3 Kasım 1938 Tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 6

3 Kasım 1938 tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 6

İ—SON TELGRAF—3 z.ıfııdımı POLi ERLERİ Çubuk baldırına saplandı Kazlıçeşmede Santral mensucat fabrikasının dikimhane kısmındı çalışan Emine ismindeki kadın fabrikada içinde makine aksamı bulunan bir sandığın üzerine o - turmak isterken sandığın içinde bulunan bir çelik çubuk baldırına saplanarak yaralanmıştır. Emine Yedikule hastanesine kaldırılarak tedavi altına alınmıştır. |Bir mütekait başın- | Yemekten zehirlenmiş quglMÇI;ıkçı sokağında Nikola apartımanında oturan Ma- cit adında biri bir lokantada ye - | diği yemekten zehirlenmiş Alman hastanesine kaktırılark tedavi al- tına alınmıştır. Başına saksı düşmüş Kumkapıda Nişanca Cami so « kağında oturan Hüsnünün 10 ya- dan yaralandı Şoför - Kemalin — idaresindeki 3107 numaralı kamyon Haydar - paşada Rıhtım caddesinden ge - çerken Abdürrahim isminde bir “mütekalde çarparak başından ya- ralamıştır. Bir genc başından yaralandı Şoför - İbrahimin idaresindeki 2 numaralı kamyon Kuşdilinden geçmekte iken Ali adında bir gen- ce çarparak başından yaralamış - tır. şındaki kızı Kadriye evinin ka - pısı önünde oynamakta iken ba- Şına çiçek saksısı düşerek başın dan yaralanmış, Haseki hastane- sine kaldırılarak tedavi altına a- hnmıştır. Bir kızla bir genç kadının idamı istendi Muhtelif Ağırceza muhakemeleri tarafından haklarında « verilmiş olan «10» katilin idam mazbataları evvelki gün Büyük Millet Meclisine gelmiştir. Bunların arasında bir kızla bir de genç kadın bulunmaktadır. Kızin ismi Huriye Seneldir. Konyanın Hasandede nahiyesinde, Mes- «id mahallesinde oturan bu kızın taammüden adam öldürdüğü sabit ol- muştur. lüme cezası İdamı istenen kadın da Bodrum'un arakaya köyünden Salih kızı ve Hasan karısı Fatma Satıldır. Köylüye sesli fim gösterilscek Halkimizin ve bilhassa köylü- lerimizin esesli sinemalar» vası- tasile bilgilerinin artırılması için hariçten getirilen filmlerin güm- rük resimlerinin indirilmesi lü- zumlu görülmüştü. Bunun üzeri- ne bir proje hazırlanarak Başve- kâlete verilmiştir. Bu projeyi tasvib eden Başve- kâlet de Meclis heyeti umumiye- sine sevketmiş, oradan da güm- Tük ve inhisarlar, maliye, iktısad ve büdece encümenlerine tedkiki için gönderilmiştir. Bu husustaki karar; önümüz- deki günlerde kanuni şeklini ala- cak ve yılbaşından itibaren tatbi- kına geçilecektir. Yeni tenzilât mühim mikdarda olduğundan sinema biletleri fiat- larınım da ona yaklaşır bir nisbet- te indirileceği ve bu suretle hal- Kkımiza ucuza sinema - Beyretmek imküânlarının verilmiş olacağı da anlaşılmkatadır. Diğer taraftan köylere seyyar sesli sinema makineleri gönderil- mesi hakkındaki kararın tatbikı- ne bu kış mevsiminde tekrar baş- lanması da kararlaştırılmaştır. Köylü yazın tarlasında olduğu için; kışın film gösterilmesi daha uygun görülmektedir. Sıhhiye Vekâleti köylülerimize gösterilmek üzere yeni filmler ge- tirtmiştir. «Veremin sirayeti>, «İrengi ve tahribatını» ve emsali hastalık - larla bunlardan nasıl korunulaca- gım tebarliz ettiren bu sıhhat ve propaganda filmleri birkaç seri - den ibarettir. Ayrıca Maarif Vekâleti de mek- teblerimizde ve köylerde sinema makinelerinden istifadeyi karar - laştırmıştır. Öğrendiğimize göre bütün or- tamekteb ve