26 Temmuz 1940 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

26 Temmuz 1940 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

e EE il & ? £ 0c8Zası Akıntıya 'kapılan dört çocuk geceyi deniz ortasında geçirdiler Lâleli civarmda oturan Mehmed, Necati, Raşid ve Celâl adlarında en büyükleri on dört yaşında dört ço- cuğun evvelki gece geç vakte kadar evlerine dönmemeleri, ailelerini tes lâşe düşürmüş ve çocukların bu gay- bubeti velileri tarafından zabıtaya Bu müracaat üzerine O harekete geçen zabıta, kısa bir zaman sonra bu dört çocuğun da Yenikapıda bir sandalcıdan kiraladıkları (osandalla | denize açıldıklarını tesbir etmiş ve | dört yaramazı araştımağa koyul - muştur. Diğer taraftan büsbütün me rak ve telâşları artan çocuk velile-; ri de muhtelif vasıtalarla bu araş - tırmaya iştirak etmişlerdir. Dün sabaha kadar devam eden; bu heyecanh taharriyat hiç bir ne-| tic vermemiş, öğleye doğru küçük | yaramazların kürek çeke, çeke Ye- nikapı sahiline yanaştıkları görül - müştür, Bütün bir gece ailelerini ve zabi-| tayı binbir kötü ihtimalle peşlerin-! de koşturan bu dört çocuğun, ev - velki akşam akıntıya kapılarak a - çıklara sürüklendikleri geceyi Ha- yıraz ada önlerinde geçirdikleri an- Jaşılmaştır. Verilen sıkı emir ve otenbihata rağmen küçük çocuklara sandalını kiralıyan sandalı Hasan yakalan - mış ve hakkında takibata başlan - naştar, P Bir evle bir motör tutuştu Kasımpaşada Zincirlikuyu cadde- sinde Hilmiye sd 166 sayılı üç katl ahşab evin üst kısmından dün yan- gın çıkmış, ba katın tahta bölmeleri lan sonra itfsiye (tarafından söndürülmüştür. Ahmed kaptan idaresindeki bir deniz motörü de dün akşam Kuru- çeşme önlerinden geçerken benzin parlamasile motörün ahsab kısmı a- teş almışsa da deniz itfaiyesi tara - fından derhal söndürülmüştür. ( Küçük haberler ) Sirkeci meydanı asfaltlanacak — Sirkeci istasyonu önündeki meyda . nın asfalilanmasına bir haftaya ka- dar Münakalit Vekâleti tarafından başlanacaktır. Tramvay İdaresi ray- ların iki tarafında o15-beş kârelik sa. hayı asfaltlamağa Münakalât Vekü.| letile beraber başlamış olacaktır. Temizlik amelesi — Temirlik ame. Mesi arasında tifo vak'alarına tesadüf) edilmiş, icab eden tedbirler derha! Alınmıştır. Yeniden ameleliğe alına. | caklara tifo aşın tatbik edilmek su-| retile bu hastalığın önüne geçilecek. tir. Bandırma limanı — Mıntaka Liman Reisliği Bandırma limanının temiz - İetilmesine karar vermiş ve bu bu . susta faaliyete geçmiştir. Bandırma Timamı dahilinde gemilerin serbest seyrüseferine müni olan taşlar ve en. kaz kım bir zamanda temirlenecek. tir. Liman Reisliği bundan başka Bos tanemaki deniz fenerini de değişti. vecek ve buraya daha kuvvetli siya verecek bir fener koyacaktır. Fiat Mürakabe Komisyonu — Ko dl misyon dün Vali muavini Halük Pe. peinin reisliğinde toplanarak bazı maddelerin satışlarında toptan ve pe rükendeciye birakilacnk kâr nisbet - İerini tesbite devam etmiştir. Bu meyanda Belçikadan getirilmiş olan bir parti demirin de kaç kuruşa satılması lâzım geleceği tetkik edü - miştir. i Yaramazlığın | Tarihi ve mimari kıymeti ha İZ türbeler tamir ediliyor Kıymetli 124 türbeden bu