26 Temmuz 1938 Tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 5

26 Temmuz 1938 tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 5

'ekimleri sa:âhiyeti nereye kadar varıyor? (Devamı 6ucı sayfamızda) te lâzım gelen tadilâtı yapmak lâzımdır. Operatör Burn kızın sih hati tehlikeye düşmesin diye bu ameliyatı yapmıştır. En ileti ge- den hekimler de bu fikirdedir. Müddelumumi şunu — öğrenmek istedi ki eğer bu kızın çocuğu a- lınmasaydı kendis: ölecek miy. di? Fakat düşünmeli ki an beş yaşındaki kız karnındaki çoruğu büyütecek alsaydı, aklı, vücudü ve sinirleri perişan olacaklı. Öpe. ratör bunu görmüş, anlamış - ve onu muahaze etmek adalete mu- vafik değildir. “Avukat, bundan sonra — sesine daha kuvvet vermiş ve jüri beye. tine daha ziyade ısrar ile bakarak Mâve etmiştir: — Mudafaa ettiğim opera'>r bu işte ister kabahatli görülsün, is. ter görülmesin. O, şundan emin. dir ki üzerine düşen mühim bir vazifeyi yapmıştır Bir kızcağız, koskunç bir felâkete uğranoştır. Bir hekim © kızı bu felâketin â - kabetinden kurtarmıştır. Kızcağız Şimdi hayatta kendisi için daha müsald bir haldedir. Müddelamumi -- Anlaşılması Kkabil olacak biztakım sebebler . den dolayı bazı kadınların gebeli. Be nihayet vermek istiyecekleri haller vardır. Vekil de bunu s5y. JTemek istiyor. Halbuki bunun ne- #icesi olarak dünyaya gelecek bir takım insanlarn hayatına niha . yet verilmiş oluyor, Bu vaziyet'e Aki nokta var: Anne olacak bir ka. dının sıhhatini korumak, dünya. .ya gelecek bir insanın yaşamaısı- na imkân bırakmamak. Bunlar . dan hangisi tercih edilir?.. Hayatı korumak başkadır, sıhhati koru. mak başkadır. Bundan sonra hâkim şunları söylemiştir: — Mazaunun, 1861 tarihli ka. munun 36 inci maddesine göre muhakeme edilmesi taleb edilmiş- tir. Eğer jüri heyeli mazurun hüsnüniyet ile bu ameliyah yap. madığına, maksadı, anne clacaık kadının hayatım korumak olma. dığına kanaat getirirse bu dava © zaman o maddeye nazaran gö - yülür. Jüri, vledani kansatini bil- dirsin. Bu davada verilecek hü - küm çok ehemmiyetli olacaktır. Tababet âlemimi son derece alâ. kadar eden bir karar verilecek . tir söz, jürinindir. Jüri, mahkemeden ayrılarak heyetin âzası çekildikleri salor- Dünyanın en da düşünmüşler, şimdiye kodar dinlemiş oldukları muhakeme ne. ticesinde vicdani kansatlerini bil. dirmek üzere uzun uzadıya dü . şünceye dalmışlardır Kırk dakika sonra heyet tekrar mahkemeye — gelerek mevküne Beçmiş ve viodani kanaatini bil- dirmiştir : &tör Burn müerim de. Bildir . — Jüri heyeti her halde ben - den daha bahtiyardır. Çünkü iti. Taf ederim ki şimdiye kadar iddia makamı ile müdafaa vekili ara- sındaki münakaşeların mânası ne olduğumu anlayamamıştım. Çün. kü bütün hayat sıhhate istinad eder. Sıhhat son derece tehlikeye girince ölüm de kendini gösterir. Müddelumumi hayat tehlikesi ile