liselerde birer sine- ma salonu vücude ve Avrupadan hususi ders - filmleri celbolunacaktır. Bütün ecnebi tatbik edilmekte olan bu usülden çok istifade edildiği Avrupada tedkikat yapan Maarif müfettiş- lerinin raporlarında zikrolundu- ğundan Vekâlet bunu meslek mekteblerine de teşmil etmeği çok faydalı bulmuştur. Ayrıca köylülerimizin — tenviri için de Maarif Vekâletince de mühtelif filmler sipariş olummuş- tur. Bunlardan başka halkın müte- mekteblerinde | kâsif bulunduğu kahvelerde sesli sinemalar gösterilmesi hakkında- ki karar bu kış mevsiminde Şile vilâyetimize tâbi Silivri ile Yalo- va kazalarında da tatbik olunacak- tar. Seyyar makinelerle gösterilen bu filmler haftanın muayyen ge- celerinde tekrar olunacak ve film göste rlirken türkce izahat verile- ceği gibi nihayetinde de bir hülâ- sası anlatılacaktır. Bu filmler için halktan ve kah- ve sahiblerinden hiçbir para alın- miyacaktır. geleceeü hat “Metazori,, dedikleri şey İşte budur Dün akşam üzeri Üsküdarda bir yaralama hâdisesi olmuş, bir genç kendisine yüz vermiyen bir genç kadın ile kadının annesini yara- lamıştır. Üsküdarda Yeniçeşme” sinema- sı karşısında kardeşi kahveci Ah- medin yanında yatıp kalkan Meh- med Sevil isminde bir genç Nub- kapısı caddesinde 149 numaralı evde oturan Düriye isminde genç bir kadına bir müddet evvel göz koymuş ve bu kadını takib etmi- ye başlamıştır. Düriye Mehmedin mütemadi takiblerinden usanmış ve bir vasıta ile Mehmede haber göndererek kendisini rahat bırak- | masını söylemiştir. — Düriyeden yüz bulamıyan Mehmed nihayet işi tehdide dökmüş ve dün Düri- yenin evine giderek kendisile a- lâkadar olmadığı takdirde öldü- receğini söylemiştir. Düriye bu tehdide de ehemmiyet vermiyerek Mehmedi kovmuştur. Buna fena halde kızan Mehmed bıçağını çe- kerek Düriyenin üzerine hücum etmiş ve kadını kolundan yarala- mıştır. Düriyenin feryadı üzerine gelen annesi Cemile kızını kur- tarmak istemiş, Mehmed bu sefer de bıçağını Cemilenin - bacağına saplamıştır. Kadınların feryadla- Tı üzerine yetişen memurlar, Meh- medi kanlı bıçağı ile beraber ya- kalamışlardır. Yaralı kadınlar te- davi altına alınarak tahkikata HİTLER (5 inet sahifeden devam) dürlüğü tarafından ait olduğa makamalına bir rapor veriliyor- du. Bu rapor, Her Hitlerin müd- deti bitmeden evvel hapishane - den çıkarılması içindi. Bu rapor- da şöyle deniyordu Sonu yarın Devletreislerinin Tebriktelgrafları Bayramımız münase- betile Atatürk'le dev. let reisleri arasında telgraflar teati edildi Cumhuriyetimizin on — beşinci yıldönümü münasebetile Fransız Reisicumhuru — Albert Lebrun, Belçika kralı Leopold, Mısır kra- h Faruk, 5. S. C. İ. Reisi Kalenin, Yunan kralı Jorj, Bulgar kralı Boris, Etganistan kralı Moham - med Zâhir, Salvador Reisicum - huru Martinez, Japon imparatoru Hiroto, Irak kralı Gazi, Macar kral naibi Horti, Polonya cumhuriyeti Moseleki, Yugoslav saltanat nai- bi prens Pol, Meksika cumhurrei- sİ Kardenaş, Arnavutluk kralı Zogo, Şarki Erdün Emiri Emir Abdullar, Necid kralı Abdülâziz İbnissuad, Hatay Devlet Reisi Tayfur Sökmen, İran şahı Rıza Pehlevi, İtalyan kralı Viktor E- manoel, Alman Devlet Reisi A - dolf Hitler, Amerika Reisiçumhu- ru Ruüzvelt'ten Cumhurreisimiz Atatürk'e samimi ve hararetli teb- rik telgrafları gelmiştir. Atatürk de, bu devlet rejslerine bilmukabele teşekkür - telgrafları