sene 30 kadarının tamirleri ikmal olunacak Maarif Vekâleti İstanbulda tarihi ye mimari kıymeti haiz Türk büyük- lerine aid türbeleri muayyen bir program iü tamir ettirmeğe ve bunlardan bir kısmını açmağa ka- rar vermiş, bu hususta faaliyete geç Jmiştir, bulun muhtelif semtlerinde mevcud 400 türbeden tarihi ve mi- mari bakımdan yüksek birer kıy - meti haiz olan 124 dü Maarif Ve - kâletine bağlı olan Topkapı sarayı müzesi müdürlüğü, diğerleri de ev- kaf tarafından idare edilmektedir. Tarihi ve mimari kiymeli haiz türbelerden bü sene yaz mevsi içinde 30 kadarının iri için teh sisat ayrılmış, projeleri hazırlanmış ve bir kısmının da tamirine başları - İS ertir ici olen Slank Ayasofya yannda Selim 3. Murad | 3, Mehmed 53 türbelerile, Akrabasını yaralıyan bir adam hapse mahküm edildi Bir kadin meselesinden — dolayı Galatada Sıddıkın lokantasında ak- rabası Yakubu bıçaklıyarak, Okatle teşebbüs eden Sürmeneli Âli Kara- kuşun duruşması 2 nci eğircezada dün sona ermiştir. Mahkeme, neticede hâdisede kat- le teşebbüs fili bulamamış; Ali Ka- rakuşu âdiyen yaralamak suçundan lay 15 gün müddetle hapse mah- küm etmiştir. tanal Topçu atışları yapılacak Silivri ile Tekirdağ arasında bu- günden itibaren havadan yere, yer- den havaya ve her türlü topçu atış- ları yapılacaktır. Mıntaka liman 1e- isliği keyfiyeti alâkadarlara tamim ederek bütün merakibin top atışları devamı müddetince sahilden beş mil açıktan geçmelerini bildirmiştir, Kırk dokuz lokanta ve gazino cezalandırıldı Eğlence yerleri için hazırlanan yeni tarifenin tatbikatını kontrol et-| mekte olan müfettişlerin raporları birer birer belediye reisliğine gel - mektedir. Teftişler esnasında Ada lar kazasında 24, Bakırköyünde 9, Kâdıköyünde 7, Sanyerde 9 gazino ve lokanta cezaya çarpılmıstır. Di - ğer kazaların teftiş zaporları henüz belediye teisliğin gönderilmemistir. Ankara borsası 25/1/1040 açılış ve kapanış fiatları Esham ve tahvilât * 5 1938 ikramiyeli 1910 med, Hurrem Sultan, Fatih, Şeh - zade Mehmed, damad İbrahim Pa- şa, Rüstem paşa, Selim |, Sokullu Mehmed paşa, Siyavüy paşa, Fer - ir Fitnat Hanım kabri ve Galata mevlevihanesi vesairedir. İlk olarak Galata mevlevihanesi -| nin tamirine başlanmıştır. Diğerle - rinin tamirine de bugünlerde başla- nacak ve Teşrinievvele kadar bi - trilecektir. Gelecek yıl içinde de gene 20 ar türbenin tamiri yapılacaktır. 'zun zamandanberi esaslı bir temir görmiyerek hemen harab denebi - lecek bu türbelerin üzerlerindeki kurşun noksanları o tamamlanacak, pencerelerine tel kafesler geçirile - cek ve içlerine yağmur suları ak » mamasr için icab eden tedbirler a- macaktır. IZabıtaya hakaret eden bir kaçakçı tevkif edildi sinin, zabıtaca evi basıldığını ü yazmıştık. Suçlu Hüsamettin, bu si- rada evde arama yapan komiser Remziye sövmüş ve dövmeie teşeb- büs etmiştir. Maznun, bu suçundan dolayı da dün adliyeye vesilerek, asliye 8 inei ceza mahkemesi tarafından © tevkif edilmiştir. Finlandiya ile tcari münasebata grişildi Finlandiya ile yeniden ve kara yolile ticari temasa girişilmiştir. İlk İbarti olarak dün 50 bin Tiralık tü- tün sevkedilmiştir. Evveler memle- ketimize ithal edilen 3 bin