2 Şubat 1940 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

2 Şubat 1940 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

10 Sayfa SON POSTA Memleket Efaberleri Erzincan felâketzedeleri Hatayda büyük bir şefkatle karşılanıyor Hataya giden bin beş yüzü mütecaviz nüfustan ibaret 400 aile müstakillen iskân edildi Antakya, (Husu- «i) — İsa doğumun. dan yüz yıllarca ev. vel Şimali Çinden ayrılıp uzun bir müd- det sonra kavuştuk- ları bu zümrüd diya- rı kendilerine yurd dinen ilk Hataylilas rin ruhu, hafitlerinin taşıdıkları üstün me ziyetler sebebile ne kadar şâd olsa yeri dir. Son zelzele felâke ti de halkın yurdlanı ve yurddaşları hak- kında besledikleri de. rin sevginin en asilâ- ne şekilde tezahürü- ne vesile olmuştur. Civanmeri Hatay- lıların bugüne kadar Sağ kalan Erzincanlı bir dede ile iki torunu göç ederlerken nakden yaptıkları yardım yekünu kırk bin lirayı bulmak üzeredir. Ayrıca külli- yetli miktarda eşya ve erzak teberrüü yapılmış ve bu yardımlar her iki şekilde de hararetle devam eylemekte bulun- muştur. Irk ve mezheb tefriki yapmadan sadece Hataylılar diyoruz. Çünkü, girişi- len bu müsabakada esasen Türk olan A- levi kardeşlerimizle Rum ve Ermeni va- tandaşlarımız da ayni safta yer almış ve umumi mateme aynen İştirak ettik'e- ri gibi flil yardım hususunda da ellerin- den geleni yapmışlardır. Hataylıların yurd ve yurddaşları hak- kında duydukları hassasiyet ve bunlara olan sarsılmaz bağlılıklarının en yüksek misalini binlerce felâketzedeyi bağırları- na bir kardeş sıcaklığı ile basmış olmala- rında görüyoruz. Filvaki bugüne kadar Hataya gelmiş olan iki binden fazla va- tandaş burada her kucağın kendilerine şefkatle, muhabbetle açılmış olduğunu gördü ve bu tehalükten fevka'âde müte- hassis oldu. Yurdsever Hataylılar bu aziz misafirlerine yalnız sofraları başında yer vermekle kalmıyor, ayni zamandı ikti- darları dahilinde giydiriyor, kendi odala- rmda bulunmadığı halde onlar için soba tedarik ediyor. Bu hususta kendisile görüştüğümüz * Valimiz Şükrü Sökmensüer bana şunları söyledi — Misafirlerimizin üçte ikisi geldi de- mektir. Şimdiye kadar bin beş yüzü mü- Zile, (Hususi) — Yeni Tokad Valisi malümat aldıktan sonra kaymakamla bir- karşılanmış| likte yollarına devam etmiştir. Resim ye- İstasyonumuzdan geçerken tecaviz nüfustan ibaret dört yüz aileyi müstakillen iskân etmiş bulunuyoruz.| 400 kişi de halen Hataylılar nezdinde mi- safirdir. Bunları ve gelecekleri ayni şe-| kilde müstakillen iskân ve refahlarını te-|ar min için icab eden bütün tedbirleri aldık. | ü Bursada bulunan su hayvanlarının mahiyeti anlaşıldı. Bursa (Hususi) — Eczacı Kâzım| Yazgan elile liseye, etüd için verildi - ğini bildirdiğim hayvanlar Hsede tet - kik edilmiştir. Bunların su semenderi olduğu ve kayalık ve sulak yerlerde. dere kenarlarında yaşayan hayvanlar- dan olduğu tesbit edilmiştir. Tisede bu hayvanlar talebenin isti - fadesine arzolunmuştur. Kozanda bir orta oku! yapılıyor! Adana (Hususi) — Aldığım malü-| mata göre bu sene Kozanda bir orla okul açılmasına Vekâlet karar vermiş ve bu kararı bildirmiştir. Kozanlılar orta okul binasının inşaatına bugünler. de başlıyacaklardır. Bina için şimdiden 10.000 lira kadar para toplanmıştır. Adanada halk türküleri pecesi Adana (Hususi) — Adana Halkevin- de