21 Mayıs 1940 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

21 Mayıs 1940 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

6 Sayfa Fransızlar mukabil taarruza geçtiler (Bastarafı 1 inci sayfada) Liej ve Namur kaleleri de elin muka- vemet etmektedirler, Belçika hükümetinin. Fransada, Dun- kerke geldiği söylenmektedir. İleri hareketi yavaşladı Paris 20 (A.A.) — Akşam tebliğinden #onra, Havas, bu akşamki askeri vaziyet hakkında aşağıdaki izahatı veriyor: Almanların garbe doğru itişleri, gittik- * çe daha ziyade güçleşmektedir. Meuse mebrinin kuvvetle geçilmesinden sonra Alman motörlü kıt'alarının şiddetli hü - cumu neticesinde Fransada kazandıkla - ri araziye nisbet edilirse, Alman zırblı kollarının bugün Saint - Çuentin'in şi - malinde ve garbinde yaptıkları çok şid - deli çarpışmalardan sonra elde ettikleri arazi kazançları pek cüz'idir. Hücumlar netice vermedi Diğer bir noktada Alman kıt'alarının Mentmedy müstahkem mıntakası üzeri- ne yaptıkları gayrettir. Sedanın sarkın - da Meuse geçidini kontrol eden bu mın- takanın teşkil ettiği çıkıntı, Alman & ketlerini pek çok rahatsız eylemektedir. Bunun içindir ki Alman piyâdesi, iyi mü- dafaa edilen kuvvetli müstahkem mev - zilere karşı, kendisi için çok telefat ver- diriçi hücumlara . teşebbüs etmektedir. Bütün bu hüsumlar dünküler -ibi. mü - tearrızlar için muvaffakiyetsizlikle neti- celenmiştir. Havasa göre vaziyet Paris 20 (A.A.) — Havas, Akşama doğru Parise gelen haberlere göre, vaziyet. bu sabah ve öğle üzeri mah sus surette değişmiş gözükmemektedir. Landrecies'nin: ogarbinde ( Cambrsi şarkında, çarpışma, iki muhasım — taraf motörlü ve zırhlı kıt'alarının birbirini ta- kib eden med ve cezri ile çok şiddetli bir surette devam etmektedir. Saat 13 de Pa: ris, Cembrai fle telefon teması halinde 1di. Ayni saatte bütün Laferte ateş hattı üzerimde hiç bir mühim hâdise kavdedil- memişti, Majino hattı üzerinde Ye bu hattın bütün imtidadında, Montmedy mıntaka- sında A'manların bu sabah yaptıkları ye- üi bir hücumdan başka kayda şayan bir şey yoktur. Montmedy mıntakasında Almanlar, dün de Majino istihkâmlarına Karşı fay- dasız, fakat kendi kıt'aları için çok zaytat verdirici teşebbüsler yapmışlardır. Diğer taraftan Paris asker! mahfelle- rinde tasrih edildiğine göre, Fransız kıt'aları, Laon ve Laferte'i sıkı surette tutmaktadır. İki Alman müfrezesi esir edildi ris 20 (A.A) — Alman yüksek ku - anlığının ordunun sol cenahinı-kat'i sale memur ettiği di git 50-60 kilo - metrelik bir cephede faaliyette bulunan molörlü kuvvetler 4 veya 5 zırhlı fırka olarak tahmin edilmektedir. Rethel rmntakasında Almanlar iki nok tada Iki müfrezeyi nehrin karşı sahiline çıkarmağa muvaffak olmuşlarsa da diğer bütün noktalarda geri püskürtülmüş - lerdir. Nehri yeçmeğe muvaffak olan iki müfrezenm kısmı külli ile irtibau kesi - erek esir edilmiştir. Majinoya hücum Montmedy'de Almanlar bu mıntakada başlıyan Majino hattına taarruza başla- mışlardır. Bu hat, etrafı orta cesametle kazamatlarla çevrilmiş büyük Kaleleri fhtiva eden derinliğe doğru tertibatı ha- vidir. Bu kazamatlar ise otomatik silâhlarla mücehhez daha küçük kazamatlarla mü- dafaa edilmektedir. Almanlar piyade