6 Mayıs 1940 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

6 Mayıs 1940 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

2 mu coşkun bir şekil batında üç çocuk birden doğurmuştur, ii de ia in Aile fakir olduğu için nahiyece para , Samsunda çocu ale ; haftasının ilc günü, yardımı yapılmış. valimiz Rifat Şahin 10 Sayfa (Memleket Eaberleri Cenuhi Anadolunun güzellikleri Anafartalar dövüşünde Antalyadan Korkuteline uzanan yo'lar birçok güzel manzaralarla, harikulâde tepelerle doludur Kaş muhabirimiz yazıyor: | mobilin homurtula il dığımız Yenice. çok güzel bir yerdir. | Buradan yarım saat uzakta bir Pı - hara varılır. Tahtacı Pınarı,.. Anadolu- num temiz sularından biri. Bumu bu civara hükmetmiş olön eski Tahtacı beylerinden biri hayrat olsun diye yap- tarmış, fakat çeşmenin üzerinde buna ni ve bir tepenin yalçın doruklarına olürtulmuş Barutlu karakolunu, sürat- le geçiyoruz. Daha ileride hırçın vadiler başlıyor. kartalların uçuştuğu cenubun bu siz ve korkunç yerlerinde, İnsanlar içir yegâne kurtuluş yolu, keskin yör- aşıp geçen Türk naflasının şosele- Vs az sonra göklere doğru uzanan yo- kamuz bizi, bulutlarla kucaklaşan bir yere getirip kayor ve buradan bir kap: açılıyor: Keklikcik ovası... Antalya-Korkuteli arasında Keklik- cik, cazlb bir tabint tablosu halinde u- zanmaktadir. Zümrüt gibi yeşil entarisile uzanan Keklikciği, geride bıraktıktan sonra çamlı bir sırttan Korkuteliye açılan yol, önümüze, bir kale harabesini andı- ran yıkık duvarlar çıkardı. Daha ileri- lerde, ülkeden ülkeye göç eden Yörük lerin çadırları, eski kervanların hatıra: ları ve daha ötede coşup akan pınar; şükünet içinde büyüyen sesile, buralar- da geçen kahramanlık destanlarının hiköyesin! tazeliyor. Keklikciği gölgeliyen bir tepenin ardında bize kucağını açan Gölcük ova- 8; da ayrı bir âlem ve ayrı bir ihtişam tümunesi,.. İ Yurdun her tara- fmda olduğu gibi Samsun ve Hendek- te de milli Hâkimi- yet ve Çocuk bayra- havanm müsaadesiz- ği ve yağmurlu ol- mâsı yüzünden bazi maddelerinin değiş- #rilmesine lüzum. gö rülen program, imü- #eaksb günlerde tam bir şekilde takib e- dildi. Yavrularımız parklarda, bahçeler. de eğlendiler ve Ço- Guk bayratnının bü. tün neş'esini tattı - lar; Bu münasebetle Halkevi radyosunda müteaddid konfe - ranslar verildi, gös- terit şubesi tarafın - dan çocuk piyesleri ( Samsun ve Hendekte 23 Nisan bayramı ) h di m SON POSTA ölen 500 kahraman için bir abide yapılacak Edime (Hususi) — Harbi Umumide A- nafartalarda yaralanarak < Gelibolunun Çardak köyünde ölen 500 kahramanın ha- tırasını tazizen mezkür yerde bir abide- nin yapılmasına karar verilmiştir. Bu hu. susta Trakya umumi müfettişi General Kâzım Dirik icab eden direkti! ve emir- leri vermişlerdir. Hududda Türk - Yunan pazarı Edirne (Hususi) — Haftanın Pazar Vahşi dağ otlarının çevrelediği bu akşamın esmer perdesi yavaş etrafa siniyor ve başlıyan rla rüzgârları ruhu dinçleştiren bir hava dağıtıyor. Keçi sürüleri ve inek- Ter arasında çalışkan cenubluların mü - temadiyen çalıştıklarını görüyorum. Buradan bir saat uzakta bulunan Korkuteliye gwve geldik. Buraya