sıhhat tehlikesini ayırıyordu. Bu böyle midir? Sıhhat için tohlikeli olan şeyler vardır ki hayat için değildir. İşte Tomatizma. hor halde hayat için teh'ikeli olmasa gerek. Fakat sıhhat için tehlikeli- dir!. Kanser hayat için en büyük teh- likedir. Fakat tacrübe gösteriyor Ki kanser bir zaman için sıhhate tehlike değildir. Öyle hastalıklar var ki sıhhat için teklikedir. D. ğer birtakım hastalıklar da hayat ları gyıracak vüzıh bir çizgi var mıdır? Ben de o kanaatteyim ki sıhhate karşı tehlike büyüdükce nihayet hayat için de tehlike teş. kil edebilir. Jürt heyeti annenin hayatımı muhafaza için bu ameliyatın ya. pıldığını nazarı dikkate alarak makül sürette karar vermiştir. Hekimler arasındı büyük bir ih. HİSİ var, Gebe olan bir kadın is- | tediğ! zaman socuğun. aldırabi. Br fikrinde olu:lar bulunuyor. Bunu kanun kabui etmez. Diğer bir kasmı da ne olursa olaun böy. de bir amoliyatı eaiz görmüyorlar. Bu fikir de kanunı değildir. E- üez gebelik bi: kadının hayatı için tehlikeli olur da çocuğun alınması mutlaka lâzımgelir de kendisine bu bususla mücacaat ed'len he- kim böyle bir ameliyatı yapmaz. sa mes'ul tutu'ur. Fakat çecuk ei. mak keyfiyeti yalnız bir hekime bırakılmaz. Çocuk almayı kendi. lerine iş edinmiş olanlara mâni olmak lâzimgelir. Onun için ço- Cuk alacak bir hekimin, diğer sa. ( dâhiyet sehibi meslekdaşlarının | da reyini alacağı şübhesizdir. — | şeni cinayeti Bakırköyünde Cevizliklte Rey. han caddesinde 28 numaralı evde '#oturan Hasan oğlu İsmailin oj'u 6 yaşında Yılmaz ile 9 yaşında kardeşi İsmail, yıkanmak üzere dün denize girdizleri bir sırada yine Bakırköyünde Yurd sahibi sokağında 10 numaralı evde otu. Tan 16 yaşlarında Ohanes ile 14 yaşlarında Miço isminde 2 çocuk yanlarına gelmişler ve henüz 6 yaşndaki masumcağıza GÜ para ve Terek sahilin kenar bir yerinde alçakça tecavüz etmişlerdir. Bunlardan Ohones; sonra Yıl. mazın ağabeyisi 9 yaşındaki İs. malle de tecavüze yeltanmişse de bağırması üzerine etraftan yeti . genler tarafından her ikisi de ya- kalanmışlardır. Bu hâdise; dün akşam cürmü. meşhud olarak görülen ilk ağır. cezalı suç olarak Ağırceza mah. * kemesine verilmiştir. € ve 9-yaşındaki tödbeht ço - cuklar; hıçkıra hıçkıra ağlıyan zavallı anneleri ile babalarının “yanında dün gece saat 22 de Ağır. ceza muhakemesi huzuruna çıka. rılmışlardır. Gecenin bu ilerlemşi saztinde; 2 küçük davacı yaşlarının icabı uykuya tahammül edemedikle - rinde uyuklamışlar ve hafi yapıl- ması kararlaştırılan duruşmada; babaları ile sinninin küçüklüğüne en bu en büyük alçaklık ve ahlâk düşkünlüğünü irtikâb eden maznun Oharles ile arkadaşı Miço butanmuşlardır. Muhakeme durusmadan sonra derhal tevkifine karar vermiştir. 