küt leleri ile hücum etmişlerdir. Hücum ağır topçu kuvvetlerinin şiddetli bombardı - manı ile başlamıştır. Alman piyada kıt'a- larının sk hücum dalgaları Fransız top- çularının şiddetli bombardımanına ma - ruz kalarak ağır zayiat vermişlerdir. Almanların bu noktada elde ettikleri yegâne muvaffakiyet küçük kazamötlar- dan birinin zaptedilmesi olmuştur, Almanların zayiati Nevyork 20 (A.A) — New.York Post ga . zelesi, Almanların meotörlü 12 fırkasından 11 tanesinin garb cephesinde cereyan eden ha, rekâta ıştirak ettiğini yazmaktadır. Vaşington resmi mehafıline Paristen tele- fonla gelen, sansür edilmemiş bir habere gö re, Fransız resmi mehafılı, vasiyeli hâlen şöyle görmektedir: Taarruza iştirak eden molörlü 11 Alman, fırkası, ağir zayiat vermiştir. 1500 Alman tayyareal tahrıb edilmiştir. Almanlar, kuv- vetlerini o kadar israf etmişlerdir ki, «ij derecede büyük bir taarruz daha yapncak halde değillerdir. Umum! kanaat şu mer - kezdedir kı, eğer Almanlar şımdı durduru - lursa ebediyen durdurulmuş olacaktır. Vaziyet bazı noktalarda nazik Paris 20 (A.A.) — Fransız harbiye ne- zarelinin boyanafta bulunmağa memur mümessili bugün şunları söylemiştir. Umum! vaziyet ciddi ve hattâ bâzı nok talarda nazik olmakta berdevamdır. Fa - kat bu vaziyette son 24 saat zarfında e - Jbemmiyei bir değişiklik vukubulmamış- tır. Almanların gârbe doğru Cambral isti- kametindeki tazyikleri devam etmekte - dir, Cephenin bütün diğer kısımlarında 24 saatlenberi düşman tarafından sarfe- di'en bütün gayretler muvaffakiyetle deledilmiştir. | Royterin askeri muharririne göre | Londra 20 (AA) — Reuter ajansının 58. keri muharrıri baldırıyor: Almanların Pransadaki taarruzu 2 defa istikamet değiştirmişe de bugünkü istika , metin muhafaza etmektedir. Hücum şidde . tinin Alman motörlü kuvvetlerile iaşe depo- ları arasındakı mesafe uzadığı nisbetle kı - rlacağı ümid odılıyor. Almanların Saint — Guenlin'in garbindeki son ileri hareketleri. nin Arras ve Calais yolule denize ulaşmak ga-! yesin güttüğü anlaşılmaktadır. Almanların Fransış ordusunu İngiliz ve Belçika kuvvet, lerinden ayırmak Ürndinde olmaları muhite- meldir. Fakat, Fransızlar da kudreli bir sureite makineleştirilmiş kıtalara malik bu- İlunmaktadırlar ve Almanların Sodan'a nü- faz ettiklerindenberi yeni mevnlerini büyük bir süratle işgal eylemişlerdir. General Wey- gand'ın müdahalesinin hayret verici bır a. tıklıkle yapılması imkân yardır. Vasiyet seyyal bir manzara #rzetmekin ve kuvvetli bir mukabil taarruz müşkül olmak. la beraber, Almanların bitkinlik ve iaşe kıt. lığı neticesinde duracakları saat gelecek tir. k Top sesleri İsviçreden işitiliyor Bila 20 (AA) — Fransız ağır topları dün sabah erkenden Rehin sağ kıyısındaki Al, manyanın İstein istihkâmlarını bambardı . man etinişlerdir. Bile'den şiddetli top sesle- İri işitilmiştır. Pransız kumandanlığı kanal - Isr üzerindeki köprüleri ve Saint-Louls'den |Bâle civarına birkaç kilometre şimalde kâln İLeopoldahoche'ye giden hat üzerinde kâin jdemir yollarını berhava etmiştir. Almanların son mı harebelerde verdikleri zayiat (Bastarafı 1 inci sayfada) dem harb tekniğine vukuf hâsıl edemi - yeceği aşikârdır. Alman radyosunun gayri ihtiyari