22 Ekim 1942 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

22 Ekim 1942 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

3/Z Sayın Dahası vardı. Esirci | Şüca Çelebi de acele acele sadrazamın | konağına gelmiş, içeride bir saat kadar kalmıştı! Köse Gani Efendi ortalık yer- de muhakkak olarak bir takım gizi şeyler döndüğüne inanıyor- du. Üçüncü Ahmed zamanmnda olsaydı, bütün saraya, hattâ de- mad İbrahim Paşaya bile nüfuz edebildiği için, her-şeyi bir ham- İcde öğrenmek onun için işden bile değildi. Fakat şimdi.. Pa - dişah değişmiş, hükümet değiş - rajş, devlet ve sarây adamları hep, ve baştan başa değişmişler- di! Bütün ümidi Urluaun ağzın - dan kapabileceği şeylere bağlan maşlı, Urluya yavaşça sordu: — Neden Etmeydanına gel - mezsiz? Urlu kaba kaba züld — Ulu çmar dalına asılmak için mi gelelim derler? İhtiyar elini kaldırıp göz- lerini aç — Yook, öyle söylemen. - Ya, nice diyelim benim bu bam? Patronanın babası gülümsedi: — Gençsiz, genç âdem başın- da türlü havalar Patrona mın kasdi sizin kötülüğünüz de- ül idi. — Bize bir odalı! idi. Şu devirde, «deveyi hamuru rlarl» ilgani efendi, bir daha oğlum, — haksrz: hamuru ile yutanları istemeyüz deyu kılıç çekip meydana atılanın «serçen kusunda dahi olmamalı barıstırayım, — Yok, buba. Biz gayri bu iş- hole ii gere! — Yok, o dahi anın olsun, «iki el bir baş içün» derler. Elbet «nan para» mizi başka taraftan İ çıkarıruz. öse adam cevab vermeden şisindaki kırıcı adamm oğlu Pat- ronaya çok kırgın olduğunu an- yordu ki, bu da oğlu hesabına, büyük, çok büyük bir tehlike idi. İçindeki şüpheleri şimdi daha a lerleniyor, Urlunun Patrona a - leyhinde bir takım tertiblere gir- miş olduğuna daha ziyade İnan mağa başlıyordu: Kızanlıktan İstanbula geldiği ne ne kadar iyi etmişti? İki üç gün içinde oğlu etrafında dola - san tehlikeleri hemen hemen| meydana çıkarmak üzere oldur! bir dakika kadar düşündü. Kar- rahim POSTA | — Sadrazam Mehmed Paşa kethüdasımı tanur misız? Urlu kızardı: — Tanımayuz. — Bir kapıcılar kethüdası İb- vardır, Patrona Hali- er dostudur, e dahi elife» gel - Köse adam burada şojtanca bir manevra kullanıyor, şa arasında mekik dokuyan İbra- him ağa Urlu ile hükümet hesa- bına bir anlaşma yapmışsa larına bir emniyetsizlik kunı sokmak istiyordu. Urlu istifini bozmadan omuzlarını kaldırdı: — Olabilür, bu âdemi tanıma- yuz ve Patrona İle yoldaş oldu - çok görmüş! ğunu dahi cenabınızdan işidüriz. — Anın sarayda olduğuna bakman, eyü âdemdir ve gizlüce "Halile bağludır. (Arkası var) Gayri menkul açık arttırma ilânı | Balıkesir İcra Memurluğundan: Cemsi Aiaysağa borçlu Osman Ekremin borcunu mukabi) hacizli olup sa, felmasana, sıra gelen Orhaniye körümün Aşçı deresi mevklinde ve Nimm 912 tarih ve 74 saydı 7950 mele murabbai ve her bir S19 metre morahbaı almış Ura kiymedii ve yine ba küylün köy civârı mevkiinde Nisan 943 tarih ve 75 sa. yila 2147 metre murabbaımdan ibaret her bir 919 metre