15 Temmuz 1942 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

15 Temmuz 1942 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

5 SON POSTA SÜMER BANE İstanbul Satınalma Müdüriyetinden: Memur alınacaktır 3659 sayi deviei müesseseleri ve bankalar barem kanunu mucüince müdiriyelimize yüksek mekteb veya lise mezunlarından 106 liralık Oaylık ücretle, bir 190 Hralık aylık ücretle bir ve 140 liraya kadar aylık ücrelle ©ç memur imlihanla alınacaklır. Alldeki şeralli haiz bulunan faliblerin Temmezem (yirmisine kadar Galatada Buukalar caddesinde Sümer Bankla buluz miliriyetimise ve. salkini ibraz elmeleri ve imlihan olmak üzere 31 Temmuz Perşembe günü saat 9,59 da miliriyeke hazır bulunmaları Mizımdır. Şerait: İkraz edilecek vesaik: 1 — Yüksek mekteb 1 — Nüfus böviyet cüzdam mezunu olmak 2 — Askerliğini yapmış bulan. mak veya alâkası olmamak 3 — Yaşı 35 | geçmiş bulunma, veya lise 2 — Tahsji vesikası 3 — Askertik vesikası ayet, 4 — İstihdamına mâni hali ol, (o 4 — Polis hüsmü hal kâğıdı mamak. 5 — İmtihamda muvaffak olan, lar sihhi durumlarını ban, kamız üskteruna desbit et, tirmek, NOT: Eenehi İlsanlardan İnrilizce, almanca veya fransızca bilenler tereih edilecektir. 109 Tisalık vasiteye talib olanın makine İle yazı yazmasım bil, mesi şarttır, 5 — Varsa hizmet vesikası $ — 4 ağcd vesika fotoğrafı, Silici Aranıyor İstanbul elektrik, tramvay ve tünel işletmeleri umum müdürlüğünden: İşletmelerimiz Şişli, Beşiktaş ve Aksaray arahalıkları için imtihanda göste, © eeceği lyakate göre sâsile 15 kuruşa kadar ücrel verilmek suretile 12 siliçiye tiyaş yardır, Askerlikle alâkası olmayan isteklilerin nüfas hiviyet cüzdan, “ OBüzmühal icâğıdı, 4 aded vesika fotağrafı ve şimdiye kadar galemsş oldukları Münsseselerden alınmış iyi hizmet vesikalarile birlikte 207.012 çünü saat 14 den 17 ye kadar idarenin Metro han zemin kalındaki Zat İşleri ve sicii mü , dürlüğüne müracaa'ları lüzumu bildirilir, o (1633) Hemşire Aranıyor| İşletmemizin maden hastahanesi için Kızılay Cemiyeti Hemşire mektebinden diplomalı ve ameliyathanelerde çalişmiş tecrübeli bir hemşireye ihtiyaç vardir. Hastahanede ikamet etmesi meşret bulun. duğundan iaşe ve ibatesi hastahane tarafından temin edilecek ve kendisine 100 liraya kadar ücret verilecektir, Talip olanların hal tercümelerile birlikte dipioma sureti huy vesikası ve evvelce çaliş ükları yerlerde almış oldukları bonservis ve üç aded fotoğrafı, (Ergani Bakir Türk AnenimŞürketi İşletmesi direktörlüğü.Ma. den) adresine göndermeleri ilâm olunur. Bu sene İkincileşrinin birinci gününde Ankarada Harb Akademisi emrinde Ağılscik hesab ve muamele memuru okuluna Yd. sübaylardan 100 (alebe alı, nacaktır, İsteklilerin nihayet 31.Temmuz.94? tarihina kadar bulundukları yer, deki askerlik şubelerine müracaat elmeleri, (o (4917613) Maarif Vekâleti Beden Terbiyesi Umum Müdürlüğü NEŞRİYATI Beden Terbiyesi Umum Muüürlüğü tarafından neşredilen kitaplardan asa, Bıdakiler karşılarındaki bedellerle satışa çıkarılmışır. İsleyenler: Ankarada; Akba Kitabevinden, İstanbulda Meallim Ahmet Halit, İckılâp ve Çığır Kilabevlerinden, Karsla: Mehmet Türkel'den, Boluda: Zafer Ki, taberinden, Ankara, İstanbul, İzmir, Diyarbakır, Afyon, Konya, Antalya, Adana, Anlakya, Sıvas, Errurum, Trabson, Samsun Maarif Vekilliği Ya, yinevlerinden salın alsbilirler. «12020 Kuruş Atletizm el kitabı Futbol hakem klavuzu Beyneimilei fulbel kaideleri Futbol klavazu Kör wor sahalır, hakkında öğütler Eski Turk sporları Üzerinde araştırmalar Modern atielirm Balkan kır koşusu Balkan güreşleri Greko , Romen güreş oyunları Tenis Kayak sporu Bu Kilabevlerinde Beden Terbiyesi ve Spor mecmması da bulunur. “ “ 50 ” 2 125 ” s4 59 50 1 — Beher kllesumun tahenin olunan bedeli 87 kuruş 20 santim olan 40000 kile sabanun, 20/Temmüz.94? Pazartesi günü saat 15 de pazarlıklı eksilmesi yapılacaktır. 