bu itirafı da gösteriyor ki, Alman ordusu büyük mikyasta yeni bir hareket daha yapacak vaziyette değildir. Diğer taraftan Alman bava kuvvetle « rinin de, İaaliyetlerini tahdid ettiklerine dair emareler mevcuddur. Maahaza, bütün bu müşahedelere rağ- men Alman tazyiki devam etmektedir. Almanlar müttefikleri birbirinden ayırmağa çalışıyorlar Paris 20 (AA) — Havas ajansının Alman hududundan öğrendiğine göre, Alman siya-| si mahfelleri,-erlemenin mağltb etmek için kâfi gelmediğini o derece (o İyi bilmekte vel Fransada enerji kalkınmasının ve Wey - gahd'ın başkumandan taym edilmesinin o) derece teşiri altinda kalmış bulunmaktadır ki yeniden müttefikleri birbirinden ayırmak) teşebbilsleri taktiğine dönmüşlerdir. İleri ba teketlerinden acele istifade mecburiyetinde) bulundukları için, bu mahfeller zannediyor! kı, Fransa ve Belçikaya bır münferid sulh teklifi yapmakla Almanya, belkı de gaye .| sın6 varmakta muvaffak olacaktır. Bu hayali hama iştirak etmiyen Alman ha. plelyesi, generali Weygand'ın başkumandan. lığa tayininin Alman (bartleiyesince bütün Fransiz enerjisinin azami bir gayret halın- de harb üzerinde en şiddetli bir surette tek- sıfı demek olduğunu gizlememektedir. Yaziyeti "daha salim bır surette görmeye mütemayi makul kımseler hariç tutulursa, Nazi mahfelleri Belçika ve Pransayı bitiri, vermekte şübirsizlik göstermektedir. Fransanın Paris Üzerine yapılan taarruzu iki defa kırdığı eski harbi görmemiş olan Nazi partisi genç unsurları, bu harbden çi. kan derileri unutarak, Fransa ve Belçika . ya sulh teklifi yapmak zanlaninın (gelmiş olduğunu sanmaktadır. Doktor Hafız Cemal (Lokman Hekim) Divanyolunda 104 numarada hergün hasta kabul eder. Telefon 21044-23398 | SON POSTA Memleket Enberleri Yalovada eski bir köy muhtarı öldürüldü Bursa (Hususti — Yaloranın Çalıca kö - yünde kıskançlık yüzünden bir adam öldü. rülmüşlür, Fukat bu kıskançlık, ekseriya ol- duğu gibi kadın kıskançlığı değildir. Yapılan iddiaya göre hâdise şöyle cereyan etmiştir: Bu köyde eski muhtar Kâmil Çavuş komşu. ları tarafından çok sevilmektedir. Çünkü daima köylünün hakkını müdafaa eder, hiç kimsenin hakkının zayi olmasını istemez. Herkes, herhangi bir müşkülâç karşısında, halledeceğine emin olarak Kâmil oÇavuşa müracaat eder, Yeni muhtar Ahmed ise bu hallerden hiç boşnud değildir. Bundan dolayı Kâmil Çavu- gun vöcudünü ortadön kaldırmayı düşün müştür. Bu işi yapabilecek çoban İbrahim Yıldırımı gözüne kestiren Ahmed günün bi, rinde meseleyi buna açmıştır. İbrahim Yıl. dırım evvelâ kabul etmemiş ise de Ahmedin temadi oden ısrarları, birçok vüâdler arasında sevdiği kızı İbrahime behemebal alacağına dalr söz vermesi İbrahim! yumuşatmış, KÂ. mili öldürmek teklifini kabul etmiştir. Bun- dan sonra yapılacak işi aralarında şöyle ka. rarlaştırınışlardır:. Tayin edilen bir gün akşam ortalık karar. dıktan sonra köy odasında Ahmed Kimi Ça. Yuşun yanına olurucak, tedarik edilen may, zerle İbrahim oda penceresine yanaşıcak, Ahmed telefonla konuşmak bahaneslie Kâ. mil Çavuşun Yanından kalkıncn İbrahim Kâml Çavuşun Üzerine ataş edecektir. Ha. kikaten de böyle yapılmış ve Kâmil Çavuş öldürülmüştür. İbrahim vaziyeti, bam tevillerle İftira? et- miştir, Ahmed