bir «Halk türküleri gecesi» verilmiş- tir. Gece pek parlak geçmişti İzmirdeki heyelân devam ediyor İzmir 1 (Hususi) — Sinekli semtin. deki heyelân devam etmektedir. Dört kilometre murabbalık bir sahada de - vam eden heyelâinın 24 saatlik seyri sekiz santimetredir ki, bu nisbet dün - yada şimdiye kadar tesadüf edilen he- yelânlar arasında en çabuk seyri teş - kil etmektedir. Heyelân mıntakası dahilindeki bir - çok evler tahliye ettirilmiştir. Bu ev - lerden bir kısmı yıktırılacaktır. Dahi - ye Vekâletince buna muvafakat edil miştir. Ebedi Şefin Bursaya son gidişi Bursa (Hususi) — Ebedi Şef Atarar- kün Bursaya son gelişinin ikinci yıldö- nümü olan bugün burada törenle anıl dı. Cümhuriyet meydanındaki noktaya ayak mastığı dakika olan saat 16 da hü. zünle süküt edildi. Bigada bir çoban, anasını öldürdü Biga (Hususi) — Şehrimize bağlı Asmalı köyünde amcasının koyunlarır nı güden çoban Osman Koyuncu ismin- de bir delikanlı, geçen kurban bayra - mında koyun ağılından eve gelmiş, a - nas Ali kızı 'Tayyibeyi, sabaha kârşi ın koyun beklerken kullanmak ği tabanca ile öldürmüştür. evlâd derhal yakalanıp hapse ır. Hâdisenin sebebi meçhul - dür. Tahkikata devam edilmektedir. Geredenin çalıskan bir nahiye müdürü Gerede (Husu - si) Kazamıza bağlı Mengen na hiyesine iki sy ev vel tayin edilen nahiye (omüdürü Necati Altın na - hiye ve köylerin kalkınması o için büyük bir faali - yet sarfına baş - lamıştır. Bu arada nahiyedeki yatı okuluna çok ehemmiyet vermektedir. Okula intizam vermiş, kültür işlerini hızlan- dırmıştır. Vilâyet Necati Altının faa - Wiyeti dolayısile maarif müdürlüğü va- sıtasile kendisini takdir etmiştir. Türkkuşu umum müdürü Adanada Adana, (Hususi) — Türkkuşu Umum Müdürü Osman Nuri şehrimize gelmiştir. Şehrimiz Türk Hava Kurumu şubesi ye- ni faaliyet devresine girerken birkaç ta- nınmış plânörcümüzü de celbetmiş bu- Yunmaktadır. Türkkuşu Umum Müdürü bir haftaya kadar çalışmaya başlıyacak olan gençlere her hususta yardım edecektir. Adana Türkkuşu şubesine yapılan mü- racaatlar, gençlerimizin bu sahadaki te- halüklerine bir misal teşkil etmektedir. Bu seneki dersleri müteakıb gelecek s0- ne de motörlü tayyare uçuşlarına başla nacaktır. Ziraat Bankası Adana pamuğunu yüksek fiatla alıyor Adana, (Hususi) — Adüâna Ziraat Ban- kası çifçi elindeki opamukları yüksek fiatla mübayaaya devam etmektedir. Fi- ve kazamız kaymakamından zelzele felâ-|pi Tokad valisini istasyonda karşılayıcı-| atlar 35-60 dır. Banka fkinci parti olarak ketzedelerinin iskân ve iaşeleri hakkında | ları arasında göstermektedir. — — Yabancı memleket - di lerden deri gelmediğini id- Yin. din ederek... W ty KW / 120.000 kilo kadar mübayaa yapmıştır. Pazar Ola Hasan Bey Diyorki: Hasan Bey — İbtikir çabuk tepelenmesi için iki ayağımızı bir pabuca sok- mıya çalışıyor desene... Sn Ps SE O Şuhat 2 Bu hafta Ankarada yapılan spor hareketleri Lig maçları - Eskrim teşvik müsabakaları - Yüksek mektebler voleybol karşılaşmaları Ankara (Hususi) — MI küme maçları bu sene de İstanbul, Ankara ve İzmir bölgeleri. nin sekiz klübü arasında yapılacaktır. MN kümeye Ankaradan üç takım iştirâk ettiril. mesi hakkında Ankara bölgesinin yaptığı teklif, İzmirde ayni miktarda klüble yali kümeye girmek falebi dolayile kabul edil. memiştir. Maçların