ton kâ- #tdın mühim bir kısmı Finlândiya - dan getirilmekte olduğundan, niden başlamış olması kâğıd ithali- ne imkân verecek ve be suretle mev cud darlık önlenebilecektir Yalnız Finlandiyaya kliring ba - kiyelerinden 700 bin İrayı m İviz bir borcumuz aldı lâtın o yapılabilmesi için ihracatın arttırılmasına lüzum görülmektedir. Evveke Finlandiya ile iş yapan firmalar Fin ticari firmalarile muha- bereye girişmişlerdir. Bir çocuk duvardan düşerek ağır surette yaralandı Nişantaşinda Çarsı sokağında o- turan on dört yaşlarında Aydın a- dında bir çocuk, dün arkadaşlaile İbirlikte o civacda yüksek bir duva” nn üstünde. oynarken müvazenesini kaybederek © düşmüş, muhtelif yerlerinden ağır surette va- ralanrmıştır. Aydın tedavi edilmek üzere Bey- oğlu hastanesine kaldırılmıştır. vürudünün Vazifeye davet İst. Müddelumumiliğinden : Terki varife ederek İstanbula gelen Zonguldak mahkemesi zabıt kâtibi Sabri Sakanın üç gün zarfında vasi. fesi başına dönmediği takdirde müs. İtafi addolunacağı Pazar Ola Hasan Bey Divorki: Hasan bey bilmem duydun mu? yerler... Şekerleme yapılan Mnacakmığ, . Sıkı kontrol altına a. Hasan bey — Çok güzel... Artık daire ve müetseseler de yoluna girecek desene... bu! memleketle ticari mübadelenin ye «| Fuhuşla m'icadele artırıldı gün içinde altı randevu evi basıldı Ahlâk zabıtası fuhuşla mücadele- ye ehemmiyetle devam etinektedir. Son iki gün içinde şehrin muhtelif yerlerinde faaliyette bulunan rande- vu evleri: basılmış, bunlar kapatı - İlarak işletenleri adliyeye verilmiş - lerdir, İ Yakalanan randevucular Galata- sarayda Saidpaşa pasajında 2 nu - İmarah dairede Anjel, Taksimde Ta- ilimhane caddesinde 20 sayıh Güzel İzmirpalas apartmanın 6 numa - iralı dairesinde Marika, o Galasada İRus manastırında Mumhane soka - ğında 109 numarada Perihan, Beya- nıdda Gümrükemini sokağında Ak- iman apartrmanında zemin katında oturan Fatma, vasıta Afife, Hatice, Kadıköyünde Kuşdili o caddesinde 137 sayıda oturan Melek ve Sa - matyada Hacıhüseyinağa mahal » Jlesinde 23 sayılı evde oturan Ru - hiye adındaki kadınlardır. Bu evlerde yakalanan kadınlaf arasında çok ufak yaşta kızlar da bulunmuştur. İki Rasid Rıza tiyatrosu Bu akşam: Süadiyede Şenyel aile babeesinde sÜVEY BABAM, E. SADİ TEK tiyatrosu 27 Temmuz Cümarlesi Üsküdar Beyoğlunda (Aktör Kin”) İstanbul İkinci İflâs Memurlu - ğundan: Müflis Koço Kozadinos masasına gelen alacakb — hazinenin istediği İ250 Kira 65 kuruştan evvelce 45 Bra 18 kuruşu kabul edilmiş olduğundan 1205 lira 47 kuruşun 3 inci sıraya İ kayid ve kabulüne ve sıranın tashi - hine ve fazla taleb edilen 45 lira 18 | kuruş hakkındaki kayıd İreddine karar verilmiş | (28289) | olunur. talebinin olduğu ilân Harb malilü arkadaşlarıma Bazi hutusatın. görüşülmesi (nında harb maldlü arkadaş öğleden evvel Vesneeiierdeki ordu ma İlülleri bimiği İstanbul şubesine ka - İdar ihtiyarı zahmet buyrrmaları rica olunur efendim. Birlik Merkezi Umumisi İkinci Reisi Sabri Anday a Br doktorun günlük İ not'arın'an Kızamıktan Sonra Kızamıklan sonra çocuklarda saliyet görüldüğü bakdirde bunu asla ehemmiyetsiz telâkki etme. melidir. Kızamık geçirmiş bazı çocuklar görüyoruz