ve İbcahim tevkif edilerek ağırceza mahkemesinde duru arına baş, tanımıştı Denizli valiliği Denizli OMususi) — Erzincanın eski valisi Orman Nuri Tekeli Denizliye tayin edilmiş. tir, Boyabudâa meb'us Yunus Nadiye ald Ekinyeren köyündeki 500 lira kıymeğindeki motör ve demir boruları çalanlar meydana çıkarılmıştır. Bunun ayi köyden Rıza adın, da birinin çaldığı, muhlelif yerlere sattığı anlaşılmıştır. Borular ve motör satılan yer. lerden, geri alınmıştır. k İzmit Uluşasi ik okulu yavruları fara. fından verilen veda müsameresi pek güzel olmuştur. Kilçük yavrularımız şarkı, şiir ve temsilde derecesiz muvaffakiyetler göstere. rek uzm wzun alkışlanmışlardır. > Hendekte bir kaza olmuş, silâh taşımak. ta olan birinin silâh kırılıp ateş almış, iki kişinin kolu ve eli yaralanmış, bir kişinin İde gözü çıkmıştır. Yaralılar Adapazarı has. tanesine kaldırılmışlardır. «Son Posta» nın tarihi tefrikası: 58 TE) 5 7 Yİ | | 515.940 lira olarak tesbit Antakya (Hususi) — Veli Şükrü Sökmen, süerin relaliği altında son toplantısını yapa. İrak dağılan vilâyot umum! meelisi 940 büt. çesini 302.042 Jlrası âdi ve 123.808 lirası fev- külüde olmak üzere 516.940 lira olarak tesbit ve kabul eylemiştir. 939 bükçesine nazaran 44.858 bra fazlalık gösteren 940 bütçesinin 77.570 Mirası "umumi meclis ve hususi muhasebeye, 102.790 Hena yol ve köprü işlerine, 207438 lirası maarif işlerine, 23.289 Jlrası ziraat, veteriner ve) san'at işlerine, 24930 lirası sıhhat ve hayır işlerine ve 50.196 Jirası da muhtelif ve müş. terek işlere tahsis olunmuştur. Bütçede varidat nevileri şöyle sıralanmış. tr: 2871 sayılı kanuna göre maliyeden alına. cenk para, bina ve arazi vergilerinin tadi masrafları karşılığı ferağ ve intikal harçları de Upirto ve ispirtolu içkilerden vilâyet his. sesl olarak 41.500, arazi ve bina versileri kar- şılığı olarak 203.240, yol parası mükellefiyeti Te cezası olarak 285/700, rüsum, taş ocakları resmi, akar, icar ve satış bedeli, doğumevi, nakil yasıtaları, fidanlık vesaire hasılatı 0, larak da 35500 Hra,. Bursada Dağ klübünün aile toplantıları Bursa (Hususi) —MDi ve spor bayramı) münasebetile şehrimizin Dağ klübü, belediye salonunda mile toplantılarının o beşinelsini tertib etmiştir. Vali Refik Koraltan ve tüm komutanı Mustafa Kemal İle şehrin en gü. xide zevatı allelerile bu eğlenceye iştirik et- mişlerdir. Çok samimi bir hava içinde, eğ. lenca gece geç vakte kadar devam etmiştir. Adanada dört köylü bir olup bir kadını öldürdüler Adana (Hususi) — Kozanın Sırkıntı nahi. yesinin Kızıl Hözük mevkiinde İbrahim oğlü Ahmed ve üç arkadaşı Sarı Osman ve karisi- nın çadırlarında bir baskin yapınışlar ve Fatmayı öldürmüşlerdir, Jandarma suçluları yakalıyarak adliyeye teslim etmiştir. Karacabeyde bir köylü karısını öldürdü Bursa (fususi) — Karasabeyin Bayram. dere köyünden Mümin oğlu Ethem, genç ka- nsı Hürmüzü öldürmüş ve kaçmıştır. Yaka, lanan Ethem, karımnın yabancı bir erkekle i , i gayri meşru bir vaziyette gördüğünü bu yüz- den öldürdüğünü söylemektedir. Yuzan: Hasan Adnan W3 Gelen hakikaten Melikenin kölelerin- | yor. Hergün odasına kapanıp muttasıl dü- den biriydi. şünüyor, düşünüyor, Yüzünü & gördükçe — Hayrola Çakır, bir