3 Nisan 1942 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

3 Nisan 1942 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

| BAĞCILIK 7 Bağların aşılanması Aşı ne zaman ve nasıl: yapılır? Bağ aşısında ne gibi noktalara dikkat edilir? SON POSTA Meyva ve &V yeşil çitler n Bu ye çitlerin yegâne mahzur bahçelerinde ? asıl yapılır : Haşerelere Bağlarda aşı yapmak İçin en civerkli “aman; asmaları su yürüdüğü ilkbahar mevsimidir, Bu mevsimde havanın gidi, yarın kapanmaması temin ve ayni aa manda kalemin yarığa iyice yerleşmesine ve kalem ile anacın dış tabakalarının bik yuva vazifesi, görmeleridir Meyva ve sebae bahçeleri ile ev bah,| vetlilerden 2,3 tanesi bırakılarak diğer. gelerinin etrafi tahdıd ve bunları İn.İleri diplerinden kesilir. Bu suretle bir öne göre Mart orlalarından Nisan sonla! birine dokümuş olmasına dikkat edilir rına kadar Be iş yapılmış olmalıdır, Hite amaç ile kalem eyni kalınlıkta Eğer bağ yeri krheme sdilmiy ve dikl-İ ise anten yalnız bir kalem O yerteşliril Ve köklü Amerika asmalarını iyi ba,, ve ünimmeln gerek dışarı ve gerek içeri Milmaş ise banlar umumiyetle dikili bakan farafları ayni kalınlıkta olmak U lerinden bir sene sonra aşılanallecek ha) yere yantulur, Eğtr amaç, kaleme güre W çelirler. Yalnız bidayelie yavaş büyü, biraz fazin kalin ise bu takdirde kale. yen bazı Amerika asma cinsleri, dİXİK-| çin dışarıya bakin tarafı daha kalın Yerinin ikinci senesi ancak aşlanabiir.| geçi hakan tamf dsh inen yontulur. e) Eğer anaç kalım, yaşlı ine bu takdirde Böğelüua kullanlan aşılar, mahlellf) kalemiz gerek yariğın dışan ve gerek Meler de ükbakarda yapılanlar bilhassa içeri tarafına gelecek kısımları müsavi) | bunlarla sağlam bir çit yapılamaz yarma, kalem sys ile İngiliz kalem A5.İ çekilde yantulur, Fakat bü gibi amaçlara *nn yapılmasını gelecek yazımızd bira.| bir kalem yerine ik! kalem (yerleştirilir karak ba bu yazımızla yarma kölen Misin Nasıl yapılacağını anlatacağı. Yoruma kül aşısını yapımak için € velâ, aşılanacak aammların clrafı yani boğazları kâr derinlikle aşılmak, asma dan çıkmış yan ve boğaz kökleri vatsa bunlar temizlenmelidir. Bundan senn asma, toprak seviyesinden birkaç santi, melre daha asakıdan olmak —ümere kA, tnlığina göre keskin bir bahçıvan bıça #. makas veya Mestere le dürçün vasi, yete kesilmeli ve yara yeri keskin bir aşı çıkı He perdahinanrak düre'lilme. Bir, Bundan sonra aamimn aalınlığna ve #iğine göre ya aşı çakan veya ap uslurası denilen tağra ge asma, orlann dan 3.5 sanilmetee derinlikle yarılır ve bu surrlle asma aşıya hasır vaziyele çe Mirllir. Diğer taraflan üzerimde iki gör) bulunan kalem; ali gözün biras aşağı, sından olmak üzre Iki yan taraflar hi birine müsavi şekilde düzgünee yonlu! lur. Bu tarrda bazırlanmış olan kalem | «52Ç yanl Üzerinde açılan yarığı yerleş| Girilir. "Bu cemağa ya aşı çakısmız ven veya tahranm ağm Me anaç üzerindeki ve ber kisi de tulâuklan sonra örtes, pe sayılı kesilerek kuvedisi bırakalır. Yalmız anaç; kalmeden dabs kalın ©) duğu takdirde azacm iç kabuğu ile ka, İçmin iç kabuğu ayni kalınlıkia olası yasağına göte kabukların birbir ile iyi leman edip aşının tutabilmesi için kalem lerin uçları biraz içeriye doğru eğilmiş vasiyetiş yarığı yerleştirilmelidir Fazla kuvvetli olmaları dotayısle kesihliklerin 4» fazix se bırakarak aşının bulmana. sana, sebeiiyel verbilecek olan