2 mütecaviz bu sabah saat 11 de tevkifhaneden jandarmaların ne. Zareti altında Ağırccza mahke. | mesine getirilmişler ve muhake. | melerine devam olunmuştur. Bugün gizli yapılan muhake - mede şahid 13 yaşında Sermed Özbarut le Vaye Mutaf isminde diğer küçük bir çocuk dinlenmiş. lerdir. Muhakeme devam etmektedir. — ——— —— SiNEMA (5 inci sahileden devam) Şöhreti Amerikaya aksetti. Bir kumpanya, Amerikanın 24 şeh - rinde bir sene müddetle şarkı söylemesi için 1 miüyon dolar tek. Nüf etti, Karüzo Amerikaya gitti. Mül « yonlarla döndü. Fakat ömrü uzun sürmedi, 48 yaşında vefat etti. Oğlu 38 yaşında. Babasını ta mıyanlar kendisine karşı hürmet gösteriyorlar. Fakat iş veren yok. Halbuk! o, bir tiyatronun kolist. leri arasında bulunmıya bile razı. ZAYİ Devlet Demiryolları Sirkeci müc| dürlüğünden aldığımı 57 koniş . mento numaralı Âkşehir banka * bu küstah mütecaviz - oğlanların #ma aid ordinoyu zayi ettim. Ye. nisin; çıkaracağımdan — eskisinin hükmü olmadığı Lâan olumur. .» Gidiyor (Birinci sahifeden aevam) mubarririni de memleket sanayli hakkında vaki beyanatları ile tah tif etmişlerdir. —* Sanayiin büyük ehemmiyetine işaret eden — Başvekilimizin bu beyanatı berveçhi atidır: «— Bence sergilerimizi iki nok. tai nazardan mütalea etmek fay. dalı olur. Birincisi memleketin istihsalâtını ve her sene yenileri. nin kemiyet ve keyfiyet itibarile €skilere — nazaran fiat farklarını mukayese ederek bu istihsallerin daha randabi bir hale gelip gel - ları vücude geldiğine şüphe etme. mek caiz olur. Serginin gelecek senelerde — bize bu bahiste daha müsbet bir fikir vermesini temen. niye lâyık görürüm. İkincisi dekorasyon ve Ar kıs . mıdır. Bu sahada dahi hayli yol aldığımız — mühakkaktır. Fakat memleketin feyizli bir mücssesesi olan Galatasaray binasının bize bu hususta kat'i bir fikir verme. diğini söylersek herkesin bunu mazur görmesini ümid etmek lâ. zım gelir. Şu halde bu kısımlar hakkındaki terakki ve inkişafın da seyrini tam manasile göstere . bilmek için, bu maksadı temin e. debilecek bir sergi binasına ihti. yacımız vardır. Bu defaki sergide yeni ve en. teresan maddeler nazarı dikkati. mitri celbetmiştir. Sergi, heyeti u. mumiyesile memleketin iktısadi sahasında kalkınma — hareketine doğru yürüyüşünün güzet misal . lerinden biridir. Fakat bötün gör. düklerimizin, memleketin umumi kalkınma hareketinin tam mikya. sıdır dersek aldanmış oluruz, Bu hareket ilerde de yapılncak işlerin devamlı olacağını ifade edebilir. Gayemiz, iktısadi — işlerimizi bu umumi yürüyüşle hedefe yaklaş. tırmaktır. Mevcud şersite göre serg yi mu. vaffak bir eser telâkki edebiliriz. Müteşebbislerini tebrik ve takdir. ederim. Milli ekonomi namına e. serler meydana koyan müteşeb - bis san'atkârlara da büyük, bayırlı muvbaffakiyetler dilerim. Sanayi demek, medeniyet de - mektir.. Medeniyet ise mübalâ . Basız olarak sanayi demektir. Es. kiler, sanayi ile zirsatı ayrı te . lâkkilerle ifade etmek istiyorlar. d Halbuki, zirsat ve sanayi bir. birlerini ikmal ve itmam eden bir. küldür. Milli ekonomi ve memleketin umumi menaflj bu kanâaate ayrı mazarla bakmayı tamamile me - neder.» (5 inci sahitemizden devam) Amade kılar. Meselâ: Birincinin renklerinin koyulaştırılması insanı zayıf gös. terebilir. Ortadakinin plili eteği | | —— Dükkânların öğle tatili ııııııı——n-ıwh.] | Fakat tatil saati henüz tesbit.