haber mi var? |yüreğim parça, parça oluyor. Sultanlığı, — Melike hazretleri gün o doğmadan sizinle görüşmek istiyor. — Pekâlâ! Emirlerine derhal icabet e- deceğimi söyleyiniz. Köle gider gitmez odasına çıkarak ku tuyu kapattı ve kendi dolabına kilidledi. Evde herkez uyuyord Harmaniyesine bü, p gürültü et - meden sokağa çıktığı zaman dışarıda $8- rin ve lâtif bir sonbahar sabahı başlı - yordu. UMULMIYAN HÂDİSE Sultanın annesi Hekim Şerefettini bü- yük bir sevinçle karşıladı. — Bu kadar erken sizi yorduğum i - çin kusura bakmayın -diyordu- Bugün mühim işler olacak; gene yardımınıza muhtacım, Şarlatan adam gene sun'i göz yajlarile Valide Sultanı etekledi. — Arasıra hizmetinizde bu'unmak şe - refinin hayali olmasa, hayat bu ihtiyar ve fakir kulunuz için tahammül edilmez bir yük olacaktir Melike hazretleri. — Allah eksik etmesin. siz atabeylik- ten ayrıldıktan sonra bizim de rahat ve! huzur yüzü gördüğümüz yok. Dün Küluz! gelerek sultanın devlet işlerine gösterdi alâkasız'ıktan şikâyet etti, Kullandığı li - san ağır ve âdeta tehdidkârdı. Bugün bir kurultay toplanacakmış, Helâgüya karşı Nâsıra edilecek yardım müzükere edile - cekmiş. Halbuki Nurettin hiç o tarafi: de- gil. Ah o gündenberi bir türlü eski halini bulmadı. Ne devlet işleri ile, ne avla, ne eğlenceyle, hiç bir şeyle meşgul olmu - devleti, hepsini bir yana bırak bir evlâd bul. Senelerce babasız büyüttüm. Şece - irettüddürün şerrine uğramasın diye üze - İrine titriyordum, Ah Allah takdir buyur - muş babasının yerine geçti, 'Tam biraz gü- leceğim sırada başımıza gelen nedir? Yav- rucuğum günden güne soluyor, Demin Şerefettinin akıttığı riya dolu damlalara karşı şimdi bakikt göz yaşları Jakıyordu.Şem'un ibni Yahya her zamanki maharetile ıztırab çeken bir büyük baba İrolünü ne güzel oynuyurdu. Ellerini bir- birine vurarak — Ah -diyordu- bunlar hep o derdin a- lâmetleri, Kadın telâşla soruyor: — Hangi derd? — Aşk, kara sevda. — Hâlâ o kızı seviyor değil mi? — Seviyor, hâlâ seviyor; hiç ummadı - ğamız şekilde seviyor. Onu kaybetti, arı - yor, Bulamıyor ve yeise düşüyor, Hayat - tan nefret derecesine geliyor. Fakat çave Şerefettin çare? Bu derdin çaresi? İhtiyar gözlerini kırpıştırdı. — Çaresi bizde değil, o kızda.. Manma- fih bizim de bu işte çok hatamız oldu. BI. hassa benim; ah aklım şimdi başıma geli - yor. Ne diye bu mastim sevdaya mâni ol - duk. Bırakmalıydık sevişsinler, evlensin- ler ve mes'ud olsunlar; Sultan bu firka - tin üzüntüsüne düşmeyip biraz devlet iş- lerile tneşgul olsa başımıza bu derdlerin hiç biri gelmezdi. Ne bet mevk'imden 0- lordum, ne siz bu kadar üzülürdünüz. — Ona daha iyi bir kız bir hükümdar Hatay vilâyet hütçesi edilen bütçe ile vilâyetin birçok lüzumlu ihtiyaçları karşılanmış olacak 123.898 Ilra tutan İevkalâde bütçenin 7.400 Hirasi birinci, ikinel ve üçüncü sınıf yollarız inşa, tamir ve iştikşafatı fle garaj ve ambar Inşası masraflarına, 18406 lirası köy mek . tepleri inşasıns, 5.000 lirası fidanlıkla vücu. de getirilecek tesisata, 1000 Ilrası at koşula. rına, 2000 İlrası da muhtelif fuarlara iştirâk masraflarına karşılık olarak tahsis edilmiş bulunmaktadır. Kırk asrik bir Türk yurdu bulunan Hatayın bu Uk ve hakiki