fazla 15. İ taklığn müni etmek için ba gibi asma, Har, hir gön evvel kesilerek pü aşılanmalıdırlar, ertesi çü, Aşı yapıllıklan samra aşi yeri riya ile sağlames bağlanmalı ve asın e. fı ve anaç üslündeki yarık, ava içeri, dinde sıkışlırilmik sureliiş çüzmür ba. Mine getirmiş bir miktar toprakla savan mahdır, Bu seretie aşım biirilmiş olan amınaların kalemleri de ivlee kapanacak şekilde yumuşak toprakla gü »elce kapakılır ve bu esnada kalemlerin yerlerinden oynamamasma, Martılmamı sma dikime edilir. ri, v.G | ve birbirinden kırkar samtimeice aralık san ve hayvanlara ve bazan da ayni za, manda şiddeti rüzgarlara karşı muha,| fazada kullanılan çiler; kuru ve Yaş si,! mak Üzere iki şeklide yapmırlar. | Kuru çiller; elde mevcnd veya ieda-| ri mümkün vasıtalarla mühlehi İarz,| larda yapılırlar, Bunun için çek (o GelA| birbirlerinden munlazam aralıklarla 2.) 4 metre) dikilen 2.3 meire usunluğun.| daki kasklırın araları birkaç ra del, dal, kamış veya çalılar, örülmek sure, ile kuru göller teşkil edilirler. Yakasi Yeşil çitler ise; hem manzaraların güzelliği ve dayanıklığı ve ie de bah sevi karuma bakımlarından kuru çitler. den daha iyidirler. Yeşili götlerde, bunları yapmak İçin kullarılan ağaçların dikcali ve dikensi olduklarına güre ikiye ayrılırım. Yeşil giderilen dikenli olunr; Gihdişya, Mak- Wru, Aknsya, Akdiken, Yabani erik GÜ wen) gibi ağaçlardan biri ile yapılır. Bunlardan biri ie Yeşi gi yapmak | için; bahçenin etrafında 49 , 50 santi, | (metre derini ve 00 sanlimetre geniş,| Wiimte bir hendek açıldıktan sonrahen. değin bahçe tarafına gelen hismma Simleri yukarıda billirilen ağaçlardan) herhangi birinin fidanlar ik) sıra Üzeri: Win ve safranç şeklinde yanı ikinci S1, sanın fidanları birinci sırayı teykii eden Mdanların aralara gelmei suretile âl,| kilmeli ve hendeğin yarım toprakla del. darulmahdır Ba surelle Ukbıharğı dikte ba fi. danların yaz esmasmda bakım ve sulam,| masına dikkat edilir ve erlesi sene ifkba harda bunlar topraktan 18-15 santimet te yükseklikte kesilerek kevvelii sürgün ler ve yan dallar vermeleri demin ve kuv İLoKks kaç sene içerisinde bu sürgünler birbi, cine gerdi vasiyele gireeeklerinden arala radan geçmek artık mümkün olamaz. Bu çiller, arın edilen yükeekiği aldık. tan sonra her sene yükselen kumları Wenünirn ve yan taraflardan fasa bü. yüyenler kısmen kesilir, budanırlar, Dikensiz çiller için daha viyade kış ve yaz yaprağını muhafaza öden mâsi servi, defne, mersin gibi ağaçlar kala, mila, Bunların yetiştirilmeleri de evvel, kiler gibidir. Yalnın Yalnız bunlar, iste ailen yüksekliği aldıklan sonra budan- mıya başlarlar. Eğer teşkil edilecek çiller muhafıza mahsadile lesis ediliyorsa bunları 2.3 metre yüksekliğin verilmesi kârkir. Fa, kat şiddetli rünrürlara karşı da siper vazifesi görmesi İsleniliyorsn © zaman bunlara 3,4 metre yüksekliğin verilmesi ieab eder. Yalnız yapılan çölerin, yakın. larına gelecek ağaçlara tarar vermemesi İçin meyva büheelerinde birinci sırayı teşkil edcerk akaçlarin çitler arâmnün hiç değilse 15,2 metre bir aralık bıra, malz, Yeşi çitler için ileri lar, höşerelere yuva vazifesi ve fazla yer isgal etmeleridir. sirüten mahzur görmeleri | v.G | DD Lüks Telgraf Kâğıdları | er P. 'K. 