ki aradan bir Kaç hafta geçtiği halde el'an işti. hasırlıkları ve zâfiyetleri devam etmektedir. Bu gibi vak'alarda çocuğu güneşli ve denizli yerler. de gezdirmek, iştihasını artara - cak kuvvetli Mâçları vermek, iyice beslemek lâzımdır. Bilhassa bu gibilerde kalsiyum metabolizma. sının takviyesi için kalsiyum iy. meleri veyahud şuruhlarını tatbik etmek çok muvafıktır. Yumurta, hamur işi yemekler, bilhassa kam. posto ve meyvalar vermek ve bu suretle kilosunun tezyidine çalış. mak Mizemdır. “Gerek kızamık ve gerekse diker hâd hastalıklardan nekahat devrine giren çocukların sıkı surette sıhhi vaziyetleri ta. kib edilmelidir. Hergün derecet hararetleri, terleyip terlemedikle. Ti, öksürükleri mevcud olup olma. dığı, defi tablileri daimi bir kon. trol altında bulundurulmalıdık izö Cevab istiyen o okuyucularımın posta puhu yollamakırım rica © — derim. Aksi takdirde istekleri mu- kabelesiz kalabilir. CTİYATROLAR Y Fatih Askerlik Dafresmden: 1 — Aşağıda adları yazılı zatların başında Mahmudiye sokağında Fatih 2 — Bizzat müracaat edenlerin 257: lerini bildirmeleri, mektubla mürscnat edenlerin de gene ayni null mektablarında yazmaları ve hangi askerlik şubesinde kayıdlı oldı a ikametgâh adresile birlikte bildirmeleri rica Okul Nos Adı 346 © İbrahim Oğ. Mehmed Receb Beydiköy 328 181 O Süleyman OR Mustafa Reşad Kıbrıs 1913 27 Serif OR. Mehmed Mümtaz Ödemiş 1329 268 Abdünâki Oğ. Ahmed Suad Erk 1329 42 Hayri OR. Hikmet Sonal İs. tanbın 1329 14 Ömer OR, Ali Küzm Afyon 1328 780 Hüseyin OR. Galib Öngün Muğla 1931 52! o Hayrettin Oğ. Kâmiran İstan. bul 1333 520 O M. Cemalettin OR. Enver 1334 586 Mehmed Of. Nevzâd Şimay 1920 558 Hasan Tahsin OR. Mustafa Zati Gemlik 320 581 O Methi Oğ, Muammer Gelibolu 1332 414 © Cevdet Oğ Sipahi Zekai Korda 1912 46 Bekir Oğ Muhsin İstanbul 1314 74 Ahmed Oğ. Sad Dağdeviren 1928 Akk 327 : 329 doğumlular sağırılıyor Kadıköy Yerli Askerlik Şubesinden: 1 — İhtiyat ödevlerini yapmak & yere 321, 398, 30 doğumlulardan (Jandarma sinifi hariç) diğer sımf - lara mensub sağlam sakat İslâm ve peyr! İslâm ihtiyat eratın hemen şu. beye omüracastları ve gelmiyenler hakında kanuni musmelenin yapı - tacağı 2 — Bunlardan İstanbu) dısında bu İlunanların bulundukları askerlik şa. İbelerine müracaatları Din olunur. j ” (316 : 333 doğumlu askerlik etmemiş süvari sınıfı çağınlıyor Fatih Askerlik Şubesinden: 1 — Geçen celbde sevk artığı kalan İbie askerlik yapmamış 316 , 333 (da. |»ib doğumlu süvari smıfına mensub İeratin askere sevkeditmek üzere he. İmen şubemize müracaatları ilân olu. İnur. * 327 : 329 doğumlular cağırılıyor Üsküdar Askerlik Şubesinden: 1 — 377. 328,329 doğumlu bütün ai. wflsr sağlam sakat ve dalmi sekat raporlu bulunan Müslim ve gayri Müs (Bastarahı 2 nei sayfada) — Efendimiz! Bir babriye mülâ- rimi geliyor. Galiba | tuhaflardan.. ona gülüyorlar. — Peki! Bir daha gelirse, yolu- nu kes, al buraya getir. va, odacı, ağa haz- retlerinin emrini infaz ederek, Tev- ' fiği yakaladığı gibi içeriye getirdi. / Ağa, bir kapı daha edindiğine sevi- İnen Tevfike ikifat ettir | — Sen, yukarda, pasalara ne İyapıyor da, güldürüyersun? — Kulunuz taklid yaparım. Pa- salar