bütçesi de gösteri- yor ki, 940 da bilhassa yol, mekteb ve ziraat işleri Üzerinde büyük bir faaliyet ve inkişaf müşahede olunacaktır, Bunu kararlaştıran vilâyet, iktisadi kal kınmayı temin yolunda da esaslı tedbirler almış bulunmaktadır. Bu meyanda Hatayın en mühim varidat membalarından olan meyva ve #ebzeciliği hakiki bir servet kay- nağı haline sokmak gayesile birlikler tesis edilmiş, küşük ösnafı himaye Te onların kredi ihtiyaçlarını temin etmek üzere mahal M bir bankanın esaslarını hazırlamış, iktisa, jd faaliyet vo teşebbüslerin artmasını temin eğecek imkânlar aranmış ve bulunmuştur. Bir köylü attığı bir taşla arkadaşını öldürdü Adana (Husus!) — Fekenin Emirli köyün, de Matımud ve İzzel adında ki kişi arasmındı odun yüzünden çıkan kavga nelicesinde İz. zetin attığı bir taşla Mahmud ölmüştür. İzret yakalanmış ve sdliyaye teslim edilmiştir. Denizlide 19 Mayıs bayramı Denizli (Hususi) — 19 May bayramı bü. rada halkın iştirâkile coşkun bir şekilde kut- Iulanmıştır. o Mektebliler spor hareketleri yapmış, klüpler cirid, futbol oynamıştır. Şehir bayraklarla donalılmıştı, Gece de fener alay. lart yapılmıştır. Çorlu hapisanesinden kaçanlar yakalandı Çorlu (Hususi) — Çorlu haplsanesinde bulunan hursızlıktan suçlu İzmit Fehmi, Bursali Mehmed Hoca, Muradlı nahiyesinin Barlar köyünden © Osman bundan"6 gün &wwel demir parmaklıklarını keserek firar etmişlerdi. Buzlardan o Fehmi ip Mehmed Hoca derhal tutulmuş, sıkı takibat neticesin. de Osman da Çorlunun Beşevler mahallesin. de yakalanmışlır. kızı alırım diye düşün gibi hata ettim. — Bir hükümdar kiz alıp bir tekim siyasi kayıdlar altına girmeğe ne lüzum var? Bu aşağı bir adam kızı değil, â- sil bir soya mensub; bizim yapacağımız iş kızı ekle etmek, onu kazanmak, bu su - retle sultana dalma faydalı olan vesayet hakkımızı kaybetmemek olacaktı. Böyle yapmıyarak skıntınm tersine gittik. Gö- bül ferman dirler mi? Ah kim bilir ne ka dar ıztırab çekiyor ki taç ve tahta bile * hemmiyet vermez oldu. — Derdin büyüğü bu ya Şerefettini Bugün ne yapacağız? Kurultay var, mü- him kararlar verilecek. Dündenberi yal- varıyorum, dinlemiyor beni, ben böyle işlere karışmam, ne işleri varsa kendileri görsün diyor. Ya sahiden inad edip ku - rultaya girmezse, o zaman işler nice olur? — Bu hareket emirler üzerinde çok fe- na bir tesir bırakır Melike hazretleri! İşte bunun için seni çağırdım. Bir çare bulalım. Git görüş. belki sen konuşabi - Jirsen kandırırsın. Sonra muhakkak kurultayda bulun, gör bakalım bu adamlar neler çeviriyor- lar? Devlet idaresi artık tamamile onla- rın elinde kaldı, —Kurultaya benim iştirakim bir şey değiL Mesele sultanın iştirakinde. — Ben o kadar söyledim, tesiri olmu» yor, Git biraz da sen söyle. Sende ikna kuvveti fazladır, Muhakkak kandırırsın. — Onu ancak bir şekilde kandırabili- rim Melike hazretleri. Fakat bunu dene- mek için evvelâ sizden ruhsat almalı - yım. il , «- Ben her şeyi sana bırakıyorum. Ne dilersen yap. — O kızdan bahsederek, icab ederse onu vâdederek; müsaade ediyor musu - nuz? Kadın bir an boynunu büktü. Fakat uzun düşünmeden derhal kararını verdit — Söyle, söyle Şerefettin! Oğlum sağ olgun da istediği kızı alsın, (Arkas var) yordum. Dediğin