| olunmamıştır. İş Dairesi 12-14 a. | rasında bir talili muvafık gör - 1 mektedir. Belediye işi Ticaret Odasındın da sormuştur. Oda ise «2 saatlik fatil çoktur» demektedir. Kat'ı | karar pek yakında verilecektir. Umumiyetle esnaf da 2 saatlik tatili çok gürmekte, işlerin büs. bütün azalacağını iddia etmekte. dir. Memleketimizin diğer şehitle. rinde olduğu gibi; İstanbulde da her yıl artan talebe sayısı dola. yısile, yeni mektoblere olan Wti- yaç, gün geçtikçe daha fazlalaş. maktadır. Her sene yeni mekteb. ler açılmasına rağmen bazı ça - cukların civarlarındaki mekteb - lere yazılmak 'stememeleri yü - zünden bir kısım mekteblerin had dinden fazla kalabalık; diğerle - rinin ise az talebeli olduğu gö - rülmüştür. Maarif Müdürlüğü bunun önü- talebelerin hang, arta mekteble. Te yazılacaklarını bir liste balin. de evvelden tesbit etmiştir. Bu liste bütün mekteb idarele- rine de tebliğ olunmuştur. | Tekmil mekteb müdürlüklerine liste ile gönderilen bir emirde de bu liste haricinde mekteblere ya. pılacak müracaatların — kat'iyyen Kabul olunmaması, aksi halde mes'üllerin cezalarndırılacağı teb. liğ olunmuştur. Mekteblerin açılmasının — yak. laştığı şu sıralanda bu kabil ço- cuk sâhibi karilerimize bir kolay. hik olmak üzere tesmi listeyi ay- nen yazmıya başlıyoru; Bakırköy 1, 2, 4, Yeşilköy # ün. €ü ilk mekteblerden çıkanlar yal- nız (BAKIRKÖY MUHTELİT ORTA MEKTEBİ) ne alınacak - lardır. Sarıyer 14, Büyükdere 30, Ki- reçburnu. 36, Rumelikavağı 41, Paşabahçe 39, Beykaz 40, Anado. hakavağı 42, Çucuklu 37 inci ilk mekteb mezunları yalnız (BEY. KOZ MUHTELİT ORTA MEK. 'TEBİ) ne kabu! olunacaklardır. — | Kasımpaşa 3, 4, S, 6, 9, 10 ve | Şişhane U, Tophane 37, Feriköy YT, Mecidiye köyü 42, Şişl! © ve H4 üncü ilk mekteb mezunları Yerinde Devletin 28,000 lirası ile ne yapıldı ? (Birinci sahifeden devam) | bütçesine de bir havli fedakârlik tahmil eden bir messiyi işaretten | ibarettir. Memleke'in irfan haya. | tına temas eden ve 2200f lira sarfı gibi büyük bir himmeti üzerinde derleyen bu teşebbüsüz. beklenen neticeyi ne hazırlık, ne de fiil sa. hasında henüz tamamile verme - miş olması hakikaten insana tees. sür veriyor ve.. alâkadarların iza. hatlarile umumi efkârı tenvir et. melerini icab ettiriyor. Biz, bugünlük sadece — Osman Fevzi Olcayın mektubunu neş - retmek ve alâkalıların izahını bek. Temekle iktifa ediyaruz. Mektub aynen şudür: «— Dil encümeni ile, tarih ted. kik heyetine mühim bir fayda