3 — İşbu 40 ten sabunun tamamı İzmitle teslim edilecektir. $ — İlk teminatı 2616 lira olup şartnamesi her gün 175 kuruş bedet mukabi, linde komisyondan alınabilir. 4 — İstektilerin belli gön ve saatle Kasımpaşada bulunan komisyonda hazır bulunmaları. (1522) ( Giyarasıan) (-GÖZEN — ) Güzellik Sütü Cildi besler gerer ve temizler Çivrilde Acele RAŞİD RIZA TİYATROSU Satılık Değirmen Halide Pişkin beraber Harbiyede, Belvü bahçesinin alatar. 50 beygirlik molör, 3 aded daş ve 3 adeğ dinamo ve elek tesisatı vessi, ka kismında BU GECE SAÇLARINDAN UTAN reyi havi değirmen satılıktır. Tafsi, lât almak için Fatih Fevzipaşa cad, Yazan: Mahmud Yesâri desi Zülhliçeşme sokak $ numarada kunduracı Aliye müracaal, ZAYİ — Gireson nüfus memurluğun, dan aldığın nüfus cüzdanile, 550 sayılı askerlik terhis teskeremi ve ekmek kar, nemi kaybettim, yenilerini çıkaracağım. dan eskilerinin hükmü yoklar. Fatih Hırkalşerif Fırın sokak 47 nu, marada misafir, Giresun Kapı mahalle, | sinden Halim oğlu Mustafa, İ HAŞIYELİ İ ve İZAHLI Türk i Kanunu Medenisi Yazın: Halis Sungur 40 Büyük sahife Fislı 900 Er. Salaş yeri; Ankamda OHaşet ve | Akba, İstanbulda Haşet Kitabevleri Küçük İstanbul vilâyeti manifatura perakendecilerine : İthalâtçı ve ihracatçı birlikleri umumi kâtipliğinden: İstanbul vilâyeline ayrılan manlfaturanın tevsline başlanmışlır. o Umami kütübliğimize kaydedilerek musaneleleri iekemmâi etmiş olan bülün alâkadar, ların İstanbulda Aşir Efendi caddesinde Kemet Hanında 21 numarada tevriatı İdare elmekle olan Manifaturacılar Komitesine acele müracaatları, o (7640) Akyazı askeri kereste fabrikası müdürlüğünden: Kapalı zarf ilânı 1 — Akyamı üskeri kerosie fabrikasının Süleymaniye (ormanında o meeegâ «533» mere klip dişbudak tomruklarının demiri müleahhide aid olmak üzete iki başına , 5, şeklinde demir çükmük ve Adapazarı istasyonuna Müiklederek vagon içinde teslim edilmek şartile nakliyatı kapalı zari wsulile o eksilimeye konmmuştar, 2 — Eksiltme 2i/Temmuz/$42 Cuma günü saat en dörlle & Adapazarında park karşısında fabrikanın yollama dairesinde yapılacaktır. 3 — Beher meire ktpünün muhüsemen nakliyatı yirmi beş lira ve muvakkat teminalı bin liradır, 4 — Kizilimeye girebilmek için Ticaret Odalarında kayıdı bulunduklarına dair U/Mösiran/942 tarihinden sonra alınmış vesika ibrar etmek şartlar, 5 — İsteklilerin masyyen günde saat on dörde kadar kapah zarflarım Me. misyena vermeleri ve şartaâmesini götmek iweyenlerin fabrika müdârtüğüne müracaatları Hân olunor, 307. Muhümeen bedeli 14105 (en dört bin yüz beş) lira olan eom'an 112 (yüz on İki) mese mldübıld0 (okla yüz kirk) desimeire mikâbı muh'etif ob'adda 190 (yüz doksan) aded çam kalaş ve 5180 (beş bin yüz seksen) ved çam tahla (29 Temmuz 1949) Salı günü saat (1530) on beş buşukta Haydarpa, şhda Gar binası dahilindeki komisyon larafından kapalı zari wswllle satın alı, nacaller, Bu işe girmek inleyenlerin 1067 (bin el yedi) lira $$ (seksen sekiz) karaş, luk muvakkat teminat ve kanunun tayin ettiği vesikalarla tekliflerini mubtevi zarfların, ayni gün sani 14,30) on dört olmu kadar komisyon Relsliğine ver, meleri büzumdır, Bu işe ald