hazeratı da Tüfen gülerler. ihsanda bulunurlar. — Peki. Beni de güldür öyle ise... ibana da taklid yap. Ben de sana lihsan ederim. İ — Allah ömürler versin efendim! Ne taklidi emir buyurursunuz? — Sakın Arab taklidi yapma, canmı yakarım. — Aman efendimiz; Estağfuruk lah! Acaba Çerkes taklidi hoşunu- za gider mi? — Sus, mel'un! Kadın efendile- rimizin mübarek cinslerile zevklen- İmek senin haddine mi düşmüş? | — Arnavud taklidi? — Yook, sakın ha? Tüfekçibası Tahir Paşa kızar. — Vüâz taklidi? — Filikacıbaşı Tufan Paşa gü cenir. — Yahudi? Birkaç gün Harunaçi e- — Hekimbaşı Mevroyani Paşa ile aramı bozarsın. > Ermeni? Şubeye davet edilenler Ya bizzat veyahud mektubia Şe askerlik dairesine müracaat © 5 sayıh mummele için müracaa$ olunur, 4 Mektebden çıktığı zamanli adresi Eminsinan cami! Gedikpaşa Ke? Kuzguncuk iskele enddesi , Patih Kıztaşı Dolab #okak 6/9 Fatih - Çarşamba -Kocadede © sokak No. 8 Aksaray Çakırağa mahallesi Mah. No. 14 Pendik Kadıköy Mühürdar Rızapaşa Kemal bey aparlıman Aksaray Tütüncü sokak No, 1 Fatih İtfaiye caddesi No. 31 Şehzadebaşı Yüceçeşme sokak İstanbul Halkevi Talebe Yurdu Üsküdar Tunusbağı Hacı Ko. 10 Yüksek muallim Beyamâ tramvay caddesi No. 3” Lâleli Şairhaşmet sokak No. 43 Jlim ihtiyat erlerinden henüz müracaat elmiyenlerin “nüfus danlarile hemen şubeye gelme ? — Bu yarı davet mahiyetinğfii duğundan gelmiyenler hakkında Si Buni muamelenin tatbik edileofiii lân olunur. - * * Yardımcı hemşire kursla" açılıyor # Beyoğlu Yerli Askerlik $ı 1 — İstanbul askeri hasta 15 Eylülde açılacak olan İkinci yardımcı hemşireler kursuna muamelesine başlanmıştır. 30 toe tarihine kadar kayd mus devam edecektir. 2 — Lise, orta ve ilk mekteb zunlarile okuma yazma dipi lan 20 * 40 yaşmdnk! bayanlard kurslara iştirak etmeğe istekli ların kayıdları yapılmak üzere hüviyet cüzdanları ve tahsil lsrile şubemize müracaat etm lân olunur. * Sarıyer” Askerlik Şubesinden: 15 Eih) 940 ta Gümüşsuyu, hane, Haydarpaşa hastanclerindii yardımcı hemşireler kursulğ venlerin şeraiti öğrenmek Ağustos 940 tarihine “kader müracaat etmeleri Yön olunur. KISASI | Artin Paşa benim çok ahbabifiği Kulağına giderse kırılır bana #©f İ Tevfik, Arabısiher taklide İ kulp uydurduğunu görüp şaşır — Şu halde.. bilmem ki, #6 lidi yapayım efendim? — Masa taklidi yap! — Efendim?! — Main taklidi diyorum Anlamadın mı? — Baştistine, elendimi Tevfik “derdi kiz «Yere ellerimi balya dayayarak, d yak üzerine durdum. Budala ağası da kahkaha ile güldü — Aman, nasl da benzelii Deyip deyip öyle hir kablıff dı ki görülecek şeydile Zavallı dost ve insan Tevfik'ği olurdu senin şa mezarını bul da senin ruhaniyetinla bir basbasa — kalabileeydim.. bem hüzün, hem de nerar ile saydı. E, Elem Cal Gülnün.adamları ; (Bastarafı 2.nel sayli tyi müteakib iş başını geçer. saj saat B, bazı kere 8,30 ve kadar devam eder. 1 İ Sonra gene biraz dolaşmağiiği İkar. Tekrar biraz iş görür Harb akademisinde Maressiii, İlebeleri arasında bulunan yül” İbitler onun nat tutarak ders tarzını çok methederlerdi bulunduğu sırada mareşal di İfakat öz söylerdi. Şimdi dahi öyledir. Vereceği tifleri hep, iyice düşündükten ve tabriren verir.