kadar 300 kilometrelik bir yol almıştık, yor- gunluğumuzu gidermek için istirahata | günlerinde öğleden evvel Türk - Yunan karar verdi | Pududu üzerinde ve Çörekköy civarında Harab bir köprünün o bağladığı ik! kurulmakta olan Türk - Yunan pazarı eheleye ayrılan Korkuteli, geçtiğim | her sene olduğu gibi bu mevsimde de yerler kadar tesir yapmadı. Geçmiş 0-| çok fazla rağbet görmekte vebir çok sırların binbir ohfdisesini görmüş ve! Ziyaretçi pizara gitmekledir. Pazar, bir yıpranmış olan Korkuteli, şimdi imar | veriş Pe giye ina ii : e le: vi mahalli haline gel « elti, ; | miştir, Gerek Edirneden, gerekse Münir Korkutelinin en gayın dikkat tara“ | mistandan pazara gelen halk burada bu - fi. harap köprüsüdür. Üzerinden geçti- luşmakta ve hep birlikte eğlenmektedir. ğim zaman Sırat (köprüsünü aşmış ka-| Bir kısım Edim de Yunanistanda liler Mayıs 6 | Samsundan resimli haberler © | Ağaç bayramır- gelen köylüler İzi ei Wwe) Ağaç bayramı münasebenle vilâyet'nal yapmış ve ağaç dikiminin nümune fidanlığında yapılan tören çok ağaç bakımına verilmesi elzem ehemmi - samimi olmuş ve civar köylerden gelen yetin manası hakkında büyük bir alika köylü yurddaşların iştirakile neş'eli saat. /ile dinlenilen izahat vermiştir. Resmimiz, ler geçirilmiştir. Bu vesile ile Samsun vali Fuad Tuksulu, hasbihal esnasında valisi Fuad Tuksal, köylülerle bir hasbı- göstermektedir. Faydalı köy gezileri > dar sevindiğimi itiraf ederim. yaşayan akrabaları ile pazarda görüş - Yakın zamanda bu da tarihe intikal | #2ktedirler. vi Ee Ke Bir batında üç çocuk asada, arrsumer ovasının ei - leri üzerinde sayısız ağaçlar arasında doğuran ana dır, iklimi yayladır. Gece, kasabanın arkasında dağların sırtında otamobilimiz yol alırken ay ışığında selvilerin karanlik içindeki hevbetM görünüşleri içinden geçiyoruz. İki tarafta köyler var. Gecenin mah - murluğuna dalmışlar Burglarda hiçbir işik görünmüyor. İki saatlik yolculuk. Elmalıya var « mak için kâfi geld. Dört tarafından dağlarla çevrilmiş; dört duvar arasında (kalmış bir beynamaza döwmüş olan Elmah, asırların iköhneleştirdiği bir durgunluk içindedir. i | Bilecik (Hususi) — Bileciğin Bozöyük kazası Dodurga nahiyesinin Cihangazi köyünden Hüseyin oğlu Ömerin karısı bir başda ananın ve yavrularının hastaneye ? jkaldırılmasını, bakılmalarını emretmiş « itir. Resimde bu Türk anasile yavrularını görüyorsunuz. Edirne -(Huşusi) “— Trakya “umümi| müfettişi General Köz Diriğin hima - yelerinde Trakya Talebe Yurdu. menfan- tine 6000 liralık bir piyango tertib edil - miştir, Bugün Halkevinde kalabalık bir kütle huzurunda ve noler nezaretinde biletler çekilmiştir. 800 kişiye zengin ikramiyeler iverilmiştir. Büyük ikramiyeyi alan nu - ,matalar şunlardır: | piyangosu | | Samsun (Hususi) — C. H. P. kaza ida-| miştir. Hacıismail köyü, şehirden yarım re heyetinin. Milli Hakimiyet ve çocuk saat mesafede, cidden güzel köylerimiz . bayramı münasebetile Hacılsmafl köyüne!den birisidir. Bu gezide samimi hasbı - büyük bir gezi tertib ettiğini evvelce hallerde bulunulmuş, köy işleri üzeçinde bildirmiştik. Bu münasebetle köyde çok | konuşulmuş, milli oyunlar oynanmış. eğ- samimi tezahürler yapılmış halk tam ienceli ve faydalı bir gün geçirilmiştir. bir neş'e ve sevinç içinde geç vakte ka .