göndermiştir. — ——— A g tutulacak Önümüzdeki - Pazartesi — gecesi | ay tamamile tutulacak ve bazı yerlerden görülecektir. Bu hâdise gece saat 22 den gece yarısından sonra saat 2 ye kadar devam ede- cektir, Yeni deniz harb Gemilerimiz (1 inci sahifeden devam) sipariş edildiği gibi büyük kısmın siparişi için de icab eden hazırlık- lar bitirilmiştir. Alman bahriye tezgâhlarına da bir kısım harb gemisi siparişi ayrıca tedkik mev- zuu olmaktadır. Hükümetin bu yaldaki hedefi, 'Türk sahillerini ve Türk denizle- rini koruyacak tam, kuvvetli ve her çeşid modern silâhlarla mü- cehhez bir müdafaa filosu vücu- de getirmektir. CUMHURİYET HÜKÜMETİNİN DIŞ POLİTİKASI ASLA BİR TE- CAVÜZ VE GENİŞLEME SİYA- SASI TAKİB ETMEDİĞİ İÇİN BU YOLDAKİ PROGRAMIMI- ZI SÜR'ATLE TAHAKKUK ET- TİRMEK VE BU YOLDA AlL- | MANYA VE İNGİLTEREDEN ALDIĞIMIZ KREDİLERDEN İs- | TİFADE ETMEMİZ KOLAYLIK- LA MÜMKÜN OLACAKTIR. Harb gemilerimizin inşası husu- sundaki sürat ve ehemmiyet nis- betinde Denizbank ta ticaret fi - lomuzun kazanacağı yeni — otuz parça geminin siparişi bazırlıkla- yanı İkmal etmek (üzeredir. Bu gemilerde İKngiliz tezgâhlarında yaptırılacaktır. Yeni gemilerden iki tanesi 24 mil süratinde dış hatlara çalışacak ekspres ve fev- kalâde modern gemiler olacaktır. Denizbank ayrıca 54 limanda iskele ve bu meyanda Trabzon iskele ve bu meyanda Trab - zon limanını yapacak — ve halen Alman tezgâhlarında yapılmakta bulunan 5.500 tonluk ticaret ge- milerimiz eylülden itibaren lima- mımıza gelmeye başlıyacaktır. Bu arada tersanenih de inşası süratle bitirilecektir. Diğer taraftan «Saldıray» deniz gemimizin de Almanyada Krup fabrikalarındaki inşaatı tamamile bitmiştir. «Saldırayı; 1 buçuk ay sonra Timanımıza gelmiş olacak ve o ta- rihlerde de «Batıray» — denizaltı-z mız denize indirilecektir. Amanlya tezgâhları mühen - dislerinin nezareti altında Haliç- 'te yapılmakta olan «Yıldıray» ile «Atılay» da Martta merasimle denize indirilecektir. 4 | ğer Macaristan bu davadan vaz geçerse bunun manası İtalyanın da artık bu işin arkağını takip et mekten vaz geçmiş olması demek değil midir?, Curnale ditalya hususi bir ehem miyeti olan bir gazetedir. Çünkü İtalya hariciye nezaretinin yarı rTesmi gazetesi sayılmaktadır. İş- te bununiçindir ki anun ortaya at- tığı bir cümle bazan böyle türlü türlü tefsirlere uğramaktadır. Ta- bildir ki Roma mülâkatında gö - rüşülen yalnız orta Avrupa mese- deleri olmamıştır. Daha başka iş- ler var. Fransa veya İngilterenin silâhlanması karşısında İtalya ve Almanyanın vaziyeti İspanya me- selesi, Japonya ile İtalya ve Al - manyanın münasebatını - bir kat daha kuvvetlendirmek bahsi ve- saire gibi. Ancak söz dönüp dolaşarak yi- ne orta Avrupanın vaziyetine ge- liyor. Alman hariciye nazırının Romayı ziyaretinde en mühim ci- het orta Avrupadaki Alman me- nafli olduğu anlaşılıyor. Orta Av- Tupada İtalyadan ziyade Alman - yanın alâkası olduğu konuşulmuş- tur. Beriden Roma mihverinin sağlamlığı ileri sürüldü. Almanya malüm şekilde Avusturyayı aldı. İtalya ses çıkarmadı. Çekoslovak- yadaki Südetler Almanyaya geç- ti. İtalya buna müzaheret etti, Bu- nâ mukabil Berlin, Roma mihve - rinden İtalyanın etmiş olduğu is- tifade şunlarda toplanıyor. Şarki Afrika imparatorluğunun tasdiki Rütenya ve Rütenyalılar (5 önci sahijeden devam) ra, birer ucunu da delikanlılara