te. mini maksadile çok yerinde ola . rak yüksek Maarif Vekâleti tara. ] fından düşünülüp İstanbul kü . tübhanelerindek! mevcud olan ilmi âsar arasında belki göze çar. pacak mühim bir eserin zuhuru ülmidi, ve ayni zamanda tarihimi. zin karanlık kalan bazı hususa . tını aydınlatmağa sebeb olur ga. yesile kütübhanelerdeki asarı ted. kik etmek üzere halen devam et. tirilmekte olan bir (kitab tasnif komisyonu) teşekkül — ettirilmiş ve bu komisyonun teşekkülü aşa. ği yukarı beş seneyi tecavüz et. miştir. Bu komisyon evvelâ altı zattân ibaret olarak profesör (Riter) in ri.. yasetinde çalıştırılıp riyaset ma. kamını idare eden bu müdekkik | âlim komisyonun vazifesini ve ya. pilması matlüb olan işlerin gaye. | sini hedef ittihaz ederek bir pro. gram daliresinde çalışılmağa devam | edilmekte iken esbabı — alâkadar makamca malüm olacağı bir me. sele yüzünden bu zat riyasetten elini çekmeğe mecbur edilmiş ve yerine Bay Cevdet getirilmiş idi. Müumaileyh ise ilim yolunda vü. cüdünü yıpratan ilmi teşkilâtan hakiki bir âşıkı olup maalesef se. mnelerce bu sahada yıpranmış o . | dolühisarı 34, Kanlıca 36 mci ilk (BEYOĞLU MUHTELİT ORTA ne. Beşiktaş Aakaretler 19, 38, Maç ka 22, Dikilitaş 34 üncü ilk mek- teb mezunları (BEŞİKTAŞ MUH. TELİT ORTA MEKTEBİ) ne. Cağaloğlu 1, Alemdar 44, Sul. tanahmed 2, Kadirga 3 ve 61, Ye. dikule 43, Kazlıçeşme 58 inci İk mekteblerini ikmal edenler (Ca- ĞALOĞLU ERKEK ORTA MEKTEBİ) ne. Horhor $6, Fatih 63, 11, 12, 18; Unkapanı 54, Fatih 40 c ilk tepe 32, Topkapı 34, Bâlâ 21, Ha. seki 24, Kocamustafapaşa 28, Sa. Matya 29, 52, Aksaray 45, 56, 64 Üncü ilk mekteb mezunlarından kız talebeler (ÇAPA KIZ ORTA MEKTEBİ) he Merkezefendi 22, Çapa 31, Mal- tepe 32, Bülâ 21, Haseki 24, Da . vudpaşa 25, Kocamustafapaşa 28, Samatya 29 ve 52, Aksaray 45 in. € ilk mekteb mezunlarından er. kek talebeler (DAVUDPAŞA OR 'TA MEKTEBİ) ne. Sarıyer 14, Büyükdere 30, Ki- reçburnu 36, Rumelikavağı d, Rurnelihisarı 27, Uluküy 28, Yeni köy 33, Anadolukavağı 42, Ana. | mekteb mezunları (EMİRGÂN ORTA MEKTEBİ) ne. Rami 33, Eyüb 36, Feshane 37, Nişanca 38, Deftasdar 46, Malscı oğlu 1 ve 2, Hasköy 21 inci Ük mekteb mezunları (EYÜB MUH. TELİT ORTA MEKTEBİ) ne. Yazılacaklardır. Diğer semtlerdeki ilk mekteb- lerden mezun olacakların hangi orta mekteblere girmeğe mecbur | bulunduklarını da yarın yazmıya | devam edeceğiz. bir sual lan vücudü fazia tahammül ede. /miyerek ömrü vefa vermeyip ve. fat etmiş — ve komisyonun ri - yaseti inhilâl ederek burdan son. Ta Bay Mehmed Ali Ayni bu ma. kamı işgal etmiştir. Bu iki halef selef riyaset arasındaki devam e. den kamisyonun mesailerile mey. dana getirilmiş 4,000 küsur (fiş) beyaz bir kefene sarılarak Süley. maniye kütübhanesinin ebedi hö. | Zeresine kaldırılıp konmaştur. Kkab tasnif komisyonunun ta. rihi teşekkülünden — düne kadar