4 Şubat 1940 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

4 Şubat 1940 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

SON POSTA WEemleket Efnaberleri Egede sulama tesisatının ikmaline çalışılıyor Tesisatın ikmalinden sonra Garbi Anadolu mıntaka- sında pamuk rekoltesi 500 bin balya, üzüm rekoltesi 150 bin ton, zeytin bir misli fazla istihsal edilecek Son seylâbda su baskınına uğrıyan araziden bir yörünüş İzmir, 1 (Hususi) — Garbi Anadolu 0- valarının sulanması için meydana getiri- lecek büyük sulanma tesisleri çalışmala- rına devam olunmaktadır. Mili Şefin Başvekâletleri zamanında emir buyur- dukları bu dava, 1941 yılında kuvveden fiile çıkacak ve Garbi Anadolu ovaları sulanacaktır. Kesikköy kanalı istikametindeki çalış- malar, havaların fazlaca kışlamasından dolayı muvakkaten durmuştur. Martta tekrar faaliyete geçilerek Menemen ve Manisa ovalarını sulayacak olan tesisler, en kısa zamanda ikmal olunacaktır. Diğer taraftan Salihli ve Denizli mın- takalarmda da çalışmalara devam olun- makiadır. Salihlideki çalışma, Marmara gölü sularından istifade edilmesine mâ- tuftu. Bu kış mevsiminde de iki defa taşarak ekilmiş araziyi mahveden Bakırçayın te- mizlenmesi ameliyesine de devam olun- maktadır. 800.000 liraya malolacak olan bu iş, en kısa zamanda ikmal olunacak- tır. Çandarlı nahiyesi halkı, islah plânı- ha nazaran Çandarlının ekilmiş arazisini ikiye bölen bu çalışmaların teshihini Ve- kâletten istemişlerdir. Çandarlı civarın. da yeniden bir köprü inşasına lüzum gösterilmiştir. Bu suretle 5000 dönümlük arazi kazanılmış olacaktır. Menemen, Manisa ve Salihlideki su- lama tesislerinin ikmalini müteakıb, A- Taşehir ovasının sulanması işine başlana- caktır ki, bu ameliye takriben üç milyon liraya malolacaktır. Bütün bu sulama işlerinin mahsul rs kolteleri üzerindeki ilk neticesi şöyle izah edilebilir: Pamuk rekoltesi bir misli fazlasile 500.000 balyaya, çekirdeksiz Sultaniye üzüm rekoltesi 150.000 tona, zeytin rekol- tesi iki misline, yazlık ve kışlık zer'iyat rekolteleri dört misline çıkacaktır. Tür. kiyenin ihracat emtiası arasında en par- lak mevkii temin eden ve yurda senev! 20 milyonluk döviz temin eden tütün mahsulü, yerini pamuğa bırakacaktır. Millİ Şefin de İzmirdeki tetkikleri esna- sında işaret buyurdukları gibi pamuk, Egede yakın bir atide beyaz altın gibi bir döviz kaynağı olacaktır, Son seylâb zararı iki milyonu geçti Sulama teşkilâtının henüz ikmal edği- lememesinden dolayı bu kış mevsiminde Gediz, Menderes, Bakırçay, Kunduzçayı ve Fetrek çayının müteaddid defalar taş- ması Egede mahsul üzerinde büyük za- rarlar tevlid etmiştir. Maddi zarar iki milyon liradan fazla tahmin olunmakta- dır. ( Manisa