verdim. Sonra: — Çekiniz!..! Diye bağırdım. Hep birden gü- lerek kalktılar. İplikleri çekmeye başladılar. Tabit kızlar, ellerinde tuttukları ipliğin ucunda bir deli. kanlı, delikanlılar da bir kızla karşılaştı. Bazı kızlarla delikanlıların se- viştiklerini, ve ipliklerin ucuna işaret koyduklarını, — Kırmızı uçlu ipliği kanlıya veriniz... — Mavi uçlu ipliği şu kıza ve- riniz... diye yalvardıklarını söy - lemeye lüzum var mı?... Rütenlerden birisi öldü mü, bütün köy halkı ayaklanır. Ölü, ayakları çıplak bir tahtanın üze- rine yatırılır, odanın ortasına ko- nulur, Köylüler gelirler, üzerin - deki şeytanlar kaçsın diye vücu- dünü çimdiklerler, sonra gömer- ler. BİR MİLLETİN UYANIŞI 1919 danberi, Çekoslovakya, Rü- tenyayı istah için 800 milyon ku- run sarfetti. Memleketin her tara fına telefon, teleraf tesisatı yaptı. Köylüleri kulübelerden kurtar du. Küçük ve sıhhi evler inşa et- ti. 800 € yakın mektep açtı. Vak - tile okuma ve yazma bilmiyenle- rin sayısı $e 15 derecesine düştü. Rütenya ahalisi yavaş yavaş medeni hayata alıştırıldı. e— (Dış politikadan devam) ———0 —00 0— başlamıştır. 1934 senesindenberi şu deli - çok samimi münasebette bulun- duğu bir devlet tarafından teves- sül edilen bu hareket Polonyayı şaşırlmıştır. Telâş içinde Polon- yada Alman tebaasını hududlurı dışıma çıkarmak — için teşebbüse girişmiştir. 1934 senesindenberi Milletler Cemiyetine, umumi sulh işlerine ve hattâ ideoloji mesele- Terine karşı müşterek bir cebhe teşkil eden bu iki devletin böyle ansızın ihtilâfa düşmeleri, Avru- pa politikasında akisler uyandır. maktan geri kalmamıştır. Gerçi Almanya da, Polonya da bu man- #aranın dost ve düşman devletler üzerinde bırakacağı intıba) naza- rı itibara alarak aralarındaki ihti- lâfı halletmiş görünüyorlar. Fa- kat Polonya - Almanya münuse- betlerinin — istikbali hakkındaki tefsirler devam edip gidiyor. Bu meselenin yakın — istikbalde Av- Tupayı ziyadesile meşgul edeceği- ne inananlar ekseriyettedir. A. $. ESMER | İspanyada oynadığı rol dolayısile —— —————— - (4 üncll sahifeden devam) | Almanyanın müzahereti gibi. Fakat Berlin - Roma mihverin- de İtalyanın doğrudan doğruya ne gibi bir faide elde ottiği görü- lememektedir. Romada bulunan Avrupalı mu- habirleri bildirdiklerine göre bir kere daha anlaşılıyor ki Berlin -" Roma — mihverinde bir müv zenesizlik vardır. Yani Daha ziya- de Almanyanın lehine olan bir müvazenesizlik. Bu müvazenesiz- lik acâba mihveri zayıf düşüre - cek mi? Malüm olan keyfiyet şu- dur ki mihverde birisinin rolü Romanın rolünden daha ağır bas- maktadır, Müvazenesizlik bura - dan geliyor. İtalyanın bundan sonra vaziyeti gözden geçirerek Mmihverde müvazeneyi temin et - mek istiyeceği, yani Berlinin vo- lüne müsavi derecede rol almak için harekete geçeceği söyleniyor. | O halde Avrupa milletler arası poaitikasında yeni bir faaliyet, ta- kip edilmedikçe merak uyandıra- cak bir hareket baş gösterir de - mektir. Yedi senedir Alman payitahtın da kalarak şimdi de Romaya gön- derilen Fransız büyük elçisi ile İtalya hariciye nezareti zrasında neler cereyan edecek? Frarse ar- tık İtalyanın Habeşistan impara- torluğuna tasdik etmek üzere ye- ni elçiye yeni bir itimatname ve- rerek Romaya yollamaktadır. Bundan sonra Roma ile Ber'in münasebatı nekadar şayanı dik- kat olacaksa Roma ile Pazis mü- asebetinin da