk ko « nuşması (Cevat Memduh.) 22.06: Müzik (Kü şük Orkeslrm - Şef: Necib Aşkın) 1 — Alp- 3 Pavhernegg - Viyananın o cüzibeşi 3 — Hermann Döstal - Marş. 3 — Satnt - Sa « ens - Kahramanlar marşi, 4 — Böethoven Bir dosta. 5 — Hans Behnelder - Tirol dağ- larının halk şarkı ve danslarından ziraat, esham, ve tahvilât, kambiyo - mukut borsası (fiat) 2320: Müzik (Cazband - PL) 2355 - 26: Yarınki program, * SALI 5/9/49 1230: Program, 1235: Türk kuyan; Müzeyyen Senar, Çalanlar: Daryal, Cevdet Kozan, Kemal bun,) 1 — Zeki Arif - Maşe bahçede güller.) 2 — False i i ? Heja (Gönül ne için ateşlere yansın.) 3 — Halk türküsü - (Riveda dost deli gönül) 4 — Halk türküsü: (Şahane gözler.) 5 — Halk türkü- #0: CA Fadimem haydi senle kaçalım.) 6 — Halk türküsü: (Kır oğlanın (o davarı) 18: Memleket saat Ayarı, ajans ve haberleri. 18.15 - 14: Müzik (Karışık prog - ram.) 19: Program. 1905: Müzik (Hafif mü. gik - PL) 1930: Türk müziği (Halk törküle, Tİ, saz eserleri.) 20.15: Konuşma, 20,30: Mem leket saat âyarı, ajans ve meteoroloji ha - berleri. 20.50: Türk müziği: Ankam Radyo. su küme ses ve saz heyeti) 2130: Konuşma. 2145: Neşeli plâklar - R, 2150: Müsik (Bir solist.) 22: Müzik (Radyo orkestrası) Kon - 3er lakdimi - Halli Bedi Yönetken. 1 — Mo- zart - Figoronun düğünü operasının wver - türü. 2 — Boleldieu - Le Cnlife de Bağdad operasının uveriürü, $ — Barodine.- , üncü Senfoni. 4 — Kodaly - Maroşek (© dansları. 23: Son ajans haberleri, ziraat, esham ve tahvilât, kambiyo - nukut (borsası (fiat) 23.20: Müzik (Cazband - PL) 2555 - M: Ya- rınki program. * ÇARŞAMBA 6/9/39 1230: Program. 1235: 'Türk müsiği - Pİ 13: Memleket saat Ayarı, ajana ve metaoro- )oji haberleri, 13.15 - 14: Mlztir: (Riymseti- cümhur Bandosu - Gef: İhsan (o (Kfinçer) 1 — Furgeot - Marş, 2 — G. Pares - «Pin « metta» mazurka. 3 — Keler - Bela - Roman- tik uvertör. 4 — Leo Delibes Coppeliz balesi seleksiyonu. 5 — Gustave Michlels - Çardaş No. 1. 19: Program. 19.05: Müsik (Bir kon - sero.) 1930: Türk müziği (İncesaz o fash.) 2015: Konuşma. 2030: Memleket saat &ya - rı, ajana ve meteoroloji o haberleri — 20.50; Türk müziği: (Müşterek ve solo tagannl) Okuyanlar: Melek Tokgöz, Mustam Çağlar. Çalanlar; Ruşen Kam, Cevdet Kozan, Zühtü Bardakoğlu. 1 — Bestenigür peşrev 2 — Bi- men Şen - Bestenigir şarkı: (Derdimi um mana döktüm.) 3 —. - Eviç türkü: (At Jadım bahçene girdim.) 4 — Udi Fabri - Mi. cas şarkı: (Bahar olsn çemenzar olsa) Santur taksimi - Zühtü Bardakoğlu, 6 — U- di Ahmed - Segâh şarkı: (Bakıp ahvali pe- rişanıma ar eyle gönül.) 7 — Ethem efendi - Hüzzam şarkı: (Rşki çeşmim hasretinle a8- yor.) 8 — Refik Fersan - Mahur türkü (Te- plâklar - R. 2015: Müzik (Solistler) 2030: Memleket #aat Ayarı, alans ve meteoroloji haberleri. 