March 20, 1941 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

March 20, 1941 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

em, Mikyası: 1/800.000 Diğer hartalar; Türk İstiklâi savaşı Besi ve kornişli Türklerin ana yurdu ve göç Yolları Benli ve kornişii Satış yeri: Minarif Vekliliği Yayınevi, Ankara caddesi No. 103 ma Sene 11 — No. 3820 Yazi işleri telefonu : r. cw K. r. o K. 20203 Hariciye Vekilimizle B. Eden Kıbrısta münasebatı tekrar görüştüler Mülâkat hakkında dün bir resmi Kıbrısta B. Edenin A yette hasıl olân muhte Hariciya Vekili bugün Ankaraya dönüyor Ankara 19 (A.A) — İngiltere ariciye nazırı Edenin Londraya av dettön evvel Harikiye o Vekilimizle tekrar müdavelei efkârda bulun - mâk arzusunu izhar etmiş olmam zerine, Şükrü Saracoğlu 17 Martta Ankaradan hareket ederek Kıbrısta müşarünileyhe mülâki olmuştur. Hariciye Vekilimiz yarın Anka « rada bulunacaktır. RESMİ TEBLİĞ Kahire 19 (A.A.) — Bu akşam rada ral kl muştur Türkiye ve İngiltere hariciye nia- lardır. İki hariciye nazırı, geçen ay E.İ kere daha kaydeylemişlerdir. Alman deniz üsleri tekrar bombalandı Wilhelmshavende ve Kielde yangınlar çıkarıldı Londra 19 (A.A.) — Hava ns- zaretinin tebliği: Zig İngiliz hava kuvvetleri şimali Al manya İmanlarına dün gece yeni" den hücum. etmişler ve Bilhassa Ki. el'deki deniz inşaat tezgöhları > ile sinsi mıntakayı bombardıman et - mişlerdir. Wilhelmahavendeki dok- lsrln nat bedefler ve Rotterdam- daki petrol depoları da (şiddetle bömbularımıştır. Hava (şartlarının mMütehavvil olmasına rağmen karan ik ve ala, bombardıman servisine mensub fazla miktarda tayyaremizi hedeflerini bulmaktan menedeme- miştir, Ağır bombalarlu birçok yan- #in bombası atılmış ve Kielde bir- (Devamı 7 nel sayfada) AMERİKA HARB DIŞINDA DEĞİL Bir Amerika - gazetesi: «Bir ikan gemisi hiicuma uğ ” ryacak olursa biz fiilen harbe gireceğiz» diyor Nevyork 19 (A. AY — Nev» n gazetesi şunları yazıyor! HAlA harb dışında bulunduğu - Muzu iddia edecek çok kişi kalma - Baş olan gerektir. Bu gerginlik dev- Tesinde her zaman zuhur edebile - “ek her hangi bir hâdise mevzwu Xİ ni mühüln mâ Jel inin ektediğ, zika. tebliğ neşredildi nkarayı ziyaretindenberi enternasyonal vazi- Jif inkişaflar gözden geçirilmiş ve iki hükümet) sorulan bütün saalleri cevab - tam görüş birliği bir kere daha kaydedilmiştir bö yete B. Eden Askarayı ziyareti esnasında Hariciye Vekilimizi. bir «ada mevcud olan tam görüş birliğini bir | Yukarıda Kerem'i, aşağıda Berbera'yı gösteren iki harita Afrikada imali harb da .şiddetlendi| Almanlar Keren oirafında göğüs | İngiliz Hariciye göğüse muharebeler oluyor Müsteşarının beyanatı Habeşistanda Cicika | © Vaziyetin inkişafını şehri zaptedildi yakından takb ediyoruz, İngiliz w-İ Kondrk 19 (AA) Avam Kamaresında, şimeli Fransız Afa, de - kasında bulunan Almanların mik « tarı ve oradaki faaliyetleri hakkın » ii yel da sorulan bir male cevaben hazi 3 ir. | ciye müsteşarı Butler demiştir ki: rde .! o Alman mütareke komisyonunun veb 2) heyeti surtahhasaları Cezayir. Fu 5 bir tarz. aus ve Fransız Fasinda” yerleşmiş! İ bulunuyorlar. Geçende Kazablan » (Devamı 7 nel sayfada) Kahire 19 (A.A). — İmam karargan tiiğ Trablusta, gö37* ; gişiklik olmajtfiştın sirada; Kere İtalyan mukabi dilmiş ve dirilmiştir. etmektedi (Devamı 7 üs saylada) | berlere göre, Almanya ile Yugos - Bu mülâkat Kıbnsta Edenin da. lü İn valinin resmi ikametgâhmda mi- safir olmuşlardır. e Alman Yugoslav Gerginlik Aavası serinledi Müzakereler devam ediyor hariciye nezareti, Al - manya ile Yugoslavya arasın daki münasebetler hakkında sız bıraktı Dün akşamki