murabbaı 85 bira kiymet. U ve ayni köyün Kürideresi mevidinde Eylül 318 derih ve 17 »umarıh 8190 metre murabbamdın ibaret her biri 919 metre muralinı yirmi beş dra kiymel 5 helali ve evaafı lâzimeleri şarllamesinde yanik Üş parça tarla burlinden Mharın açık artırma İle satışı çıkarilnş ve artırma gürtnamesi herkes ta. salımdan görülmek üzere 1/11/942 den iibaren icra divahhanesine talik edi, ami vkücaleter İsba gaysi meninllerin birinci açı artlrma ile satımın 13/11/5943 tarihine müsli Cuma günü saa! 15 den 16 ya kadar ve icsbında 3 vc arltırmı ile satanın 23/11/9412 Paasrlesi günü ayni sazilerde icra dnüresi mnamele salo, munda vapdacaklır. Alacakları İapoda kayıdlı olmayan alıcaklılarla sair alâkadarınn ve irtifak halı sahiplerinin bu haklarını ve falz ve masrafa dür kdilalarını ilân tarihin, den tlibanen 15 gün İçinde evrakı müsbilelerile birlikle memuriyetlmize mü. raeaa'ları, ali tekdinde alacakları tapan müsecesi olmyan Alâkadarlızn sa, İaş balırının paylaşmasından mahrum kulıcakkındır. Arilırmaya iştirak İçim güyrt menimilerin muayyen kiymelerim göre yüzle 7,5 nistelinde pey ak, pesi depo olunması veya milli bankadan temlnal mektubu braz edilmesi, ded Hye, tescil ve teslim; Tüsüm ve harç muraflarımdın manda diğer bilmen #wasmaf ve harçların safiş tutarının. dirim ve sty hakkada fazla maalümat ğunu düşünerek seviniyordu. sısında sessiz ve düşünceli düşi celi palabıyıklarımı buran Urlu- ya birdenbire sordu: Erkeği | Gönül, elinde tepsi, gözleri fin <anlarda, hesablı adımlara ya « vaş yavaş bahçe merdivenlerini iniyordu. Sustuk. Bir ona, bir de Semahate bak-| tam. Yarabbi, iki Semahatin, iki çağın ortasındaydım. İşte o za- manlarda böyle, babasile bahçe- İde oturduğumuz vakit Se- mahat bize kahvs pişirir, geti - rird Alçak ökçeli spor pabuçları, kısa beyaz çorapla muntazam bacakları, mütenasib vücudu, si- yah dalgalı saçları, ateşin bir 20- kâ fışkıran gözleri ve yüzünün keskin hatları, bu ahenge yaban- cı Kalmamağa çalışan zarif ro - bile Gönül, itiraf ederim, anne - sinden de güzel görünüyordu. | Kahvelerimizi . yudumlarken, | İ gözlerimi bir kelebek hafifliği ve izarafetile çiçek tarhları arasında dolaşan Gönülden ayıramıyo - rum. Semahat de böyleydi. Böyle gençti, zarifti, Bir ara hissettir » memeğe çalışarak ona bakıyo - rum. Gözlerinin ve dudaklarınm yanlarındaki çizgiler gözümde, siyah bir boya kalemile çizilmiş kadar büyüyor. Yüzünde eski! parlaklık, gerginlik yok! Yalnız! gözleri eski canlılığını muhafaza | ediyor. Vücudu biraz daha irileş-| İmiş ve hantallaşmış.. Zaman, ne korkunç ve me insafsız. Bu ka da görüyorum. Evet, ya ben!