orta okulundaki talebelere yardımlar Manisadan yazılı. yor: Orta okul spor we yardım kolu faali- yetini — arttırmıştır, Valimiz Faik Törenin retikâtının o himaye- sinde Halkevinde ve- rilen bir baloyu mü- teakıb elde edilen pa- râ ile okuldaki fakir çocukların kitabları, ders levazımatı 'alın. miştir, Bu arada çok tekir (o talebeler de beslenmektedir, Ha- vaların soğuması do- layısile bu fakir ta. Jebelerin bir kısmına çorap, kazak verilmiş bayramda şeker, men . dil ve harçlık dağıtılmıştır, Resim yardım | ve muallimlerile gören çocuklardan bir kısmını müdür dir. e) Beyşehirde eczane derdi Bir yıldanberi kasaba eczanesiz ve eczacısıZ bulunuyor Beyşehir (Hususi) — Bugün köyle- rile beraber 53 bin nüfusa sahib olan Beyşehir. eczanesiz Hastalar hükümet doktorundan aldık- lar: reçeteleri yaptırmak için Konyaya göndermekte ve günlerce beklemekte- dir. Geçen yıla kadar belediyenin hima- yesile ve kazanın ihtiyacını karşılayan eczanenin eczacısı ölmüş. eczane ka- panmış, bir daha hiç bir kimse açmak teşebbüsünde bulunmamıştır. Hastaların uzaklardan gelecek ilâcı- ni binbir ümidle bekliyerek kıvranma- sı, bize, bir kazada bir eczanenin ne büyük bir nimet olduğunu göstermek. tedir. Gerçi. hastalara oldukça yardımı do. kunan bir dispansere sahibiz. Lâkin. dispanserde mevcud ilâçların çeşidi az olduğundan, âncak birkaç türlü hasta- Lığa münhasır kalmaktadır. Komşu ka- zalardan. Seydişehir. Şarki o Karaağıç ve Aksekide de halk ayni derdden müş tekidir. Milli piyangonun Ankaradaki satış merkezi 2 Mili Piyango Umum Müdürlüğü ta- rafından Ankarada Yenişehirde yeni bir satış merkezi tesis edilmiştir. Yukarıdaki resim bu merkezin açılış törenini tesbit eylemektedir. Konyada bir ev yıkıldı Konya (Hususi) — Geçenlerde şeh- rimizde mütemadi yağan yağmurların tesirile bir inhidam hâödisesi olmuşsa da büyük bir tesadüf neticesinde nü - fusça zayiat kaydedilmemiştir. Kolordu röntgen dairesi civarında bir mübadilin kiraladığı ahşab evde bir öğretmen ailesile birlikte kiracı 0- larak oturmaktadır. Esasen harab bir halde bulunan bu ev son günlerde yağan yağmurların te- sirile büsbütün tehlikeli bir hal arzet- tiğinden içindeki kiracı öğretmen ve efradı ailesi tarafından tahliye edilmiş tir. N'hayet evvelki gün bu ev birden- bire yıkılmış ve bitişiğindeki bisiklet tamircisi Hasanın dükkânını da çö - kertmiştir. Pazar Ola Hasan Bey Diyorki: — Hasan Bey, adamı rsen son zamanlarda öy» gö: le bir değişti ki... .. Müthiş yalancı, ve palavracı, ., ». Bir söylediği diğerini tutmuyor, Hasan Bey — Tanırım, her gece radyoda muhtelif ecnebi ajansları odinliye dinliye bu hale geldi. bulunmaktadır. | Şubat 4 Bir Haftalık Radyo programımızın devamı PERŞEMBE 8/2/1940 1230: Program, ve memleket saat ayarı, İ1235: Ajans ve meteoroloji haberleri, 12.50: Türk müziği: Çalanlar; Cevdet Çağla, İzzet. #in Ökte, Hasan Gür, Hamdi Tokay, Oku - İyan: Safiye Tokay: i — Nihavend peşrevi. 