| Resmimiz, kaza idare heyeti reisi Muhit- dar eğlenmiştir. Parti kaza idare heye -İtin Özkefeliyi, davetlilerle bir arada, köy temsil olundu. şiirler, hitabeler okun -|intıbaı tesbit etmektedir. Aşağıda da du. Hafkevi bandosunun Gâzi parkın - |Hendekte mili Hâkimiyet ve Çocuk| 9091 — Radyo, 5214 — Radyo, 5657 — da verdiği (konserler. yavrularımızın |bayramları hakkında söz söyliyen Radyo, 5106 — Gramofon, 2140 — Erkek tince kendilerine karşı gösterilen bu sa- mimi alâka, köylüleri çok mütehassis et- kızlarından birisinin ateşli bir hitabesini dinlerken göstermektedir. Küçük memleket haberle 4 Kuradeniz kenevir bölgesi şefi Akif Çak- man Gümüşhaçıköy'den ayrılmıştır. Bir yıldan beri tohum islih ve temizleme istasyonunu kurarak tecrübe ve nümune tekniklerinin esaslarını vazeden güzlde mütehassısımız muhitte bıraktığı derin minnettarlık ve bay. ranhık hisleri ile kalabalık bir teşyi kafesi tarafından uğurlanımıştır. * Manisa defterdarı Mustafa Ertan Salihli kazası muamelilanı tetkik elek üzere Sa- Ubli kazasına gitmiştir. * nede on gündenbeti bölge mekteb. lerini teftiş etmekte olan Umumi Müfettiş. Wk maarif müşaviri Fakir Erdem Edirneye avdet etmiştir. # Adana 'Türk havs kurumu şube merke. gnde umumi bir toplantı yapılmış ve kurum yaridatının artması yolunda kararlar alın - muştır. Bu karara göre bütün Çukurova köy- lerinde hava kurumu şubeleri açılacak ve gu. be teşkili kurulacaktır. Şimdilik yetmiş köyde teşkilât yapılmıştır. 4 Kızılay umum! merkezi yelzele felâket. zedeleri için Çukurovadan 40.250 kilo pamuk| almıştır. Bunlar Etimesuda sevkedilecektir. 4 Adana kız lisesinden 95 kişilik bir talebe grupü Hataya gitmişlerdir. 4 Kocaeli veteriner müdürlüğü, merkez ve mülhakatta bulunan keçi ve koyun hayvan. ları dalak aşısı tatbik etmektedir. X Denizli vali vekil Hayri Orhun yazilari # Bursada üniversite talebesinden olup Bursa kız ve erkek liselerinden yetişenler tarafından dün akşam belediye salonunda çaylı ve danslı bir toplantı yapılmış, seçme davetlilerin de ailelerle hazır bulundukları bu toplantı büyük ve coşkun bir neş'e içinde devam etmiştir. X C. H. partisi Seyhan, İçel, Hatay bölge. leri, müfettişi profesör Hasan Reşid Tankut Mut, Gülnar, Anamur parti bteşkilâtını teftişe başlamıştır. Tarsus ile Namrun arasındaki Keşbükü köprüsü gelen sellerin tesirile yıkılmıştır. # Adana kız Heesinde açılmış olan «Gö. nüllü hasta bakıcıları kursus çalışmasını bi. tirmiştir. Kursta kayıdı talebelerin imti » hanları başlamıştır. # Adana mıntakasındaki köylü gençleri nin zirai malimat sahibi olması için açıl . ması kararlaşan ziraat kursu 25 Nisan Per. şembe günü faaliyete geçmiştir. # Edirne memleket bastanesi baş hekimi operatör Bürhanettin Öneyin maaşı 80 liraya çıkarılmıştır. 