| Kim bilir o da benim için ne dü. şünüyor. Semahatin ; saçlarında, | henüz tek ak yok. Halbuki be nimkiler bembeyaz. si Semahat, zaman zaman göz-| lerimin Gönüle kaçtığını görmüş olmalı ki: — Gönül ne kadar büyüdü de- — Evet, tam inkişaf çağı.. Fa- kat ne kadar sana benziyor Se- mahat! «Son Posta» nın edebi romanı: kadın. n 141 — Seni tanıdığım Del ben.. Lâkin, yıllar ne çabuk geş- ti ve biz ne kadar çabuk ihtiyar- İde yerleri ne olur defa ihtiyarladık. Bizi hem üzerimizden bir silin . dir gibi geçen yıllar, hem ıztı rabımız ihtiyarlattı. — Köye geliş hem sevindirdi, hem muztarib etti beni. Eski günlerin havası içindeyim. Yeşi kz zim aşkımızın beşiği. lâve ediyorum: — Ayni zamanda da sandeti- mizin mezarı, — Yeni taşındıkları için işleri olacağını düşünerek, akşam ye - meğine bize gelmelerini söylü . yor ve kalkıyorum. Güneş sırtımı öyle güzel ısıtır yor ki.. Her taraf yemye Kalbimde tatlı bir heyecan.. Yürümek, gezmek, dolaşmak, taze bahar kokularile ciğerlerimi doldurmak İstiyorum. Üzerimde bir hafiflik, içimde kabına sığn- mıyan bir neş'e var. Parka doğ- ru yürüyorum. Mer şey bans gençliğimi, Semahati, ıztırabımı hatırlatıyor. Tatlı bir bahar gü nünde insanın bütün gayretine rağmen kendisini genç bulama . ması, yahud genç teyehhüm et - mesi ne korkunç! Ellerim cebim- de, dalgın dalgın yürüyorum. Füsun, Saadet, İclâl, Semahat, İsımda deniz buğular içinde.. Gönül, hepsi kafamın içinde. İBir kafaya beş dişinin, sevgi ba reminde dereceleri; his tasnifin olsun hayal. lerini sıralamak insanı tazib e diyor. Gözlerim Füsunu arıyor. İçli mektublarına pek kuru cevablar verdim. Zavallı çocuk, şimdi sadece arkadaş mektub - ları yazıyor. 5 det, ruhurada şehvot kası t estiği zaman benim için bir Sü oluyor. İc- lâli, evinden kaçtığım geceden sonra pek çok zördüm. O gece, misafirlerini bir an evvel savup, bana koşmak için can atiyormuş, Bir aralık, yokla- mağa gelmiş. Beni bulamayınca şaşırmış, üzülmüş. «Seni sıktığı. mı anlamıştım!» dedi. Sabaha kadar ağlamış, ertesi sabah tele fon etti. İki gün sonra buluştuk. Kendimi mazur göstermeğe ça - Tıştım. Asabım bozuk olduğu için içmek ihtiyacını duyduğumu, bu yüzden apartımandan uzaklaş - tığımı, sonra da dönemediğimi söyledim. Dostluğumuzu arka » daşlık hüviyeti içinde yürütme - £e calsyorum. Ne ise, kocası geldi. Şimdi eskisi kadar beni a- ramıyor, Parkta, hemen deniz kenarım- daki kanapelerden birine otur - dum, Ooh, ne güzel hava.. KX - m, tenem masmavi,, Etrafım- da çocuklar o köşusuyor. (Arkası var Leyli tıb talebe yur sene müdüsle yurddan çıkarılmış olup gü müdürlüğünden: 1 — 1940.1941 ders yık İkmal İmlihanında muvaffak olamadıklırından bir 1941.1947 ders yık İmlihanlarında mu. vatlss oku Tıb Talehe Yurda tabebelerinin 2/11/9423 gününden İtibaren 15/ 11/943 günüme kadar: ? — Sıhhal ve İçlimai Muavenet Veldâletinee ba yıl yeniden Tıb Talebe Yordu kabul olundukları kendilerine Fokükeslnde yapılan ınüsabaka İnGhanında muvaffak olan talebelerin 15/11/42 gününe Kadür Vekâledin wwrun şekilde noteriklere tanslim ettirreskleri teahbüd senedlerile 94? gününden Akbaren talebelerden Fen 26/10/ formüle birime bildirilmiş. bulunan yorjiği Yurda gelip kaydalmaları ve bu tarliilerden sonra geleçek olan o talebeberin