şarinameler komisyondan parasız olarak dağılalmaktadır. (7388) Muhammen bedeli 6338 (ah: bin üç yüz olus sekis) Hira 38 (otuz sekiz) kuruş olan osen'an 50 (elli) melre mikâbı 707 (yedi yüz yedi) sded çam dilme (28/Tenamuz.1042) Salı günü saat (16) on altıda Haydarpaşada Gar binası da, hilindeki komisyon tarafından kapalı sart wsulile salın alınacaktır, Bu işe girmek isteyenlerin 475 (dört vür yelmiş beş) ira 38 (otuz sekiz) kuruğtuk muvakkat leminsi ve kanunun tayin ettiği vesikalara / tekliflerini muhtevi zarfların ayni gün saaf .15) ou beşe kadar komisyon relsliğine ver; meleri lâzımdır. Bu işe aid şartnameler komisyondan parasız olarak dağıtılmaktadır. (7389) Sinop C. Müddei Umumiliğinden: Sinep umumi cöza evindeki mahküm ve mevkuflara 942 sanli yılı içinde ve, rilecek 182500 İlâ 292000 aded ekmek 2/7/942 gününden itibaren yirmi gün müddetle ve kapalı zarf usulile eksiltmeye çıkarılmıştır Yevmiye 590 ili 800 aded ekmek verlirceklir. Bedeli muhammen 32124 lira olup teminatı mavakkale 2409 liradır, İhale 22/7/942 Çarşamba günü saat on dörlte Sinop Cümhüriyet Mükldel, umumiliğinde yapılacaklar, Şartname tail günlerinden »aada her gün Sinop Cümhuriyet Müddelamu, miliği kaleminde görülebileceğinden taliblerin müracaatları 'lân olunur. «17388» Askeri Fabrikalar Satınalma Komisyonundan | Evsaf ve resmi askeri fabrikalar fen yebesinde verilmek yartile ehemmiyeti miktarda ve küçük eb'dda pik döküm malzeme Yaptırılacaktır. Bu isi mem, İeket dahilinde fabrika ve atelyelerinde yapmağa mukledir olanların fabrika veya aletyelerinin kudreti ve bu işi yapmağa kabiliyeti olduğunu isbat sdecek vesaikle birlikle görüşmek üzere 20/7/942 tarihine kadar hörrün saat 14 den 16 ya kadar umummüdürlük fen şubesi müdürlüğüne müracaat edilmesi ilân olunar. «175205 Erzurum Transit yolu mıntaka müdürlüğünden: Transit yolunun 330 -000—399 |. 000 kilometreleri arasındaki 6 bakımevinin inşası kapalı zarf usulile eksilimeye konulmuştur. Keşif bedeli 26992 Sira 56 kuruştur. İhalesi 30/7/942 darihine müsadif Perşembe günü saat 15 de iramsit yolu Ersuram mınlaka müdürlüğünde müleşekkil komisyonda yapılacak. Taliblerin ihale salinden bir saat evvet 2490 sayılı kanun gereğince teklif mektublarınm mınlaka müdürlüğüne makbuz mukabilinde vermeleri mecburidir, Postada vuku bulan gecikmeler nazarı iibara alınmıyacaktır, Eksilimeye girmek isteyenler ihale gününden 3 gün evvel iransit yolu Erzurum Mıntaka müdürlüğüne mi, racaatia alacakları ehliyol ve Ticaret odası yesikalarile 2024 lira 45 kuruşluk teminat mektublarını birlikte komisyona vermeleri lârmdır, Fazla malümüt almak ve keşifleri görmek İsleyenler hergün muınlaka müdürlüğüne müracaatla görebilecekleri ilân olunur, o <i5öf» İzinit deniz satınalma komisyonundan: "To bmini fiata Cinsi Kilosu İp balye Tel balya Teminatı Kiş. Ers. Lira Kara ot 150.000 650 7 1890 1 — Yukanda mikdarı yazılı kuru ot bir varile teslim olunmak, şarlile pazarlığı 17.Temmaz.91? Cuma #ünü sasi 15 de Özmitie Tersane kapı, sında komisyon binasında yapılaçaktır, 3 — Evsaf ve şarinamesi bedelsiz olarak komisyondan alınabilir. 3 — Eksimeye işlirak edecek taliblerin ilgili ticaret vesikalarını ve hizasın, da yasılı teminallarile birlikte belli gün ve sanite komisyona müracasi, . ları «1500» HASAN Kuvvet Şurubu Terkibinde IYOD, TANEN ve Giisero Fosfat vardır. KANSIZLIĞA, VEREME istidadı olanlara ve SINIR hastalıklarına karşı kullanılır. Eczanelerde bulunur. şişe 80 - Büyük şişe 150 kuruştur. Milli Müdafaa Vekâletinden: Askeri hiselere, Konya askeri orla okuluna ve Geğikli bâarlama (Orta “kullarına talebe almıyor. 