ehn.uıuyeh andan Celâl Nuri öldü Eski ve maruf gazetecilerimiz - den sabık Tekirdağ meb'usu Bay | Celâl Nuri 24 saat süren kısa bir hastalığı müteaktp dün vefat et- etmiştir. Mumaileyhin cenazesi bu sa - bah saat 11 buçuğa doğru Şişlide «Şair Nigür» sokağındaki Feridi- ye apartımanından büyük bir ka- labalığın iştirakile kaldırılmış ve Beşiktaşta Sinanpaşa camline gö- türülmüştür. Burada cenaze namazı kılındık- tan sonra Rumelihisarma gidil - miş ve merhum oradaki aile mak- beresine tevdi olunmuştur. Kederli ailesine samimi tazi - yetlerimizi sunarız. ————————— İstanbul Asliye İkinci Hukuk mahkemesi Reisliğinden: Müli Müdafaa Vekâleti tarafın- dan Ayasofyada İshakpaşa cadde- sinde 44 numarada Müddesir a - leyhine açılan ve müddeaaleyhin idare ve muhafazasına tevdi edil- miş olan Askeri matbaanın kasa- sından 335 liranın zıymına sebebi- yet verdiğinden dolayı Moblâğı mezburun faiz ve masarifi muha- keme ve ücreti vekâletle birlikte tahsili talebine dair olan davanın yapılan “açık duruşması sonunda evrakın büroca yenilenmiş ve bü- ro kararında müddesaleyh tara - fından serdedilen müruru zaman iddiası halledilmediği tesbit edil- Miş ve davacı vekili müruru za - man mevcud olmadığı mübrez divanı harb kararı tarihinden da- va ikamesi tarihine kadar adi ala- cak davası olmakla 10 senelik Müruru zaman geçmediği gibi cü- Tüm müruru zamanı da geçmemiş olduğunu ve Milli Müdafaa Vekâi- letinin ittalâ tarihi divanı harb kararı tarihi olan 11/6/340 olarak kabul edilmiş olduğu ledelistilâm gelen cevaptan anlaşılmış ve su- çun mahiyeti itibarile tâbi olduğu beş senelik müruru zaman müd - deti de davanın ikamesi tarihine Bgöre bu müddetin güzeran etme - sine binaen müruru Zzaman değil varid bulunmadığından davanın müruru zaman noktasından red « dine 2/11/938 tarihinde kabil olmak üzere karar verilmiş. ve müddeaaleyhin ikametgâhının meçhul olması hasebile işbu ka - rarın kendisine H. U. muhakeme- leri kanununun MI inci madde - sile müteakıp maddelerine tevfi- kan ilânen tebliği ve ilân için bir ay müddet tayini tensip kılınmış ve ilâmın bir nüshası da mahke - me divanhanesine asılmış oldu - Bundan müddesaleyhin müddeti içinde kanun! yollara tevessül ey- lemediği takdirde ilâmin kat'i « Teşeceği bildirilir. — 934/935 Berlin-Roma-Paris| Casus şebekeleri ' harb - tehlikeleri (5 inci sâhileden devam) Teri vardır vo h sa: bi yoktur lngılıı gazetesinin ver- diği malümata göre bu sene İn- gilterenin bu maksatla sarfetmek- te ol paranın yekünu 4504000 İngiliz Hrasıdır. Fakat geçenler - de Avrupada vukua gelen ve'harp tehlikesine kadar vardığı söyle - nen buhran esnasında İngiliz is « tihbarat şebekesi 100.000 - İngiliz lirası sarletmiştir. 1934 senesin - de de İngiltere istihbarat için 180.000 İngiliz lirası sarfetmiştir. Fakat söylemeğe hacel yoktur ki bu paralar ancak - söylenişinde bir bels görülriyen masraflâr Sovyet ukranyasi ile | Romanyayı tehdid eden Bir tehl.ke var mı? (1 inci sahifeden devam) olunacak ve Macarlara teslim e- dilecektir. Buralardaki nüfus tu- tarı bir milyandur. Almanya ile İtalya arasında Savyet Rusya Ukranyasına ve Ro manyaya yapılmak hususunda bir gizli itilâf daha akdedildiği ve Vi- yanadaki mükemmelliğin bu şart- lar altında hüsnü netice vermiş bulunduğu hakkındaki - şayialar tekzib edilmekte ve önümüzde ancak müstemleke