yapılmakta olan ve henüz ikmal edilip de mevkii intişara konul . ması lâzımgelen — fişlerin adedi aşağı — yukarı yedi bini tecavüz ediyor. Bunlar tedkik ve tekâmül sahasına konularak ne tasnif edi. lip kütübhanelerimizde bir ye - nilik vücüde getirilmiş, ve ne de kıymetli dil, ve tarih gçncümen - lerinin umduğu şekilde istifade sahasına çıkarılabilmiş, ancak to. mar halinde Süleymaniye kütüb. hanesile millet kütübhanesinde saklanmaktan başka birçey yapıl. mamıştır. Yüksek maarifimizin bu komis. wona yapmış olduğu maddi feda. ( kârlıkla — gönderilen 22,000 lira ; tahsisatın beher azanın tedkik e. | dip tanzim eyledikleri — fişlerin | mecmu adedi olan 700 natemam fişle mukayese edersek beher fiş adedinin maarife dört liraya mal olduğunu görürüz. Bugün en yüksek kıymetli «İb. | ni Sina» nın kitabı üç liraya sa. ! tıldığma göre bir fişin gerek ilmt 've gerek maddi kıymetini erbabi vicdanın dirayetine tahmil ede - Tek bu komisyonun — mesaisinin fili netayicini sormak — hakkımız değil midir?» Zayi — İstanbul Deniz Ticareti Müdürlüğünden almış olduğum gemici cüzdanımı zayettiğimden yenisini alacağım. Eskisinin hük. ü yoktur. Salih oğlu Mehmed Tunçol - | ' ' g |Ilkmektah|erduı çıkanlar iiereler- Denizlerin — deki mekteblere girecekler ? (5 inci sahifeden devam) Bu sırada çok garib şeyler gör - Mmüştü. Bunların en garibi ko - «aman bir balıktı. Fıçının önünden ancak İki gün iki gecede geçebil. mişti, Artık balığın boyunun u- zunluğunu tasavvur edin!... İskender, bir defasında tehli - keli anlar geçirmiştir. Kocaman “bir balik, kuyrüğile fıçıyı sarmış, sürükleyip götürmeğe başlamış. Fakat, meden ise biraz sonra bı - Takmış... Bunlar, şüphe yok ki birer ma. saldan ibarettir. Fakat, Plütark, İsadan 40 sene evvel, eğlenmek için denizlerin dibine dalanlardan bahsediyor. Ve şu vak'ayı anla . tıyor: «Büyük Antuan, Kloopatra ile beraber balık avlamaya gitmişti. Gizlice dalgıçlara: Oltasına balik #akmaları emrini verdi. O kadar çok balık tuttu ki nihayet Kleo. patra hilenin farkına vardı. Bü. tün ahbablarına, Antuan'ın ma - hir bir balıkçı olduğunu anlattı ve ertesi günü gelip seyretmelerini rica etti. Davetliler, kayığıı Tandılar. Amuan — öltasını attı. Fakat Kleopatranın adamlarından | bir dalgıç. oltarın ucuna konser. ve bir balık taktı. Antuan, altanın ağırlaştığını hissedince, balık tu. tuldu zannetti, gorurla çekti. Ar. tık umumi kahkaheyı, Antuanım halin! bir düşünün...x İskendenin 80 gün deniz altında | vakit geçirdiği bertazaf, fakat o devirlerde insanların - başlarına çan şeklinde bir maske geçinerek ları *tiraz kabul et. Dn,'a siyaseti yeni Bir dönüm noktasına Griyor (Birinci sahifeden devam) Tüşmeler yapmıştır. Paris 26 (AA,) — Bone ile İs. panya sefiri arasındaki görüşme- nin mevrzuunu ademi müdahale komitesinin gösüllülerin geri a - Tinmasına — mütcallik