2045: Türk müziği: (OOkuyanlar: Semahat Özdenses, Muzaffer İlkar, Çalan - lar: Vesihe Daryal, Reşat Erer, Ruşen Kam. 1 — Udi Eşref - Hüzsam peşrev. 2 — Mah- mud Celâlettin Paşa - Hüzzam şarkı: (Ke - rem eyle mestane kıl bir nigâh) 3 © SalA - hattin Pınar - Hüzsam şarkı: (Seviyordum onu.) 4 — Lemi - Kürdilihicaskâr (şarkı: (Nazlandı bülbül) $ — Arif bey - Kürdüli - peler tepeler) 9 — False - Nihavend şarkı" (Kır sen geldin çırkıştın.) 10 — Refik Fer san - Mahur şarkı: (Kirpiğine sürme çek) 21.30: Haftalık posta kutusu. (31.45; Neşeli plâklar - R. 2150: Müzik ( (Melodiler) 22: Müzik (Küçük Orkestra - Şef: Necib Aş - kın.) | — Rudolf Nütziader - Haydi Obans bir hava daha çal, ? — Franz Lahar - Ço - cuk Prens operetinden vals. $ — Mozart Re Majör divertimentodan Menvet dansı 4 — Emmerieh Kalman - Holandalı kadın rr asanasanasaranssenssanse İhicaziir şarkı: (Düşer mi şanına?) 6 — Fa-|operetinden potpuri, $ — Pepi Müller - ir i IK bey - Susinâk şarkı: (Kuzucağım ne ka-|Paloma şarkısı üzerinde potpuri, 6 — Zieh- Gaib Çocuk Aranıyor çarsın benden.) 7 — Bimen Şen - Segâh şar/rer - Viyanalı küçük kır. 23: Son ajans ha - Beyasıdda Hasanpaşa fırını arkasında Ni- şanca yokuşunda 33 numarada Yozgadlı Ha- tcenin torunu 9 yaşındaki Mehmed Müca - hid Çetinkaya 31 Ağustos Perşembe günün - denberi kayıbdır. Görenlerin insaniyet namına validesine veya polise ha- ber vermeleri rica olunmaktadır. Yapı ve İmar işleri ilânı Nafıa Vekâletinden: 1 — Eksiltmeye konulan iş: Ankarada yaptırılmakta bulunan gençlik parkı fkinet kısım inşaatıdır. Keşif bedeli 211,499 lira 93 kuruştur. 2 — Eksiltme 11/9/839 Pazartesi günü saat 15 de Nafia Vekâleti yapı ve imar işleri eksiltme komisyonu odasında kapalı zarf usulile yapılacaktır. 3 — Eksiltme şartnamesi ve buna müfeferri evrak 10 lira 58 kuruş bedel mu- kabilinde yapi ve imar İşleri reisliğinden alınabilir. 4 — Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin 11,825 «on bir bin sekiz yüz yirmi beş» liralık muvakkat teminat vermeleri ve Nafia Vekâletinden bu işe girebile- ceklerine dair alınmış vesika ibraz etmeleri muktezidir. Bu vesika için eksitmenin yapılacağ ! günden en az sekiz gün evvel bir istida ile isteklilerin Nafia Vekâletine m'iracaatları ve bu müracaatlarını şimdiye ka. | siltmeye giremiyeceklerdir. dar yaptıkları benzer! işlere ald işi yapırmış idarelerden raptetmeleri lâzımdır. Bu müddet zarfında vesika talebinde bulunmıyanlar ek « aldıkları o vesikaları 5 — İstekliler teklif mektublarını ihalegünü olan 11/9/1939 Pazartesi günü saat on dörde kadar eksiltme komisyonu reisl'ğine makbuz mukabilinde teslim ede « ceklerdir. Postada olacak gecikmeler kabul edilmez. «3832» (o «6340 kı: (Bensiz en göli gülşen &lemde mey nuş eyleme.) 8 — Sedat Öztrak - Hüzatm şarkı: (Gefayi hierinle gönlüm yıkılan.) 