Radyo gazetesin « : Yugoslav “gazetelerinin - Berlin! muhabirleri tarafından verilen ha. İâvya arasndaki gerginlik O havas serinleiniştir. aPolitikan gazetesinin Berlin mu- habiri, Almam hariciye nezaretinin bir sözcüsü tarafından kendisine ve Glen şu beyanatı kaydetmektedir; — Almanya ile Yugoslavya ara. sındaki münasebet normaldir. Cere. eden müzakerelir hakkında her bir şey söylemek mevsimsiz. dir.» Alman bariciyesi sözcüsünün yu. kandaki beyanatından çıkan mana şadur ki, Almanya ile Yugoslavya arasında halen müzakereler cereyan etmektedir. vermedi Berlin 19 (A.A.) — Yarı resmi bir membadan bildiriliyort (Devamı 3 üncü sayfada) “İtalyanlar için ağır bir mağlübiyet,, j Londra 19 ÇA-A.) — Londra - nın askeri mahfellerindeki kanaate göre, İtalyanların Arnavudlukta yap yam son em me kalması İtalyanlar için ağır bir mağlâbiyet. tir, Bu taarruz bundan evvelkilerin hepsinden daha geniş olmuştur. Te. İ pedelenden itib: 30 kilometre (Devamı 3 üncü sayfada) Almanyanın Yunanistana karşı vaziyeti Yananistana İngiliz ihraçları hakkındaki haberler Alman hariciye nezaretinde alâka ile tetkik ediliyor Berlin 19 (A.A.) — Yar resmi bir membadan bildiriliyor: Alman hariciye nezareti, Yuna- nistana İngiliz ihraçları o bhakkında bütün haberlerin ve hâdiselerin AL manyada alâka ile tetkik edilmekte olduğunu, buğün bir kere daha bil dirmiştir, Maamafih, o Almanyanın ba haberler karşısındaki alâkasın - da son defn bildirildiğindenberi iş'ara değer yeni bir şey yoktur, Deniz komisyonu Dün ilk toplantı Münakalât Vekilinin riyasetinde yapıldı 150 töndari yukarı, makineli ge milerle yapılacak nakliyat tanzim | ve bu nakliyata id ücretleri tesbit etmek üzere teşekkül eden deniz komisyonu, dün İstanbul mıntaka Hi, man reisliğinde Münakalât O Vekili Cevdet Kerim İncadayının riyase 5 tinde ilk toplantısını yapmıştır. (Devamı T nel sayfada) Son Posta PERŞEMBE 20 MART 1941 İdare işleri telefonu : 20203 Fiat $ kureş Örfi idare Saydaha uzatıldı Ankara 19 (A.A) — B. M. Meclisi buğün Şemsettin Günaltayın riyasetinde toplan. miş ve celeenin açılmasını mü, enkib alı nan ve Kütahya . müstantiki Mehmed Saidin hâkimler ka nununun muvakkat maddesi - nin A fıkrasma terfikan takati. de sevki ile müddeti hizmetine göre verilmek istenilen paranın! vizesi. hakkındaki divani ma. hasebat encümeni mazbatasını müzakere ve tavvib ederek Cu. ma günü toplanmak Üzere iç- timaina nihayet vermiştir. ren Üç ay daha uzatılmasına müsaade edilmesi hakkımdaki Başvekâlet tezkeresi okunmuş ve müttefikan kabul olunmuş. | Meclis ruznamesinde bulu - tur, | renin hitamı tarihinden itiba | üyük ilim adamımız Besim Ömer Üniversitede hürmetle anıldı Rektör, Akil Muhtar, Nihard Reşad, Ahmed İhsan, Tokgöz, birer hitabe irad ederek merhumun hizmetlerini, meziyetlerini tebarüz ettirdiler Üniversitedeki merasim den bir intiba Aş Tıb âlemimize pek büyük hiz -| doktorlar ve merhumun dostları ha metler ifa etmiş olan dektor Ge - zır bulunmuşlardır. neral Besim Ömer Akalının ölümü.) £ İhtifale rektörün bir nutkile baş sün yıldönümü münasebetile düm lanmıştır. Rektör bu nutkunda de sat 14 de, Üniversite tib tarihi ene. miştir ki: titüsünde bir ihtifal tertib edilmiş «| «—Profesör doktor General Be tir, «im Ömer Akalın, geçen yıl bugün Toplantıda, o Üniversite rektörü! aramızdan ayrıldı. Cemil Bilsel, Tıb Fakültesi dekanı, | yıldönü; Ölümünün il imünü Üniversite çatım altın Denizyolları idaresi bir. hastane kurdu Mükemmel bir eser olan hastaneden idare memür ve müstahlemlerinin âileleri efradının da istifadeleri kararlaştırıldı di bir iki odaya etmiştir. vaziyette meri ar sal