meselesinin mevzuubahs olacağı kaydolun - maktadır. Londrada bulunmakta olan Cenubi Amerika ittihadı millt müdafaa nazırı B. Pirov, B. Makdonald ile görüşmüştür. B. Pirov'un bugün müstemleke- ler meselesi hakkında — görüşme- ler yapacağı tahmin edilmekte ve mumaileyhin bu meseleyi Berlin ile görüşmek tasavvurunda oldü- ğu sölyenmektedir. İngiliz İtalyan itilâfı Londra, 3 (AA) — Avam Ka- marası, hükümetin İngiliz - İtal- yan itilâfinm meriyet mevkiine konulmasına dair olan takririni 138 reye karşı 345 reyle kabul et- miştir. Londra, 3 (AA.) — Aralarında B. Çörçil, B. Eden, B. Harold, B. Nişolsan ve B. Adam$ bulunan hükümet tarafdarlarından birço- ğu İngiliz - İtalyan itilâfının me- riyet mevküne girmesine mütcal- Mk teklifin reye konulması sira- sında müstenkif kalmışlardır. MACARLAR NERELERİ ALIYORLAR? Viyana, 3 (A.A.) — Hakem ka- rarına göre Macaristan, Karpat- laraltı Ukranyasında Munkacevo fle Uzhorod'u ve Slovakyada Ko- sice'yi elde etmektedir. Merbut bir baritada Karpatlaraltı Ukran- cümlesindendir. Yöl gilterede devletlerin ayırdığı taksisatı yüz bin İngiliz lirall kim bilecek?.. İngiliz $f dan bahsederken Şi ediyor: Bugün dünyi rat gelenler için bile Bgizli tahsisatı mestüre & makta bunün nerelert diğini söylememek Zâl dır. Bilhassa şurasi ki para verilmesi € tihbaratın ©6 75 tir. Birtakım m.,.u.ııı tüden ibaret şeylerdir. Fakat bahis uzadığ! W rafı yarına kalsın” Ça Bir cıvayel (5 inci Zabıta bu adamın, kadının apartım nin kapıcısı ow A manlarda ihtiyaç içi duğunu tesbit eunııi* aramaktadır. Hatastf (1 inci sahifedet " ne sımsıkı bağlanmış tadırlar. b Bunlar bir gün evvtl ) ketlerini yükselterek TÜ nin, Türk varlığının kuk ettirebileceğini V yaya gösterecekle Yİr? » Hey'et azaları öbür SÜYi ros eksperile şehrimizdi” avdet edeceklerdir. yası ovalarının ekse Tislana verilmiş olduğ! tedir. Büdapeşte, $ (AA—) di, radyo ile neşred besinde münaziünfih hirden üçünün edileceğini söylemiştir Müurmaileyh, Maca , binlerce Macar, Slot y Almanın kendisine iadö ” den mütevellid mefiflğ terceman olmuş, yaltik Üğ rin verdikleri kararılı ? carları ve eskidenberi birçok şehirleri yeni devletinin çerçevesi # makta olmasından mü yal inkisarını gizlen Budapeşte, 3 (A.A) şam hakem kararının * sonra Başvekâlet dâlk manya, İtalya ve Pol haneleri önünde me yişleri yapılmıştır. Viyana, 3 (AA.) —? altı Ukranyasının yef ile SABAH, ÖĞLE ve AK? Her yemekten .sonra muntaşim” dişlerinizi fırçalayınız * İstanbul Vakıflar Direktörlüğü Kıymeti Pey parası Lira Kuruş — Lirâ Kuruş 1200 00 9000 âl Alemdarda eski Lâla Hayrettin ve yeni Alemdar meht' İma Sultan Camti sokağında eski 12 ve yeni 7 No.lı iki kattâ | İsofadan ibaret mühtacı tamir ayni Şah Sultan Vakfındaü ? İmamı 15 gün müddetle açık arttırmaya çıkarılmıştır. İhalesi 10/11/938 Perşembe günü saat 14-de icra edilef ilerin Çemberlitaşta Vakıflar Başmüdürlüğü Mahlülât racsatları. Gümrük muhafaza genel m İstanbul satınalma komisyont, 1— Kumaşları ambardan verilmek üzere kaptanlaf kışlık elbise ve 2 kaput ile 18 takım mürettebat kışlık © -ııl' Cumartesi günü saat 11 de pazarlıkla diktirilecektir. yi 2— Tasınlanan tutarları $1l lira 50 kuruş ve ilk 3— Şartname ve evsafları komisyondadır. 4— İsteklilerin gün ve saatinde ilk teminat makbu&” vesikalarile birlikte Galata eski İthalât Gümrüğü «BO05n lyonı gelmeleri.