4 Trakya umumi müfettişliği ziraat mü - şairi Şevket Arı, tâytar müşaviri Şevk Özer Çanakkaleye giderek tetkik ve teftişlere baş- ladılar, # Sinob sıhhat müdürü Fehmi Öser ilç msari? müdürü Fahri, bâytar müdürü Âsırı, na delierdarı alarak. Çal, KAZASINA. ZİLMİKİ sirsat. mtdürü Boyabada * gitmiş, beftişler umumi ve hususi idarelere aid işleri teftiş etmiş, halkın dileklerini dinlemiştir 4 Denizlide 21 Nisan Pazar günü vilâyetin her tarafında okuma çağında bulunan ç0 » cuklar sayılmıştır, 4 Antalyada olduğu gibi kazalarında da imara ehemmiyet verilmektedir, Ve bu mak. sadla Serik kazasında yeniden bir idarel hususiye binası yapılmak Üzere 4158 lira ay- rılmış ve münakasaya konmuştur. #4 Bursa birinci orta okul talebelerinden bir gurup Gemliğe gelmişlerdir. Gençler Halk neş'elerin! arttındı. Yulrarıda bando -|Hendek belediye reisi Osmani göster -| kostümü, 2822 — Foto makinesi, 274 — nun, çocuk eğlencelerine gidişinden biri mektedir. Gramofon, 9146 — Bisiklet. Pazar Ola Hasan Bey Diyorki: — Sana bir haber vereyim Hasan Bey... ni için. ... Belediye Avrupadan ye- arazözler (o getirtemediği «.. bu yaz şehri istediği gi- bi sulayamayacak, tozdan du. (Kalk hamamlarının niçin a- mandan koruyamayacakmış! © çıldığı şimdi daha iyi anlaşı, yor! evimiz beşkilidi tarafından karşılammışlar. dir. Gemliğin birçok yerleri ve fabrikaları gezilmiş ve daha sonra sunğipek fabrikan A.B mühteliti le ziysretçi talebeler arasın. da bir futbol maçı yapılmıştır. Kalabalık bir #eyirel huzurunda ve çok swmim! bir hava içinde heyecanla takib olunan maçı 81 Bunğipoğin galibiyeti ile neticelenmiştir. # Bursa kiz öğretmen talebeleri muallim. lerile birlikte bir tetkik gezisine çıkmışlardır, bu meyanda Getiliğe de uğrıyarak parti, be. lediye ve maarif teşkilâtı tarafından karşı. laomışlardır. Gemliğn birçok yerleri ve bu meyanda fubrikalar gezilmiştir. # Çukurovada süne haşeresile mücadele başlamıştır. Bu yıl güne haşeresi mahsulâta büyük zarar verecek derecede değildir. X Karamanda ayağında — aleminyordan! Hasan Bey — Gördün ma, | Yapılmış bir halka üzerinde Cİnforma vogel. werterassitten Germanis) Jbaresi taxılı ölü bir leylek bulunmuştur. Bu yazının ve bu nu. maraların Almanca olduğu tesbit edümiş ise| de bir mina verilememiştir. Bursada adam öldürmek istemiyen iki delikanlı Bursa (Hususi) — Yenişehirde Mese- nis çiltliği sahibi Ali Rıza, arazi komşu- su olan Hali ile bir toprak meselesin « den araları açılmıştır. Ali Rıza; Halili öldürtmek kasdile yaralatmış olduğun - dan zannaltındadır ve muhakemelerı ce - reyan eimektesir. Ahmed de Rızadan al- dığı paraya mukabil Halili yaralamaktan Mmaznundur. Vaziyet bu merkezde iken. evvelki gün zabıtaya Abdullah ve Reşad isminde iki kişi müracaat ederek, kendilerine para vâdedildiği ve iki tabanca ile bir bıçak verildiği, Halil tarafından Ali Rızann öldürülmesi teklif edildiği ihbar edil - miştir. Yapılan tahkikata ve iddiaya göre, sine -müracaat ederek Ali Rızayı öldürt- mek istemiş. bunu yapabilecek bir adam İbulmasinı söylemiştir. Halid de Abdullah ve Reşad adında iki kişi bulmuş, biri pa. rabellom, diğeri beğand olmak üzere on beş fişeği bulunan iki tabanca ve bir bi çak. hazırlıyarak bunlara gizlice teslim etmiştir. Tahkikata devam edilmektedir. Halil, Halid isminde bir evrak takibci - * a a