1 — LEYİĞLMA de başlayacak yeni ders devresi işin Konyada Kaleli, Akyehird? Maltepe ve Bursa askeri öselerile Konya askeri orta okulunun ve Kayseri gedikli erbaş harırlama orta okulunun her liç sınıfına, Mersi . fon gedikli okulanın birinci, ikinel, Üçüncü saflarına, Kırıkkale o san'ai okulu ve Ankara musik! gedikli okulunun yalnız birinei sınıflarına maarif Uselerinden, maarif ola okullarından ve Hik okul mezunlarından (talebe alınacaktır, 2 — Alnâcik talebenin Türk skından olması, sıhhi wwâyenede sağlam sıkması, ve isiekli mdedi İhtiyaçlam fazla olduğu iakdirde yapılıcak seçme sınavmda kazanması şarllır, 3 — Tahsili feredenler, her ne sebeble olursa olsun YANmı büyütmüş veya küçülimiş olanlar, bulundukları okulların son Snavlarında sınıfta veya bülünlemey» kalmış olanlar, yaşları, boyları ve Ağırlıklam askeri ise, ler tallmalındaki hadler» uygun olmiyanlar kabul olunmazlar. Yalnız ge, Gül erbaş hazırlama orla okullarına bir Mâ üç sene tahsili terkelmiş olan, lar alınabilir. 4 — Bu şartları taşıyan İslekilerin bulundukları yerlerla askerlik şube, lerinden diğer kaydi kabul şartlarını öğrenmeleri (ve okullarea istekliler hakkında yapılmak'a olan tahkiksi neticelerinin Seçme sınavlarına kadar tamamlanarak istek'lerm bu snavlara girebilmelerini temlu için ISMfa, ysd4Z den itibarea birer dilekçe ie ve açık Heamet adreslerini ve nüfume kandı bulundukları yerleri dilekçelerinde göslermek Üzer: derhal girmek Miedikleri okul südürlüklerine mürmeaai elmeleri ve AA okullarında snf geçme sınavları bittikten sonra ön diğer kaydi «esi küğdiarmı ba, srıyarak askerlik gebeleri yolu ile en gep İdAfuİDİA tarihine kadar okul müdürlüklerine göndermeleri Hân olunur. O «B207.SS1E, Tabii Limon çiçeklerinden çıkarılan İLONKA Kolonyasile losyonlarını her yerde arayınız Satılık Otomobil ve Yedek Malzemeler Abdullah Yener ve Nedim Yüdırm Otomobil orlaklığınn nelicelenmesi Üzerine aşağıda miktarı yazılı ötomoöbi ve malsemeleri açık artırma İle toplan ve icabı hale gör: perakende olarak 23/7/M2 Çarşamba günü Kara, casuda haddi bâyık görüMüğü takdirde satılacaktır. Arabaların vasiyeti ve diğer hususi için farin mmalümat istiyenler KA Tacasu Abdullah Yener nâresine müracaatları. Ve alıcının İhale gününde Karacasıda bulunmaları ilân olunur, 1 — 38 Model Şavrole Şanzuman, Defransiyel ve şasi teforrüai, 1 — Olobüs Mödel 39 Feri Çalışır halde 1 — Olobüs Model 37 Yort çalışır halde 1 — Kamyon Model 39 Fort çalışır halde, i — Kamyon Model 36 Fort çalışır halde. Ve depodu bulman eski yeni demir aksamı ve ii alel yarım feri ma, törü yedek parçalar ve yirmi kadar eski lâslik. Hepsinin muhammen find 30 bin liradır. Türkiye Cümhuriyeti ZiRAAT BANKASI Kurulaş tarihi; 1888 Sermayesi: 100.000.009 Türk Lirası Şube ve ajans adedi; 265 Zirai ve ticari her nevi banka muameleleri FAKA BiRIKTİRENLERE 28.38V0 LiRA iKRAMIYE VERİYOR Ziraat Bankasında kumbara ve ihbarsz iasarrul bhosablarında em 0. W Bram bulunanlar, seed 4 defa çekilecek kur'a Us aşağıdan. pihun göre iiramiye dağılılmesklı, 4 Aded 1000 Liralık 4,000 Lira 4 » 500 » 2000 » 4 » 250 » 1000 » 0 » 1 » 4,000 » » » 5,000 » » » » » Dikkati Güşmiyenlere ikramiye çıktığı takdirde W 20 tarlinslle verilecektir, ” Kuralar senede 4 defa, 1i Mari, Ji Haziran, li Eyldi, 14 Birinel kânun tarihlerinde çekileceztir. e Son Posta Matbaası: Neşriyat Müdürü: Cihad Baban e SAHİBİ: A, Ekrem UŞAKLIGIL