'T. merkezlerinde bulan.) makis olan Lüks trizraf kâğıdlarile teb, riklerinizi gönderebilmek İçin memura derseniz vereceğiniz 15 ku- ruş fazla üerele mi yardım ve şefkatine mahlaç çocuklar. korumuş, bem de muhatabının, İncelik ve zara, fetin Gümeli kâğmiarin | tebrikleriniz! göndermiş alursumuz, SLLLLLLLL LI din Nisan 3 İstanbul Levazım Âmirliği Satın Alma Komisyonu İlânları 36 kalem amalban hurufalı ve malremesi almacaktır, Pazarıkla eksillmesi 17/4/942 Salı çünü saat 14.30 da Tophamede Lv. Âmirliği kalın alma komizyo. munün yapılacaktır. Tahmin bedeli 5125 lira 85 kuruş kaf'i teminatı 768 rs 90 kuruştur. Müfredat Wstesi komisyonda görülür, İsteklilerin bel saatle ko, misyona gelmeleri. (613.4146) Beher çine 185 kuruş tahmin edilen 50,000 çifi kadar malımız alma , sair, Pararlıkla ekşilimesi 6/4/942 Parartesi günü sazi 15 de Yophanede İsi, Lv. Âmirliği satınalma komisyonunda yaplacıklır, İlk teminatı 4375 Yradır. Nümenesi komisyonda görülür. İsteklilerin beli saatte komisyona gelmeleri. (652-3920) 104 Düzine 13 )ç 18 Röntken filmi, 190 utu Klekirokurdiyorraf fümi, Yukarda yah iki kalem film pazarlıkla ehsilimeye kenmaşlar. İhalesi 6/4/9842 Pazartesi günü saat 14.30 da Tophünede Lv, Âmirliği satmalma ko, misyonunda yapılacaktır. Hepsinin tahmin bedeli 325 üra, kal'i teminatı 78 Ura 75 kuruştur, İsteklilerin belli saatte komisyona gelmeleri, © (053,3927) Beber kilosuna 12 lira âbmin edilen 160 kile kormprime Dovver almasaktır, Pazarlıkla eksiltmesi 5/4/942 Pazartesi günü saat 14 de Tophümede Tx. Âmir. Miği satınalma komisyonunda yapılacaktır. İlk teminatı 98 liradır. İsteklilerin belli satiş komisyona geimeleri, 1654,3928) Beherine 160 kura; tahmin edilen 10,000 adet can kurtaran işi alınacâktır, Pazarlıkia eksiltmesi 6/4/9412 Pararlesi günü saat 15.30 da Tophanede İst, Lv, Âmir'iği satınalma komlyonunda yapılacaktır. İlk teminalı 1209 liradir. Nü, münesi komisyonda görülür, İsteklilerin belli vakitte komisyona gelmeleri, (659.2013) Saraç evinde birikmiş olan 4ö ton kadar sarı sabımla kösele Kırpıntsı pa, sarlıkla satacaktır. İhalesi 8/4, Çarşamba günü saat 14 de Topbamadı Lr, Amirliği satın sima eomlsyonunda yapılacaktır. Tahmin bedeli 4000 ira kat'i teminatı 600 liradır. Kırpınlılar Tophanede Saraç evinde görülür. İstek. Mlerin belli saatte komisyona gelmeleri, (666,401T) Beherine 510 kuruş tahmin edilen 1508 adedi tahta ızgara mütealhihii nam ve hesabına pazarlıkla <alın alınacaktır. İlmiesi 7/4/9642 Salı günü sani #30 &a Tophansde Lr. Amirliği satın alma komisyonunda yapılacaktır. İlk temi. matı 691 ira 35 kuruştur. Taliblerin belli vakte komisyona gelmeleri, Ni, munesi komisyonda görülür. 1684-4015) Beher kilosuna 129 kuruş tahmin edilen 15 ten sığır veya keçi eti almasak, tır, Pazarlıkla eksiltmesi 6/4/9437 Püzarleri günlü sasi 15.15 de Tophanede Lw, Amirliği salın alma komisyonunda yapılacaktır. Kati teminatı 1920 liradır. Şartnamesi komisyonda görülür. Taliblerin belli vakitte komisyona gelmeleri, 1612.4080) Karar Hülâsası Üsküdar ©, Müddelumem! inden: Teyln edilen finttan fartaya kepek sülmak sarelile milli korunma kanunu, wa maghalif harekette bulunduğu ildissile mazmun İçereaküyünde Kır saka kında $ No, &x oturur Receb oğlu 33 saşında arabacı Şükrü Serttin Üsküdar siye ikinci ceza mahkemesince fera hilman duruşması sonumla beş ira hara cennsde mahkümiyeline ye yedi gün müddetle tcaretirn men'ine ve yeğinde, Kallığı dört çeval kepeğin müşmderesise hazar verilmiş ve bu karar kabileş - li (942/518)