9 — Halk türküsü: (Bülbül taşta ne gezer) 10 — Halk türküsü; (Karam) 21,30: Müzik (Riyaseti- cümhur Bandosu - Şef: İhsan Künçer) 1 — Domenico « Marcla Militare (o (Marş) 3 — Waldtenfel - Çiçekler (Yalı) 3 -C.M Weber - «Oberon» uvertörü, 4 — Mastenet - Scenes Dramatlaues. a) Prelude et Diver - tissement, b) Melodrame, oc) Scene finnle. 22.20: Müzik (Carband - P)) 2245 - 23: Son ajana haberleri ve yarınki program, ” PAZARTESİ 4/9/39 1240: Program, 1235: Türk müsiği (Pi) 13: Memleket saat Ayarı, ajans ve meteoro- 1oji haberli 13.18 - 14: Müzik O (Karışık program.) 19: Program. 1905: Müsik (Sen- fonik plâklar.) 19. Türk müziği: Paml hey eti. 2015: Konuşma. 2030: Memleket saat Ayarı, ajans ve meteoroloji haberleri, 2050: Türk müziği: Okuyanlar: Mefharet Sağnak, Necmi #za Ahıskan. Çalarlar: Vecihe Dar- yal, Reşat Erer, Cevdet Kozan. 1 — Tanburi Cemil - Hüseyni şarkı: (Görmek ister göz - lerim.) 2 — Asım bey - Hicaz oşarkı: (Her) zahmı ciğersuza devakâr (o aranılmaz) 3 — - Hicaz türkü: (Yürü dilber yürü) 4 — Halk türküsü: Cnce çayır biçilir mi?) $ — Tunburi Cemil - Kürdilihicazkâir © peşrevi. 6 — Tanburi Cemil - Kürdillhlearkâr şarkı: (Defi naliş eylerim.) 7 — Lemi - Kürdilihi- eazkâr şarkı; !Bir kendi gibi zalimi sevmiş) 8 — Lemi - Kürdilihieazkâr oşarkı: (Sazın Gibi sinem dahi) 9 — Suphi Ziya - Kürdi - Derler, ziraat, esham ve tahvilât, kambiyo. nukut borsasi (flat.) 28.20: Mürik (Casband- Pİ) 2355 - 24 Yarınki program, * PERŞEMBE 7/9/9 1230: Program, 12.35: Türk müriği: Oku - yan: Necmi Rıza Ahıskan. Çalanlar: Cev - det Kozan, Rusen Kam. 1 — İshak - tı peşrevi, 2 — Ali efendi - Bayati şarkı: (Da- im seni ben ararım.) 3 — Şevki bay - Uşak şarkı: (Esiri (o zülfünüm ey yüzü mahım) 4 — Ali efendi - Ussak şarkı: (Sen ey ser - virevan ruhsarı gülgün. 5 — Salâhattin Pi. nar - Bayati şarkı; (Delisin deli gönlüm) 6 — Halk türküsü - (Yağar ordan burdan) 13: Memleket saat Ayarı, afans ve mebeoro- loji haberleri. 1315 - 14: Mürk © (Karışık program.) 19: Program. 1906: Miüsik (Oda müziği - P1) 1900: Türk müziği (Pasl hey- eti) 2015: Konusma (Ziraat saati) 2030: Memleket saat Âyari, ajans ve meteoroloji haberleri. 2050: Türk müsiği: Okuyan: Ra- dife Neydik. Çelanlar” Ruşen Kam. Cevdet Kozan, Zühtü (Bardakoğlu. 1 — Vasilaki - Kördilihiearkâr nesrevi, 2 — Selâhattin Pı- nar - Kürdilihicezkâr şarkı: (Aşkınla yanan gönlüme busenle sifa sun) 3 — Piyanist Yor gi - Kürdilihicazkâr şarkı: (Neşe ie geçen» 4 — Cevdet Korun - Ud taksimi, 6 — Ul İbrahim - Kürdilihicarkâr şarkı: (Sarı bir gül gibi) 6 — Şükrü Senozan - Buselik şar- kı: (Gönli harareti sönmez) İT - Okuyan” Sadi Hossea: 1 — Bolâhenk Nuri bey - Rast şarkı: (Mailim bir ması yare) 2 — Refik Persan - Rast şarkı: (Affeyle suçum” 3 — (Devamı 11 inci sayfada; 1