2 — Sadetiln Kaynak - Nihavend şarkı: (Kir piklerinin gölgesi) 3 — - Nihavend şarkı: (Hatırımdan hiç çikmiyor) 4 — Sa, dettin Kaynak . Nihavend şarkı: (Gönül nedir bilene) 5 — Hamdi Tokay: Kemençe İ taksimi, 6 — Hamdi Tokay . Kürdü H. şar. İka: (Aşkınla dolan (sineme) 7 — Eiriste - Kürdili H. şarkı: (Gülsen açılsan) 8 — Yu. suf . Kürdi H şarkı: (Kaldı (yollarda bü şeh) 9 — Sezremealsi, 13,30 - 14: Müzik Ka. rişık müzik (Pi) 1730: Türk müziği: Londra B. B. C, Radyo idaresi için eski bestekârlar. halk türküleri, ve modern bestekirların € - serlerinden mürekkeb hususi program. 18: Program, ve memleket saat Ayan, 18.05: MÜ #ik: Radyo Caz Orkestrası. 18,40: Konuşma. 1855: Serbest saat, 1910: Memleket sast â, yarı, Ajans ve meteoroloji haberleri. 1930: Türk müzlği. Çalanlar: Cevdet Çağla, Hasan Gür, İzrettin Ökte, Hamdi Tokay. 1 — Oku. yan* Sad! Hoşses. | — Udi Ahmed . Suzinik gark: (Bir günah etlimse cana) 2 — Udi Hasan - Sozinâk şarkı: (o (Duydum ki gözlerinin ) 3 — Mustafa (Nafiz . Suzinâk şarkı: (Sensiz bu sabah.) #4 — Karclğar tör. kü: (Atımı bağladım ben bir ormana) 3 — Okuran: Radife Erten. 1 — Lemi , Karciğar sarkı: (Bir gölge ol beni peşinden koştur.) 3 — Arif Bey . Karelğar gerki: (Yıkma ma. kın buren penahım.; 3 — 8. Pınar - Kare. gar şarkı: (Sana gönül verdim.) 4 —Lemi. Kareiğar şarkı: (Çermanı o mehveşin elâ . dir.) 3 — Okuyan: Mahmud Karmdaş, 1 Sel. Pınar - Hüzzam şarkı: (Sormadın bati. mi) 3 —— Bimen Şen - Segâh şarkı: (Bensiz ey güli gülşen.) 3 — Udi Ahmed - Serfih şer kı: (Bakıp ahvali perişanıma,) 2015: Ko . numa (Bibliyografya) 2030: Müzik: Kü. çük orkestra (Sef: Necib Aşkm) 1 — Be - tky: Bebekler perisi filminden Neş'eliyim sarkısı, 2 — Kalman: Çardaş Fürstin opera. sından potpuri. 3 — Paul Lineke: Kapri (İ. tslyan serenadı) 4 — Mascağni: Kavalleria Rustikona (Fantezi) 5 — Hippmann: «Or. manda bir ece duruyor» halk şarkım Üzeri. ne varyasyonlar. 2215: Memleket saat #ya.. rı, Afans haberleri, Ziraat, Esham - Tahvi . YAt, Kambiyo . Nukut Borsası (Fiati 7290: Müzik: Modern Senfonik omövik. (P1) 23 Müzik: Carband (PI) 2325 , 3330: Yarınki program, ve Kapanış. CUMA 9/2/10 1230: Program, ve memleket saat ayari, 1235: Ajans ve meteoroloji haberleri. 12.50 Türk müziği (Pİ) 1330 . li: Müzik: Kan şık müzik (PİL)1 8: Program, ve memleket saat uyarı. 1803: Türk müziği (o Çalanlar: Kemal Niyazi Seyhun, Refik Fersan, Fabri Kopuz. 1 — Okuyan: Mustafa Çağlar, 1 — Şehnaz peşrev, 2 — Nazım . Şehnas (ağır semai: (Didem yüzüne nazır.) 