çabuk bitirilmesi için ye nİ talimatnameye deplasman müsabakaları hakkında yeni hükümler konacaktır. Lig maçları Bu hatta İlg maçlarının ikinci hafta mü. sabakaları ile B takımlarının kupa maçları vardı. Gençlerbirliği, Harbiye B takımları oyununu Harbiye takımı (11.1) kazandı. Ca. Iatasaray, Güneş A takımları maçı, Güneşin sahaya gelmemesi yüzünden yapılamadı. Pazar gününün ilk oyunu As, Fa Gücü - Demirspor arasında yapıldı Bu maçı Demir. sporlular (3-1) kazandı, Günün mühim karşılaşması Gençlerbirliği. Harbiye arasında idi. Maç 1ş inci dakikaya kadar daha ziyade Gençlerin hâkimiyetile geçti. Mustafa Gençlerin birinel golünü yap. tı, biraz sonra Harbiyeliler beraberlik sayı. larını çıkardılar. Mustafa Gençlerin ikinci golünü yaptığı zaman birinel devre bitmişti. İkinci devrede Iki gol daha yapan Gençler macı bu suretle (4.1) kazandılar, Eskrim teşvik müsabakaları Bölge eskrim ajanlığı tarafından (tertib edilen eskrim teşvik müsabakaları Ankara Halkevi salonunda mümtaz bir seyirci kütle. si önünde yapıldı. Flore müsabakasının tek, nik netleeleri şunlardır:. 1 — Salt, 2 — Fevzi 3 — Orhan Müsabakalar güzel bir hava içinde başta gene! direktör penerai Cemli 'Taner olmak Üzere, genel direktörlük bölge erkânı ve bir çok spor sever zevat huzurunda heyecan ve alâka ile takibedildi. Sessiz sadasız müterasi bir surette çalışan eskrimellerimize muvaffakiyetler dileriz. Yüksek mektebler voleybol müsabakaları Yüksek mektebler salon müsabakalarına “ikiye anlonunda devam edildi. Gezi terbiye DI Tarih fakültesi volerbol takımlarile arslaşın Mülkiye voleybol takımı Kıymeti! rakiplerini mağlöb etti. Gazi terbiye, DU Ta rih ve Mülkiye atletleri arasmda yapılan 90X10 bayrak yarışını Gari terbiyeliler ka. zandı Dİ, Tarih ve Konservatunr voleybol takımları arasındaki voleybol maçını Kon. servatavarlılar kazandı, El topu müsabaka,| #ında Gazi terbiyeliler birinci oldular, Demirsnorlu bir oyuncu vefat etti İki haftadanberi hasta olan Demirspor Gönende sellerin yaptığı son tahribat Biga (Hususi) — Geçende yağan fazla yağmurlardan o hasıl olan seller zaten harab olan ve üzerinden yaya in- sanların geçmesi bile müşkülleşen Gö- nen köprüsünü tamâmen yerinden sö- kerek alıp götürmüştür. Şimdi. Gönen çayınm karşı yakasında kalan bütün köylüler şehre gelememektedir Havalar yazlayıp ta sular inmeyin - ce çayım geçid vermiyeceği oanlaşıl - maktadır. Bundan başka Misakça çayı- nın tasmâsile o civardaki Ayvadere köprüsü dahi: yıkılarak denize sürük - lenmiş. Gebeçımar köyü yanındaki su rmeni de sellere kâpılarak olduğu »i yuvarlanıp gitmiştir. Bu arada Misukça köylü Ömer ağa- nın erken doğan ve beheri dokuzar ki- loluk olan kuzularından 142 tanesi de suların cereyanına kapılarak o boğul - muş ve denize dökülmüştür. Koyunlar kendilerini kurtarabilmiştir. İnsanca telefat yoktur. Malca: 2000 lira kadar zarar tahmin edilmektedir. TTuzakçı ©- vası d& haftâlarca âdeta bir deniz ha . Tinde sular altında kalmıştır. Avukat İsmali Hakkınm çiftliğindeki koyunlar da boğulma tehlikesi atlatmışlardır. DI ger çiftlikteki koyun sahibleri, iki çift- lik arasında göl halini alan sularda ka- yıkla gezerek mallarını korumağa ça - lışmışlardır. İzmirde bir çocuk yanarak öldü İzmir (Hususi) — Bucada. Poyraz sokağında 3 sayılı dükkân önünde ya - kılan mangalm yanından geçen üç ya- şında Hikmetin etekleri tutuşarak vü - cudünün muhtelif yerlerinden yanmış ve hastanede ölmüştür. Tahkikat ya - pılmaktadır. klübü soliçi Fethi hayata ebediyen gözlerini yummuştur. Genç bir zevce ve İki yavru bi. rakar ve nezih, kibar hareketlerile kendisini sevdiren Pethinin cenazesi Pazartesi günü arkadaşlarının elleri üzerinde ebedi istira. hatgâbına tevdi edilmiştir. Kederli ailesine sporcu arkadaşlarına ve Demirspor klübüne tâziyetlerimizi sunarız. Belim Tezcan Kros koşuları Beden terbiyesi İstanbul bölgesi atletizm ajanlıığından: Beden terbiyesi genel direk, törlüğü Kros koşuları 7500 ve 3509 şetrelik mesafeler Üzerinde 4 Şubat Pazar sabahı Topkapıda yapılacaktır. Her İki kategoride *o çok ailetle müsabakayı bitiren takıma $ kişilik takımla birinel gelen taşekküle ve bi. rinelden üçüncüye kadar derece alanlara mükâfat verilecektir. Bölge voleybol birincilik müsabakaları Beden "Terbiyesi İstanbul Bölgesi Voley . bol . Basketbol Ajanlığından: Yakında baş. lanacak olan bölbe voleybol birincilik mag. ları hakkında görüşmek Üzere bu mösaba . kalara iştirak edecek (Klüblerin salâbiyetli birer murahhaslarını 5/2/1940 tarihine mü . sadif Pazartesi günü akşamı saat 18 de böl. ge merkezine göndermeleri rica olunur. Lise'er arası futbol ve voleybol! maçları İstanbul mektebleri futbol ve voleybol lig heyetinden: 3/2/1040 Cumartesi günü ya pılacak maçlar; Taksim stadında: Şişli Terakki L. . İstan, bul L raat 1330, Boğaziçi L . San'at M.sa. at 44, Beret stadında: Taksim L. . Vefa L. saat 13.30, Işık L. . Perlevniyal L. nat 140, 3/2/1940 Cumartesi günü yapılacak vw . leybol maçları: Beyoğlu Halkeri salonu: Erkek M, mek. tebi , İstiklâl L. saat 13.30, Haydarpaşa L Ticare 1, saat 14, Hayriye L. . Darüşşafaka L. snat 14.30. Bir hakemin lisansı geri alındı İstanbul bölgesi hakemlerinden Eşref Mut. Tu, bir spor gazetesinde bağlı olduğu teşki İât aleyhinde neşriyat yaptığından, hakem komiteri kararile lisansı alınmıştır. Keyfiyet yüksek hakem komitesine de bil. dirlimietir, Bigada bir koyun dört kuzu doğurdu Biga (Hususi) — Şehrimizin Kala - fat köyünden Çiftlikli Mehmed ismin - de bir köylünün koyunu. geçen kur ban bayramında bir batında dört kuzu doğurmuştur. Hepsi erkek olan kuzu - lar. şimdi çayırda oynamaktadır. Parti müfettişi Kozan ve Kadirlide Adana, (Hususi) — Birkaç gündenbe- ri Kozan ve Kadirlide bulunan Seyhan Parti müfettişi Profesör Hasan Reşid Tankut buralardaki Parti kaza kongrele- rini yaparak şehrimize dönmüştür. Silâh atmak yüzünden Bigada iki kişi yaralandı Biga (Hususi) — Şehrimize bağlı Karahamzalar köyünden Ali oğlu Hs- lil İbrahim. geçen kurban bayramın » da. eğlence ve şenlik olsun diye köy çinde bayram yapmakta olan halkın yanında silâh atmağa başlamış, lâkin çıkan kurşun iki kişiyi birden ağır su- retle yaralamıştır. Birisi kasığından diğeri sağ baca - ğından yaralanan köylüler tedavi al - tına alınmış. dikkatsiz suçlu da yaka - lanarak hapse atılmıştır. Samsunda daktilo kursları Samsun (Hususi) — Halkevinin zel- zele felâketi üzerine muvakkat bir za- man için tatil edilmiş bulunan daktilo kursları. tekrar tedrisata (başlamıştır. Kursları. Tecim okulu direktörü ve Halkevi dershaneler şubesi başkanı bay Saffet Irtenk bizzat idare etmekte dir.