olan plânı teşkil etmiştir. Sefir, Barselana'nın plânı kabu! jle birlikte ileri sür müş olduğu mütalealar hakkında fzahat vermiştir. Bone, Osuski ile birlikte Çekas. lovakyadaki vaziyeti tedkik et. miştir. Londra, geçen — pazartesi günü Runciman'ın Prağa gönde . rilmesini teklif etmiştir. Lord Ha. Nifaks, Paristeki ikamet! esnasın. da bu teşebbüsten Fransız arka - daşlarına malfimat vermişti. Prağ 26 (ALA.) — Çetcka ajansı tobliğ ediyor: * Bazı nazırlardan müteşekkil hu." di askerlerini telet © susi komitenin içtimar müstacel mahiyette buluman milliyetler me. seleleririin tedkikine hasredil . | miştir. Lisanlar hakkındaki ka - | nunun tadili ve milliyetler tsatü. | sünde münderiç meselelerin he - | yeti mecmuası, İ Bükreş 26 (AA) — Nazırlar, | dün öğleden sonra bir içtima ak. detmişlerdir. Spak, arkadaşlarına beynelmilel vaziyet fle Kopenhağ konferansının netaylej hakkında malfimat vermiştir. (Dış politikadap devam) ——— —.00 ——— ihmal edebileceği gibi değildir. Roma mehafili bu vesile ile de tekrar ediyor ki İtalya ile Alman- ya arasındaki münasebat amükem. meldir, Berlin . Roma mihverinin sağlamılığını müdafaa edevler Ma. caristanın Almanyadan korkma- ması lâzageldiğini, çünkü Maca. “ristanın menfanti Berlin ile Re . manın ayni zamanda dostlukla,. rını muhalazada olduğunu söylü- LOT İle SABAH, ÖĞLE ve £ her yemekten sonra mutazaman Gi$' mez bir hakikattir. Bu iptidai vasıta İf edilmiştir. Toled'de, $ ve en binlerce se) runda iki Yunanlı defi ve suyun altından mişlerdir. Buharlı gemlerin ber Fülton, bir de d yapmıştı. 1901 de B da tecrübe edildi. Naj lizlerin Pransayı ist | dan istifade etmeleri Üüğil ” düşünmüş, gemiyi ve P koy etmiştir. 4 YA BUGÜN?- D ( ürna top. | metreye ineceğini ye attığını biliyor İçine gireceği çelik baltf Arıza göstermesi teliiket dür. İşin fenası bu çelik' yere de bağlı — bulutüi Ya, denizin dibindeki MÜ dan birine girer, çıkamil ra bu balonun sıryitt tahammü! edip etmiyett? heli ya patlayıverirsefe Bizden profesör> lin Y j : taarruza g©Y (Birinci sahifedet * ve en nihayet dün Arab mahallesine tasif Miştir. Ayni zamanda bonü mitle yapılan inlitâkltf , sinde Hayfadı 47 U müş ve 41 Arab a yâf v Silâhsız Arablara güliyet ve fer veârlık mecbur kalarr İngil Teri faaliyetten menetffif ni bazı tedbirler aldiifü nu ihtiyar ettikleri # dır. Böyle bir vaziy teler kendi kardeşle? hikeli olabilecek variy kınacaklar, hem de İ Tumuş bulunacaklat Hayfa hâdisesin” hs ve şimali Pittet şalıklar olmuş, Yafadi İ dir. ğ Hayfada Arabların hallelerine — karşı mukabil taarruzlar © tayyarelerin müdahalf | durulmuş, ancak #tef hudi çarşısında dört GÜ mıştır. Dahili teleton başlıyan kargaşalik! tice verdiği henüz Taşılamamaktadır. Ancak İngilizleriü kim oldukları ve KAF kalara yeni kıtaat VE mobiller gönderdiklefi rilmektedir. - N « L N fırçalayınız.