3 — Dellâiza.. İde . Şehnaz şarkı: CEtmedin bir Jahza ihya) İk — Şersettin Ziya , Şehnaz şarkı: (Deni, asını bekliyorum.) $ — Fahri Ko pus: Ud taksimi, —$ . üncü Selim . Şeh. naz şarkı: (Bir nevcivana dfi müptelâdır.) 7 — Semsetlin Ziya , Şehnaz şarkı: (Hem aldandım hem aldattım.) 8 — Şehnaz saz semaisi, 2 — Okuyan: (Azize Tözem.1 — Muhlis Sabahattin , Nihavend şarkı: (Pek özledim sesimi.) 3 — Arif Bey . Rast şarkı: (Wuslalından gayri el çektim.) 3 — Refika Hanım . Karciğar #arkı: (Hep neş'eli sevda 4otu.) 4 — Tahir Ağa - Hicazkâr şarkı: (Gön Yöm bir tıflı dilbaz) 19: Serbest anat, 19.10: Memleket saat ayarı, Ajans ve meteoroloji haberleri. 19.25: Türk müziği: (Halk türkü. Jeri, Adanalı Aziz Sadi Yaver Ataman, 1940: Türk müsiği. Çalanlar: Vecihe, Fahire Per san, Refik Fersan. Okuyan, Müzeyyen Sunar. — Tatyos , Karciğar şarkı: (Hatiram va — hatsız etmezse seni.) 2 — Tatyos . Kareiğ sarkı: Ne yapsam ne etsem) 3 — Neşet Hayr) . Karciğar şariı:: (Aşkınla yandım. 4 — Bökrü Tunar . Karciğar şarkı: (ifasta bir ömidle hep beklerim) ae eiğar türkü: (Benliyi aldım kaçaktan) 30- Konuşma (MİM kahramanlık menkibeleri) 20.15: Temeli: La Tosca. Yazan: Victorler Sardou, Tercüme eden: Ekrem eini'nin Tosca'dan parçaları çiş e Reylâ tarafından çalınacaktır. 2115: Konuş. ma (Sihhat saati) 2125: Müzik: Radyo or kestrası (get: DE. E Prnetoriun) 1 — Fran cesto Geminlani: Concerto bl Pole) 8 — Momeri: Hataya Dea, 18 ELİA er a ni, . majör. 22.15: Memlekek saat ayarı, Ajans haberleri; Ziraat, Kaham , Tah viât, Kambiyo - Nukut Borsam (Pist) RADYO PROGRAMI CUMARTESİ 10/2/1940 13.30: Program ve memleket saat ayarı, 1335: Alans ve meteoroloji haberleri. 1350; Türk müziği, Çalanlar: Reşad Erer, Ruşen Kam, Fahri Kopuz, İzzettin Özte 1 yan: Neemi Riza Ahiskan., 1 za . Hicaz şarkı: (Pek csfacusun sana yoktur bedel) 2 — Suphi Ziya - Hicaz şeri: (Di. İlerim buse olup kalmayı ber an dudağında.) 3 — Şevki Bey , Hicaz şarkı: (Bir taraftan üzüyor gönlümü.) 4 — Rifat Bey . Hicaz şarkı: (Sislend! hava tarfı çemenzarı nem aldı) 2 — Okuyan: Semahat Özdenses, i — | Bimen Şen , Segâh şarkı: (Sun da içsin bir yâr elinden) 2 —.. - Segih şarkı: (Sev da okunur.) 3 — Lemi - Uşşak şarkı: (Seni arza eder didelerim.) 4 — Şemsettin Ziyn Uşşak türkü; (Ol şühi sefa perveri gördüm.) 5 —........ . Uşsak türkü: (Yürü dilber yi, rü ömrümün varı.) 1430: Müzik: Riyaseli . cumhur Bandosu (Şef: İhsan Künçer,) | — ; Marş, 2 — B. Ramesu: don dansı. 3 — A. Borodine: Princi İgor operasının uvertürü. 4 — Mau, rlee Ravel: Bolero. 15.15: Konuşma (Kadın saatli.) 18: Program, ve memlekef saat âya, TL. 1805: Müsik;: Radyo Caz orkestrası. 1840: Konuşma (Yard bilgisi ve sevgi) 19,30: Türk müsiği: Kemence ve kanun He maze, serleri. Kanun. Vecihe, kemençe, Fahire Fer san.) 1945; Türk müziği: Çalanlar: Rusen Kam, Reşad Erer, Fahri Kopuz, İzzettin Ök. te. I — Okuyan: Radife Erten. 1 — Lemi . Sultaniyegâh şarkı: (Andıkça geçen günle rl.) 2 — Yesari Asım , Sultaniyezâh şarkı: (Biz Teybelide her ecge mehtaba çıkardık.) $ — Udi Eşref . Buzinâk şarkı: Oo (ünden güne efsun oluyor) 2 — Okuyan: Sadi Hog. 365. 1 — Numan Ağa - Hüseyni Aşiran şar, kı; (Bir mecliste ol yar Ne buluştum) 2 — liste/.. KpIROa.:,2 md md md md mm Zeki Arif . Hüseyni Aşiran şarkı: (Başladım. ferrada.) 3 — Sadi Hoşses , Türkü: (Bağ girdim. 20,10: Konuşma (Günün meselele - ri) 2025: Türk müziği: Fazıl heyeti 2115: Müzik: Küçük orkestra (Gef: Necib Aşkın.) 1 — Kulseh: Macar marşı, 2 — Drigo' Ar. ieken'in milyonları. (Serenad.) 3 — Lehar: Şer,Dul operetinden potpuri. 4 — Mannfred: Karmençita (Serenad) 5 — Kalman: Cam. bazhane Prensesi operelinden potpur. 6 — 3. Siranss: Sahah yaprakları (Vala) 2215: Memleket saat Ayarı, Ajans haberleri, Ziraat Esham . Tahvilât, Kambiyo . Nukut Bor . sasi (Fiat) 2330: Konuşma (Benebi Diller. de . Yalnız kisn . dalga postasile, 2230: MN. zik: Cazband (PL) (Saat 2300.e kadar yal, nız uzun dalga postasile. 2325 . 2330: Ya, rinki program, ve Kapanış. Hergün, öğlenleri 19.74 metre / 15166 kilo, siki TAO ve akşamları 31.7 metre / 9485 ki, Yosiki TAP kısa . dalen poetalarile yapıl makta olan Ecnebi dillerde haberler neşri . Vatansever her Türk gencinin okuması icab eden kitab : Büyük Türkiye Yazan: ORHAN CONKER Toptan satış yeri: Akba, Ankara Fiati 150 kuruş. Sipi peşin gönderilmelidir. KARADENİZ ORMAN İŞLETME TÜRK ANONİM ŞİRKETİNDEN: Şirketimiz. hissedarları umumi heyeti âdiyen toplantının 5 Mart 940 Sah günü saal İ4 de Şirket merkezinde yapılması mu. karrer bulunduğundan dahil nizamnamenin 24 Üncü maddesi mucibince en az dört hisse. ye sahib olup ta içtimada bulunmak istiyen hissedarların teşrifleri veya bir vekli gön, dermeleri ve nizamnamenin 28 net maddesi, me tevfikan hisse senedlerini içtima gününe wkaddüm eden on gün zarfında şirket vez. mesine tevdi ile duhuliye almaları rica ve Mân olunur. Meclisi İdare RUZNAME: 1 — İdare meclisi raporunun okunması, 2 — Murakıp raporunun Okunması 3 — 939 Takvim senesine âld bilânço ve kâr ve zarar besablarının fetkik ve tasdiki ve İdare meclisinin ibrası, 4 — Müddeti hitam bulan mürakıtın ye, rilenmesi ve ücretinin tayini, 5 — Müddetleri hitam bulan İdare Meclisi azalarına yenilerinin intihabı, mmm İŞ ADEMİ İKTİDAR ve BELGEVŞEKLİĞİNE RMOBİ Tabletleri her eczanede bulunur Posta kutusu 1255) Galata, İstanbul vaki race sarar